Uncategorized

رواية اجبرتني على عشقها الفصل الخامس عشر 15 بقلم فرحة احمد

  رواية اجبرتني على عشقها الفصل الخامس عشر 15 بقلم فرحة احمد

رواية اجبرتني على عشقها الفصل الخامس عشر 15 بقلم فرحة احمد

رواية اجبرتني على عشقها الفصل الخامس عشر 15 بقلم فرحة احمد

وبعد حوالي نصف ساعة فاقت سيدرا فنادي تيام علي الأطباء فتجمعو حوله فأردفت سيدرا بإستعراب……
سيدار….هو المكان ضالمه كدا ليه حد يقيد النور….
نظر جميع من بالغرفه الي بعضهم واعتلت الصدمه وجهوهم….فاردف أحد الاطباء وهو يجلس أمام سيدرا…
الطبيب بهدوء وهو يرفع يده أمام وجهها….انتي شيفاني يا انسه سيدرا ودول كام….؟
سيدرا….. لاء مش شايفه حاجه لان المكان ضالمه من فضلكو يا جماعه حد يقيد النور يا عمتو يا تيته حد يقيد النور انتوا عاارفين اني بكر*ه الضالمه ومبحبش أقعد فيها….
الجده وخلود وضعوا يديهم علي فمهم لكتم صوت بكائهم وظلوا يحركو رأسهم يمين ويسار قائلين بدموع….لاء لاء مستحيل مستحيل…
سيدرا وبدا الخوف يتسرب إلى قلبها واردفت بصوت مرتفع…..انتوا بتقولوا إيه ومستحيل إيه حد يرد علياا وليه اناا مش شايفه….؟
نظر تيام الي سيدرا وترقرقت الدموع في عيونه وسئل الطبيب بهدوء…..ممكن نفهم في إيه يا دكتور وليه هي مش شايفه وعند تلك الكلمه لم يستطيع تمالك نفسه وخانته دموعه وبدأت بالهطول…..وتمني أن الطبيب يكذب ظنونه…..
الطبيب بحزن…..اناا أسف علي ال هقوله واتمني انك تقدرى تتماسكي وتبقي قويه عشان خاطر نفسك……
سيدار بهدوء مريب…..اناا بقيت عميه مش كدا وده ال حضرتك بتحاول تقوله…..
الطبيب بحزن…..للاسف أيوه…..
شهقت الجده وخلود عند سماعهم لتلك الكلمه وبدئو في البكاء….اماا تيام فقد اغمض عيونه بشده وكأنه يعتصرهم وحمل نفسه المسئوليه وان هو الذي اوصلها الي حالتها تلك وقام بالجلوس بجانبها وامسك يديها واردف ببكاء،…… ان  اناا اس  اسفف اناا السبب…..
سيدار بهدوء مريب وقامت بإزالة يده بعيد عنها واردفت قائله بهدوء……برا …..!!!كله يطلع برا عايزه افضل لوحدي….
نظرت لها الجده وخلود بعيون حمراء واردفوا قائلين…..لا مش هنسيبك لوحدك…..؟
سيدار بصوت مرتفع……برا قولت اطلعوا كلكو برا مش عاايزه حد معايا يلاا برا ……
نظر لهم الطبيب وتحدث بهدوء….. لو سمحتوا ممكن تطلعوا وتسبوها ترتاح شويه لان هي دلوقتي اعصابها تعبانه….
خرجت الجده وخلود بهدوء وجلسوا في الخارج وهم يبكون فليس في يدهم شي ليفعلوه سوا البكاءوالدعاء لهاا ….
شاور تيام لطبيب بان يخرج وسيظل هو معاها فحرك الطبيب رأسوا بمعني حسنا وخرج اما تيام فنظر لها مطولا وظل يئنب نفسه لانه هو الواحيد المسئول عن حالتها وقبل أن يتحدث تحدثت هي….
سيدار بهدوء….. مخرجتش ليه ياا تياام…..
لم يرد تياام علي سؤألها وتحدث قائلا….. عيطي ياا سيدرا طلعي كل ال جواكي متفضليش ساكته عشان متتعبيش…
سيدار بهدوء….. وفكرك لو عيط عياطي هيفيد ويرجعلي نظري ال فقدته …..؟ الإجابة هي لاء فملهوش لازمه اني اعيط….
تياام ببحه….. اناا اسف اناا السبب الرئيسي في كل ال وصلتيله….
سيدار بجمود…..اسفك ميلزمنيش ويلاا اطلع بره مش عاايزه اشوف وشك قدامي….صمتت فجاه وابتسمت بسخريه من نفسها…اهااا اقصد مش عاايزه احس بوجودك في الاوضه لان برضايه أو غصب عني مش هشوفك او هشوف غيرك….
وقبل أن يتحدث تحدثت هي واردفت بحده…..قولت براااااا…..
نظر لها تيام مطولا وبدون اي كلمه خرج من الغرفه وليست الغرفه فقد بل من المستشفي بالكامل غير معير اي اهتمام لندهات الطبيب …
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وضع رعد يده على فم آسيا ودخل بها الي الغرفه حتي لا يراها تياام ولكنها ظلت تضرب فيه لكى تفلت نفسها فاردف هو….
رعد….اناا اسف اناا لازم اعمل كدا لاني لو سبتك هتروحي له وانا مش عاارف ممكن يحصل ايه لو شافك …. قام رعد بضربها علي رقبتها بجانب رأسها حتي تفقد الوعي وقعت آسيا مغشيا عليها بين يديه فقام بحملها ووضعها داخل سيارته واخذها وذهب متوجه الي قصر عائله الجارحي…..
