Uncategorized

رواية جبروت الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

 رواية جبروت الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

رواية جبروت الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

رواية جبروت الأدهم الفصل الرابع عشر 14 بقلم آيات الرحمن & قلب نورك

أدهم وهو ينظر لصافي بخبث….. كلمية و قوليلوا يجي عشان عايزة
صافي بتوتر… هو مين ده
ادهم… شاكر معقول فاكره إني مش عارف شاكر 
صافي بسخريه… وانت اي الحاجه اللي ممكن تكون بينك وبين شاكر
أدهم.. ميخصكيش قوليلوا أدهم عايزك عشان القيصر
صافي بحدة……. مال القيصر بيكم انتوا مجانين بتلعبوا مع حد زي القيصر يبقاا أكيد اتجننتوا. انت او شاكر مابينكم عداوه قديمه و دلوقتي بتعمل عداوة بينك و بين القيصر إنت حصل لمخك حاجه 
أدهم ببرود ……. هستنى انهارده الساعه 8 بلغية بكدة و  بعدها خرج من غرفه صافي
…………. 
عند تمارا فتحت عيونها لتجد نفسها في مكان غريب وبجانبها بعض الرجال
تمارا بصوت ضعيف… انتوا انتوا مين
 لم تجد رد 
 ‏تمارا…… طب أنا بعمل اي هنا
 ‏دلف القيصر و انحنى جميع الرجال
 ‏القيصر بغموض…… نورتي يا تمارا ولا أقول يا غزالتي زي ما أدهم كان بيقولك
 ‏تمارا…… انت مين وجايبني هنا لي
 ‏القيصر.. انا اللي مستنيكي بقالي كتير اوي 
 ‏تمارا……. مستنيني لي . طيب انا عملتلك اي
 ‏القيصر……. كفايه رغي يلا علشان نبتدي
 ‏تمارا بخوف……. نب…نبتت….. نبتدي اي
 ‏القيصر بسخرية……. اطلعوا برا و إقفلوا الباب كويس
 ‏خرج جميع الرجال وتركوا القيصر و تمارا بمفردهم
 ‏القيصر وهو ينظر إليها بخبث…… دلوقتي بقى أقدر ادوق اللي كان بعيد عني
…………  
عند جيجي 
كانت تأخذ أنفاسها من التعب..انت يعم دراكولا حرام عليكوا مش كده
فارس ببرود ……لسه بدري ارفعي
جيجي وهيا تلوي فمها…….ارفع اي لامؤاخذة لا لحد هنا و استوب يعم العسل انت جرا اي يا معسكر مفيهوش راجل
فارس بحدة…….ارفعي الأوزان اللي قدامك
جيجي وهيا تنظر لادوات رفع الأثقال لكنها لا تعرف إسمها……. ااااع انت عيزني اشيل دي
فارس.. أيوة و دلوقتي
جيجي.. يعم هو إنت معندكش اخوات بنات
فارس بصوت جهوري…….. اخرسي اوعي تجيبي سيرت اهلي او اي حاجه من النوع ده تاني فاهمة
جيجي بتوتر… أ…أن…أنا مش قصدي 
قاطعها فارس بحدة……. ارفعي الوزن ده 100 مرة
جيجي وهيا تحاول ان تحمل الأوزان…… اااه حاضر 
ذهب فارس من أمامها بغضب و توجه إلى خيمته
قام بالاتصال ب القيصر فهو الوحيد الذي يسمح له بالتحدث معه
كان القيصر يمزق ملابس تمارا بغضب لكن قاطعه صوت رنين الهاتف و قد كان فارس
القيصر بحدة……. اظاهر اني اديتك مكانه كبيره لدرجة انك تتجرأ تكلمني ف اي وقت
فارس بجديه……… اسمعني كويس الإتفاق بتاعنا لازم يكون لية آخر
القيصر.. قصدك اي بالظبط
فارس…… أنا ميهمنيش اي حاجه بس خلاص أنا قضيت عمري كله في المكان ده و لازم أخرج
القيصر ببرود …… هتخرج قدامك اسبوع تخلص فية تدريب اللي معاك و هخلي مارك يجيبك لحد عندي و تخرج و تشوف الدنيا
فارس بتنيهدة…… و أنا موافق أسبوع واحد 
أغلق فارس الخط بينما خرج لجيجي و هو يتوعد لها
…………. 
القيصر وهو ينظر لتمارا…….اي ده كله القدر مش عايزني المسك
