Uncategorized

رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد

 رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد
رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد

رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد

فجأة سمعو صوت انث”وي بيقول سليم حب”يبي وحش”تني وجريت عليه وحضنته والكل مص”دوم وبيسئل من دي؛ عزيز: سليم مين دي تعرفها وبتحض”نك بصفتها ايه. سليم: بتوتر دي يا عمي دي تبقي ساره خطيبتي اتعرفت عليها ف كندا و انا و والدها شركاء مع بعض وبتشتغل معانا تبقي المدير التنفيذي لشركه والدها. ستووب نتعرف بساره؛ ساره الشناوي 27 سنه بنت ملتزمه ومحجبه مع انها عايشه ف كندا بس اتربت علي الاصول المصريه. ( جبتلكو واحده كويسه اهي اهو ننوع شويه) ليال كانت ف حاله صد”مه شديده من اللي سمعته معقول ابن عمها يخط”ب من غير ما تعرف صحيح ف الفترة الاخيرة حاسه بمش”اعر حلوة ناحيه سليم بس با الخبر اللي سمعته احلامها بقت ف الارض. ساره: السلام عليكم يا جماعه اخباركم ايه اكيد حضرتك انكل عزيز صح وانتي ليال بنت عم سليم اتشرفت بيك جدا. عزيز: با بتسامه وانا اتشرفت بيكي يا بنتي نورتي مصر ومبروك خطوبتكم مكنتش اعرف ان سليم زو”قه حلو كده. ساره: شكرا ليك يا عمي. ليال: اخيرا فاقت من صدم”تها مبروك ليكو يتمملكو علي خير عن اذنكو طالعه اوضتي ليال راحت اوضتها اول ما دخلت انهارت ف الب”كاء  وقعدت تقول غب”يه طول عمرك هتفض”لي غب”يه ضيعت”يه من ايدك وقعدت تب”كي. عند حمزة رجع الشركه ولقي ميار ف وشه؛ ميار ايه عملت ايه طلعت هي مش كده. حمزة: بغل اه طلعت هي تخيلي عملت كده علشان تن”تقم مني انا وكنت هجيبها هنا اع”ذب فيها لحد ما تتنازل علي فلوسها بس ضرب”تني بس ورح”مه ابويا مش هسيبها غير وهي مي”ته هي و اللي بتتحامي فيه ده يالا بينا علي البيت نفكر انا وانتي ف المصي”بة دي انتي هتفضلي معايا يا صح مش هتسبي”ني ف المحنه دي. ميار: بح”ب مصطنع اكيد طبعا اكيد هفضل معاك. راحو علي البيت وهما طالعين علي شقتهم حمزة قابل والدته علي السلم؛ فيروز: ببرود رايح فين انت وهي. حمزة في ايه يا ماما طالعين الشقه ف حاجه. فيروز: اه طبعا في فيه انك خس”رت كل  فلوسك ومتبقلكش حاجه واكيد صاحبه الفكرة ام المصا”يب  اللي جنبك دي. ميار: في ايه يا طنط مالك داخله حاميه كده ليه بعد اذنك هنطلع الشقه نرتاح ونجيلك تتخا”نقي معانا براحتك.  فيروز: بس انتو مش هتطلعو الشقه لانكو هتمشو من هنا هدومك انت وهي حطيتها ف شنط وطلعتها برة. حمزة: بصدمه ايه بتقولي ايه انتي بتطر”دينا يا ماما ليه كل ده. فيروز:  مش عارف ليه علشان مشيت وراها وسمعت كلامها اللي غرقك ف الاخر  اخدت قرض ودخلت صفقه خسر”انه وبقيت علي الحديده بغبا”ئك تبقي انت لا ابني ولا انا اعرف”ك وانا علشان ست كويسه اجرتلكو شقه صغيره ايجارها مش كبير الفين جنيه شوف بقي هتدفعوها ازي ده اذا قدرت ماشي يالا اطلعو بره وقفلت الباب ف وشهم. حمزة: لا يا ماما لا متعمليش فيا كده حر”ام عليكي انا ابنك الوحيد ارجوكي لا افتحي الباب . فيروز: بجبروت امشي من هنا يا حمزة مش عايزة اشو”فك غير لما تعرف غل”طك كويس. حمزة مشي وخد ميار اللي كانت هتم”وت من تصرف والده حمزة فيروز بعد ما اتاكدت انهم مشيو جه ف بالها خطه ليال اللي قالتها ليها بعد ما كسبت الصفقه. فلاش باك: ليال: الو طنط فيروز عامله ايه وحش”تيني جدا انا عايزة اقولك علي حاجه كده. فيروز: بلهفه وفرحه ليال حبيب”تي وحشتيني جدا خير يا بنتي في ايه. ليال: مهما كان اللي هاقوله مش عايزاكي تزعلي حمزة دخل صفقه كبيره وحط فلوسه كلها فيها واخد قرض كمل بيه بس للاسف خسرها وانا السبب اخدتها منه علشان اللي عمله معايا ولا لسه مشا”كله هتزيد عليه بس عايزة اقولك انه املاكك من الفلوس دي حولتها ف رصيدك انتي ف البنك والباقي اخدته انا بتمني متزعليش مني. فيروز: بتنهيده لا يا حبي”بتي مش زعلانه حمزة يستاهل اللي يجراله بعد كده وشكرا ليكي يا بنتي. ليال ما فيش شكر بينا يا ماما بس عايزه اطلب خدمه منك. فيروز: ايه هي يا بنتي. ليال: بقوة حمزة طلعيه من البيت مش عايزاكي تخليه ف البيت ابدا وعاتبيه علي اللي عمله. فيروز: ماشي يا بنتي هاعمل كده . باك: عند سليم اللي كان مصدوم من ساره االي فاجأته بمجيتها. سليم: ساره انتي ايه اللي جابك دلوقتي مش كنتي قولتيلي انك جايه اخر الشهر زي ماقولتيلي الصبح. ساره: بح”ب حبيت اعملك مفأجاه اعمل ايه يعني انت مش كلمتني من اول ما جيت مصر فقلت افاجئك بس كانه المفأجاه مش حلوة. سليم: لا بالعكس مفجأه حلوة جدا ازي باباكي عامل ايه كويس. ساره: اه كويس بيسلم عليك. عزيز: طيب يا ولاد كمله كلام بعدين انتي اكيد جايه تعبانه من السفر يا بنتي داده كوثر خدي الضيفه علي اوضتها ترتاح يالا. سارة: بابتسامه شكرا ليك يا عمو بعد اذنكو. عزيز: اتفضلو البيت بيتك. كوثر اخدت ساره علي اوضتها وساره من كتر تعب”ها نامت . عند سليم وعزيز؛ عزيز:بعتا”ب كده يا سليم مقلتش ليه انك خطب”ت علي الاقل ما كنتش قلتلك تتج”وز ليال افرض البنت سمعتنا شكلنا هيبقي ايه وشكلها بنت طيبه. سليم…..
يتبع ……
لقراءة الفصل الحادى عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!