روايات

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل السادس 6 بقلم نورهان ياسر

 رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل السادس 6 بقلم نورهان ياسر
رواية تزوجتها بهدف الانتقام البارت السادس
رواية تزوجتها بهدف الانتقام الجزء السادس

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الحلقة السادسة

افكركوا وقفنا فين… أن نغم اغمى عليها وأسر طلب ليها الدكتوره
الدكتوره :المدام حامل..وحالته الإغماء دي عاديه ف شهور الحمل الأولى بس لازم تهتمي باكلك شويه ي مدام عايزين بيبي حلو شبهك كدا.. عن اذنكم
-كل دا ونعم باصه لأسر بصدمه.. ثم اردفت وقالت :هيا بتهزر مش كدا.. انا مش حامل صح.. قولي ان هيا بتهزر
أسر وهوا مش قادر يفكر ف حاجه لأنه مكنش حاطط ف دماغه موضوع ان نغم تحمل منه.. كان كل هدفه ين”تقم
وبس.. حاول يتكلم ببرود عكس الصراع اللي جواه :اهدي ي نغم .. مش كدا وبعدين خلاص دا بقى واقع ولازم تقبلي بيه
نغم قامت مره واحده من مكانها وكانت ع السرير وراحت وقفت قدامه واتكلمت بعصبيه  :واقع اي بابا… سمعني تاني كدا… واقع اي واقبل بيه. أي انت اتجننت” صح وراحت زقاه ف كتفه
أسر اتعصب  وعيونه احمرت… وعروقه برزت من شده الغضب :قولت اهدي وهنشوف حل للموضوع دا…
نغم بعد ما جه ف بالها فكره قالت :انا لقيت الحل وسعى لي بقى كدا.. وراحت زفته وطلعت بعصبيه فتحت باب الاوضه لقت اللي كانت هتقع على وشها
.. وما كانت الا شهد وطبعا كانت واقفه تتصنت
نغم بعصبيه :انتي بتعملي اي هنا ي بت  انتي ها؟!
شهد :اي.. ا. ن. ا انا مش بعمل حاجه
نغم :هوا حد قالك ان الأوكر اللي هنا عايزه تتلمع ولا حاجه
شهد ببرود :انتي مين اصلك عشان ارد عليكي.. انا اصلا مش جايه ليكي، انا جايه لأسر.. وسعى كدا وراحت زقاها وداخله… ونغم واقفه ع آخرها عند باب الاوضه
أسر :نعم ي شهد عايزه اي؟
شهد بدلع وهيا بتحاول تقرب منه :بابا وماما  واخواتي جم من امريكا النهارده وهما تحت دلوقتي،وعموا قالي اجي
 انا ديلك تسلم عليهم تعالى معايا يلا وراحت ماسكه ايده
– أسر شد ايده منها بسرعه :طب روحي انتي ي شهد وانا هاجي وراكي
شهد بدلع :طب متتاخرش  عليا ي اسوره.. وسابته وهيا طالعه بصت لنغم اللي مازلت واقفه ع الباب بتحاول تستوعب طريقتها.. بصة تنا”كه كدا نغم معبرتهاش وهخلتها طلعت وراحت قا” فله باب الاوضه ف وشها
اسر بعصبيه :هيا كلمتك ي بنتي بتقفلي الباب  ف وشها لي؟!
