Uncategorized

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الخامس عشر 15 بقلم صابرين علاء

 رواية حورية في حضن الجبل الفصل الخامس عشر 15 بقلم صابرين علاء
رواية حورية في حضن الجبل الفصل الخامس عشر 15 بقلم صابرين علاء

رواية حورية في حضن الجبل الفصل الخامس عشر 15 بقلم صابرين علاء

الرصاصه الطايشه طلعت من مسدس جبل وجت جنب عابد بالظبط 
جت حوريه وقفت ف وشه وقالت هاتعمل ايه ياجبل لو هاتقتل اخويا اقتلني انا قبله 
عابد قالها ابعدي انتي ياحوريه ومالكيش دعوه باللي بيحصل خلي الكلام يبقي بين راجل لراجل 
جبل قاله ولما انت عارف الرجوله كدا قتلت 
زين اخويا غدر ليه،،،،، 
ندى عيطت وقالت مقتلهوش والله ماقتله 
حوريه قالت ايوا ياجبل عابد مقتلش زين 
هو بس زقه وبعده عني لكن زين من سؤ حظه انه اتشنكل ووقع علي ضهره 
واتخبط علي راسه ف حجر كبيير 
عابد قال انا مش هدافع عن نفسي ياجبل 
وانت مش انصح من الشرطه هم جم ساعتها وقبضو عليا ولما حققو ف الموضوع ولاقوه انه قتل غير عمد اخلو سبيلي،،،،،،، جبل انسى اللي فات 
وخلينا نبدأ من جديد،،،،، 
جبل قال انا عمرى ماهنسى منظر اخواتي الاتنين وهم مقتولين بسببكم 
حوريه قالت خلاص ماتنساش،،،،،،، 
ويالا خد بطارك من اخويه اقتله اهو قدامك،،،،،،، خليك مجرم وقتال قتله 
من بعد ماكنت بتحب الورد والحمام 
والشمع تحب الدم والوجع،،،،،،،، 
اقتل عابد،،،،،، رمل اختك واوجع قلبي 
وعيش سعيد وفرحان ما انت خلاص بقى خدت بطار اخواتك،،،،،، 
ندى اتوسلت اخوها،،،،، اوعي تقتله ياجبل 
انا بحبه،،،،، عابد عوضني عن حاجات كتير اتحرمت منها،،،،،، عابد حبني وعاملني بود 
واحترام،،،،،، لو هاتقتله مش هاتقتل شخص واحد لا دا انت هاتقتل تلت اشخاص 
هاتقتلني انا وعابد وابننا 
عابد وجبل بصو عليها،،،،،، 
والاتنين قالو ف نفس واحد انتي حامل 
ندى قالت بدموع ايوا حامل،،،،، حامل ونفسي ابني يجي عالدنيا ماليلاقيش 
ابوه وخاله بيكرهو بعض وبينهم الدم 
انا بقولك اهو ياجبل لو عايز تقتله 
اقتلنا احنا التلاته احسن 
جبل قال جوا نفسه 
بس خلاص كفايه،،،،،،،، كفايه حرام عليكو 
انتو كلكم عملتوني قتال قتله،،،،،،، 
انا مش كدا ولا عمري كنت كدا 
انا قلبي وجعني علي اخواتي،،،،،،، 
جوايه نار قايده ومحدش حاسس بيها 
حوريه قالت ف نفسها،،،،، انا حاسه بيك 
ياجبل،،،،،، وحاسه بيك اوي كمان،،،،،، 
بس قتلك لعابد مش هايغير شئ بلعكس 
هايدمر كل حاجه،،،،،،، هايبعدنا عن بعض 
وهيدمر حياه اسره،،،، وهايخلي طفل مالهوش ذنب يجي عالدنيا يتيم الاب 
وانت عارف يعني ايه يتم الاب يا جبل 
جبل قال 
بص ياعابد انا مش هاقولك اني نسيت حاجه من اللي حصلت قبل كدا 
ولا موافق علي علاقتك بأختي 
بس انت مش هتاخدها معاك ف اي حته 
وهاتعيشو هنا،،،،،، تحت عنيا 
اولا علشان انا زي ماقولتلك مش واثق فيك 
