Uncategorized

رواية تزوجت من رائد جيش الفصل الثامن 8 بقلم آية غنيم

  رواية تزوجت من رائد جيش الفصل الثامن 8 بقلم آية غنيم

رواية تزوجت من رائد جيش الفصل الثامن 8 بقلم آية غنيم

رواية تزوجت من رائد جيش الفصل الثامن 8 بقلم آية غنيم

كانت قاعده قدام النيل كانت في عالم تاني..!!
عالم من الهم والغم والتعب والذل والخيانه و و و …
كان شريط من الحياه بيمر قدام عيونه بيمر وكأنه بتشاهد فيلم بيمر وومت كل حاجه دموعه تنزل اكتر وكان بحر ليس لي نهايه !!
كانت بتفتكر كل حاجه حرفيا كل ما حصل في حياته من اول ما اتولدت لحد هذه اللحظه…
Past….
ماما ممكن العروسه دي انا بحبه اوي 
مامته هدير ..لا طبعا عندك كتير منها هو فلوس وخلاص ياله””
سليم ماما عاوز شلبي بتاعي قديم..
هدير عيون ماما يا حبيبي تعالي نجب شلبي بس كده..
كارما مامي عاوز لعبة الدكتوره ؟؟
هدير بصت لكارما بقرف ومشيت اخدت سليم ومشيت كان سليم عنده ٨ سنين وهي ٤ سنين…
………..
كان عندها 19 سنه اولى جامعه كانت قاعده في كافتريا الجامعه لوحده ….
شخص سحب كرسي وقعد معاها… 
كارما نعم عاوز اي..
حاتم نتعرف يا قمر مالك خايفه ليه…
كارما لا لا وقامت مشيت… ركبت العربيه بتاعته ومشيت من الجامعه كلها ..
وفات اسبوع والتاني وحاتم كل يوم بيحاول يقرب منها ..
لحد اخر يوم في امتحانات الترم الاول …
كانت خارجه لوحده كالعاده وهتركب العربيه لقت حد قاعد معاها في العربيه ؟؟
كارما انت حيوانه ازي تقعد في العربيه كده
حاتم بص بق انا تعبت منك انا بحبك وعاوز اتعرف عليكي ونتخطب ونعيش حياتنا اي رايك .!!
كارما كانت مصدومه ومش شايفه اي حاجه قدامه … خايفه اول مره حد يقول كده اول مره تتكلم مع ولد اساسا اول مره حد يتكلم معاها بقالها اكتر من 19 سنه عايشه محدش بيتكلم معاها غير سليم صاحبه اخوها ابوها امه أخته صاحبتها كل حاجه عندها !!..
نزل حاتم وروحت وكان باله مشغول في الكلام أو فيه ” “
رجعت دخلت الاوضه على طول وكانت طول اليوم بتفكر فيه.. استغفرت ربنا وقامت صلت ورجعت نامت…
وفات شهر كامل ٠٠كانت في mall Egypt..في شوبنج لوحده كالعاده ..دخلت وكان حاتم جوه هو وبنت تانيه بيعملوا شوبنج …
كانت كارما بتتفرجي في نفس المحل وكان ضهره في ضهر حاتم بظبط بتتفرجي وبترجع كانت هتتخبط في ولكن البنت انسه لو سمحت ….
كارما انا ٠٠٠ نعم
البنت لا الانسه التانيه..
كارما بتلف لقت حاتم ومعا البنت … وحاتم لف هو التاني على صوت كارما ..حاتم كارما اخيرا شوفتك تاني 
كارما ..اهلا وكانت هتمش لكن حاتم مسك أيدها والله ابدا تعالي نشرب قهوه الاول وبعد كده امشي براحتك…
وفات يوم والتاني واخدو الرقم واخد رقمه والدنيا كانت حلوه لحد ام في يوم حاتم طلب طلب من كارما وكان صادم جداااا…
كارما نعععععم يا قلببببب امككككككك انت عبيططططط ولا حاااااجههههه…
حاتم بس وحط منديل عليه مخدر ونامت وصحيت وكانت الصدمه بالنسبة لي كارما …..
كارما اي ده انت انت حي*وا*ن ازاي ليه ازاااي
حاتم اسمعي يا كارما هانم هتتجوزين ولو غيرت رأيك الف”يدي*و القمر هيوصل لبابا واخوكي وشوفي بق ام ينزل على مواقع تاني كده شكلك هيبقى اي البنت البريئه ملهاش دعوه بحد عايشه في حاله تبق كده … وقام وساب كارما في حيره بين نفسه…..
بعد كام دقيقة قامت وقفت وبقت تكلم نفسه ازاي انا مش فاكره حاجه ياربي ازاي دم كده ياربي وبقت تكلم نفسه…….. وروحت البيت وقررت انها تحكي لسليم واكيد هو هيساعد  رحت حكت كل حاجه حرفيا من الاول لحد الدقيقة دي…
سليم..????????
كل ده يطلع منك انتي ازاي اي الحصل ازي عرفتي الحي*وا*ن ده. ؟؟؟
كارما س سي سيلم ا أن انا ما مليش غيرك دلوقتي..
سليم بقةيلف حوالينا نفسه مش عارف يعمل اي ولا اي الهيخصل لوجلال عرف ممكن ي*ق*تل كارما وهو عادي عندو  بق خايف على أخته وفي نفس الوقت مخنوق من الحصل بس قدر يتحكم في بركان الغضب الكان هينفجر في كارما واخد جاكت البدله بتاعوا وخرج بره العماره كله ….
كارما وكانت وقفه في البلكونه سليم ارجع انا بخاف من غيرك …
سليم اخد العربيه ومشي بعد عن كارما وابتدا يفكر اي الهيحصل ومين حاتم وليةعمل كده في أخته ..
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد