Uncategorized

رواية ظالمي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء محمود

 رواية ظالمي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء محمود
رواية ظالمي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء محمود

رواية ظالمي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء محمود

انا كده مش قدامي غير ان زينه تم اغتصابها يامدام شمس
قال جمتله وكانو قتلها برصاصه 
زينه فقتدت الوعي
شمس:اطلب الاسعاف لو سمحت زينه حبيبتي فوقي يا قلب ماما 
مراد خد زينه ع العياده بتاعته وعملها تحليل الازمه عشان يعرف تفاصيل اكتر عن اللي حصل
زينه فاقت 
شمس:يا حبيبتي لي تقلقيني عليكي بس يا زينه لي 
انتي مبترديش لي يازينه يابنتي ردي عليا 
مالها يا دكتور دي مبتتكلمش 
مراد انا عملت تحاليل الزمه بس هنقلها ع مستشفي دلوقتي 
ف المستشفي ومراد اعد مع شمس 
مراد :ها يدكتور مالها
الدكتور :اظاهر انها اتعرضت لصدمه خلتها تفقد النطق بس الموضوع مش هيطول مجرد فتره قليله وهترجع تاني وحاجه تانيه زينه مش واعيه لحاجه كمان عقلها رافض يعيش الواقع يعني هي صاحيه وسامعكم بس وله هتقدر تتكلم او حتي تستوعب اللي بيحصل 
شمس:يعني اي يدكتور بنتي هتفضل كده يعني 
الدكتور :لا انشالله هتقوم بالسلامه قريب دي حاله موقته جدا 
شمس اتصلت ع ادهم وحكتلو انو زينه تعبت وودتها مستشفي وحكتلوا اللي دكتور قالو بخصوص انها فقدت الوعي 
جي ادهم وخدها بالعربيه وطول طريق باصص لزينه وخايف عليها وشها باهت وملامحها تعبانه 
روحو البيت وشمس دخلت باتت مع زينه 
تاني يوم صحي ادهم 
لقي زينه لوحدها ف الاوضه و شمس ف الحمام 
دخل ادهم 
ادهم:مسك ايدها باسها وقالها مش ناويه تخفيفي يا حبيبتي وتقوميلي بالسلامه خفي وانا هجوزك زياد وهترجعي الجامعه كمان وباس راسه وخرج 
ادهم :شمس انا نازل شغل خلي بالك من زينه 
شمس:مش هتفطر 
ادهم :ماليش نفس سلام 
بعد نزول ادهم رنت شمس غ مراد وقالتلوا انها هتنزل تفابلوا ف كافيه 
شمس :زينه حبيبتي لازم تكوني قويه والله هجبلك حقق من اللي عمل كده صدقيني يا بنتي 
نزلت شمس
ف الكافيه
شمس:مين ممكن يكون عمل كده يا دكتور 
مراد :حد قريب من زينه يا مدام شمس وحواليكم 
التحاليل اثبتت اني زينه معملتش علاقه مره واحده ف اكتر من علاقه اتعملت  وف اوقات مختلفه 
شمس :معلش يا دكتور هو التحاليل دي ممكن تعرف كلام ده
مراد:طبعا يامدام شمس العلم اطور جدا ودي حاجات بقت بتتعرف عادي 
مراد:مدام شمس عايز اعرف حضرتك جت عليكي فتره سبتي زينه فيها لوحدها 
شمس:والدي ف البلد كان تعبام كونت كل اسبوع بروح اطمن عليه واسيب زينه مع جوزي ادهم
مراد:حضرتك ملحظتيش اي تصرف ادهم بيعملو غريب
شمس :قصدك اي يا دكتور انا فهمتك ادهم مستحيل يعمل كده ده بيحب زينه وبيعاملها كويس جدا كمان 
مراد:انا مش قدامي غير حل واحد يا مدام شمس ف كاميرات صغيره  جدا موجوده انا عاوزك اول م زينه تفوق وتبدا تتكلم ترجعي تسافري يومين تاني وتحطي الكاميرات دي ف كل حته ف البيت عندك عشان نعرف مين بيعمل كده وطالما متاكدخ انو مش ادهم جوزك ممكن يكون حد بيعمل كده من العماره عندكم 
شمس:تمم حضرتك انا عارفه اني تعبك معايا بس مش قدامي غيرك يا دكتور ومحدش ينفع يعرف المصيبه دي لو اهلي او ادهم عرفوا هيقتلوها
ادهم:انا بساعدك يا مدام شمس يمكن الحق زينه لاني حسيت انها بري جدا شبه الاطفال  يمكن اعمل اللي ملحقتش اعملو مع اختي 
شمس:ممكن تحكيلي انا ذي والدتك 
مراد:كان عندي اخت اسمها ياسمين ولاسف حصل معاها حاجه شبه شمس انها اتخدرت واغتصبت بس ع ايد ولاد عمي 4شباب 
ومن خوفها لاني كونت شديد عليها ف تعامل خافت تحكيلي 
لحد منتحرت وسابت رساله كاتبه فيها كل حاجه حصلت 
ويومها كونت عايز اقتلم بس لاسف هربو وسافرو بس هيجي يوم وانتقم منهم 
شمس:هو بجد ف ناس كده ربنا يرحمها يابني متزعلش 
انا هقوم امشي عشان زينه وهبلغك اول ب اول
بعد مرور 9ايام من تعب زينه وسكوتها الدايم
عند زياد 
زينه بقالها اسبوعين مختفيه انا خايف عليها اوي 
يا عادل حتي معرفش رقم تلفون ليها او اي حاجه عنها غير اسمها 