ثانيا لاني مش عايز اختي تتبهدل برا 
لان محمد مش هايسبكم واكيد هاينخرب 
وراكم تاني 
وثالثا علشان الطفل اللي ف بكنها محتاج 
رعايه واهتمام 
وبص علي حوريه وافتكر البيبي اللي كان 
ف بطنها وبسبب اهماله نزل 
وكمل كلامه 
وذالك هاديك فرصه تثبتلي فيها انك 
مش عدو،،،،،،،، وهاتعيش معانا هنا ف نفس البيت،،،،،،، ولو حسيت منك اي غدر علي اختي قول علي نفسك يارحمن يارحيم 
قال جملته ومشي،،،،،، 
وحوريه راحت وراه على طول 
عابد قرب من ندى واخدها ف حضنه 
وقالها طلعتي حامل،،،،،،، حامل ياعصفورتي 
الصغيره 
وحط ايده على بطنها 
راحت ندى شالت ايده وقالت شيل ايدك ياااه،،،،، انا مش حامل ولازفت،،،،، 
انا لاقيت الموضوع هايتعك قولت الحقه 
كنت هاتموت ياموكوس 
عابد قالها اي دا يعني انتي كنتي بتكدبي 
ندى قالتله اه ساعات الكدب بينجي 
عابد قالها لكن الصدق خير 
ندى قالتله خاليك انت ورا صدق وخير 
دول لما نشوف هانطلع منهم بإيه 
عابد قالها لا يا ندى انا بكره الكدب 
انا هاروح اقوله الحقيقه 
ندى قربت منه وقالتله استنى هنا،،،،،،، 
انت هاتروح تقوله ايه،،،،،، ان اختك كدابه 
ولا البيبي دا مش منك،،،، 
انا لما اقول حامل ابقى حامل مفهوم 
وقامت ادتله بالروسيه 
عابد قالها اه،،،،،، اه يابنت المجنونه 
دا انت طلعتي براسين،،،، 
قالتله واجبلك التالته لو حابب 
رجاله تخاف ومختشيش 
وحطت اديها على بطنها تعال ياحبايبي 
لما نروح نتغذى 
♡♡♡♡♡♕♕♕♕♡♡♡♡♕♕♕♕♕
جبل دخل اوضته وراح عالحمام فورا 
فتح الدوش علي الميه الساقعه 
وفضل يكلم نفسه،،،،،، 
انا مش قادر انسى،،،،،، مش قادر انساكم 
يا اخواتي،،،،،،، 
مش قادر انسى شكلك ياصقر وانت عريس
مش قادر فرحت الدنيا اللي كانت فيك وانت بتقولنا عقبالكم يا اخواتي
مش قادر انسى وانت  فرحان وعمال ترقص بالجلبيه البيضا 
توب العرس الابيض  اللي ف لحظه اتحول 
لكفنك،،،،،،،، 
ولا قادر انساك يازين،،،،،، 
كنت اكتر من اخ ليا،،،،،، 
حوريه قربت منه ونزلت تحت الدوش بهدومها واخدته ف حضنها وقالت 
ابكي ياجبل،،،،،،، ابكي لو كان البكى هايريحك،،،،،، ابكي،،،،،،، 
جبل فضل يبكي ف حضنها،،،،، 
قالها كانو اخواتي ياحوريه،،،،،، 
كانو اهلي وكل شئ ف حياتي،،،،، 
زمان لما كنا صغيرين كان لما واحد فينا يتخانق مع حد نتلم حواليه،،،، 
كانو العيال يخافو منا ويجري 
دلوقتي هما راحو وسابوني،،،،، 
سابوني وبقيت لواحدي ياحوريه
ماليش اخوات 
وبص ف عنيها ولمس شعرها بإيده 
انا محتاجلك اوي ياحوريه،،،،،،، 
انا محتاج لحضنك اوي،،،،، نفسي احس بالامان،،،،،، الامان اللي اتحرمت منه 
حوريه قالتله انا معاك ياجبل،،،،، 
معاك وعمرى ماهسيبك،،،،، انا حوريه حببتك،،،،،،،، 
جبل قالها حوريه،،،، انا بموت فيكي 
حوريه وهي بتكتك من البرد قالتله 
كلنا هانموت ياحبيبي لو مطلعناش من 
الميه اللي احنا فيها دي 
عااااااااطسسسسسيييييييي. 
