Uncategorized

رواية عشقي لوعد الفصل الخامس والعشرون والأخير 25 بقلم ريهام

 رواية عشقي لوعد الفصل الخامس والعشرون والأخير 25 بقلم ريهام
رواية عشقي لوعد الفصل الخامس والعشرون والأخير 25 بقلم ريهام

رواية عشقي لوعد الفصل الخامس والعشرون والأخير 25 بقلم ريهام

بعد مرور ثلاث سنوات 
صحي عمر علي حركة خفيفه فتح عيونه وابتسم وهي ضحكت بصوتها الملاكي هههه بابي أنها اميرته الصغيرة لديها من العمر ثلاث سنوات 
مشاكسه تشبها بدرجة كبيرة نفس لون عيونها الزرقاء تشبه السماء بلونها الصافي ،،،، 
عمر: بابتسامه حنونه عشق بتعملي ايه انزلي هتصحي مامي 
عشق : بعناد لا واخدات تتنطت فوقها وتضحك ملأت الغرفه بصوطها الملائكي 
وعد: صحيت بانزعاج وبصتلهم بغيظ في ايه على الصبح عاملين دوشه
عمر: رفع ايده لفوق انا مليش دعوه هي اللي جت وعامله دوشه 
عشق بضحك تخطف القلب بابي 
عمر : ياقلب بابي من جوه 
وعد : بغيظ سلامة قلبك ياخويا  قهق عمر بصوته كله ايه دا في ناس بتغير هنا
وعد: ضربته وقامت اوعه كده انت وهيا 
عمر: سحبها عليا خدي هنا رايحه فين 
وعد: عمر ابعد عشق هنا 
عمر: لا لما أعرف مالك 
وعد: بتزم انت على طول بتدلع عشق وانا لا 
عمر : بذهول وعد انتي بتغيري من عشق علشان بحبها وبدلعها 
وعد: بصت لعشق وقالت بحنان روحي صحي جدو ياعشق يلا بسرعه عشق : طلعت تجري  وتنادي جدووو 
وعد: بصت لعمر وسحبته من التيشرت بشراسة اه انت بدلعني ومقصرتش معايا بس انا متعوده انك تكون ليا انا لوحدي ومتدلعش غيري انا سابته ورجعت لورا نفخت بضيق ااف مش عارفه يا عمر انا كده انانيه صح علشان عيزاك لوحدي وبغير عليك من بنتي دا اسمه جنان اااف بس اعمل ايه احيانا بحس انك بتحبها اكتر مني انا كده ابقى انانيه 
عمر : بصدمه سحبه عليا في حضنه وقال بحنان لا يا حبيبتي مش انانيه بعدين انا عايزك تعرفي حاجه واحده بس انتي حبي الاول واز كنت بحب عشق فأنا بحبها علشان دي حته منك انتي مش بس علشان بنتي  بعدين انا سميتها عشق عاشان دي رمز حبنا هي دي عشقي لوعد 
وعد : بفرحه بجد يعني انت لسه بتحبني زي الاول ومزهقتش مني 
عمر: ابتسم لا طبعا بعدين انا كل يوم بحبك اكتر من اليوم اللي قبله يعني كل يوم حبك جوايا بيذيد مش بيقل   
وعد: حضنته بفرحه انا بحبك اوي انت العوض اللي ربنا بعتهولي عشان يعوضني عن وحدتي انت اماني وملجأي انت كل حياتي 
عمر : وانا بعشقك يا قلبي ياااه الايام بتمر بسرعه وعشق كبرت لسه فاكر لما كنتي بتولدي 
وعد : بضحكه هو دا يوم يتنسي
                       ( فلاش)
وعد ااااااااه الحقوني هموووت اععععععع عمر وهو شايلها وداخل بيها المستشفى بخوف اهدي يا حبيبتي اهو وصلنا المستشفى أسر نادي على حد بسرعه هاات سرير نيمها على السرير ودخلوها جوه 
الدكتوره  كشفت عليها هي دي ولاده بس لسه هتاخد وقت علشان ولاده عاديه مش قيصري معلش استحملي شويه لما الطلق يزيد الدكتوره سابتها وطلعت 
ووعد بتعيط من الوجع اااه مش قااادره حد ينادي الدكتوره تيجي تولدني وارتاااااح اعاااااا انت السبب ياااااعمررررررر اعاااااا
عمر : بصدمه انا السبب في ايه هو انا جيت جنبك 
وعد: بعياط اااه 
اسراء :بعياط وهي بتحسس على بطنها المنفوخ  بصت لأسر هو انا هولد كده اوعا تعمل زي عمر وتبقي السباب 
اسر: لا طبعا يا حبيبتي ليه هو انا عبيط اطمني يا قلبي 
اسراء : بفرحه بجد يا اسر  
اسر: لوى في شفايفه اه يا حبيبتى بجد 