عادل:واللي يجبلك عنوانها تعملوا اي 
زياد:والله اللي تطلبه بس اطمن عنها
عادل :تمم بكرا يكون عندك عنوانها يا صحبي 
شمس ببكاء :صوتك وحشني  يا زينه 
زينه وهي حضنه شمس:وانتي كمان وحشتيني اوي 
شمس بفرحه:انتي رجعتي تتكلم وفضلت تحضن فيها وتبوس رأسها  
وفضلوا ف جوا حلو وشمس محبتش تفتح كلام ف موضوع الحمل مع زينه 
مراد:الوو يا مدام شمس خير
شمس:زينه اتكلمت يا دكتور 
مراد وهو طاير من الفرحه:الحمد لله انها بقت بخير
شمس:هو هينفع نبدا الخطه امتي يا دكتور 
مراد بكرا يا مدام شمس كل مستعجلنا يكون افضل
ادهم:شمس انا بقالي ساعه بنده انتي فين وبتكلمي مين 
شمس: زينه رجعت تتكلم يا ادهم وحضنتوا 
ادهم وهو طاير من الفرحه زقها وجري ع اوضه زينه 
ادهم:كده تقلقيني عليكي يا قطتي 
زينه:انا بقيت كويسه اسفه لو قلقتكم عليا 
ادهم :صوتك اللي مالي علينا البيت وحشني يا قمر انتا 
شمس:وهي مستغربه لهفت ادهم عليها بشكل ده  الحمد لله هي بقت بخير متقلقش يا ادهم يلا عشان تتعشاء انتا 
ادهم :ماشي 
شمس:عملالك اكل اللي بتحبوا كلوا يا ادهومي 
ادهم:تسلم ايدك 
شمس:زينه قامت بسلامه بفكر اروح اطمن ع ابويا عشان تعبان اي رايك بس خايفه اسيب زينه لوحدها 
ادهم :روحي اطمني عمي وزينه ف عيني متخفيش 
شمس:تمم
تاني يوم شمس جهزت كل حاجه وحطت الكاميرات وطمنت زينه انها يومين وراجعه ع طول 
زينه تاني يوم الصبح
صباح الخير يا عمو
ادهم:صباح الورد 
انا حضرتلك الفطار والدواء بتاعك اهو يلا كولي وانزلي جامعتك 
زينه:بس انا مش عايزه انزل
ادهم:بطلي دلع ويلا عشان تروحي الكليه خلصي محاضراتك وهعدي اخدك افسحك ماشي
زينه :ماشي 
ف الجامعه 
زياد:ها عملت اي يا عادل جبت العنوان 
عادل نص ساعه والبت آللي ف الشئون تجيبوا 
زياد بيبص لقا زينه داخله كليه جري عليها 
زياد :زينه انتي كونتي فين كل ده قلقتيني عليكي اوي 
زينه بعياط:كويس اني شوفتك يا زياد انا معايا مصيبه لازم احكيلك 
زياد طب اهدي تعالي احكيلي ف اي 
قعدو ف كافيه ف جامعه وحكتلو زينه كل حاجه واللي حصلها وانها حامل 
زياد :وقف وشدها من دراعه وطخخخخ قلم ع وشها وبصوت عالي خلي الكل يبص عليهم
هههه انتي فاكره اني هصدق الحوار العبيط ده انتي واحده شمال غلطت وجايه تمثل عليا ويعني انا هصدقكم واستر عليكي ف حملك ده اتفوووو ع الحب اللي حبتهولك او اني فكرتك حد  محترم 
وسبها ومشي 
جريت برا الجامعة 
فضلت تجري لحد مقعدت ع الرصيف وعيطت بهستريا 
لحد ملقت ايد بطبطب عليها 
بصت لقت مراد 
دكتور مراد :بتعيطي لي يا زينه 
زينه:انت جيت لي واي عرفك مكاني
مراد :انا وراكي من ساعه مطلعتي من الجامعه بس حبيت اسيبك تخرجي كل اللي جواكي
زينه:انت فاكر اني مصدقه انك مصدق اني مظلومه انت زيهم زي كل المجتمع اللي اول ميعرف هيكدبوني
مراد :بس انا مصدقكك يا زينه مصدقك والله 
زينه لقت نفسها محتاجه حد يدعمها حطت  راسها ع كتفو وفضلت تعيط 
مراد :هتفضلي تعيطي كتير مش يلا نروح
زينه:ماشي 
مراد:زينه وعد ليكي هجيبك حق وهعرف مين عمل كده
روحها مراد البيت 
ادهم:كونتي فين انا رنت عليكي كتير يا زينه 
زينه :تعبت شويه وتلفون فصل واحده صحبتي خدتني ارتاح شويه 
ادهم :تمم يلا انا مجهز العشاء 
زينه :هغير واجي 
كلوا وزينه دخلت اوضتها 
ادهم لنفسوا:هتحطلها المنوم برضو انا مش عارف تتحكم ف نفسك  لي دي لسه تعبانه مش قدامي غير النهارده شمس جايه بكرا 
وشطانو خلها يعمل ابشع ما حرم الله 
دخل لزينه ادها العصير وبعد ربع ساعه دخل عليها خدها ع اوضتوا ولبسها قميص نوم 
وقرب منها  نهش لحمها بدون رحمه وضميرو نايم وهو بيقتل طفله 
بعد مخلص قلعها قميص النوم ودخلها اوضتها ونام
تاني يوم رجعت شمس 
وسلمت عليهم 
وادهم كان برا بيتفرج ع فيلم دخلت شمس جابت كل الكاميرات اللي حطتها 
فتحت اول كاميرا اللي ف اوضه زينه مفيش حاجه
تاني كاميرا ف اوضه الضيوف مفبش حاجه
فتحت كاميره اللي كانت ف اوضتها هي وادهم 
الصدمه انها شافت ابشع حاجه ممكن تشوفها ست
يتبع…
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!