Uncategorized

رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا محمد

 رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا محمد
رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا محمد

رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا محمد

سليم حاول يسيطر علي العربيه بس مافيش فايده الفرامل مش شغاله والعربيه فقدت السيطرة؛ سارة: بقلق الوو سليم رد عليا في ايه سليم الوو عزيز وليال سمعه سارة وهي بتص”رخ، عزيز: سارة في ايه بتصر”خي ليه ايه اللي حصل. سارة: سليم ياعمي كنت بكلمه وفجاه صر”خ وقال انه فرامل عربيته مش شغاله انا خايف”ه. عزيز: بق”لق ازاي فرامل عربيته مش شغاله يعني. وفجاه هما بيتكلمه سمعو صوت تفج”ير قوي هز اسماع الكل، سارة: بانهي”ار سليم رد عليا ارجوك الوو سليم لا سلييييم اااه. ليال كانت قلقانه علي سليم ومش قادرة تستوعب انه ف خطر بس هي المفروض تكون مكانه علشان العربيه اللي راكبها سليم كانت عربيتها وهي اخدت العربيه بتاعته لانهم نفس اللون وبتفكير، ليال: بصوت عالي لدرجه انه والدها وسارة سمعوها اكيد حمزة عمل كده دي افعاله اكيد هو اللي ورا الحاد”ثه دي. سارة: بانه”يار ومين حمزة اكيد طلي”قك اللي حكالي سليم عليه انا مش هسا”محك لو كان هو اللي عمل كده انتي دخلتي سليم ف حاجه مش تخصه ليه انطقي. ليال: ايه في ايه انتي بتزعق”يلي ليه كنت محتاجه مساعده وطلبت من سليم المساعده فيها ايه. سارة: بب”كاء فيها ان سليم راح مني ضيعتي مني الانسان الوحيد اللي حبي”ته وحب”ني. ليال: بغيظ منها وبمكر بس سليم مش بيح”بك سليم خطبك علشان ينساني بيكي بس هو مش بيح”بك ابدا سليم كان بيحب”ني انا رفضته زمان علشان اتجو”زت من حمزة هو كبريائه كان واجعه شويه فسافر كندا واتعرف عليكي وخطبك علشان ينساني و قبل ما تكمل كلامها صف”عه شديده اخدتها وقعتها علي الارض بصت علي الايد اللي ضربت”ها وكانت من والدها؛ ليال انت يابابا انت عمرك ما عملتها معايا ضربت”ني ليه. عزيز: بعصب”يه علشان معرفتش ارب”يكي كويس اللي قلتيه ده كلامك مش صح سليم نسي”كي و طلع”ك من حياته من اول ما سافر كندا هو طلعك من دماغه وحسباته من زمان فهماني. ليال: مش صح هو لسه بيح”بني وانا كمان بح”به ولو طلع عايش هخيره بيني وبينك واكيد هيختارني انا وانتي هيرجعك تاني علي كندا مكس”ور قلبك فهمتيني. سارة: بب”كاء  انا بكره”ك من كل قلبي كنت فاكره اننا هنبقي اكتر من اخوات بس انتي سقط”تي من نظري بعد النهارده؛ انا اسفه يا عمي سامح”ني. عزيز: لا يا بنتي انتي مغلطيش انتي صح ف كل كلمه قولتيها وفجاه و هما بيتكلمه تليفون سارة رن وكانت نمرة سليم. سارة: بفرحه سليم رد عليا انت كويس. لو سمحت صاحب التليفون ده راح المستشفي وده كان اخر رقم متصل عليه. سارة: بسرعه مستشفي ايه قولي عنوانها. مستشفي…  سارة قفلت المكالمه اللي سمعوها ليال وعزيز وراحو معاها. راحو المستشفي وسالو علي سليم ف الاستقبال وراحو قالو انه لسه ف العمل”يات  سارة وعزيز وليال راحو علي العمليات ولقه الدكتور طالع منها؛ سارة: دكتور جوزي عامل ايه طمني عليه ارجوك. الدكتور: الحمد الله لحقناه علي اخر لحظه هو بس في كس”ر ف ايده ونز”يف ف المخ  وشويه ردود وكدمات غير ان قلبه وقف مرتين بس عرفنا نسيطر عليه. عزيز: طيب نقدر ندخله نطمن عليه. الدكتور : مش دلوقتي هننقله غرفه عاديه وساعتين وهيفوق بعدها تقدره تدخلو عنده. عند حمزة كان قاعد بيفكر يا تري ايه اللي حصل وسليم ما”ت ولا لا وفي وسط وهو بيفكر جاتله رساله كان فيها عربيه سليم وهي بتن”فجر ومتف”حمه وكان تحت الفيديو الهدف ما”ت موت”ه بش”عه. حمزة: بسعاده اخيرا خلصت منك يا حمزة ومش هتبقي عا”ئق في طريقي وانا بخل”ص علي ليال بطريقه بش”عه جدا وبصر”اخ  ميار ميار تعالي. ميار: جات علي صراخ حمزة ايه في ايه جمزة مالك. حمزة: خل”صت منه خلص”ت من سليم شوفي وراها الفيديو وهي كمان كانت مبسوطه. ميار: برافو عليك يا حمزة كده مش فاضل غير ليال صح. حمزة: اه بس مش عارف هخط”فها ازاي. ميار: اقولك انا اسمع…. عند سليم الدكتور قال انه فاق بس مش هينفع يدخله غير واحد بس سارة استئذنت عزيز انها تدخله وعزيز سمح ليها بكدة. سارة دخلت لسليم وشافته صاحي؛ سارة: ببكاء سليم حبي”بي انت كويس صح مش فيك حاجه. سليم: بح”ب حقيقي انا كويس يا سارة متقلقيش تعرفي انا لما العربيه اتقل”بت بيا الوحيده اللي شفتها قدامي انتي وبس. سارة: وماتقولش ليه انك شوفت ليال قبلي. سليم: ليال وايه اللي فكرك بيها دلوقتي. سارة: انا وهي اتخان”قنا امبارح لانها قالت ان حمزة اكيد عمل كده وشديت معاها شويه وقالت ان انت خطب”تني علشان تنس”اها ولما شدينا اكتر والدها ضر”بها وكانت مصممه علي اللي بتقولو قلي بقي كلامها ده صح ولا لا. سليم: في حاله صدمه مكنش متوقع ان ليال تقول كده لسارة فعلا ليال زودتها اوي اخيرا سليم مس”ك ايد سارة رد عليها وقالها؛ سليم: لا يا سارة انا لما خط”بتك وكت”بت كتا”بي عليكي ده كان علشان بح”بك من قلبي بجد انا يمكن اول مرة اقول الكلام ده ليكي وكنت ناوي احدد معاد الفرح ونعمله هنا بس حصلت الحاد”ثه سامح”يني انا اس”ف ليكي.  سارة: بح”ب وابتسامه لا متتاسفش عن حاجه اللي حصل ده قضا”ء وقدر اما تقوم بالسلامه نحدده ماشي؛ انا هاخرج اطمنهم عليك ونشوف الدكتور ماشي سارة خرجت وطمنتهم وراحت هيا وعزيز علشان يشوفه الدكتور.  سليم: ماشي وفي سره انتي زودتيها اوي ياليال وحسابك تقل معايا ومش هظلم سارة تاني انا اكتشفت اني بحب”ها .. ووو
يتبع ……
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!