Uncategorized

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرين علاء

 رواية حورية في حضن الجبل الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرين علاء
رواية حورية في حضن الجبل الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرين علاء

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الرابع عشر 14 بقلم صابرين علاء

حوريه صحيت من النوم وهي حاسه بإرهاق وبتقول 
يااااااه قد ايه امبارح كان يوم متعب وكله توتر،،،، بس انا ميهمنيش كل اللي عملته فيا ياجبل اللي يهمني هو اني بحبك 
وبحبك لحد اخر نفس فيا.،،،،، 
وبتفتكر اللي حصل امبارح 
فلاش باك 
جبل اول مارجع البيت كان متعصب اوي 
وكان بيجر ندي من شهرها 
شريفه قالت اي دا بالراحه ياجبل بالراحه عليها ياابني 
ورماها تحت رجل شريفه وقال 
بنتك اهي،،،،،،، كانت دايره علي حل شعرها 
والكلب عابد انا هامحيه من علي وش الارض
حوريه جت وقالت عابد اخويه اوعي تلمس شعره واحده منه انت فاهم 
جبل قالها اممم وهاتعملي ايه،،،،،، 
هاتعملي ايه ياحوريه اكتر من الفضيحه 
اللي عملتيها من شويه ردي 
حوريه رفعت سلاح ف وشه وقالت 
هاقتلك ياجبل،،،،،،،، 
ورجعت ميلت السلاح عليها وقالت 
هاقتلك واقتل نفسي،،،،،  بس مش هاسمحلك ابدا انك تإذي اخويا عابد انت 
فاهم ولا لا 
جبل تجاهلها تماما وبص علي اخته وقالها 
ازاي تطلقي من محمد تلات مرات 
وانا معرفش،،،،،،، وتتجوزي كمان الزفت 
اللي اسمه عابد من غير ماتقوليلي 
ندي بدموع قالت محمد طلقني مرتين وف كل مره كان بيعتذر مني ويقعد يبوس ايدي ورجلي علشان مفضحوش،،،،
جبل قال،،،،،،، يعني ايه متفضحوش 
تفضحيه ازاي يعني،،،،، 
ندى قالت،،،،،،، 
كل حاجه جت بسرعه 
جبل قالها ردي علي سؤالي وبلاش 
لف ودوران،،،،،،،،،  
ندي قالت،،،،،،،،  انا فضلت بنت لحد ماعابد 
اتجوزني،،،،،،،،، عشت  معاه سنتين وكنت فيهم بنت،،،،، ملمسنيش 
لما طلقني مره والتانيه كان عايز يداري علي فضيحته،،،،،، وانا ف كل مره كنت بسكت علشانك،،،،،،،، لما طلقني الطلقه التالته كان مصمم يرجعني  
و كان عايز يجوزني لاي حد علشان يقدر يرجعني تاني،،،،، 
وانا مكنتش واثقه ف اي حد لحد ما عابد 
عرض عليه انه يتجوزني وبعدها يطلقني 
بس حبيت عابد ـ،،،،، حبيته اوي 
ومقدرش اعيش من غيره 
كان الكلام نازل صدمه علي جبل 
قالها ازاي،،،،،،، ازاي كل دا يحصل معاكي ومتقوليش من اول يوم،،،،،، 
ليه سبتيه يضربك ويهينك ويطلقك 
وف الاخر تتجوزي من عابد ومن غير ماتقوليلي 
شريفه قالتله خلاص،،،،،، خلاص بقى ياجبل كفايه،،،،،، كفايه يابني متضغطش عليها 
جت دنيا ف الوقت دا بصت علي الكل ولاقت وشوشهم غريبه قالت 
ايه ياجماعه مالكم في ايه؟؟!!!! 
جبل قالها انتي كنتي فين؟؟ 
دنيا قالتله انا كنت ف المكتب ضروري علشان اجهز شويه ورق بخصوص الصفقه 
بقلمي صابرين علاء. 
