Uncategorized

رواية المحجبة الحسناء الفصل الثالث 3 بقلم سارة بكر

 رواية المحجبة الحسناء الفصل الثالث 3 بقلم سارة بكر
رواية المحجبة الحسناء الفصل الثالث 3 بقلم سارة بكر

رواية المحجبة الحسناء الفصل الثالث 3 بقلم سارة بكر

سما وهي تضع يديها علي صدرها،  انا هتصرف و سيبهوملي  احنا هنريحوووهم
 التلاته ههههههههههههه.
بسنت.  يعني هتعملي اي ي ست رايا وسكينه.
 سما  انا مش هعمل هما الهيعملوا. 
بسنت ونورهان بعدم فهم نعععععم. 
سما،  مش مهم تفهموا دلوقتي كل حاجه هتيجي بظروفها. 
في عربيه اسر 
احمد.  اسر انا اسفه بس انتا فعلا لزم تقنع نفسك اني في بنات محترمه مش الكل مريم. اسر وهو يسترجع الزكريات.        
  flashbake
اسر. انا قولت ميت مره ي مريم متكلميش ولاد ف الكليه 
مريم وهي تضع يدها علي عنق اسر.. يا  اسر ي حبيبي انتا عارف احنا زمايل عادي انت بس قلبي وروحي 
اسر وهو يخلع يدها من علي عنقه،  ارجوكي ي مريم انا مش بحب الحركات دي انتي عارفه كده كويس متقربيش مني خالص علشان محدش يقول عليكي كلمه وحشه 
مريم. اوك.
بعد فتره في الكليه 
 احمد،  اسر انتا مضيق لي 
اسر. مريم بتعمل حركات مش عجباني خالص ي احمد. 
قرب منهم معتز،  اي ي اسر مش بتسال لي
 اسر. وانا اصلا اسال عليكي علشان اي.
معتز،  احنا زمايل مع بعض ي بني. 
احمد يعرف مدي كره الاتنين لبعض،  عوز حاجه ي معتز.
 معتز،  لا بس انا كنت عامل حفله وعزمكوا فيها في بيتي.
 اسر،  من امتا وانتا بتعزمنا علي حفلاتك
. معتز،  بخبث لا انتو لزم تيجوا الحفله دي. 
             وقت الحفله   
_ هنروح الحفله دي ي اسر.
* اه اول مره يعزمنا فنا مشتاق جدا اني اروح.
_ بلاش ي اسر نروح بلاش انا قلبي مش مرتاح
* لا يلا نروح. 
احمد بقلت حيله،  خلاص يلا….
 في الحفله!
معتز. انا عوز اشكر كل واحد معانه هنا في حفله خطوبتي وب الاخص اسر الشزلي!
احمد بصدمه،  هي حفله خطوبه.
اسر،  اه بس هو لي معلق عليا انا
. احمد معرفش
.اعلن علي نزول العروسه.
 اسر بصدمه مريم……..
احمد اي دا اكيد هزار ازاي.
 اسر في دهشه،  انا مش مصدق
معتز تعالي ي مريومه نروح نسلم علي المعزيم.معتز هو يقرب علي اسر واحمد.انا كنت متاكد انكوا هتيجوا
 احمد بنظره احتقار لذلك الحقير مبروك.
معتز اي مش هتقولي مبروك ي اسر
. اسر مبروك.
معتز،  عقبالك مع واحده تكون بتحبك بجد وابتسم بخبث وذهب وترك مريم مع اسر.
 احمد،  انا هروح اتمشا شويه.
 اسر بنظره كسره،  لي عملتي كده ي مريم انا كنت بحبك بجنون
.مريم،  انتا اه بتحبني لكن عوزني امشي علي مزاجك انا بحب اخرج واسهر واقعد مع شباب وانتا لا بحب البس اي حاجه انا عوزها مش بحب الحجاب وغير دا كلوا انتا مش هتعرف تحقق احلامي انا نفسي في واحد يعيشني في مستوي  احلي من كده لكن انتا معندكش حاجه يعني بني ادم بسييييط جدا وانا مش هعيش كده انا وانتا اتسلينا سنتين مع بعض كفايه كده انا زهقت….
اسر مبروك ي مريم.
 مريم بجمود،  الله يبارك فيك عقبالك سلام. 
من بعد ذلك اليوم اقسم اسر علي تحطيم غرور وكبرياء حوء 
من ذلك اليوم قرر ان يكون صاحب اكبر شريكات في البلد باكمالها.
افاق اسر من تفكيرو علي صوت احمد.،  خلاص بجد ي اسر والله انا مقصدتش ازعلك انا اسف.
 اسر،  انتي عبيط يبني من امتا واحنا بنتاسف لبعض. 
مصطفي المهم دلوقتي هعمل اي في موضوع الحسناء بتعتي
.احمد،  اه وانا كمان اعمل اي في الحسناء بتعتي
.اسر،  بص سيبوا الموضوع عليا انا هتصرف
.مصطفي وأحمد تمام 
صباح يوم جديد وشمس جديده واشخاص جديده في حيات كل منهم 
سما . الو ي بسبس تعالولي علشان نمشي سوه فوتوا عليا.
 بسنت.. لي يعني اشمعنا النهاردا.
 سما.  عادي انتو اتاخرتوا  عليا امبارح وهو دا العقاب عجبك ولا لا
 بسنت.. عجبني سلام.
 ارتدت بسنت بنطلون من اللون الاسود وبلوزه من اللون الاصفر وحجاب من اللون الاسود والاصفر حقا كانت في غيايه الجمال مع قليل من ملمع الشفا.
ارتدت نورهان بنطلون من اللون الاسود الواسع وقميص من اللون الابيض والاسود ونظاره طبيه سوداء التي تزدها جمال وقليل من ملمع الشفا الوردي وحجاب ابيض. 
ارتدت ساره بنطلون اسود واسع وقميص من اللون الزيتي وحجاب من اللون الاسود والزيتي وقليل من ملمع الشفا الوردي الذي يشبه وجنتها 
حقا كانوا الثلاثه يطلق عليهم لقب حسناء.
استيقظ اسر علي رنين هاتفه، 
اي ي احمد عوز اي….  النهاردا  تمام سلام 
قام اسر و اخد شور وارتدا بنطلون من اللون الاسود وقميص من اللون الاسود وكوتش من اللون الاسود
كان احمد في انتظار مصطفي لكي يذهبوا سوياً الي الكليه.
 احمد،  يلا ي مصطفي اخلص لسه نروح لاسر. 
مصطفي،  يبني احنا كل واحد فينا معاه عربيه عوزه لي كلنا نركب عربيه واحده 
 احمد،  مش انا العاوز اسر  هو القال.
  مصطفي،  طب يلا هنركب عربيتي ولا عربيه اسر
 احمد،  اسر. 
مصطفي،  تمام يلا بينا 
نورهان،  انتو فطرتوا ولا لسه
 سما،  انا لسه 
بسنت،  وانا كمان لسه
 نورهان،  طب يلا نفطر الاول انا هموت من الجوع 
وصل مصطفي واحمد الي منزل اسر.
 احمد،  اي يبني فيها اي لما نروح كل واحد بعربيتوا 
اسر، احنا اصلا مش هنروح بالعربيه
 مصطفي واحمد،  نعععععم امال اي
 اسر ببتسامه،  هنروح موصلات
 احمد.  اشمعنا.
 اسر،  اتقل تاخد حاجه حلوه يلا 
نورهان،   الحمد الله شبعت.
ساره وبسنت،  الحمد الله.
نورهان،   بس اي دا انتو مش ملاحظين حاجه
  ساره وبسنت،  اي
 نورهان كلنا لبسين بنطيل سوده ههههههه
نظرو لها فقط 
احمد،  يااااااا انا بقالي كتييير اوي مش بركب موصلات.
مصطفي،  اه وانا كمان
.اسر اي خدعه عدو الجمايل…….. العربيه وقفت للراكبين 
يتبع…
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد