Uncategorized

رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم ندى عاطف

 رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم ندى عاطف

رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم ندى عاطف

رواية عائشة ملكي أنا الفصل الثامن 8 بقلم ندى عاطف

بدايه جديده في حياه ابطالنا سوف تحصل عواصف وغيوم عليهم جميعهم  ولكن ماذا يريد القدر بالنهايه وسوف تتغير اقدارهم جميعا 
ياله نبتدي من عند اخر جمله وقفنا فيها الفصل الفات
سميره. بصدمه چ چچچچ……  چني 
سيف. ولم تختفي هذه البسمه عن وجهه اه ياماما چني 
سميره. تحولت صدمتها لغضب مسرعا هتتجوز مجنونه ياسيف بقا دي اخرتها تتجوز مجنونه 
سيف. مجنونه دلوقتى بقت مجنونه 
سميره. اه مجنونه وهبله كمان دي عقل طفله 
سيف. ده مكنش رايك فيها من الاول 
سميره. بت غلبانه وكنت بعطف عليها لكن جواز لا والف لا ياسيف مش اخرتها هجوز ابني لواحده مجنونه وبعقل طفل انت اهبل
كانت چني تقف وتنظر لهم بعدم فهم مما يتحدثون به 
چني. مين دي اللي مجنونه ياماما سميره سيفو مين دي اللي مجنونه 
سميره.بغضب وصياح انتي انتي اللي مجنونه فضلتي تلعبي على عقل ابني لحد مااتعلق بيكي صح انتي ده كان غرضك من الاول مش كده يابت 
سيف. كفايه لحد كده ياماما انا ابدا متوقعتش ردك الاسي ده 
چني. نزلت دموعها بصمت وهي تنظر لسيف مثل كانها فهمت حديث سميره 
سيف. چني ماما مش تقصدك 
چني. نظرت له من بين دموعها انا مجنونه 
سيف. وهو يبتسم لها طيب ماهو قالت عليا اهبل 
جني. ارتسمت ضحكاتها من بين دموعها يعني انت اهبل وانا مجنونه 
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير 
قامت سميره وهي تضم جني وسيف وانطلقت الزغاريط معلنا عن الفرح والسرور 
جني. كانت تبتسم فقط ولا تعرف ماذا يجري من حولها فكانت ترتدي فستانا من اللون الزهري يظهر سقايها وينسدل علي اكتافها بقليل وكان ترفع شعرها على الطريقه الكوريه 
جني. سيفو هو انا كده مش همشي من هنا تاني 
سيف. لا وهتفضلي ديما مع سيفو ونلعب بالعابك كلها 
جني. ضمته بقوه وهي تضحك تعالي ياله عشان نلعب هروح اجيب العابي بسرعه 
وذهبت وهي تركض تحت ضحكات سيف وغيظ سميره من ابنها 
_____________*
اتفضل حضرتك استنى هنا 
تمام 
فتحت الموظفه باب المكتب وهي تبتستم لمديرتها  صباح الخير يافندم
عائشة. وهي ترتشف من قهوتها صباح النور ها جهزتيلي الملف 
ناردين. وهي موظفه عائشة لسه يافندم ولكن في واحد جه تبع الاعلان 
عائشة. نص ساعه ودخليه 
ناردين. اوك 
لسه كتير حضرتك 
ناردين. الانسه عندها اجتماع هيخلص وتقابل حضرتك 
هي المديره واحده 
ناردين. باستغراب اه هي صحبه شركات A Group 
طيب امشي دلوقتي واجي وقت تاني 
فاضل دقيقه هتمشي 
ناردين. اتفضل حضرتك 
دلف للمكتب بخطوات بطيئه للغايه كانت هي تنظر للجهه الاخري 
اش اش ايه كل ده 
استدارت له عائشة باستغراب 
جاسم. مفاجاء مش كده 
عائشه. مفاجاء هباب والله كنت عاوز ايه 