عمر بصلهم بأستنكار وحيات امك منك ليها 
الدكتوره جت واخذت وعد اوضة العمليات وولدت وجابت بنوته الممرضة  ادتها لعمر 
ألف مبروك بنوته زي القمر عمر شالها بفرحه ماتتوصفش وقال عشق  عشقي لوعد 
                         ( باك)
وعد’ بابتسامه ياااه بس كله كوم وولادت اسراء كوم أتاني خالص  عمر ضحك انتي هتقوليلي دا يوم عالمي فاكراه.          (فلاش) 
اسراء قدام اوضة العمليات  ماسكه في أسر ومش راضية تسيبه اععععععع انت السبب كل ده منك اننننت اااااه ياااااس*افل صوتت في ودنه اععععععع 
اسر: سبيني الله يخرب بيتك  فضحتينا المستشفى كله بتبص علينا 
اسراء: بعياط لا انت السبب ليه عملت كده ليييييييه 
أسر: هزها عملللللت اييييييييه مش كله برضاكي ياهبله  
هيا اعاااااا لا انت ضحكت عليا ليه كده يااسر دا انا بحبك 
اسر : ينهار اسود هو انا عملت حاجه غصب عنك هو انا اغتص*بتك يا بت المجنونه  
وعد: بضحك ههههههههه اه مش قادره هموووت
الدكتوره يلا دخلوها مستنيين ايه 
الممرضة  يادكتور ماسكه في جوزها ومش راضيه تسيبه وبتقول هو السبب  
اسر: سبيني يا حبيبتي الله يخليكي المستشفى كله بتبص علينا باسها فوق راسها اسراء سابته وهي داخله بتصوت هشتكي عليك يا اسررررر كله ده منك                     (باك)
عمر: ضحك طب باقولك ايه سيبك من ده كله اصل انتي وحشتيني اوي 
وعد : زقته عمر اتأخرت النهارده فرح اياد وسلمى انا ورايا حجات كتير هعملها 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
اسراء ينهار اسود ايه اللي انتو عملتوه ده اعاااااا هتشلونيييي 
اسر: قام بخضه وطلع يجري على صوتها 
اسراء مالك في ايه بتزعقي ليه 
اسراء وهي على وشك البكاء بص حواليك وانت تعرف 
أسر: بص لقي اوضة الملابس بقيت عبارة عن خرابه كل الملابس وكل حاجه مبهدله وطالعه ومرميه على الأرض واطفاله واحد مدخل رأسه جوه درج السعات وبيطلع فيها ويلقح.والتاني قاعد في الأرض بيضحك ههنهننهه 
اسراء بشر هموووتكم  
أسر: اتنهد خلاص يااسراء دول اطفال بعدين هي دي اول مره ما أنا قولتلك ابقي ردي اوضة الملابس علشان العفاريت دول 
اسراء: هيجننوني  مش سايبين حاجه الا ومخربينها 
أسر : اخدت لبس انا هستحم واشوف تجهيزات الفرح هبعتلك الداده تساعدك فى ترتيب الاوضه هاخد اياد اديه لماما وانتي خلي معاكي سليمان 
اسراء: ماشي يا حبيبي انا اسفه على طول كده بصحيك من أحلى نومه بسبب جوز القرود دول وانت بتبقي نايم متأخر  وتعبان بسبب الشغل 
أسر: قرب منها بحنان وباسها في جبينها ربنا يخليكم ليا وتفضلو تطلعو عيني طول العمر انا راضي 
اسراء : حضنته ربنا يخليك لينا يا قلبي 
سليمان واياد اتشعبطو في رجليهم بابي مابي هههه اسر ابتسم بحنان وشالهم الاتنين بص بقا منك ليه اللي هيغلب ماما هطلع عينه سامعين هم التنين ضحكو وهم مش فاهمين حاجه الاتنين توام عمرهم سنتين 
اسراء: بضحكه على أساس أنهم فهمو دول هيشلوني والله 
اسر: طب خدي سليمان انا هنزل اياد لماما وجهزي نفسك
،،،،،،،،،،،،،،،،،،
الو ايوه يا حبيبتي انتي رحتي الكوافير ليه مستنتنيش لما اجي اوصلك سلمى خلاص يا حبيبي عمي عبده وصلني انا وملك 
اياد تمام انا هروح اجهز لما تخلصي رني عليا 
سلمى: تمام 
اياد فصل معاها وراح عند الحلاق بعدين راح يشوف التجهيزات في القاعه ولبس وراح يجيبها 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
اثبت يلا منك ليه اثبت يااااد  يخرب بيت اللي عايز توام هتجننوني هتاخر اقف خليني البسك عشان البس اااف اخيرا 
اسر:  خلصتي يا حبيبتي 
اسراء لا لبست الاولاد وانا لسه هلبس 
اسر :طب انا هاخدهم واستناكي  تحت وانتي خدي راحتك 
اسراء : يااااه والله انت كل مره بتنقذني خدهم وانا هلبس واجي
اسراء: لبست فستان شيك وحطت ميكاب خفيف ونزلت يلا 
اسر : صفر  الجمال عد الكلام  ايه العسل ده ياناس معقوله العسل ده مراتي انا
اسراء: بفرحه بجد يا اسر لسه بتحبني وبتشوفني جميله 
أسر: انتي اجمل واحلى امراه شافتها عنيا اه واجن برضه انتي اول واخر عشق بحبك يا مجنونه قلبي وهفضل احبك لاخر نفس فيا ،،،،،،
وأنا كمان بحبك اوي 
أسر: طب يلا ولا هنقضيها حب اخدها ومشى
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
بأبي طلعت تجري عليه عمر شالها  امال فين ماما  
عشق : بتلبس اهي شاورت على الدرج وعد كانت نازله 
عمر انبهر من جمالها ورقتها 
وعد: ايه اتاخرت عليكم  
عمر: وهو بيبصلها هو انتي هتروحي الفرح كده دا انا كنت ارتكب جريمه
وعد :اه ليه مالي ماهو الفستان واسع ومش حاطه ميكب  كتير حاجه خفيفه خالص  
عمر: نفخ بضيق طب طول الفرح ماتتحركيش من جنبي سامعه 
وعد : بضحكه ذادتها جمال حاضر  
عمر امشي يا حبيبتي قبل ما اغير رايي خالص ومنروحش 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، 
اياد أخدها وراح القاعه وكان من مبهور من جمالها وهيا بالفستان كانت ملآك 
سلمى بتوتر اياد 
نعم يا قلبي 
سلمى واحنا داخلين قول لبتاع الديجيه يشغل طلي بالابيض   
اياد ابتسم حاضر شاور لي نادر  وهو داخل 
اطلب من الديجي يشغل اغنية طلي بالابيض 
نادر: بأستغراب اشمعنا 
اياد : يعم روح وانت ساكت.      
اخدها اياد  وقعدو مكانهم والكل فرحان وكل واحد اخد مراته في ساحة الرقص والكل فرحان وبيرقص 
اياد:  ياااه اخيرا بقيتي مراتي والله مش مصدق ياجدعان
سلمى : بضحك طب ما انا مراتك اصل 
اياد: لا دلوقت يفرق  تعالي خدها  وراح يرقص سحبها عليه دلوقتي اقدر اخد بوسه ومحدش يقاطعني 
سلمى: بكسوف اياد اتلم 
اياد: ضحك خلاص بخدودك دي الناس تفهم غلط الاغنيه دي مني ليكي اخد المايك (وغنى )
(حبيبي داس على قلبي تك وأنا يا ناس كده ع المحك وما بقاش في عندي شك خلاص ملكني هواه ده أنا مشيت علشانه عكس على زمان علمت إكس ولو أعيش وياه في حبس هقول دي أحلى حياة بذوب أذوب، أذوب من عينيه وأنسى روحي بين إيديه قلبي ذاب من اللي اِسمه إإإإيه وخلاص مسلّم ليه حبيبي داااااااس على قلبي تك
وأنا يا ناس كده ع المحك وما بقاش في عندي شك
خلاص ملكني هواه أنا زمان كان عندي كبر ما بمشيش للحب شبر ليه ما بقاش كده عندي صبر
وليل نهاااااار بناديه ياما سنين عِشت في قلق
قابلته الموضوع فرق كده خلاااااااص لموا الورق ده ما فيش كلاااااام بعديه) 
سلمى بضحكه واعجاب كبير للاغنيه وفرحه من الاخر  حلوه اوي
اياد: شلها ولف بيها بحببببببببببك 
نزلها  خلاص مش قااادر انا صبرت كتير صفر لي أسر
اسر :ايه عايز ايه  
اياد : لما الليله يابرنس انا هخدها واطير داري  عليا الليله  سلاااام يابو نسب شالها ومشى 
اسر: يخرب بيتك دا احنا لسه اول الفرح يعني انت صبرت تللت سنين مش قادر تصبر الشوي دول 
خد يااااااد 
اياد : داري عليا يامعلم نردهالك في الأفراح أن شاءالله  طلع من  الباب اللي من ورا عشان محدش يشوفه 