نغم :انا مش عارفه انت مستحمل طريقتها وعجرافتها دي ع اي
أسر :انتي منغاظه منها عشان احلى منك وطريقتها مش دبش زيك كدا صح
نغم ببرود عكس. اللي جواها :دي سلعوه ي  ابني انت مش واخد بالك اصلا شبه عرايس المولد البلاستيك دول عارفهم مفيهاش حاجه طبيعيه اسألني انا.. وبعدين طريقتها احسن من طريقتي اي دا محن انت عاجبك المحن بتاعها دا بقى انت حر
أسر :ماعلينا منها دلوقتي انا عارف ان دي غيرةبنات انتي كنتي خارجه بعصبيه ونرفزه راحه على فين قبل ما شهد تيجي
نغم بثقه :كنت راحه اعمل عمليه إجها”ض  وانز”ل البلوه اللي ف بطني دي
أسر بعصبيه ورايح يمسكها من قفاها: نعم ي روح “امك سمعيني تاني كدا قولتي اي
نغم وهيا بتحاول تزق ايده :اوعي ي عم كدا.. وبعدين انت مالك اصلا انت كل اللي  ليك عندي ان اقعد معاك ونمثل قدام ابوك اننا زوج وزوجه عادين ومفيش بينا اي مشاكل عشان مرض ابوك مش اكتر وقولتي كمان ان ابوك هيسافر بعد اسبوعين أو تلاته بالكتير عدي منهم اسبوع اهو ي باشا فاضلك عندي اسبوعين كمان وهطلقني ورجع ليا ااملاكي اللي اخذتها وي دار ما دخلك شر دا اللي ليك عندي إنما بقى موضوع الخلفه والهبل دا متفقناش عليه  ولا كنا عاملين حسابه ف كأنه مجاش واروح انز”له وابقى خلصت منه
-اسر كان عمال يسمع ليا بدون اي تعابير ع وشه اتكلم ببرود :خلصتي… انسى بقى كل كلامك اللي قولتيه دا واسمعي بقى المفيد مني… اللي ف بطنك دا بيقي ابني ومش بمزاجك كدا تقولي هتنز”ليه انا متأكد ان ربنا يعته ليا لسبب واكيد السبب دا فيه خير ليا ف مش هسمحلك ي نغم تنز” ليه فاهماني
نغم بمعانده :هنز”له واللي عندك اعمله
أسر وهوا بيحاول يكون هادي ومايفقدش أعصابه :انت مفكره اني لما اطلقك هرجعلك املاكك تبقي  غ” بيه
انا ممكن اطلقك زي ما انتي عايزه ودلوقتي لو تحبي بس انسى املاكك بقى ي حلوه
نغم :والمطلوب
أسر :ابني قصاد املاكك يوم ما تولديه وتجبيه ع الدنيا بأمان ساعتها هتلاقي املاكك كلها رجعت باسمك
نغم :واي اللي يضمن لي
أسر ببرود :ما عنديش ضمانات،وانتي كدا كدا مضطره تقبلي عشان املاكك ترجع لك
نغم لفسنها انا هعرف ازاي أخدهم منك  بطريقتي وبرده هنز”ل اللي ف بطني دا :تمام يبقى اتفقنا.. اللي رابطني بيك دلوقتي العيل دا، لما يجي اليوم اللي هاتخده فيه املاكي ترجع لي فيه
أسر :بالظبط كدا.. انا نازل اسلم على ولاد عمي،غيري هدومك دي وشوفي تشيرت أطول من دا شويه
وسابها ونزل
نغم :هوا ماله دا اصلا البس اللي انا عايزاه براحتي
وراحت لبست تيشرت تشيرت احمر كت  ومجسم ” عليها  على  بنطلون تلجي وعملت شعرها ديل حصان لبست هيلز احمر وكانت حقا مهلكه *
أسر َهوا بيحضن معتز :واحشتني جامد اوي بقي ٣ سنين بحالهم تقعدوا من غيري اي ما وحشتكوش ي اندال
معتز بضحك :والله واحشتني اوي ي أسر وفوق ما تتخيل كمان بس نعمل اي  الشغل بقى(معتز يبقى ابن عمه وهوا أكبر اخواته ومتجوز من مريم ودي كانت زميلته ف الجامعه. وهوا اللي بيدير كل شركات ابوه مع أسر طبعا لأنهم شركاء)