جبل بص علي امه و قالها خديها من وشي مش عايز اشوفها قدامي،،،،، 
وبعدين بص علي حوريه،،،،،،، واخدها علي اوضتها 
رماها علي السرير،،،،،، وحط ايده علي رقبتها وقال قولتيلي بقى انك عاوزه تقتيني مش كدا 
حوريه كانت لسه ماسكه المسدس 
قام رفع اديها على راسه وقالها 
اتفضلي،،،،،، اقتيني،،،،،،
حوريه قالتله بس يا جبل ابعد عني،،،،،،
بس ياجبل انت ممكن تضغظ علي الزناد من غير ماتقصد،،،،،جبل ارجوك اوعي 
جبل قالها ابعد ليه خايفه عليا ولا خايفه علي نفسك تروحى ف داهيه 
لا متخافيش اللي زيك ميعرفش الخوف 
يلا اقتليني  ،،،،، سبق واخواتك قتلو 
اخواتي قبل كدا،،،،،، ليه انتي متعمليهاش 
حوريه عيطت وقالت لا ارجوك،،،،، ارجوك 
سيب ايدي ياجبل،،،،،، انا اسفه 
انا بس كنت عايزه احمي اخويا 
جبل قالها تحميه من مين اخوكي دا كان قدامي،،،،، وكلن معايا رجالتي وسلاحي وكلن ممكن بطلقه واحده اخد بطاري منه 
متفكريش اني خايفه منه او منك او من اي حد،،،،،، انا جبل المنفلوطي،،،،،، عارفه مين 
هو جبل المنفلوطي،،، 
جبل ايده تقلت علي حوريه وبدأ نفسها يروح قتلتله،،،،، جبل،،،، جبل مش قادره اخد نفسي،،،،،، جبل ارجوك ابعد عني،،،، 
كح،،،،، كح،،،،،، 
حوريه كان نفسها بيروح وجبل مش ملاحظ انه بيخنقها كان بيقولها 
ازاي عملتي كدا ف الحفله،،،،،، ازاي 
رقصتي وبينتي نفسك قدام الناس 
حوريه اغم عليها وجبل لاقي نفسه خنقها 
من غير مايحس بعد عنها بسرعه 
وفضل يفوق فيها ويقول 
حوريه،،،،، حوريه فوقي،،،،،، حوريه ردي عليا،،،،،،، 
رفعها بسرعه عليه وخدها ف حضنه وفضل يخبط علي وشها 
حوريه،،،،،،، حوريه فوقي  ،،، لا متروحيش مني،،،،،،، 
وبعد عنها وبدأ ينعشها ويضغط على قلبها 
وحوريه استجابت ليه وشهقت جامد 
جبل قال الحمد لله،،،،، 
واخدها ف حضنه وقال الحمد لله انك رجعتيلي،،،،،،،، كنت هموت ياحوريه لو كان جرالك حاجه،،،،،،، انا مقدرش اعيش من غيرك 
حوريه قالتله ولا انا اقدر اعيش من غيرك ياجبل،،،،،،، انا عمري ماحبيت ولا هاحب غيرك،،،،،،،، 
كانو قريبين من بعض جدا نفسهم ف نفس بعض،،،،،،،، للحظات جبل نسي نفسه 
قصاد عنيها وجمالها حط ايده علي خدها برقه ولسه هايبوسها راح قام من مكانه 
بسرعه 
حوريه مسكت ايده وقالت جبل انت رايح فين؟.؟؟؟؟؟ 
جبل ساب اديها ولسه هايخرج حوريه قالت 
جبل انا محدش لمسني غيرك،،،،،، 
والله العظيم انا بقولك الحقيقه،،،،،، 
جبل صدقني محدش لمسني لما اتخطفت 
جبل خرج من الاوضه وهو موجوع ومش مصدقها
بااااااااااك 
حوريه رجعت من تفكيرها وقالت 
انا فعلا محدش لمسني ياجبل وهاجبلك 
الدليل قريب اوي 
بس دلوقتي خليني اقوم اخد شاور علشان 
الدليل يجي على نضافه هههههههههه
دا انا بنت نكته وربنا،،،،، 
طب وهو انا لو بنت نكته ابويا يبقى مين 
حزر افندي ههههههههههههه
ايه العسل  دا،،،،،،، خاليني اقوم بقى قبل ما النحل يتلم 
ياريت تنوروني في جروبي المتواضع روايات الكاتبه صابرين علاء. 
