Uncategorized

رواية لن تغفر لك الفصل الخامس 5 بقلم آلاء محمد

 رواية لن تغفر لك الفصل الخامس 5 بقلم آلاء محمد
رواية لن تغفر لك الفصل الخامس 5 بقلم آلاء محمد

رواية لن تغفر لك الفصل الخامس 5 بقلم آلاء محمد

عدات سنه علي فرح اللي بقت دكتوره مخ واعصاب  ليها اسمها في المستشفى و مالك كمان بقا عنده سنه ومحدش يعرف أن هو ابنها كل عارف ان هو ابن اختها اللي ماتت و بما انهم محدش يعرفهم في اسكندريه فالناس صدقة من بعد مغيرو مكان السكن بتاعهم من بعد التحسن المادي اللي اتغير بجهود فرح و خالد كل يوم إعجابه بيذيد بيها اد ايه هي جميله و مش استغلاليه وبقا ليها اسمها في المستشفى بمجهودها تهاني و هي بتكلم فرح 
تهاني .. والله خالد ابن حلال واحد غيرو كان مسئلش فينا من بعد موت ابوكي 
فرح .. بشمهندس خالد انسان محترم 
تهاني .. عندك حق ربنا يحميه لشبابه و يرزقه ببنت حلال 
فرح وهي فهما قصد امها .. ياارب عن اذنك عندي مستشفى خالي بالك في نفسك انتي و مالك سلام 
مشيت فرح و سابت امها بتدعلها أن ربنا يهديها و يعوضها عن اللي شافته في حياتها 
   بقلمي الاء محمد 
   ‏.  ★★★★★★★★★★★
أما بقا ركان رجع من المانيه و حقق حلمه و فتح المستشفى بتاعته اللي كانت حلم والده كمان الله يرحمه و بقا هو و كنزي شغالين سواء اللي كل مادا كنزي بتحب ركان اكتر و قربت من سميحه هانم اللي شايف أن كنزي هي اللي تليق تبقا مرات الدكتور ركان و اتكلمت و هما بيفطرو و قالت 
سميحه .. ها يا ركان ايه اخبار المستشفى 
ركان بضحكه .. الحمدلله كل حاجه تمام و الدنيا كويسه يا ماما 
سميحه .. ربنا يعينك يا حبيبي بس الحق يتقال أن كنزي ليها دور طبعا 
ركان .. فعلا يا ماما كنزي دكتوره شاطره اوي وعارفه هي عاوزه ايه وبتوصله 
سميحه .. عشان كدا انا مش عاوزك  تضيعها من ايدك كنزي حسب و نسب و كمان شاطره يعني هي دي اللي تليق بيك يا ابني 
ركان بجديه .. انا فعلا كنت بفكر في الموضوع ده بس كنت مشغول 
سميحه بفرحه .. بجد يا ركان اخير هفرح بيك قبل ماموت
ركان .. متقوليش كده يا ست الكل ربنا يديكي الصحه و أن شاء الله تربي عيالي كمان 
سميحه بفرحه .. يارب يا ركان يارب 
 بقلمي الاء محمد 
 ‏      ★★★★★★★★★★★
وصل ركان المستشفى و اول مدخل راح علي مكتبه وفضل مستني كنزي اللي أول ما وصلت راحت علي ركان زي كل يوم عشان تبداء يومها بي 
كنزي .. صباح الخير يا ركان 
ركان اول ما كنزي دخلت راح واقف و قرب منها واتكلم وهو عينو في عينيها 
ركان وهو بيشاكس كنزي .. صباح الخير يا دكتوره كنزي عامله ايه 
كنزي بتذمر من ركان عشان لعب في شعرها .. يوااا يا ركان كل مره تعمل الحركه دي حافظ علي برستيجي ومتنساش اني دكتوره زيك 
ركان بضحكه .. منا بقولك يا دكتوره اهو زي منتي بتحبي اي مش كفايه
كنزي .. ولو برضو متعملش الحركه دي تاني وانا كويسه يا سيدي 
ركان بجديه .. ماشي يا ستي انا و طنط سميحه عزمين نفسنا عندكو علي العشاء بليل في موضوع هكلم عمي في 
كنزي .. اكيد طنط سميحه تنور في أي وقت ومن غير عزومه ده بتها بس موضوع ايه اللي بينك و بين بابا ده 
ركان .. ابدا جي اخطبك و اريح عمي من جنانك شويا ????????
كنزي بعدم استعاب .. اكيد تنور و فجاء تنحت مره وحده ????????
 واتكلمت وقالت .. ايه انت بتقول ايه بجد ولا بتهزر يا ركان 
 ‏ركان بضحكه .. و هو الكلام ده في هزار يلا علي شغلك يا دكتوره انا مش هقبل تاخير علي معادي بليل 
 ‏و رجع علي شغله و سابها وقفه مكانها مصدومه و من الفرحه ❤
 ‏بقلمي الاء محمد 
 ‏.     ★★★★★★★★★★
 ‏اما خالد راح يقابل فرح قبل ميروح القاهره عشان والده طلبه في موضوع مهم و مش لازم يتأخر عليه وقف بلعربيه قدام المستشفى و طلع الفون بعت رساله ل فرح اللي كانت قاعده في الكافتريه بتاعت المستشفى بتشرب الكوفي بتاعتها و اول ماشفت الرساله راحت علي المكان اللي خالد واقف في عشان تشوفه اول م خالد شاف فرح راح نزل من العربيه بتاعته وعدل لياقة القميص اللي هو اصلا في زي القمر و اتكلم و قال 
 ‏خالد .. اذيك يا فرح سوري لو كنت عطلتك 
 ‏فرح ببسمه جميله علي شفايفها اتكلمت و قالت 
فرح .. ابدا يا بشمهندس انا كنت في وقت البريك باخد الكوفي بتاعتي خير في حاجه 
خالد بحب .. ابدا انا بس كنت راجع القاهره و قلت اجي اشوفك قبل مسافر لو عوزه حاجه او كدا 
فرح بخجل من نظرت عيون خالد اللي كلها حب 
فرح .. سلامتك يا بشمهندس و تروح و ترجع بسلامه 
خالد مرا واحده مسك ايد فرح و قرب منها اووي و اتكلم براحه وبحب و قال 
خالد .. فرح تتجوزيني ♥️
 تفتكرو فرح هتوافق علي خالد 
 ‏ولا للقدر رائي تاني 
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!