جاسم. ايه السوال ده انا شريكك على فكره 
عائشة. بابتسامة خلاص ياسيدي عشان مش هنخلص  بس انت باقول لناردين انك جاي عشان الاعلان ليه 
جاسم. باستغراب لا مجتش انا لسه جاى دلوقتي 
عائشة. اممم طيب انا همشي بقا 
جاسم. عائشة هو انتي قولتيلي والدك زيرو كام 
استدارت له بابتسامة  زيرو 012 ياجاسم 
جاسم. اوبس ياخساره ممعيش رصيد 
عائشة. وهي ترسم نفس الابتسامه سلام ياجاسم  
جاسم. نظر للباب بعدما خرجت وضع يده اعلي راسه وهو يرقص بطريقه غريبه ويدندن 
عائشة. وهي تمد راسها من الباب متنساش يااستاذ ان في كاميرات 
جاسم. احم احم ناردين كارت شحن من فضلك 
مريم. عائشة انتي كويسه
عائشة. اه كويسه ليه في حاجه 
مريم. طيب انتي وافقتي على جاسم ليه 
عائشة. اطلقت ضحكه بحزن ليه عشان عمك 
مريم. عمي ماله 
عائشة. قال لو موافقتيش علي الزفت العريس هيخليني اقعد هناك في البلد وانسي حياتي وشغلي 
مريم. عائشة انا شايفه ان جاسم بيحبك مش عشان تجربه فاشله يبقا كله زي زين
عائشة. لا كلهم واحد سابني لمجرد حادثه مليش ذنب فيها سابني وهو عارف اني مظلومه سابني ليه نفسي اعرف هرب هرب وساب مصر كلها وبعد ده كله بعاتلي صحبه عشان يتجوزني شوفته انسان حيوان كده 
مريم. جاسم مش زيه 
عائشة. خلاص جهزتي شنطتك
مريم. اه هنمشي امتا
عائشة. دلوقتي عشان نوصل قبل الليل 
مريم. اشتا ياله بينا وفكي كده 
زين مش معقول انت انت جيت مصر امتا 
كان هذا سراج صديق زين 
زين. من سنتين 
سراج. طيب وكنت فين كل ده مش جيتلنا ليه 
زين. كان عندي شويه ظروف كان المهم انت اخبارك ايه وعلي و واحمد 
كلنا بخير ياحبيبي علي هيفرح اوي لما يشوفك 
زين. هو اتجوز ولا لسه
سراج. ياعم ده اتجوز ومراته حامل في الطفل التاني اهو 
زين. طيب واحمد اتجوز نظر لسراج بتوتر وخوف من الاجابه 
سراج. اه احمد اتجوز هند بنت خالته 
زين. هند 
سراج. امال مفكر ايه يابني بس انت قاعد سنتين واكيد كنت مع الست عائشة 
زين. ابتسم بحزن عائشة ولا اعرف عنها حاجه 
سراج. لسه بتحبها ياصحبي
زين. هي حبي الوحيد 
سراج. طيب ماهو احنا فيها ارجعلها 
زين. ارجعلها وانت تفتكر انها هتوافق ترجعلي تاني دي لو مش قاتلتني هيبقا كويس والله 
علي افتح ياعم زفت 
سراج. بضحك اهو كل اسبوع يغضب من عند مراته وبجي يبات عندي 
علي. ايه ساعه علي ماتتنيل تفتح 
سراج. ياعم ماتروح تنام في بيت امك بدل القرفه دي 
علي. بلويه فم انت عايز الحاجه صفيه تسمعني كلمتين يشلوني 
سراج. طب ادخل في مفاجاء جوه
علي. بغمزه نسوان اه ياواد ياسهن جايب نسوان يالاا 
علي. بصدمه مين زين لا مش معقول بجد 
ضمه بعضهم بقوه 
سراج. بصياح ايه يابا انت وهو انتو هتنجسو البيت ولا ايه كل ده حضن 
علي. بملوعه وهو يحسس علي ذقن سراج مالك ياسروج مدايق ليه
سراج. ولاا اظبط كده بدل مااخلي ابنك التاني ميلحقش يشوفك 
زين. نفس الخناق مش هتخلصو 
علي. جيت امتا يانمس 
سراج. بضحك بقالو سنتين ياجدع هنا في مصر واحنا منعرفش عنه حاجه 