دخلت حوريه الحمام وشويه وصرخت 
عاااااااااااااااااااااااا
فار فار فار الحقوناااااااااي 
كان جبل معدي من جنب الاوضه وسمع 
صريخها قال ف سره 
اي دا هو في حاله ولاده جوا هنا ولا ايه 
اما ادخل اشوف كدا 
دخل جبل ولقي الحمام خارج منه ميه 
خاف علي حوريه وراح فتح باب الحمام 
حوريه قالت جبل،،،،،،،، جبل الحقني 
الحقني ياجبل،،،،،، فار فار فار 
جبل قال هو فين الفار دا يابنت المجنونه
جبل لف راسه ولقاه قدامه بالظبط خاف منه وقال هو دا اللي انتي خايفه منه ههههه دا صغير اوي ياحوريه 
حوريه قالت ايوا بس في تلاته  غيره 
عليك ياجبل واحد فوق رايك واتنين 
ماسكين ف كعوب رجلك 
جبل بص ف المرايه لقي في فار فعلا 
فوق دماغه فقال عااااااااااا
حوريه قالتله شكله شاف فيلم الفار الطباخ 
وتقمص الشخصيه ومالقاش غيرك هنا ياجبل هههههههه
جبل هشه من عليه ولسه هايطلع من الحمام راح اتزحلق ووقع ف حضن حوريه 
حوريه وجبل نزلو سوا ف البانيو واتغرقو
حوريه قالتله ههههههه شوفت علشان نيتك مش حلوه اكيد كنت طالع تجيب مسدس للفار وتضربه بالنار،،،،،، 
جبل قالها دا الظاهر ان الفار دا عينه وحشه 
حوريه كان شعرها مبلول وبتضحك من قلبها وجبل فضل يبص عليها 
حوريه قالتله القدر بيقربك مني شويه بشويه ياجبل،،،،،، ياريت لو نقدر نوقف الزمن عند اللحظه دي،،،،،،،، 
ايه رايك ياجبل نقدر،،،،،،، 
ينفع افضل مخلياك متكتف ف حضني كدا لحد اخر الزمن،،،،،، لحد اخر العمر،،،،،، 
جبل ف لحظه نسي نفسه قدام عنيها وجمالها الساحر اللي مش بيقدر يقاومه 
وحوريه راحت بروحها واحساسا معاه للعالم بتاعهم الخاص بيهم 
♡♡♡♡♕♕♕♕♡♡♡♕♕♕♡♡♡
اما في بيت مالك عزيز 
نسمه قعدت علي المرسي وقالت أه ياربي 
انا خلاص مش قادره معودتش مستحمه 
يارب دلني اعمل ايه،،،،،، انا خلاص مش 
لاقيه حل،،،،،،، اسيب جوزي يروح مني 
ولا افرط ف حته الارض اللي ورثها من مامته،،،،،،، دا لسه امبارح بيقولي علي طموحه وان نفسه يبنيها وتكون بيت 
حلو لينا ولولادنا،،،،،،،،، هو مش هايسامحني لو عملت معاه حاجه زي كدا ولا انا هاقدر اسامح نفسي،،،،،، طيب اعمل ايه واتصرف 
ازاي يارب دلني،،،،،،،،، 
نسمه فضلت تفكر شويه وقالت 
بس،،،،،، مافيش غير الحل دا،،،،، انا لازم اعمل كدا فورا 
ولبست هدومها وقالت اتكلت عليك ياااارب 
ماليش غيرك 
بعد شويه كانت نسمه عند اهلها 
عند ابوها منصور وامها صفاء 
صفاء اول ماشافت بنتها قالت اهلا وسهلا 
يابنتي،،،،،، اتفضلي اخيرا سألتي عننا 
دا ولا كأن عندك ام واب من اساسه انا زعلانه منك 
تعالي يامنصور،،،،،،، يامنصور تعال شوف مين جالنا،،،،،، 
منصور جه وقال ايه مالك عماله تزعقي ليه 
كنت بصلي 
وفجأه عينه جت علي نسمه بنته قالها 
نسمه،،،،،،، يا اهلا يابنتي نورتي،،،، 
اومال جوزك مش معاكي ليه،،،،، فين مالك 