جبل قالها اي دا كل دي عاطسه انتي راجعه من القطب الشمالي ولا ايه 
وضربها علي قفاها وقال اما انتي مش 
قد الرومانسيه بتحطي نفسك فيها ليه 
حوريه ضحكت وحضنته وقالت علشان 
انا بحبك يا جبل،،،،، 
جبل خرج من الحمام وغير هدومه 
وحوريه كمان لبست قميص ليه 
وقالت،،،،، اسكوزمي بقا انا هاخد القميص 
دا علشان سيادتك طرتدتي وكل هدومي تحت وعقابا ليك انا هاخد القميص دا ومش هارجعه ماشي 
البيدج  الاصليه الكاتبه صابرين علاء. 
جبل مسكها من اديها وشدها لحضنه وقال 
ولو مافقتش،،،،،،، هاتعملي ايه يعني 
هاتكليني 
حوريه قالتله اطلاقا،،،،،، انا مابكلش بني ادمين بس لو في فراخ شغال بس تكون 
كرسبي وياريت لو سبايسي 
جبل قالها انتي حاطه الاكل عالطول ف دماغك كدا،،،،،،، 
طب بصي بقي،،،،،،، انا عايزك تباتي 
معايا هنا،،،،،،، انا بجد محتاجلك النهارده ياحور،،،،،، متسبنيش 
حوريه قعدت  جمبه عالسريرر
وفضلت جمبه لحد ما النوم غلبها ونامت جمبه 
دنيا شافت كل اللي حصل ومااستحملتش 
اللي ىشافته 
اتصلت بالتلفون وقالت،،،،، 
الفيديو بتاع حوريه ابعتهولي اظن جه وقته 
♡♡♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡
في بيت مالك عزيز 
كان مالك قاعد بيتفرج على التلفزيون 
علي فيلم ابو علي قال 
نسمه،،،،،،،،، 
نسمه اتخضت قالتله ايه مالك حاسس بإيه انت كويس حبيبي،،،،،،،، 
انت بخير،،،،،،،،، ايه اللي بيوجعك 
مالك قالها ههههههههه ايه يابنتي مالك 
خايفه كدا ليه،،،،،، انا كويس ومافييش حاجه  
نسمه قالتله بحنان يارب ديما ياحبيبي 
مالك قالها طب ماتيجي تقعدي جنبي 
نسمه قالت ليه،،،،،، 
مالك قالها اصل في قناه ف التلفزيون بدور عليها تعالي هاتيها انتي
نسمه كانت عارفه انها حجه منه ومع ذلك راحت وقعدت جمبه وقالت 
وريني بقى ياسيدي اما نشوف القناه اللي بتدور عليها دي 
مالك مسكها وشدها لحضنه وقال 
خلاص قفشتها ولاقتها وعمري ماهضيعها من ايدي تاني 
نسمه قالت مالك انت بتعمل ايه؟؟؟ 
يعني انت كنت بتضحك عليا ها بقا كدا 
بقا كدا،،،،،،، انا بقا هاوريك ازاي تضحك عليا 
مسكت المخده الريش اللي جمبها وفضلت تضربه لحد اما الريش وقع عليهم هم الاتنين في مشهد رومانسي جميل 
نسمه قالت ف نفسها،،، اعتقد ان دا وقت مناسب اني اكلمك ف الموضوع 
ماهو انا مش هاسمح ابدا انك تضيع مني 
يامالك حتى لو التمن حياتي 
مالك فضل ساكت وباصص علي نسمه 
وغمض عينه وفضل يقرب منها ولسه هايبوسها 
نسمه حطت اديها علي بؤه وقالت 
مالك انا كنت عايزاك ف موضوع كدا 
مالك قالها قولي ياقلب مالك،،،،،، 
عايزه ايه..!؟؟؟!!! 