اسر:طب مش كنتوا تقولوا انكم هاتيجوا النهارده عشان استقبلكم
معتز:اصلا احنا اللي قولنا لعمي يقولك ان احنا جاين بعد اسبوعين مش اسبوع كنا عايزين نعملهالك مفأجاه
أسر :احلى مفاجأه والله ي ميزو ثم اردف ازيك ي مريم عمله اي
مريم بهدوء وصوت منخفض :الحمدلله ي أسر تمام
أسر :يارب دايما ي مريم تكونوا بخير
أسر :اومال فين بقيت الصيع “
معتز :بره ي عم بينزلوا شناطهم قال اي فيها حاجات مهمه وخايفين عليها لتتكسر تلاقيهم داخلين حالا لم ينهي جملته حتى قاطعه صوت أحدهم وماكان الا يوسف
يوسف :الكبير اللي واحشني من هنا ل أمريكا
أسر بضحك:چو البكاش واحشاني يلا وراح حضنه
على كان داخل :اي مش هينوبني م الحب جانب ولا اي
أسر خش ف حضن اخوك ي فواز وراح حضنه هوا كمان
أسر :ليكوا واحشه ي عيال والله.. سابهم وراح يسلم ع عمه
أسر :ازيك ي عمو حمدالله ع السلامه
سلميان : الله يسلمك اخبارك اي ي أسر  واخبار الشغل هنا اي
أسر:كله تمام ي عمي اطمن وراك رجاله
سلميان :مغلطش لما مسكتك الفرع بتاعنا هنا ف مصر  ع العموم هنشوف موضوع الشغل دا بعدين، مش هنتغدي ولا اي ي حامد (افكركوا لو نسيتوا حامد دا ابو أسر)
حامد : ي باشا الاكل ع السفر من بدري وزمانه برد يلا نلحقه بقى
-أسر :ازيك ي مرات عمي اخبارك
مرات عمه واسمها ساميه :تمام كانت بتكلم أسر من تحت ضرسها لأن شهد ما اتوصتش رنت عليها وعرفتها انه اتجوز وهيا كانت بترسم على أنه يتجوز شهد)
أسر حس انها بتكلمه بطريقه غير المعتاده:طب يلا ي مرات عمي نلحق الغدا عشان ما يبردش
 قعدوا كلهم وبدوا ياكلوا وشهد كانت فرحانه أن نغم ما نزلتش واستغلت الفرصه وقعدت جنب أسر
شويه وكانت نغم نازله بشكلها المبهر
نغم :اي ما ليش مكان معاكوا هنا ولا اي
يوسف :اوبا اي الجمدان دا كله. ملكيش مكان ازاي دانتي اللي تقعدي وكلنا نقوم.. يوسف حظه أنه كان جنب أسر ف أسر د”اس  على رجله جامد من تحت السفره
اسر :تعالى  اقعدي جنب مريم هنا وشاور ليها ع الكرسي اللي جنب مريم
يوسف :ايوه برده  يعني ي مين الو” حش الأحمر دا
أسر بعصبيه :ما تحترم نفسك يلا اي مش ملين عينك يوسف :هيا تخصك ي عم
أسر :مراتي ي حيوان”
يوسف :اسفين ي كبير غلطه ومش هتتكرر
يوسف :محسوبك چو وانتي ي قمر
أسر ضربه ف كتفه
يوسف :اقصد محسوبة يوسف.. دا انت رخم اوي ي واد ي أسر
نغم ضحكت وقالت :نغم معاك نغم
يوسف :اتشرفنا ي نغم أسر داس على رجله تاني يوسف بربكه وجع ف نفس الوقت :اتشرفنا ي مرات الكبير
-كل دا كان بيحصل قدام العيله وكلهم كانوا بيضحكوا وسليمان مستغربش من وجود نغم لان حامد رن عليه وقاله أن أسر اتجوز وهما مسافرين
-اما شهد وامها كانوا منغا”ظين من وجود نغم وكانوا وكانوا بيد”بروا ليها مكيده”
يوسف :بقولك اي ي كبير  متيجوا نسهر كلنا النهارده كدا سهره حلوه
على :فكره حلوه ي واد ي چو اي رأيك ي أسر انت ومعتز
أسر :موافق منعديش اعتراض بس نسو” ان وخمرا ” لا ي روح امك انت وهوا.. احم لامواخده ي مرات عمي
يوسف : خلاص ماشي ي كبير المره دي نخليها ع الناشف
عشان خاطرك بس.. المهم هكلم العيال صحابي دا ما هيصدقوا أن احنا رجعنا مصر واظبظ كدا واقولك
أسر :ماشي ي عم چو ولو اني بخاف منك ي بتاع المصايب انت، وانت اي رأيك ي معتز ماتيجي معانا
معتز :لا ي عم انا ورايا شغل كتير وبعدين لو سهرت هروح اسهر انا ومريومه حبيبت قلبي مش هروح مع الأشكال دي روح انت
على  :الله يسهله ي عم
معتز :ما تظبط يلا لااجيلك دا مجتش  م الحيوان يوسف
كلهم ضحكوا ثم اردف يوسف بضحك :الاه وانا مالي ي لمبي هوا مفيش حد صا”يع ف البيت غيري ولا اي
أسر بضحك :بس يلا انت هوا وقوموا يلا نشرب الشاي ف الجنينه
 ~~~~~~~~~~~~~~~~
-سلمي :صباح الخير ي حب
احمد : صباح الخير  لا قولي مساء الخير ي اختي اي بت الجبروت” دا نايمه لحد المغرب
سلمي :اومال ماما راحت فين
احمد :ع النادي ي اختي هيا وراها حاجه غير النادي وصاحبتها.. المهم صاحبتك بقت عامله اي دلوقتي
سلمي: صاحبتي مين
احمد :صاحبتك اللي قولتي انها عملت حادثه َوانتي ونغم فضلتم معاها ف المستشفي  يجي يومين
سلمي وهيا بتحاَول  تبان ثابته قدامه :بقت كويسه ي أحمد  انا داخله اشوف الداده حضرت ليا الفطار ولا لاء
احمد بضحك :قولي العشا ي موكوسه
~~~~~~~~~~
ف منزل محمود الصاوي
حسام بمكر :بس انا لسه بحبها ي عمي وما زلت متمسك فيها حتى بعد اللي حصلها دا
محمود :خلاص انا لقيتها :لازم نتخل*ص من أسر دا لأن هوا اساس المشكله اصلا(محمود كان بيفكر أن لما يمو*ت أسر نغم هتورث كل حاجه باسم أسر لأن هيا مراته وبالتالي كدا املاكه هترجع له   بس
مكنش يعرف اللي فيها وان فيه وريث تاني  لأسر جاي ف السكه، اما بالنسبه للأخ حسام فكان مفكر أن كل الأملاك لسه باسم نغم ماعلينا دول ناس طماعين”)
حسام :تمام وانا عارف الطريقه اللي هنفذ” بيها سيب الموضوع دا عليا
محمود :يبقى اتفقنا
ف الوقت دا سمعتهم بسمله وكانت خايفه ومرعوبه لأنها سمعت ابوها بيقول انه هيق*تل  أسر
بسمله   كانت  عارفه من ابوها كل اللي حصل لنغم وعارفه انها حاليا متجوزه بس مش عارفه فين المكان اللي هيا ساكنه فيه
بسمله حطتت ايدها ع بوقها ومن صدمتها جريت على بره الفيلا خالص وركبت مع السواق َقالته يوديها عند ع بيت سلمي بسرعه… لأنها عارفه ان سلمي عارفه المكان اللي نغم فيه
~~~~~~~~~~~~~~
عند عليه السيوفي ف الجنينه
يوسف : شكرا ي الشاي  ي اخ أسر يدوب كدا الواحد يجهز نفسه عشان سهره باليل
أسر :ماشي ي عم چو بس قولي بقى هنسهر فين المره دي
ردت نغم بسرعه :انا عارفه حتت نايت كلب انما اي رايق
يوسف  بضحك:وانا اللي افتكرت خام ي نغم اخس طلعتي خربا”ها
نغم بضحك؛ عيب عليك دا انا  قديمه ف الشغلانه انا وصحابي دايما كنا بنسهر هناك كل يوم
يوسف :منور ي حاج أسر بتقولك كانت بتسهر هيا وصحابها كل يوم
أسر وهوا ييحاول يبان طبيعي ودا عكس اللي جواه :مش بتقولك كنا بنسهر يعني الكلام دا كان زمان أنما دلوقتي الوضع اتغير ولما اتجوزت  ربنا هداها مش صح ي نغم
نغم :لا مش صح انا مليش دعوه انا عايزه اروح اسهر معاكوا وعايزه نهسر كلنا ف النايت كلب اللي بحبه
يوسف بضحك :كسفه… يااه ع الكسفه اللي انت فيها ي حازم
أسر لنفسه طب والله لا ربيكي  ي نغم واعرفك ازاي تكسفيني قدامهم :أسر انتهد وقال اسكت يلا
نغم :المهم اتفقنا ماشي ي واد ي يوسف انت  والواد على
ماتيجي معانا ي مريم
مريم :بلاش المره دي تتعوض مره تانيه
نغم :اشطا يبقى اتفقنا.. طب ي جماعه انا هروح ألبس انا بقى وانتوا كمان البسوا وانزلوا بسرعه كلكوا عايزين نلحق السهره من اولها.. هطلع بقى ي عيال.. وسابتهم وطلعت
أسر؛ طب انا هطلع اجهز انا كمان
~~~~~~~~~~~~
ف الاوضه عند أسر ونغم
أسر دخل الاوضه ملقهاش سمع صوت مايه عرف انها ف الحمام
أسر دخل غرفه الدريسنج بتعاعته ولبس تشيرت ابيض نص كم وعليه جاكيت رصاصي وبنظلون تلجي وكوتش ابيض وسرح شعرن بطريقه جذابه كدا ورشح م البرفيوم بتاعه
نوخرج لقى نغم لابسه فستان كب ابيض كب لحد الركبه وبيظهر جمالها وانثو”تها  وتركت شعرها ينسدل  على ضهرها ولابسه نفس  الهيلز الآخمر وحاطه ميكب خفيف
-نغم فضلت للحظه متنحه ف أسر وشكله الجذاب اللي مكنتش واخده بالها منه قبل كدا وكان عاجبها ريحت البرفيوم بتاعه قاطع تفكيرها صوت اسر
أسر بعصبيه :انتي هتخرجي كدا
نغم ببرود؛ عندك مانع ولا حاجه
أسر بعصبيه اكتر :ايوا طبعا انا مراتي متبينش جس” مها  كدا للناس هيا متحوزاني ولا ومتجوزه الناس
نغم ببرود اكتر :أسر ما تعش الدور احنا بنمثل قدامهم اننا متجوزين. إنما متعملهومش  عليا
أسر بعصبيه وراح جذبها”  من دراعها بقوه نغم دي مش اول مره اقولك اعدلي لسانك وانتي بتتكلمي معايا
اتفضلي يلا ادخلي غيري القرف” اللي انتي لابساه دا
انتي المفروض تاخدي بالك ان انتي جايه معانا من غير  موافقتي اصلا بس محبتش  ازعلك قدامهم واسلوبك اللي اتكلمتي بيه قدامهم دا ميتكررش تاني انتي فاهمه
نغم  :طب سيب  ايدي طيب عشان انت بتوجعني ” كدا وانا هروح اغير
-أسر انتهد وسابها وف لحظه ملقهاش قدامه َكانت جريت علي بره وسبقته على تحت
اسربعصبيه :طب والله لاور”يكي ي نغم  الكل” ب
وراح نازل وراها
~~~~~~~~~
ف النايت كلب
شهد بدلع قوم ي أسر ارقص معايا زي زمان عشان خاطري ي بيبي
أسر :مليش مزاج والله ي شهد
شهد :سلامتك ي قلبي قولي بس مين اللي معكنن  ” مزاجك وأنا اعرفه أصله كويس ي  عمري
نغم :ما تهدي محن شويه ي اما اي مش كدا
شهد بدلع :انت مالك  اصلا انا بكلم اسوره حبيبي وهوا هيسمع كلامي، يلا بقى ي بيبي عشان انا بحب ارقص ع الاغنيه اللي شغاله دي وراحت شاده من دراعه مره واحده وراحوا يرقصوا
-يوسف وعلى كانوا هايصين من اول ما دخلوا المكان لأنه عاجبهم
نغم فضلت قاعده منغا”ظه وبتاكل ف نفسها فجاءه لقت  اللي واقف وراها و حاططت ايده على عينيها وبيقرب منها وبيهمس ف ودانها وبيقول :وحشتيني وكل حاجه فيكي واحشتني
نغم بتشيل ايده من على عينيها وبتبص لاقيته……
نغم بصدمه :انت
#بقلني_نورهان_ياسر
Stop
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تزوجتها بهدف الانتقام)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!