نسمه خلاص مش قادره حبست دموعها كتير وكتمت ف قلبها اكتر 
صفاء قالت مالك يابنتي وشك مخطوف كدا ليه،،،،،، 
نسمه اترمت ف حضن ابوها وقعدت تعيط من قلبها 
صفاء قالت قوللنا بس مالك ايه اللي حصل 
نسمه قالت بابا،،،، ماما،،،، انا تعبانه اوي 
انا ف مصيبه وماليش غيركم بعد ربنا 
ومش عارفه اعمل ايه 
منصور قال قوليلي بس مالك،،،، ارمي حمولك علي الله وعليا يابنتي 
نسمه حست بكلمه ابوها اوي قد ايه كلمه 
قويه وتصلب الطول وتشد الحيل 
قالتله من قلبها وانا هاحكيلك يابا 
وهارمي حمولي على الله وعليك 
وبدأت نسمه تحكيلهم علي كل حاجه 
وهم مزهولين جدا وعنيهم برقت جامد ومش قادرين يصدقو اللي سامعينو 
صفاء قالت بقا كل دا يحصل من الراجل الشايب العايب دوت،،،،،،، ياختي هايعمل 
بالفلوس ايه هو بقي فيه صحه ما خلاص 
يروح يشوفله تربه يتلم فيها بدال ماهو ميت عالدنيا كدا،،،،،،، 
طب يا اختي عايز الملايين ليه هايعمل بيهم ايه ماخلاص العمر جري بيه 
اسفه عالتأخير وبشكر كل الناس اللي سألت 
عليا وان شاء الله الحلقه 15 هتنزل ف معادها النهارده الساعه 7 
البيدج الاصليه الكاتبه صابرين علاء. 
منصور قالها هو خلاص العمر جري بيه ياصفاء بس هو عاش عمره كله بيجري ورا الفلوس لاعمره صام ولا صلي واحد زي دا مش اب اساسا هو كان متجوز ام مالك الله يرحمها علشان طمعان فيها ياخد منها القرشين ويهرب بس ربك اراد انها تحمى منه وهو استغل الفرصه وكان عايز يسقطها
ساومها عالواد دا وهو ف بطنها لا تسقطه 
لا اما تخليه وياخد كل ورثها 
ام مالك كانت كبيره ف السن وقطر الجواز فاتها وعلشان نفسها تكون ام ادتله كل اللي حيلتها وخالته يبعد عنها 
وفرحت بالعيل وربته ولما ماتت وصته علي حته الارض دي قالتله حافظ عليها يا ابني دي ورثك وورث عيالك 
نسمه قالت طب وبعدين يابابا انا مش عاوزه  حته الارض دي تضيع مننا 
وف نفس الوقت خايفه اوي علي مالك من السم اللي ف دمه دا،،،،،، 
وخصوصا بعد ماضاعفت الجرعه ف دمه 
صفاء قالت ايه ازاي ضاعفتي الجرعه ف دمه انتي غبيه 
نسمه قالت لا ياماما انا مكنتش اعرف اصلا 
ان الازازه فيها سم انا كنت بحسبه الدوا 
انا بجد مش عارفه اعمل ايه انا ف ورطه ياماما ف ورطه،،،،، 
منصور خد بنته ف حضنه وقالها عاتفرج يابنتي ان شاء الله هاتفرج 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♥♡♡♥♡♡♡
عابد كان ماشي وبيكلم نفسه وبعدين  هفضل ماشي ف الدنيا ومش عارف رايح
فين ولا جاي منين،،،،،،، 
طيب ارجع تاني البنزينه عند ليالي الوليه 
المجنونه،،،،، لا،،،، هارجع تاني ليه 
علشان تتحرش بيا،،،،،، 
طب انا كنت بستحمل كل دا علشان خاطر 
ندي،،،،،، انما دلوقتي هاستحمل ليه 
وعلشان مين،،،،،،، 
اه،،،،،، قالتلي بلسانها اني مش هقدر احميها 
انا مش هاقدر احميها انا،،،،، انا كان ممكن 
