Uncategorized

رواية ما بين الحب والعذاب الفصل الثانى 2 بقلم راندا علي

 رواية ما بين الحب والعذاب الفصل الثانى 2 بقلم راندا علي
رواية ما بين الحب والعذاب الفصل الثانى 2 بقلم راندا علي

رواية ما بين الحب والعذاب الفصل الثانى 2 بقلم راندا علي

سيف بغضب جامد مسكها / زقها جوه وخبطها ف الحيطه وبقي محاوطها
تمارا بخوف وعياط/ انا اسفه
سيف بغضب/ انتي وحده مجنو”نه ازاي تعملي كدا مفيش راجل اتجراء وعملها معايا وبقي انتي ي عيله تعمليها 
تمارا ببكاء شديد/ا.ا.ان.انا اسفه
سيف/ خلاص بطلي عياط 
Randa Ali.
وكان مقرب منها جامد ولمس خدها وبص ف عيونها 
سيف / تعرفي اول مره شوف عيون بجمال دا 
تمارا وشها حمر
مره وحده سيف قرب منها وقب*لها برقه ومره وحده اختفي ومشي
تمارا حطت أيدها علي خدودها وكان وشها كله احمر 
تمارا / اي دا اللي حصل بجد انا كنت بحلم بس أكلمه دا بجد اكيد بحلم وراحت ماشيه طلعت من للعماره ورايحه للبيت وكانت وشها كله احمر وفرحانه وحاطه أيدها علي شفايفها
ومره وحده لاقيت حد مسكها من كتفها جامد
Randa Ali
ادم بغضب / كنتي فين مش قولتلك متتحركيش من مكانك كل دا كنتي فين قوليلي
حياة / بهدوء ي ادم دي صغيره مش كدا 
ادم سبها / ماشي ي تمارا حسابك معايا بعدين
تمارا بتوتر / مكنتش ف حته كنت بجيب حاجه من هنا وجيت 
Randa Ali
حياة حضنتها جامد وسب*ستها ف خدها / انتي اختو صح
تمارا / اه
حياة بابتسامه وحب / انتي جميله اوي
تمارا بابتسامه / وانتي كمان حلوه اوي
حياة ابتسمت
تمارا / انتي بقي تبقي مين
Randa Ali
حياة قربت ومسكت ايد ادم وبابتسامة حب / انا ابقي حبيبته
تمارا باستغراب/حبيبتك اشمعنا انا بقي كل حاجه غلط ومفيش بنت بتحب مانت اهو مرتبط
ادم بغضب / اتعدلي ف كلامك وبعدين انا كبير انتي عيله ايش فهمك ف كلام دا
تمارا بثق / لا بفهم علي فكره وعارفه يعني حب
ادم شدها بغضب / قصدك اي ها
حياة اخدتها منه / بس ي ادم دي صغيره
تمارا /علي فكره انا كبيره
ادم بغضب/ يلا ادخلي جوه 
تمارا بغيظ / حاضر
ودخلت 
طلعت فوق دخلت غرفتها حطت شنطتها ودخلت اخدت شاور وطلعت وهي فرحانه لبست بجامه علي شكل ميكي ماوس
وسرحت شعرها وقعدت سرحانه ف سيف وبتفتكر اللي حصل
Randa Ali
عند ادم وحياة
ادم / تعالي تركب العربيه 
حياة / يلا 
وراحوا ركبو
حياة/ عسوله اوي اختك 
ادم / بس تعباني بدماغها
حياة ضحكت / صغيره
ادم / عامله نفسها كبيره
حياة / اكيد بتحبها اوي هي تتحب
ادم / هي بتخليني ببقي عاوز امو*تها بس هي فعلا مش اختي هي بنتي
حياة / ونا ابقي اي
Randa Ali.
ادم قرب منها وقب*لها /انتي بنتي واختي وحبيبتي وكل حاجه عندي
حياة / وانت كل حاجه عندي يلا بقي انا هنزل من عربيه كفايه كلام عشان اخويا زمانه جه
ادم / خلي بالك من نفسك اوي وكلميني. لما تروحي 
حياة / حاضر ي حبيبي 
ونزلت 
Randa Ali.
ادم نزل من العربيه 
وطلع دخل اوضة تمارا كانت قاعده علي السرير ومشغله موسيقى وحاطه أيدها علي شفايفها
ادم /تمارا
تمار ..
ادم / تمارا 
تمارا…
ادم بغضب طفي فون 
ادم بغضب / ساعه بكلمك مش بتردي
Randa Ali.
تمارا. بغيظ / بتتطفي لي ثانيا مش سامعه كنت سرحانه
ادم / وسرحانه في اي أن شاء الله واخد عقلك ي عيله
تمارا بزعيق / انا كبيره مش عيله وملكش دعوه اسرح في اي
ادم بغضب جامد ضر*بها بلقلم جامد 
وبغضب ادم / القلم دا عشان لسانك دا يتعدل معايا ولو متعدلش وحياة ربنا ي تمارا مهرح*مك
تمارا حاطه أيدها علي خدها وبتعيط 
Randa Ali.
تمارا ببكاء شديد / لما يجي بابي هقوله
ادم/ قوليلوا دا معاه اسبوع عقبال ميرجع من السفر وحتي لما يرجع انا اللي شايل كل مسؤوليتك وهو دائما ف شغل
وقام وسبها
تمارا قعدت تعيط لغاية منامت
Randa Ali.
عند حياة
طلعت دخلت الشقه 
سيف / آخرتي لي
حياة / كنت مع صحابي 
سيف / مش تتصلي وتقوليلي 
حياة بمرح / حضرت الظابط هيعمل عليا كبير انا اختك الأكبر اوعي تنسي
سيف ضحك وحضنها / انسي ازاي وانتي كل حاجه عندي
حياة بخوف وخضه / اي ي سيف دا في اي 
سيف حط ايدو علي رأسه / بس متخفيش دي عيله هبله تعالي احكيلك
وحكالها كل حاجه
Randa Ali.
حياة/ دي اسمها اي 
سيف / قالتلي تمارا بس اي قمر
حياة عرفت انها اخت ادم / ازاي تعمل كدا وأزاي تبوسها سيف / دي عيله ثانيا بتسلي مش اكتر
حياة افتكرت لما كانت تمارا جايه وسرحانه وحاطه أيدها علي شفايفها / اوعي سيف ليك دعوه بيها دي صغيره
سيف / يووو ي حياة خلاص بقي
وطلع
Randa Ali.
حياة قعدت اقول ل ادم ولا مقولش لازم أقوله عشان يخلي باله منها لااا مش هقول خلاص احسن يضربها لا لازم يوو انا خلاص هكلمه 
ومسكت فون وتصلت وهو
????????????????????????????????????????????
Stop
( تمارا بنت حلوه اوي رقيقه خالص بتخاف جامد من اي حاجه اقل حاجه بتخليها تعيط حساسه جدا عيونها زرقاء زي السماء  رموشها كثيفه بشرتها بيضاء جدا شعرها طويل لبعد خصرها وناعم اوي ولونه بني معروق بلون الناري شفايفها كريزي خدودها زي الفراوله جسمها   ممشو*ق طولها قصيره طيبه اوي كلمتها مايته من وهي عندها ٥ سنين ماتت مامتها ف حادثه بابها مهندس ورجل أعمال وغني جدا معندهاش اخوات غير ادم كل تفكيرها وعقلها ف سيف بتحبه من وهي طفله لان ساكن قدامهم بتعشقه من زمان لاكن مكنتش بتعرف تكلمه عندها ١٥ سنه بتحب اخوها ادم جامد لان باباها دايما برا ادم هو متحمل مسؤوليتها بتحبه جداااا كأنه باباها )
(ادم عندو ٢١ سنه ف تالته هندسه عيونه رمادي داكن بشرته خمري جذاب جدااا شعره بني غامق في من شكل تمارا طويل وعريض عندو عضلات شخصيه جامده اوي عصبي جداااا. بيحب اخته تمارا جامد هي اغلا حاجه عندو كأنها بنته مش اخته بس بيخاف جامد عليها حياة بقي بيحبها جامد ومرتبطين من وهما ف عدادي)
(حياة بقي بنت جميله اوي ورقيقه عندها ٢١ سنه كان حلمها تدخل هي وآدم هندسه وفعلا دخلو بتحب ادم جامد هو كل حياتها متقدرش تعيش من غيره شعرها عند خصرها ولونه عسلي وناعم اوي عيونها خضراء وطيبه جامد طولها متوسط جسمها مظبوط حساسه جامد بتغير علي ادم جامد وآدم بردو بغير عليها جامد من عيله كويسه باباها ومامتها متوفين من زمان معندهاش غير يوسف وبتحبه جامد هو كل ناس بنسبالها )
( يوسف بقي عيونه زتوني بشرته خمريه شعره بني عندو عضلات طويل وعريض عندو ٢٠ سنه ف تانيه شرطه مش مرتبط بيكلم بنات وكدا معندوش غير حياة هي بنسباله ام واخت وحبيبه وكل حاجه لي هي نقطة ضعفه بسحبها جامد اوي  شخصيه قاسيه لاكن من جوه طيب عصبي جداااااا )
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!