Uncategorized

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمة أحمد

  رواية حبيبتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمة أحمد

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمة أحمد

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم فاطمة أحمد

أسيا:بدموع وحزن انت بتعمل ايه يا عماد انت نسيت اتفاقنا
لو سمحت سابني انا!!! انا مش عايزه تقرب مني لو سمحت يا عماد ابعد عني 
عماد: هو في ايه يا أسيا 
انتي بتعملي كده ليه علي فكره انا مش عايز منك حاجه ولا كنت هعمل حاجه من اللي في دماغك انا بس كنت همسك ايدك واخدك واوقفك قدام دلوبك وهدومك
بس انا عايز اقولك حاجه 
انا بكره نفسي عشان وصلت حياتنا لدرجه دا
انا طالع انام بره تصبحي على خير يا بنت عمي 
طلع عماد نام بره علي الكنبه في الصالون
نام وهو جواه حزن وجرح مش قادر يتحمله نام وهو مش قادر يفهم نهايه حكايته مع حب عمره ايه نام وساب أسيا غرقانه في دموعها وحزنها و المها وهي مجروحها اكتر منه
ــــــــــــــــــ
وبعد ما مر الليل طلع النهار وقام عماد مخضوض علي صوت موبيله بيرن وكان وائل بيتصل عليه..
وائل:صباح الخير يا عريس
عماد:صباح الخير:يا وائل
وائل:مالك يا ابني شكلك زعلان
عماد:لا مش زعلان بس منمتش كويس امبارح
وائل:اه يا عم حقك طبعاً طيب ابقي صبحني علي أسيا واحنا كمان ساعه وهنكون عندكم
عماد: ماشي يا وائل 
وبعد ما خلصت المكالمه عماد قام ولقا نفسه كان نايم ببدله الفرح و معرفش يغير هدومه لان الدولاب في قوضه النوم و أسيا نايمه فيها واضطر يروح يحبط عليها و صحها و فتحت أسيا الباب واتصدم عماد اول ما شاف أسيا و قال:
هو انت ليه نايمه بفستان الفرح
أسيا بصوت مهزوز ومرهق مش عارفه
عماد:هو انت كويسه يا أسيا 
أسيا: ايوه كويسه 
عماد: أسيا هو انت بكيتي
أسيا بتردد انا لا
عماد: رغم انك كدابه بس انا مش شايف انك مضطره تتعبي نفسك وتعيطي تاني يا أسيا وبعدين انت كل حاجه طلبتيها اتنفذت
أسيا:انا مش ف….
وعماد قطع كلام أسيا وقال:اسمعي يا أسيا انا مش قادر اتكلم ولا عايز اسمع اي حاجه تضايقنا تاني
واهلك هيكونو عندنا بعد ساعه
أسيا:وهم ايه هيجوه هو فيه حاجه حصلت هو انت الي طلبتهم يجوه
عماد:طبعاً في حاجه حصلت
اعتقد ان فرحك كان امبارح وهم جايين صباحيتك يا عروسه
وانا عمري ما اشتكي منك لاي حد مهما عملتي او مهم حصل
انا هاخد هدومي وهطلع اخد شور و البس بره..
واتمنه انك تجهزي عشان هم قربه يجوه
ودخل عماد ياخد شور وساب هدومه علي الكنبه
و أسيا بدأت تجهز هدوم ليها عشان تغير فستان الفرح
وطلعت بره القوضه عشان تاخد شور واتصدمت لما لقت عماد قدامها في ممر بين الحمام والمطبخ والصالون
وكان لفف نفيه با فوطه
وفضلت في ذهول من الشكل اللي شافته فيه
وعماد اخد باله من وجود أسيا وقال…
انتي بتعملي ايه هنا
اسيا وهي باصه في الأرض مفيش اصل انا يعني انا دخله اخد شور 
عماد:حس قد ايه أسيا مكسوفه و قال..
طيب ادخلي يلا ومشي بسرعه من قدامها و كان لسه هيلبس جاتله مكالمه شعل وبعد ما خلص المكالمه لقا ان هدومه ناقصه حاجه واضطر يدخل تاني القوضه عشان يجيبها 
و أسيا كانت خلصت شور و خرجت من الحمام وهي لبسه بورنس لونه اصفر ولفه شعرها بفوطه وكانت ماشيه خطوه خطوه براحه علي الارض ودخلت القوضه واتصدمت بوجود عماد وقالت..
انت بتعمل ايه هنا
عماد:من صدمته لما شاف اسيا مقدرش يتكلم وفضل سرحان في جمال أسيا 
أسيا:انت مبتردش ليه وبتبصلي كده ليه
عماد:مفيش بس نسيت اخد حاجه في هدومي
وببصلك ليه ببصلك عشان مش قادر اصدق ان القمر واقف قدامي..وبدأ عماد يقرب من اسيا لحد ما نفسهم كان نفس واحد وعماد شال الفوطه من شعرها ويدوب
 قرب من قلبهاو شفايفها….
يتبع…
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!