اقسمه نصين ويفضلو النصين  يدورو علي بعض 
اه،،،،، وحشتيني اوي ياندي،،،،، 
وحشني جنانك وخفه دمك،،،،،، 
طب انا مستني ايه ما اروح اشوفها 
لازم،،،،،، لازم اروح اشوفها 
ولقي نفسه رايح ليها من غير تفكير 
وصل عند الفيلا وقال لنفسه وبعدين هفضل  كدا واقف بعيد،،،،، 
لا انا لازم اشوف طريقه ادخل بيها واشوفها واتكلم معاها 
وفضل يبص حواليه،،،،، اي دا،،،،،، مافيش نخله هنا اطله عليها واشوفها 
لا نخله ايه النخله طويله وهاتفضح 
خالينا ف شجره الموز 
وطلع فوق الشجره ولاقاها واقفه بعيد 
وبتشرب النسكافيه 
نده عليها،،،،،،، ندي،،،،،،، ندي،،،، 
ندى لفت وراها وشهقت هاااااااااا
يخربيتك،،،،، انت ايه اللي جابك هنا 
انت اتجننت،،،،، امشي امشي دلوقتي يلا بسرعه امشي هش هش هش 
عابد قالها ايه مالك في ايه انتي بتهشي فرخه،،،،، دا انا بودي حبيبك 
ندى قالتله ياسلام ياخويه بوده حبيبي 
كنت فين ياسي بوده امبارح لما محمد كان خاطفني هااااا
عابد قالها ماهو انا اللي جيت وقولت ل جبل،،،،، ما انا هاكنت اواجه ازاي امبارح 
لواحدي 
ندى قالتله كنت ضربته يمين وشمال وتحت وفوق و غرب وشرق وتقوم طاير 
وماسكه من رقبته لاوحها ف ايدك 
بس كدا خلاص مات 
عابد قالها ياسلام،،،،، طب ماكنت جبت سيف بالمره ودبيته ف ااااااااااا
ندي قالتله اه وماله شغال بردو 
عابد قالها ياسلام،،،،، هركليز انا 
ندى قالتله وفيها ايه لما تموت علشاني 
دا انا ساعتها ابقى فخوره بيك 
عابد قالها فخوره بيا ازاي وانا مين 
مش اخد فرصه ف الحياه علشان اقدر
اعمل الصح وتكوني فخوره فعلا بيا 
جبل قاله ما انت فعلا عملت الصح لما 
جيت هنا،،،،،، وف نص بيتي،،،، 
ندى شهقت وقالت هاااااا جبل،،،،،، 
عابد قاله ايوا ياجبل عملت الصح لما جيت 
دلوقتي علشان اشوف مراتي 
جبل قال وكنت فين امبارح لما مراتك اتخطفت وكان طليقها هايعتدي عليها 
عابد قاله انا قدرت احميها ياجبل لما جيتلك واستنجدت بيك،،،،، دا مكنش ضعف مني ولا قله حيله لا بالعكس 
كانت قوه،،،،،،، قوه ان اجيلك لحد هنا وانا عارف انك مستنيني وممكن تقتلني 
انا مش ضعيف ياجبل،،،، وبدليل 
اني مخوفتش منك لما هددتني امبارح 
وجيت واديني واقف وف نص بيتك 
عابد استفز جبل قوي،،،،، لدرجه انه رفع 
عليه سلاحه 
ندى وقفت ف وش اخوها وقالتله،،،،،، 
هاتعمل ايه ياجبل،،،،،، لا اوعي تقتله 
انت مش قاتل ياجبل لوعي تقتله 
اوعى 
عابد زق ندى وقاله اقتلني ياجبل انا مش هتحامى ف اختك اقتلني ياجبل 
يالا خد بطارك واقتلني 
ندى كانت عماله تمنع اخوها وتقوله 
لا ياجبل اوجوك اوعى تعمل كدا 
جبل كان في صراع كبير جواه بين اه 
ولا وف لحظه خرجت منه رصاصه طايشه 
ياتري صابه مين الرصاصه دي 
يتبع ……
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

‫4 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!