Uncategorized

رواية سيلا الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة الدمرداش

 رواية سيلا الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية سيلا الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية سيلا الفصل التاسع 9 بقلم فاطمة الدمرداش

سحر :اخرس**ى وبعدين 
استنى كده احنا ازى دخلنا علطول وانا قافله بالمفتاح 
منال:اه صح دا الباب كان مفتوح بس ازى 
سحر::يالهوى يالهوى بت ياسيلا 
هى فين كلنا هنروح ورا الشمس البت راحت فين ومين فاتحلها 
ثم فجأة تذكرت 
عصام ليكون الود عصام جه من الشغل ياخد حاجه 
ونسى الباب 
بس العيب منى انا نسيت اقوله 
ثم نظرت ألى منال بغض**ب اه يا و**ش الف*قر 
عشانك وعشان ذنك خسرنا مليون جنيه 
وبسببك البت هربت 
اعمل فيكى اى بس 
منال:بصوت عالى لاااا بقى انا سكت كتير انتى كل حاجه جايبها ف وشى 
ليدخل كاظم :ف اى صوتكوا جاي من آخر الدنيا 
قصت له سحر ما حدث 
كاظم:بغ**ضب تغور الفلوس ف داه**يه 
سيلا فين مسك رأسه بغ**ضب أكثر 
ثم نظر إلى امه انا مش قلتلك متخلهاش تغيب عن عينك 
سحر:والله يابنى مليش ذنب 
اهو الحصل بقى هنعمل اى 
كاظم:قصدك هيتعمل فينا اى 
مصطفى القناوى راجل س**م واكيد هياذ**ينا كلنا 
منال بقلق: والحل اى 
سحر  بخ*بث :ميقدرش يلمس منك شعره ياكاظم 
كاظم :يسلام بنته كانت هت**موت على  أيدى وبتقوليلى
مش هيقدر يلمسنى 
سحر جلست على الكرسى 
وحطت رجل على رجل 
انت مش هط**لق ياكاظم 
وبعدين انت لو طلبتها ف النيابه 
الحك**ومه هتجيبها تحت رجلك 
انت ليك الحق ف كده 
كاظم :دماغك س**م يا سحر بس كل مره بتعجبنى 
انا رايح دلوقتى انفذ كل القتلى عليه بالحرف 
سحر:لا خليها شوية عند اهلها تريح جسمها 
وتيجى ونك**سرهلها تانى 
كاظم:ده لو كانت هتعيش اصلا 
منال: انتى بتجيبى الأفكار دى منين 
سحر:انتى تخ**رسى مسمعش صوتك 
وبعدين لم نشوف عصام بيه مقفلش الباب كويس ليه هو وطالع 
عصام :بخ جايبين سيرتى ليه 
سحر:مقفلتش الباب ليه انت وطالع كده البت هر**بت 
عصام :انا اله**ربتها ووديتها لبيت ابوها 
كاظم وسحر بصدمة: بتقول اى
كاظم:ضر**به بالقلم ده انا هقتلك
عصام:بعص*بية اوعى ايد**ك 
انا عملت المفروض كان يتعمل
سحر :انت مج**نون 
عصام لا 
ليه بتعملوها كده باى حق تن**ضرب كل يوم عمال على بطال 
ده ميرضيش ربنا 
دى مش بنت ناس دى ترضى حد يعمل كده فمنال
بنات الناس مش لعبه ف ايدكوا 
نظرت إليه تلك** الأفعى 
انت معانا ولا علينا 
عصام :انا مع الحق 
سحر:هتفضل طول عمرك غبى 
عصام:انا مش غبى وانا الحمد لله عارف بعمل اى 
انتى بس القلبك مليان غ**ل وربتى اخواتى على كده
كاظم:متعملش نفسك فيلسوف علينا 
مراتى زى ماودتها  لبيت اهلها ترجعها وإلا 
عصام بجدية: هتعمل اى
عند سيلا 
سيلا :ماما انا فرحانه اوى  بجد اليوم كان جميل جدا بيكم 
سوزان:ربنا يسعدك ويفرح قلبك 
سيلا:ادمعت عينها رغما عنها 
سوزان:مالك ياسيلا بتعيطِ ليه 
سيلا تفتكرى يماما 
كاظم وامه هيسكتوا  مش هيعملوا حاجه 
سوزان:متقلقيش يبنتى طول مانتى معايا 
محدش هيقدر يمس شعره منك 
مش هسمح لحد أنه ياخدك منى تانى 
مصطفى:طيب اى رأيك انى جمعت المبلغ 
وبكره هخليه يط**لقك 
سيلا:جريت على بابها بجد يا بابا
مصطفى :ايوه 
نظر إليها والدموع ف عينيه سامحينى يابنتى 
سيلا:بدالته بابتسامة مسمحاك يا بابا 
نرجع تانى لكاظم وعصام 
منال:مينفعش كده 
سحر:امسحها فيا ياكاظم انا السبب
عصام :بستفزاز ايوه هتعمل اى 
كاظم:اخرج المس**دس من جيبه ووضعه على جبهة عصام 
لو مجبتهاش الخمس طلقات دول هفض**يهم   كلهم  ف دماغك
يتبع…
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!