علي. بصدمه نعم سنتين موجود هنا 
زين. شوفت بقا 
علي. وكنت قاعد مع مين في السنتين دول اكيد امك واخوك واختك صح
زين. لا والله انا حتي مشوفتهمش لحد دلوقتي 
علي. ياخربيتك ياواد يازينو 
نظر زين امامه بشرود لهذا الاسم ثم ابتسم بخفه وحاول ان يداري هذا 
خلاص ياجاسم انا بجيب الشنطه بس وخارجه اهو 
خرجت فتاه من باب المطار وهي تشاور له كانت قصيره القامه ولكن ليس بالكثير كانت ترتدي بنطلون ازرق و تيشيرت ينسدل عن اكتافها بقليل 
جاسم. وهو يضمها باشتياق وحشتيني وحشتيني وحشتيني ياوزعه انتي 
سيدرا. بتذمر متقوليش ياوزعه 
جاسم. بضحك خلاص ياوزعتي ياله عشان اتاخرنا علي الناس ولسه هنسافر 
سيدرا. وهي تمسك خديه مستعجل علي عروستك ياجسوم 
جاسم. ياله بقا خلصينا احنا لسه هنسافر 
سيدرا. ايه هنسافر هنسافر فين بقا 
جاسم. الشرقيه 
سيدرا. ودي فين 
جاسم. وهو يقود السياره محافظه هنا في مصر بردو 
سيدرا. طيب انا جعانه واكيد مش هتسبني من غير اكل 
في المساء في محافظه الشرقيه وصل جاسم وسيدرا ورحب بيهم والد عائشة 
جاسم. وهو يغطي اكتاف سيدرا بيده مش كنتى تلبسي حاجه فوقيه
سيدرا. هو احنا رحنا البيت اصلا 
جاسم. خلاص حاولي ترفعيه شويه طيب 
سحر. نورت يابني هي دى اختك
جاسم. اه اختي سيدرا بس كانت عايشه بره يعني 
امير. طيب ياام عائشة طلعيهم اوضهم عشان يرتاحو شويه 
جاسم. ملوش داعي ياعمي انا حجزت في فندق هنا
سحر. فندق ايه يابني ده حتي تبقي عيبه في حقنا تعالي معايا ياعسل هتقعدي مع عائشة في اوضتها 
سيدرا. اوك ياطنط 
دلفت سيدرا لغرفه عائشة وهي تنظر لها باابتسامه 
سيدرا. انتي عائشة 
عائشة. اه حمدالله على سلامتك 
سيدرا. الله يسلمك جاسم حكالي عنك كتير اوي لدرجه اني تخيلتك 
ابتسمت لها عائشة بحرج 
عائشة. الحمام اهو انا هخرج بقا عشان تغيري وتاخدي راحتك 
كانت ستنزل للاسفل ولكنها قابلت جاسم 
نظرت مطولا وكانت هذه المره الاولي التي تنظر له في عينيه كم هي تشبه كثيرا 
جاسم. بغرور مصطنع اول مره اعرف ان عيني حلوه كده 
عائشة. بارتباك احم بابا 
نظر جاسم خلفه بخضه وجد والد عائشة ينظر له بقوه 
امير. اتفضل ياجاسم 
ضحكت عائشة بخفوض عليه ورحلت 
بدريه. قوليلي يابت بنت عمك كانت بتعمل ايه وانتو هناك 
مريم. بتعمل ايه يعني ايه ياماما
بدريه. يعني الجدع ده وقعت عليه منين هو كمان 
مريم. بغضب مكتوم انا قايمه انام
بدريه. نامي نامت عليكي حيطه 
ذهب الجميع للنوم وعقل كل منهم ينشغل 
عائشة. كانت تفكر با نها ستبدا حياه جديده ولكن قلبها لم يقدر علي ان يكرهه 
جاسم. كان يفكر بحياته مع عائشة 
زين. كان يفكر بانه يعود اليها مجددا وكيف ستكون رده فعلها عندما تراه مجددا 
سميره. تفكر بمستقبل ابنها مع هذه المجنونه 
سيف. يفكر بچني وهي نائمه بجواره وماذا حصل لها في الماضي كي يصلها لهذه الحاله 
تفتكرو ايه اللي ممكن يحصل جواز سيف وجني هتكمل ولا للقدر رأي اخر 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!