نسمه قالت،،،،،،، انا لاقيت زبون كويس جدا لقطعه الارض بتاعتك،،،،،، 
هي عجبته اوي وهو عايز يعمل عليها مول
وقال فيها رقم كويس جدا اعتقد انه 
مناسب لينا،،،،،،، 
مالك قالها استني،،،،،،،، مين قالك اني عاوز ابيع حته الارض دي اصلا،،،،،، 
اظن انا اتكلمت معاكي عن الارض دي قبل كدا وقولتلك علي طموحي واحلامي 
واني هافضل متمسك بيها العمر كله 
نسمه قالتله احلام،،،،،،، احلام يا مالك 
احنا لسه ف بدايه حياتنا واكيد هنحتاج 
لفلوس علشان نربي مالك و عيالنا اللي جايين،،،،،،،، ووظيفتك لوحدها مش كفايه 
مالك قالها انتي منين طلعتيلي بفكره 
بيع الارض دي،،،،،، لسه من يومين 
كنت بكلمك عنها،،،،،،، نسمه مالك انتي 
مخبيه عني حاجه،،،،،،، صارحيني يانسمه 
قبل مايفوت الاوان 
نسمه قالت ف نفسها مقدرش اصارحك 
يامالك،،،،،،، خليها جوا القلب تجرح ولا تطلع وتفضح 
قالت مافيش حاجه ياحبيبي كل الحكايه 
بس ان العرض دا مايترفضش ابدا 
دا عرض فيها 4 مليون جنيه
صدقني يامالك دا مبلغ حلو جدا وانا 
متفاقله بيه وممكن نعمل منه اي مشروع 
يأكلنا الشهد،،،،،،، 
ونحوش منه كمان لعيالنا مش احسن ماهي مركونه كدا 
مالك قالها بس اسكتي،،،،،،، ملايين ايه 
اللي انتي بتتكلمي عنها،،،،،، انتي عارفه كويس ان الارض مش بتمنها بقيمتها 
يانسمه،،،،، ودي قيمتها غاليه اوي عندي يانسمه،،،،،،،، ومش هافرط. فيها ولو بكنوز الدنيا فاهمه 
نسمه قالت وانا بقى مش عاهيش معاك 
لو ماوفقتش علي البيع يا مالك انت فاهم 
مالك اتصدم قالها،،،،،،،،، يعني ايه 
انتي عايزه تسبيني يانسمه
نسمه قالت ايوا يامالك انا خلاص زهقت 
زهقت من الشقه الصغيره دي انا من عيله كبيره يامالك،،،،،،، انت واخدني من بيت طويل عريض يرمح فيه الخيل 
وعايزه اعيش ف نفس المستوى اللي كنت عايشه فيه مش ف الاوضتين دول 
مالك قالها اوضتين،،،،،، مش دا البيت 
اللي كان قصر بالنسبالك الاول،،،،،، 
انت بتعملي كدا ليه،،،،، مالك كدا اتغيرتي يانسمه،،،،،، انا عمال بسمع منك كلام 
اول مره اسمعه ومكنتش متوقع انك تقوليه علي لسانك ابدا 
نسمه في ايه مالك،،،،، مش انتي نسمه حببتي اللي بكلمها انا كأني بكلم واحده غريبه،،،، مش نسمه اللي مربيها على ايدي 
نسمه قالت لا يامالك انا نفسي نسمه 
بس عايزالك الصح،،،،، انت مش عارف مصلحتك 
مالك قالها،،،،،، خلاصت الكلام بيع مش هابيع ولو مش عاجبك يابنت الناس 
زي مادخلنا بالمعروف نخرج بالمعروف 
واختاري بقى العيشه اللي تريحك 
عن ازنك 
وسابها ومشي من البيت كله 
نسمه قعدت تعيط وتقول 
اقول ايه بس،،،،،، اقولك انك مسموم وعلاجك ف حته الارض دي 
اقولك اني بموت كل يوم الف مره وانا بشوفك بتموت قدام عنيا،،،،، 
افهم بقا يامالك انا عايزه مصلحتك 
حرام عليك انا مش قادره 
جالها عزيز وطبعا فضل يستفزها بببروده 
ويقولها،،،،، اممم هو لسه معصلج معاكي 
امم دماغه ناشفه زي ابووه،،،،،،، 
بس انتي برده عفالم عليكي جبتيهاله بالطريقه  ،،،،،،،  طبعا البيع دا هايكون ليا 
بس حكايه الراجل اللي هايعمل عليها مول 
دا لعبه منك مش كدا 
نسمه قالت يا اخي الله يلعنك ويلعن اليوم والساعه اللي شوفناك فيها ودخلت فيها علي حياتنا،،،،،، انت عايز منا ايه تاني 
ماتسبنا ف حالنا بقى،،،،،، 
انت السبب ف كل دا،،، 
جوزي خرج دلوقتي وعرفش راح علي 
فين وهو تعبان وكل دا بسببك 
كل دقيقه وكل ثانيه عايشه فيها علي اعصابي وكل دا بسببك،،،،،، 
انا اسفه عالتأخير بس انا مش كدابه انا بس حصل معايا ظروف سامحوني بس ان شاء الله 
هنزل حلقه. باليل الساعه 7
على صفحتي الكاتبه صابرين علاء. 