اوصل حمد جنات الي منزلها ثم ذهب إلى قصره وبعد مده وصل وترجل من سيارته وقام بفتح الباب لجدته ودلفوا الي الداخل….
حمد بهدوء….. اناا طاالع ياا تيته عاايزه حاجه….
الجده….لاء يا حبيبي عايزه سالمتك وانا كمان هطلع ارتاح شوية لاني تعبت انهارده….
حرك حمد رأسه بمعني حسنا وصعد الي غرفته ولكن لفت نظره باب غرفه آسيا المفتوح….!!!!
حمد في نفسه بإستعراب…. هو مين ال فتح الباب ده معقول رعد يكون جه قبلنا وهي دلوقتي جوه بس لاء لو رعد كان جه كان عمل صوت وكنا عرفناا انه هناا….. ثم ذهب بإتجاه الباب ولكن قبل أن يغلقه لفت نظره شي فاردف بصدمه واستغراب….؟؟
حمد بإستعراب…. مين دي ثم تذكر يوم نزولها وعندما سرح بها وربط الاحداث ببعضها واردف بصوت مسموع….هو اناا ازاي ملاحظتش شكلها المتغير……؟!!!!!!
خرج حمد من غرفتها وعزم امره انه سوف يفهم من رعد كل شي عندما يصل…..
بعد مده وصل رعد الي القصر وترجل من سيارته وقام بحمل آسيا وصعد بهاا الي اعلي ووضعها في غرفتها وخرج منها ولكنه قبل أن يذهب سمع صوت حمد من الخلف …..
حمد بهدوء…. تعالي ورايا يا رعد علي اوضه المكتب عايزك…..
اومأ رعد بهدوء وذهب خلفه….
حمد…. اقفل الباب وراك يا رعد….
اغلق رعد الباب والتفت الي حمد ولكنه تسمر مكانه وجحظت عيونه من شده الصدمه واردف بتلعثم….. ان  انتااججببتت الصووره دي منين؟ ؟!!!!!
حمد بهدوء مريب…. ممكن اعرف إيه ده وكل حاجه عن الدكتوره آسيا ولو مكنتش ال في الصوره دي هي الدكتورة آسيا اومال مين….
رعد بهدوء….. هي دي الدكتورة آسيا واناا ال مغير لها شكلها كدا وال في الصورة دي تبقي هي…..
حمد بهدوء…. وليه غيرت لهاا شكلها…..
رعد بهدوء… طب اقعد واناا هحكيلك بس عايزك توعدني أنك هتساعدها وتحميها مهما حصل…. هز حمد رأسه بمعني حسنا….فبدا رعد بقص له كل شي بدايه من اليوم الذي خبطها به بسيارته الي الان……
نظر له حمد بهدوء واردف….. تياام العمرى تياام العمرى اناا حاسس اني سمعت بالاسم ده قبل كدا بس مش فاكر امتاا…..
رعد…. هو رجل أعمال مشهور واكيد معروف فانتا أكيد سمعت عنه عشان كدا حاسس انك عرفه….
هز حمد رأسه واردف بهدوء… ممكن…!!!!!!ثم وقف وخرج من الغرفه ونظر الي رعد قائلا….اناا رايح اوضتي وانتاا كمان واه حاجه كمان ابقي خلي الدكتورة اسيا تنزل وتتمشي في البيت بشكلها الحقيقي واناا هبقي احكي لتيته…..هز رعد رأسه بمعني حسنا فخرج حمد وخرج رعد خلفه وذهب كلا منهم الي غرفهم……
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
فات علي كل تلك الاحداث شهر……
في هذا الشهر تقربت آسيا من رعد اكثر واعترفت بينها وبين نفسها بانها تحبه واصبحت هي وحمد صادقين ولكنهم ليسو اصدقاء مقربون اماا حمد فقد شعر بشي اتجاهها ولكنه كان يكذب ذلك الشعور ويحاول بإقناع نفسة أنما يشعر به اتجاهها ليس حب لانه يحب صغيرته المشاغبه اسيا ولن يحب غيرها اماا بنسبه للرعد وجنات فقد تقربوا من بعضهم اكثر وقرر رعد الذهاب والتقدم لخطبتها ولكنه لن يخبرها لانه يود أن يفاجئها….اماا تياام نسي امر البحث عن آسيا بسبب انشغاله بسيدرا في ذلك الشهر كان يحاول تيام التحدث مع سيدرا ولو مره واحده ولكنها كانت ترفض ان تجلس معه او مع اي احد أخر لم يعد تيام يفكر بأسيا ولم يعد يشعر اتجاهها باي شي وعلم انها كانت محقه عندما قالت له انه لا يحبها وإنما يحب سيدرا وأخيرا اعترف بينه وبين نفسه انه يحبها هي وليست آسيا…اماا سيدرا فكانت تحبس نفسها في غرفته ولم تخرج منها وكانت ترفض مقابله اي أحد من العائله خاصه تيام لانه لا تود ان يراها وهي بتلك الحاله وعاجزه…..
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
*بعد مرور شهر في قصر عائله الجارحي في غرفه اسيا بتحديد *
كانت الساعة حوالي الثامنه صباحا كانت اسياا نائمه ولكنها استيقظت فجأه بخضه وصريخ…
آسيا بصريخ….. لااااااااااااااااااااء …..
ووووووو ماذا سيحدث ياا تري….
يتبع…
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد