Uncategorized

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة أحمد

 رواية حبيبتي العنيدة الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة أحمد

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة أحمد

رواية حبيبتي العنيدة الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة أحمد

عماد قرب اووي من أسيا و تقريباً قلبه كان حاضن قلبها
ويدوب شفايفه لمست شفايفه و أسيا لوهله سابت نفسها لعماد وكانت دا اول مره تحس فيها أسيا الاحساس ده
وفي لحظه فاقت لنفسها وبعدت عماد عنه وهي بتزعقله وبتقول انت أكيد أتجننت يا عماد ايه اللي انت عملته دلوقتي معايا انت نسيت نفسك
عماد: انا مش فاهم انا عملت ايه يعني كل ده عشان اخدت بوسه منك
أسيا: بخجل وزعل اطلع بره يا عماد انت اصلا مش متربي
وقليل الادب 
عماد: قليل الادب عشان حضنت مراته وبستها 
أسيا: خلاص يا عماد خليك وانا هطلع بره
عماد لحق أسيا من علي باب القوضه وشدها من ايدها لجوه
وطلع هو وقفل الباب وراه وقال: عارفه يا أسيا انا طول حياتي بحلم با الحضن دا 
أسيا: من فضلك أمشى من عند الباب 
عماد: حاضر يا أسيا 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبعد شويه من الوقت جرس الباب رن و فتح عماد الباب
ودخل وائل و والدة أسيا وأمل وسلمي
وبعد ما سلمه علي عماد 
سألوه علي أسيا
عماد: لحظه هدخل اناديها من جوه 
ودخل عماد ينادي أسيا واول ما شافها وقف في ذهول
واسيا كانت لبسه ميني درس رمادي مليان ورد أحمر
ورافعه شعرها كعكه وعامله قصه علي الناحيه اليمين وحطه ميكب بسيط و روج أحمر غامق اووي
أسيا: مين اللي بره يا عماد 
عماد منطقش اي كلمه 
أسيا: عماد انت كويس
عماد:انا اه انا اللي بره أسرتك
أسيا:طيب ممكن تعديني عشان اطلع اسلم عليهم
عماد:لا مش لازم تطلعي خليكي معايا
أسيا:نعم يا عماد
عماد:لا مفيش اتفضلي اطلعي 
وفعلا طلعت أسيا وسلمت علي اهلها وقامت أسيا تجيب عصير من المطبخ
ودخلت والدتها وسلمي وأمل معاها 
و والدة أسيا لاحظت ان اكل العشي زي ما هو علي السغره فقالت:هو انتم مكلتوش ليه يا أسيا
أسيابتوتر اصل احنا يعني
سلمي:اصل اكيد الموزه مكنتش فاضيه
أسيا:بس يا جزمه
والدةأسيا:ردي عليا يا أسيا
أسيا:يعني يا ماما مكنش جعانين
والدةأسيا:يعني كل حاجه بينك وبين جوزك تمام
أسيا:ايوه يا ماما كل حاجه تمام
وعند وائل بره وعماد
وائل:مالك يا عريس انت سرحان كده ليه
عماد:لا مفيش 
واول ما طلعت أسيا من المطبخ عماد فضل سرحان في جمالها ومش مركز غير في جمال أسيا
و الكل اخد باله من عماد
و أسيا اتوترت من تصرفات عماد وقالت
عماد انت سرحان في ايه
عماد:في جمالك
وائل:ايه يا ابني اتلم احنا قاعدين
عماد:يا ريت تمشوه
وائل:انت قلت ايه
عماد:بقول منورين الدنيا
والدةأسيا:طيب يلا يا ولاد نسيب العرايس يرتاحه
أسيا:ليه يا ماما هتمشي بسرعه كده ما تستنه تتغده معانا
عماد: يارب ما يوافقه
والدة أسيا: خليها مره تانيه يا أسيا
وبعد ما سلمه علي بعض ومشيوه
عماد:وأخيراً وقعت في ايدي يا قمري
أسيا:انت بتقول حاجه يا عماد
عماد:بقول انا جعان
أسيا:الاكل عندك في التلاجه روح اطفح براحتك
عماد:ايه ده انتي اتحولتي مستذئب كده ليه يا أسيا
ما انتي كنتي لسه رقيقه وطيبه
أسيا:هو دا نظامي ان كان عجبك ودخلت القوضه وسابت عماد لوحده
عماد:دخل المطبخ بيحاول يعمل حاجه ياكله لكن معرفش ومعرفش ياكل الاكل البايت اللي كان علي السفره
فعمل لنفسه قهوه وطلعت وحشه فساب كل حاجه ودخل قوضه الاطفال وفضل قاعد فيها جعان وزهقان ومش عارف يعمل ايه
أسيا:بعد ما سمعت خبط جامد في المطبخ وبعدين لقت سكوت طلعت تطمن علي عماد ودخلت المطبخ ولقت القهوه الوحشه اللي عملها عماد
ولقته مكلش
فعملتله قهوه وراحت لحد عنده وقالت
اتفضل قهوه بدل اللي انت معرفتش تعملها
عماد:تسلمي ومعلشي تعبتك معايا
أسيا:طيب انا هسخن الاكل هتاكل معايا
عماد:اكيد هاكل انا اصلا واقع من الجوع
ودخلت أسيا المطبخ تسخن الاكل
وبعد شويه دخل عماد وراها عشان يحط كوبايه القهوه
بس جمال اسيا منعه يطلع من عندها
وقرب منه براحه وحضنها من ضهرها و قال…
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!