جرس الباب رن نسمه راحت فتحت بلهفه 
وكانت واحده جارتهم قالت 
الحقي يا نسمه مالك خبطته عربيه والناس ملمومه عليه تحت،،،،،،،، تعالي بسرعه 
نسمه قالت لا مالك ـ،،،،،،، ماااااالك 
نسمه نزلت معاها ولقت ولاد الحلال جابوله الاسعاف وطبعا طلع عالمستشفى 
وهناك الدكتور كشف عليه وطلع وقال 
متقلقوش ياجماعه هو كويس العربي
كدمات بسيطه بس واحنا عملنا اللازم 
الظاهر ان العربيه مخبططهوس اصلا 
دا هو ووقع من الخضه،،،،،، 
عالعموم الف سلامه عليه 
عزيز قال الحمد لله قدر ولطف ربنا عالم بينا مالناش غيره 
نسمه بصتله بإ شمئزاز وسابته ودخلت لجوزها 
واول ماشافته قالت حمد الله عالسلامه 
ياحبيبي،،،،،،، متقلقش الدكتور برا طمنا 
وانت هاتبقى كويس ان شاء الله 
مالك بلع ريقه وقال 
انا كنت هاموت يانسمه،،،،،، 
كنت خلاص هاسبكم وامشي 
نسمه قالت متقولش كدا ياقلبي
ربنا يخاليك ليا 
مالك قال انا اصلا خلاص بقيت بحس 
بالموت ديما في الاوقات،،،، بحس انه قرب مني اوي،،،،، 
اسمعي يانسمه،،،،،،، انا موافق علي بيع الارض 
♡♡♡♡♡♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡
صحيت حوريه تاني يوم لاقت نفسها 
لسه نايمه ف حضن جبل 
قامت ولسه هاتمشي جبل مسك اديها وقال 
رايحه فين ارجعي مكانك لسه بدري 
حوريه قالتله ارجع مكاني فين بس 
زمان دنيا ام صورم جت ولاقتنا ف حضن 
بعض زامنها ياعيني وقعت ف اي حته 
وجاتلها جلطه ولا حاجه،،،،، خالينا 
نروح ندفنها 
جبل ابتسم وقال حووووورررريه 
ارجعي تاني علي حضني يالا 
حوريه رجعت وقالت اديني رجعت تاني 
اهو اما اشوف اخرتها ايه معاك 
جبل حضنها اكتر وبقى مكلبش فيها اوي 
وقال اخرها بيبي بدل اللي راح 
حوريه قالتله  ،،،،،،  بجد يا جبل انت عايز 
تخلف مني انا،،،،،، طب ليه مش من دنيا 
جبل قالها علشان انتي اللي مراتي مش 
دنيا،،،،،، دنيا انا ملمستهاش اصلا 
جوازي منها عالورق وبس 
حوريه قالت ف عقل بالها اه يا ام صورم
قال والبت الملعونه تقول ف صباحيتها 
دا جبل كان عمال يدلع فيا طول الليل 
اهو كدبك اتكشف اهو،،،،، بس علي مين 
وديني لا اكون طرداكي من البيت كله 
مش بس من الاوضه 
جبل باس كتفها وقالها،،،،،، 
حوريه انا مبحبش غيرك،،،، 
ممكن تحت تحتويني،،،، 
حوريه قالتله ممكن انت تبطل تبقى قمر شويه انا قلبي تعب منك ومن حلاوتك 
بغمزاتك دي،،،،، اي دا انت عندك طبق الحسن كمان،،،،،،،، 
وف اللحظه دي ام صورم دخلت قصدي دنيا دخلت،،،،،،، 
صباحيه مباركه يا عروسه 
حوريه قالتلها الله يخاليكي عقبال عندك 
ياحببتي،،،، بس دا لما تشوفي شعر ودنك 
دنيا قالت يعني هي الوقاحه ليها ناسها 
جيتي اوضتي ونمتي علي سريري مع جوزي وكمان بتردي عليا 
انتي فعلا قليله الادب ومتربتيش من اساسه 
ومره واحده ضربتها بالقلم 
حوريه بحلقت بعنيها وبصت علي جبل 
وكان رد فعلها غير متوقع 
ياترى حوريه عملت ايه مع دنيا 
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

‫5 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!