Uncategorized

رواية حب غير مقصود الفصل السادس 6 بقلم نور علي

رواية حب غير مقصود الفصل السادس 6 بقلم نور علي

رواية حب غير مقصود الفصل السادس 6 بقلم نور علي

رواية حب غير مقصود الفصل السادس 6 بقلم نور علي

الناس الي توقعت كارما هي كارما فعلن
مالك واقف متنح وكان أن أمه هي الي قالت لكارما تيجي علشن تغيظ ملك
  ملك:اهلا اهلا نورتو وبيبص لكارما انتي اه إلى جابك هنا
كارما :بدموع تمثيل بصي يا طنط بيعاملني أزي وعلشان اي حتت بنت متجوزها فطره وخلاص ملك وافقه سامعه بس مردتش ترد
ياره هي مامت مالك
يا اه يا حبيبي احنا من امتا بنعامل كارما كده وعلشان مين يعني وبتبص بقرف لملك ولس هتكمل
مالك بصوت عادي :ماما لو سمحتي احترمي ملك علشان انا مسمحش حد يعين مراتي حتى لو انتي يا ياره هانم ????
فهد ابو مالك خالص يا ملك يابني عامل أمك عدل
مالك :مش لما هي تعامل مراتي كويس الأول
ياره :بقاا كدا يا مالك دا انا امك إلى ربتك تكلمها كدا وعلشان حتت بنت قطعها مالك وهن بيقول اسف يا أمي بس دي مراتي وخصوصا انها معملتيش حاجه 
فهد :تمام كلمك صح يابني
ياره وهي بتبص لملك بقرف وبتقول
مش هنعد ولا اي وروحي يا اسمك اي انتي ملك صح روحي هاتي حاحه اشربها
مالك بيبص لملك بصه معناها استحملي شويه
ملك فاهمت ودخلت المطبخ جابت عصير وقدمتو ليهم ودخلت من غير ما تسمع صوت
ملك :انا مش عرفه هستحمل اي اكتر من كدا امي ماتت وابوي حوزني مصلحه علشان صفقه ومحدش جنبي  خلاص تعبت حاست  با ايد
مالك :انا اسف بس دي امي ولزن أرضيها 
 ملك:سحبت ايديها وقالت عندك حق ولس همشي لقتو لفني ليه وخذني ف حضنو ????وبيقول انا بقا امي كانت عايشه معيها ومش عايشه مش مهتمى بيه  ولا حتى مذكراتي تعرفي الوقت دا الطفل بيحتاج فيه امه انا ملقتهاش لقيت الداده امي من يوم ما ولدتني اهملتني اهتمت ب شكلها ولبسها وجسمها مش مهم عندها حاجه تاني ومسح دموعو وقالها جهزي الغدا وسبني ومشى انا استغربت حقيقي علي الي عاملو مسحت دموعي وحضرت الاكل ومشيت طلعت حطيت الاكل وبدأنا ناكل طبعن تحت أنظار حماتي إلى مش قابلني اصلن  وكارنا إلى بتحول تقرب من مالك وفهد حسيتو جدع معيه وبعدين خلصو اكل ومشيو وبعد كدا لميت الاكل ودخلت اوضتي
ومالك هو كمان دخلت اوضتو وقعد يفكر فيها
مالك لنفسو:انا ليه حاسس بالأمان معها معقول اكون أعجبت بيها لا وكمان انا حكيت ليه كل حاجه لا لا مش معقول دا انا كونت مدايق من الكلام الي كان بيديقها طب اي دا احنا ممكن نطلق ف اي وقت لزم ابعد عنها ومقربش اكتر من كدا
عند ندا خلصت شغل وروحت لقت رقم غريب بيرن
ندا :مين دا ثانيه دا نفس الرقم الي عملتيلو بلوك امبارح على الواتس
ايو هن مين دا بقاا وعوز اي  ويعرفني منين وردت
الشخص بيحول يغير صوتو وبيقول فكي البلوك يا ندوشتي
ندا:انت مين ولس هتكمل السكه اتقفلت ف وشها ومردتش تفك البلوك ودخلت تنام
ملك صحيت من النوم اتوضت وصلت ولبست ونزلت على الشغل على طول من غير ما تشوف مالك
وأول ما دخلت لقتو متعصب ويقولها متأخره ليه يا هانم وهو مين فين قاسم بصرحه استغربت من طريقت كللامو والمعاملة دي  وحولت تكون طبيعيه حضرتك يا فندم كونت تعبانه ورحت عليها نومه والسبب مشاكل عائليه وبتحاول تستفزو وتكون بارده هي كمان
مالك هو بيحول يقترب منها ماشي سماح المر دي بس ياريت المره إلجي يكون في سبب مقنع
ملك وهي بتبعد اهااا اكيد طبعن ????
ندا رحت الشغل وهي في الطريق وكان في شاب بيعكس
الشاب اه يا قمر ماتيجي????
ندا ماشيه وبتحاول تمد
الشاب طب برحه يا جميل ولم يكمل الجمله وكان ف ألم على وشو وضرب كتير من قاسم
قاسم مسك الولد طاحنو والواد سالك نفسو منو بالعافيه ????
وطلع يجري قاسم مسك ايد. ندا وركبها العربيه وطلع بسرعه وهو متعصب
ندا :استاذ قاسم مينفعش كدا شكرا لحضرتك على إلى عاملتو بس برضو مينفعش كدا  وقف العربيه لو سمحت
قاسم بغضب :اسكتي بقااا
ندا بعصبيه :لآ سمحت وقف العربيه
قاسم وبيكون هادي معها: موفق بس بشرط
 ندا :اي هو
قاسم:تفكي البلوك يا ندوشتي
ندا ????????
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!