روايات

رواية عشقت الأسد الفصل الثاني 2 بقلم سهيلة السيد

رواية عشقت الأسد الفصل الثاني 2 بقلم سهيلة السيد
رواية عشقت الأسد البارت الثاني
رواية عشقت الأسد الجزء الثاني

رواية عشقت الأسد الحلقة الثانية

نرمين: السلام عليكم
الام: عليكم السلام ياحبيبتي هاا عملتي اي النهارده
نرمين: عادي زي كل يوم
الام: طيب ياحبيبتي يلا خشي غيري هدومك علي ماحضر الغداء
نرمين: حاضر ياست الكل
(تذهب نرمين لغرفتها وتبدل ملابسها وهي تفكر في اسد)
الام: يلا يانرمين الغداء جاهز
نرمين: حاضر يا ماما انا جيت اهو امال فين بابا
الام: بابا اتصل وقال هيتاخر النهارده
نرمين: تمام ????
عند اسد: ذهب الي الجهاز
اسد: يجلس في مكتبه وهو يفكر في نرمين
اسر: ايوه ياعم سرحان في مين ????
اسد: انت جيت امتي
اسر: من بدري بس الباشا مش معانا مالك يا صاحبي
اسد: لا مفيش حاجه
اسر: علي اخوك بردو ????
اسد: مش عارف بس من ساعة ماشوفتها وانا مش عارف مالي
اسر: اوبا واخيرا وقعت ومحدش سمي عليك ودخلت القفص يابن الجارحي
اسد: شكله كدا
اسر: ويتارا مين سعيدة الحظ اللي قدرت توقع الاسد
اسد: طالبه في الكليه اسمها نرمين
اسد بتوهان: بس حاجه مختلفه خالص عن كل  البنات الي قابلتهم في حياتي ورجع بضهره لورا يفكر فيها
اسر: اي ده انت واقع واقعه ومحدش سمي عليك
وفجأة الباب خبط
اسد: ادخل
العسكري: اسد باشا واسر باشا سيادة اللواء طلبكم دلوقتي في مكتبه
اسد: تمام روح واحنا جاين وراك
اسر: ياتري في ايه
اسد: مش عارف يلا خلينا نروح
يذهب اسد واسر لمكتب سيادة اللواء
يخبط الباب
سيادة اللواء: اتفضلوا
اسد واسر يقدمان التحيه
سيادة اللواء: اتفضلوا اقعدوا
اسد:  خير يافندم
سيادة اللواء: ايجت معلومات بخصوص مهمه ارها”ب*ية وانت واسر مطلوب منكم تستلموها
اسر: تمام
اسد بجديه: امتي المهمه
سيادة اللواء: النهارده بليل وهقولكم علي كل المعلومات
اسر: تمام يافندم
اسد: بعد اذن حضرتك
سيادة اللواء: اتفضلوا
ويذهب اسد واسر للتجهيز للمهمه
ونترك اسد واسر ونذهب لنرمين
نرمين قاعده في اوضتها سرحانه وبتفكر في اسد
(وده اللي بنسمي الحب ولع في الدره ????????????????)
وفجأة الباب خبط وتدخل والدتها
الام: نرمين ياحبيبتي بابا عاوزك بره
نرمين: ليه في حاجه
الام: مش عارفه
نرمين: طيب يلا خلينا نشوف في ايه
تخرج نرمين مع والدتها
الاب: تعالي يانرمين
نرمين: نعم يابابا في حاجه
الاب: بصي يابنتي انتي خلاص كبرتي وانا مش هعشلك العمر كله وانا عايز اطمن عليكي
نرمين: بعد الشر عليك ياحبيبي بس ليه بتقول كده
الاب: جيلك عريس وانا وافقت
نرمين: بس انا مش عايزة اتجوز دلوقتي
الاب: ياحبيبتي انا خايف عليكي وبعدين ده بيحبك وشريكي
نرمين: بس انا مش موافقه
الاب: ده مروان ابن  صاحبي في الشغل
نرمين: مروان يابابا ده انت اكتر واحد عارفه  انه واحد مش كويس وز*ير ن*ساء وتاجر مخ *د*رات وح*شاش
(معلومه بس شوفوا واعرفوا نتيجة ال مخ*د*رات انه الواحد لو حب واحده مش يفكر انها هتوافق على طول لا دي هتبعد عنه وتشوف الي احسن منه مش بتاع مخ *د*رات هي بدور علي الامان والسلام في شريك حياتها مش الفلوس حتي اهلك والناس الي حواليك هيبعدوا عنك ويحتقروك وكل مايشفوك مش عايزين يبصوا في وشك تخيل كده انت عندك اخت ولم يجي يتقدملها عريس او يسال عليها هيقولوا لا دي اخوها تاجر مخ *د*رات وبكدا حياتها هتدمر انت هيكون اي شعورك وانت شايفها قدامك تعبانه بسببك ولا امك الي كل ماتشوفك تصعب عليها حالتك وتتعب اكتر فكر في عالتك وحياتك ومش تدمرهم بشيء مش هينفعك)
الاب: بس انا قولت الي عندي يانرمين وكتب الكتاب يوم التلات الجاي
نرمين: بس يابابا
الاب بغضب: نرمين انا قولت الي عندي خلاص كتب كتابك يوم التلات الجاي انشاء الله
وهنقف لحد هنا النهارده وخلينا نتوقع اي الي هيحصل ياترا نرمين هتتجوز مروان ولا لا
واسد هيرجع من المهمه
والا لا  ايه اللي هيحصل اتوقعوا معايا واكتبولي في الكومنتات
طبعا كلكوا عايزين تعرفوا مين اسر اسر يبقي صاحب اسد الانتيم من ايام ثانوي
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت الأسد)

اترك رد