سلمى : دفنت وشها في صدره وغمضت عينيها بكسوف ووجه احمر ايه اللي انت عملته دا يا مجنون كسفتني قدام اخويه الله يكسفك نزلني احنا لسه في اول الفرح واخدني ورايح فين اعاااااا انا عايزه اروح عند ماماااا نزلني 
هشش اسكتي هتفضحينا 
اسراء مالك وفين اياد وسلمى بعد ما غنالها اختفوا 
أسر : اخوكي مقدرش يصبر شويه وخدها ومشى 
اسراء ضحكت فكرني بيوم فرحنا لما عملت نفس الشي انت وعمر 
اسر:  ابتسم ياااه كان يوم 
عمر هو في ايه فين الزفت اياد 
اسر :ضحك عمل نفس اللي عملته يوم الفرح بتاعنا لم معايا الليله يا برنس 
عمر : طيب معطلكش انا بقا اصل انا ورايا حاجه ضروري سلام سابه ومشى 
عمر خد اقف دا انا صاحبك ياجدع اااه يولاد الل،،،،، كل واحد خد مراته ومش وسبتوني انا اتمرمت لوحدي 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
اياد نزلها في شقته اللي جابها في مكان راقي يعيشو فيها 
سلمى : بتوتر وكسوف طب ايه اطلع بره عايزه اغير 
اياد :وهو بيبصلها ومش مصدق نفسه أنها خلاص معاه طب هساعدك هفكلك الطرحه 
سلمى: هزت راسها دليل على موافقتها هو فكلها وشاف شعرها لاول مرة ووقع في عشقها قرب منها واستنشق ريحتها بشغف ون*زل  بش*فافية ،،،،،
فوق عن*قها يوزع عدد قب*لات خفيفه ارتعش جس*دها ووضعت يدها على صدره العريض تدفعه بضعف اياد ،،،،ابعد 
شدد هو فوق وسطها منعها عن الحركه ووجهه قصاد وجهها مش هقدر اب*عد ماتطلب*يش مني اني ابعد ثم نزل علي خدها اليمين يل*تهمه برقه وهدوء وهي هتموت من الكسوف وقلبها بينبض بشده من انف*اسه الدافئة التي تتصدم في وجهها وهي منحصره بين احضانه وهو يلت*هم خدها  ثم يبعد ويهمس  أمام ش*فتيها بصوت متحشرج اخيرا هاخد الب*وسه 
ارتجفت شف*تيها من شدت توترها وكسوفها حست بان*فاسه فوق شفتيها غمضت عيونها وجسم*ها يهتز بارتباك التهم هو شف*تيها ببض ورقه بشغف كبير،،،،،
وهو يب*ث فيها مدى عشقه ليها واشتياقه 
من بين شفتيها ف*تح سوس*ته الفس*تان والفستان وق*ع شهقت هي بصدمه وقلبها يضرب بشده شدد اياد فوق وسطها حتى التص*قت  في صدره  منعها من الحركه همس أمام شف*تيها بصوط متحشرج لهث متخ*افيش عض*ت هي فوق شفت*يها بكسوف وارتباك 
واخدها هو في عالمهم الخاص يبث فيه مدى عشقه ليها واشت*ياقه بحب وحنان 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، 
اسر:  وهو داخل الغرفة هم دول لسه منموش 
اسراء وهي على وشك البكاء لا كل ما انيم واحد التاني يصحى انت جيت امتى انا لسه جاي  هاتي سليمان انيمه شاله ونيمه وهي نيمت اياد 
اسراء جريت عليه وحضنته شكرا يا حبيبي مع  انك جاي تعبان بس انت ساعدتي ونيمتهم معايا أسر وهو بيشدد من احتضانها ياااه التعب كله بيمشي اول ما احضنك حضنك بينسيني التعب كله 
اخدها ونام وهي فحضنه 
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
عمر وهو حاضنها ونايم تعرفي اني بحبك اوي كل يوم حبك جوايا بيزيد انا بعشقك 
وعد وانا كمان بحبببببببك اوي الباب خبض 
عمر بأستغراب مين بيخبط دلوقتي وعد لبست الروب يعني هيكون مين غيرها عمر: ابتسم عشق
وعد فتحت وهي طلعت تجري باااابي 
حبيبة بابي مانمتيش ليه لحد دلوقتي
عشق :لا عايز انام معاكم 
وعد: تعالي نامت جنبهم في النص هي ووعد غرقو في النوم وعمر بيبص عليهم بحب وسعاده شبها في كل حاجه اتنهد وقال عشقي لوعد) النهايه
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد