Uncategorized

اسكريبت حالة حب الجزء الخامس 5 والأخير بقلم هنا سلامة

 اسكريبت حالة حب الجزء الخامس 5 بقلم هنا سلامة

اسكريبت حالة حب الجزء الخامس 5 بقلم هنا سلامة

اسكريبت حالة حب الجزء الخامس 5 والأخير بقلم هنا سلامة

بحُزن * البقاء لله يا فندم ..
بصدمه و انهيا*ر ” لا لا .. اكيد بتهزر .. مراتي عااايشه .. اكيد انت بتهزر !
بحزن * احنا حاولنا ننقذ الحاله بس ..
ضر”به بالبو*كس بحاله هستيريه و قال بصر”اخ ” انت مش دكتور ؟؟ مانقذتهاااش لييييه هاااا لييييه .. لا يا تولييين لاااا متسيبيش مراد لوحدُه لااا لاااا
برق الدكتور بصدمه و قال * تولين !! هو مش حضرتك الي والدُته ماتت في عمليه القلب ؟ الست بدريه .. مش حضرتك ابنها ؟ 
بصدمه” والدتي !! قلب !! لا .. انا .. انا مراتي الي في عمليه استاصال الث’دي
* طب سيب البلطو نتفاهم طيب ..
قال برجاء و دموع و هو لسه ماسِك البلطو” مراتي عايشه .. عايشه صح ؟
ابتسم * هي عدت مرحله الخطر ، و ان شاء الله شويه و هتفوق
بدموع ” ابوس ايدك ، مُمكن ادخُلها ؟ ارجوك ..
ابتسم * مفيش مُشكله بس بلاش اي انفعالات حالياً ، و يا ريت تبقى تحت المُلاحظه من حضرتك اكتر من المُمرضين كمان ، و على فكره كان بتهلوس باسم حضرتك في العمليه
مسح دموعه بسُرعه و قال بشُكر” شكرا يا دكتور الف شكر شكراً
جري على أوضه تولين و الدكتور واقف بيضحك ، و قال بهيام * ده الواحد يتجوز بقى على كِده ..
دخل مُراد أوضه تولين براحه ، قرب منها و قعد جمبها ، مسك ايدها و قال بحُب و صوت مهزوز ” هلوستي باسمي ؟ انا بهلوس باسمك و بحُبك و انا في كامل قوايه العقليه ، مش و انا متبنِج ! عارفه دعيت بيكي ازاي ؟ حققت حاجات كتير في حياتي ، انتصرت الف مره في اشياء كتيره ، لكِن انتِ الانتصار الأعظم ، لو كُنتِ مو”تي كُنت همو”ت عليكي ، مليش نفس اخدُه بعد نَفَسِك ..
مشى صابعُه على خدها و قرب من وِشها ، طبع قُب”له طويله على شفا”يفها ، بعد عنها لما حس انها بدأت تفوق ، فتحت عيونها بارهاق و قالت بدُوخه – مُراد ..
شدها لحُضنه فاتو*جعت و بعدين رخت عليه ، فقالت بارهاق – خليك  .. ج .. جمبي يا حبيبي
با”س معصم ايدها و قال” عيون حبيبك ..
_______________________________
وقفت قدام المرايه و هي بتبُص على نفسها بحُزن ، ف اول ما دخل مُراد ابتسمت ببهتان
” يلا يا حبيبتي عشان الحفله
قربت و قعدت جمبُه و هي بتفرُك في ايدها فقال بضحك و هو بيعدل الجرافاته” قولي عاوزه ايه يا تولي ؟
ابتسم باحراج و قالت – مراد
مسك ايدها و قال بحُب ” عيونه ، عاوزه ايه ؟
بتوتر – مُمكن مروحش الحفله معاك ؟
بصِتله بدموع و توسل فبصلها باستغراب ، فتح دراعاته ليها ف اترمت في حُضنه و فضلت تعيط ، طبطب على شعرها و قال ” ينفع الأمير يروح الحفله من غير السندريلا بتاعتُه ؟
ضحكت و هي بتمسح عيونها ببطن ايدها فقال بحُب” مش هروح من غيرك يا تولي ..
بصوت مهزوز – بس انا .. انا جسم*ي اتش*وه يا مراد
ضمها لحُضنه و قال ” انت احلى ست في الكون كُله ، انتِ إلى احتلت قلبي من غير سِلاح ..
___________________________________
” كاااات يا اساتذه ، هناخد بريك
دخلت تولين اللوكيشن بتاع التصوير و هي شايله بيبي و بطنها كبيره ، قرب منها مراد و قال بحُب ” تعبني نفسك و جيتي ليه ؟ انا مكنتش هتأخر و الله
قعدت على الكرسي و حطت فريد ابنهم في ايده و قالت بحُب و هي بتفتح علبه تلاجه فيها كيك فرنساوي – انا عملت كيك ، و انا عارفه انك بتحِبُه قولت اجيبلك مِنُه و هو سُخن يدفيك في الجو ده ..
با”س راس فريد و قال ” الشيء الوحيد الي بيدفيني حُ*ضنك و نَفَسِك و انت نايمه ..
ابتسمت بكسوف و حطت ايدها على بطنها – لارا تعباني ، كُل شويه ترف*ص ، شقيه زيك
غم*ز ” ما تيجي اقولك سر يا تولي
ضحكت بكسوف – اتلم بقى و روح كمل شُغلك و السيما بتاعتك دي
شد”ها ليه من وسط*ها و قال” انتِ شُغلي ، انتِ الشيء الوحيد الي عاوزُه يبقى بتاعي
بعصبيه طفيفه – اتلم يا مراد و سيبني ، الكرافان بتاعك ده اصلا الصوت فيه بيتسمع ، يعني ممكن اصوت و ألم الناس
ضحك و غم*ز ” ده احنا هنخدم السيما يا بِت
ضحكت فقال بغمز*ه” ضحكت يعني قلبها مال ، خلصانه
بغمز*ه – و معاها حصانه يا ابو فَريد ..
♥️__________________ النهايه ______________♥️
خلاااويص يا واد يا زعيم ????
تَمِت ♥️.

لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا

اترك رد