تمارا ببكاء…….. ابعد عني أدهم أكيد هاييجي
القصير بإبتسامة سخريه…….. مش انتي اللي هربتي منة عيزاة يلحقك تاني
تمارا…… أيوة هيلحقني
القيصر……… تمام هنشوف انا مش هقربلك دلوقتي لان بعد اسبوع هنسافر و هنقضي شهر العسل بتاعنا
تمارا……. انت مين بالظبط
القيصر…….. انا القيصر انا اللي بعمل كل حاجه و اي حاجه عايزها
تمارا………. انت اللي اخدت جيجي 
القيصر وهو يضع السيجار الفاخر في فمه…….. هي اللي كانت غبية زيك بالظبط
تمارا……. طب هيا فين
القيصر…….. هتشوفيها قريب
تمارا…  حرام عليك دى أهلها نفسهم يفرحوا بيها
القيصر.. إنتي أخدتي عليا اوي
تمارا……. ما إنت اللي قولت إنك مش هتقربلي غير بعد اسبوع ف عشان كدة دلوقتي إنت مش هتعملي حاجه
القيصر……. واو و ذكيه زي صحبتك 
تمارا……… اومااال إحنا مش اغبيه بس قولي صحيح انت واخدها لية ……. يا عيني عليك يا رشاد زمانك متبهدل يا حبت عيني
القيصر بتركيز……. مين رشاد دة
تمارا…….. هو انا مقولتلكش
القيصر بحدة…….. اخلصي مين رشاد ده
تمارا……… طب ياعم اهدى هو كلكم كده .رشاد ده يا سيدي الواد اللي بيحب جيجي و كان هيقرا فاتحتها بس يا قلب امه ملحقش عشان حضرتك خطفتها
القيصر و قد تبدلت اعينه للأسود من شدة الغضب
تمارا بخوف……… في اي انت هتتحول ولا اي 
خرج القيصر بغضب وهو ينادي علي مارك بغضب…….. مااااااااااااااارك
مارك وهو يرتجف من غضبه……. اؤمر يا باشا 
القيصر…….. تروح المكان اللي كانت عايشه فيه الزفتتين اللي عندنا وتعرف مين رشاد اللي كان بيحب جيجي و تجيبه لغاية عندي
مارك بعدم فهم…… طب ياباشا اعمل بية اي ده
القيصر بحدة….. هاتهولي يا مارك ساااااااامع يكون عندي انهارده 
مارك.. حاضر حاضر يا باشا
……… 
عند أدهم
أدهم وهو ينظر لشاكر ببرود.. إحنا مصلحتنا واحده ياشاكر
شاكر بسخريه……. مصلحه اي اللي بيني و بينك بقى يا ترى
أدهم.. القيصر
شاكر بغضب…….. متنطقش اسم الكلب ده
ادهم.. اهدى يا شاكر كل حاجه هترجع لمكانها الطبيعي
شاكر.. انا مفيش حاجه تخصني من نحيتك
ادهم.. شاكر قصر الكلام انت حقك مش معايا حقك مع القيصر
شاكر بحدة……. خلص يا أدهم و قول اللي عندك
أدهم……. اللي يخلصك من القيصر
شاكر بصوت قوي……. اديلوا عمري كله
أدهم……. إنت عمرك فيه قد اي بس يا شاكر عشان اعوزة بص من الآخر أنا مش عايز عمرك انا عايز مارك
شاكر…….. مارك الدراع اليمين للقيصر و ده اجبهولك إزاي بقى إن شاء الله
أدهم…… انا عارف انك على تواصل مع مارك بس مارك مش بيديك حاجه مفيده كل اللي مطلوب منك انك تحدد معاد معاه و تجيبوا و في واحد هيستقبلوا
شاكر……… وانا هستفاد اي
أدهم……. إزاي دى إنت ليك بدل الحاجه اتنين أول حاجه إني هخلصك من القيصر و التانيه هخلي مارك يقولك على السر اللي مدوخك و يريح بالك
شاكر بلهفة……. بجد يا أدهم هتقدر
أدهم…….. أكيد بس كلامك مع مارك في موضوعك يتم بعد ما انا اكون سافرت برة مصر و ساعتها هسيبلك مارك يقولك اي حاجه إنت عايز تعرفها
شاكر…….. موافق مارك هيكون عندك في أقرب وقت
أدهم.. مارك لازم يكون هنا الليله عشان القيصر مسافر بعد إسبوع 
شاكر……. خلاص يا أدهم انا هجيبلك مارك و…….
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫7 تعليقات

اترك رد