Uncategorized

رواية دم ملوك 2 الفصل الثالث 3 بقلم يمنى محمد

 رواية دم ملوك 2 الفصل الثالث 3 بقلم يمنى محمد
رواية دم ملوك 2 الفصل الثالث 3 بقلم يمنى محمد

رواية دم ملوك 2 الفصل الثالث 3 بقلم يمنى محمد

في سرايا يونس
كان قاعد في الجنينه يفكر في ملوك
 قاعد حزين قوي وشارد
بيكلم نفسه
يا ترى رحت فين يا ملوك معقوله بعدت عني بكل سهوله كده فجاه سامع صوت  عالى عند البوابه الرئيسيه بتاعه السرايا
ولقى عربيه داخله عليه ملحقش يقوم لقى شخص نازل منها وحدف بنت تحت رجله
مجرد ان يونس بص لقى ملوك تحت رجله
يونس.. باستغراب. ملوك؟؟؟
بس قبل ماملوك ترد كان سراج رد
سراج بضحكه عاليه
ايوه ملوك مراتك يايونس جبتهالك لحد عندك ساليمه محدش لمسها
يونس.. بعصبيه
وهي كانت عندك بتعمل ايه
وهوو يجذب ملوك من شعرها
سراج. كانت جيالي هديه ????بس الصراحه احلى هديه
يونس بتعصب.. غوري جوه وحدفها بعيد
ومسك في سراج.. انت مجنون  انت متعرفش ان دي مراتي
سراج… تقريبا انت الا متعرفش مين بعتهالي هديه لازم ادخل اشكره بنفسي
كل دا ويونس واقف مصدوم مش فاهم حاجه
دخل سراج السرايا عند علوان
سراج….. ازيك ياشيج علوان انا جاي بنفسي علشان اشكرك على الهديه اللذيذه الا انت بعتهالي
علوان. وهو يحاول يغير في المواضيع علشان يونس
قصدك على ايه
سراج.. قصدي على البت الحلوه مش كننت تقول ياراجل انها مرات يونس ابن ابنك ????????قبل ماالمسها
…………………. مع انه ملمسهاش
كل دا ويونس بيتفرج من بعيد واقف مش مصدق نفسه
????????????????
على نزول ورد مرات يونس التانيه من على السلم
اول ماسراج شافها يصلها بصه حقد
يونس… غوري في داهيه فوق
سراج….. قرب من يونس وقاله بصوت
انا جيتلك مراتك مخصوص لحد دارك عاشان خاطر دي انا عايز دي يايونس
يونس… واجبك وصل ياباشا اتفضل بره والا انت بتقول عليها دي مراتي التانيه
اول ماسراج سمع الكلام دا اتعصب وخرج بس قال
لسه الكلام مخلصش يايونس ولسه لنا قاعده تانيه مع بعض…. وخرج سراج من فيلا يونس
????????????????????
#يمني محمد
#دم ملوك
يونس قرب من جده  بس بغضب شديد
وقال. انت ياجدي تعمل فيه كده انت دي مراتي وبت عمي
ازي جالك قلب تعمل كده فيها ازي بعتها هديه ليه هي جاريه ياجدي اخر حد كنت أتوقع انه يعمل كده انت
الجد علوان… وانا عملت كده ليه ماهو علشان الورث يرجع لأصحابه هي كل حاجه مكتبه باسمها لو ماتت انا هتاخد كل حاجه انت لوحدك ياولدي
يونس… اسكت ياجدي والا جدي ايه لا دا انت زعيم عصابه انا اكيد بحلم انت اخر واحد أصدق أنه يطعني في ظهري
وطلع فوق متعصب على الآخر
طبعا علوان كان هيجنن من إلا سراج عمله
????????????
تعالوا نروح لبدريه ورضوان شويه
طبعا ياسمين اخت يونس سمعت بدريه وراش ان وهما بيتكلموا وعرفت ان رضوان مش ابن بدريه يعني كده مش ابن عمها يعني مطلعش ابنها
عايزه تخرج باي طريقه  علشان تروح تعرف اخوها بالاحصل
بدريه قلبها محرق على بنتها ملوك اول ماعرفت انها رجعت بيتها عند يونس صممت لتروح عند يونس تشوف بنتها
في نفس الوقت الاياسمبن اخته قررت تروح لاخوها يونس تقوله على السر بتاع راضوان انها مش ابن بدريه
يعني لاتنين رايحين ليونس يشكولوا بس لازم واخده توصل قبل التانيه ياترى مين هيوصل الأول ومين هيودع
و انطلقت ياسمين علي بيت اخوها وانطلق بدريه على بيت بنتها ????????????????????
يونس
بعصبيه شديده وغضب شديده
دخل الأوضه عند ملوك اول مادخل جرها من شعرها ونزل ضرب فيها بشده
يونس… حته البت دي تعملي فيه كده انت اكيد اجننتي علشان تعملي كده ربحاله بنفسك علشان ايه
هو انا مش مكفاكي هو انا مش مالي عينك كل كلمه كانت بقلك نازل على وشها من يونس كان بيضرب بحقد
ملوك.. والله مظلومه والله ماعملتش حاجه
يونس.. عملتي يوم ماخرحتي من قصري هربانه علشان ترحيله ياترى نام معاك كام مره
ملوك.. والله مالمساني يايونس
يونس.. صادقه ياقلب يونس دا انا هخلي كل حته في جسمك تقول ارحمني
ملوك… ارحمني ونبي يايونس
يونس.. انتي الازيك ميستهلش الرحمه وشد رباط وربطها في السرير عريانه وووعمل ????????????????????????????????
#يمني محمد
#دم_ملوك
يالهوي كل دا وورد في ارضاها راحه جايه هتجنن وخايفه
كان فيه حد وأقف  في الخارج  مستني حد معين علشان يضرب عليه نار شخص ملتم؟؟؟ دا غير سراج دا غير علوان
حصل فجاءه صريخ
الحقوني
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد