Uncategorized

رواية دهب (لا ترحلي) الفصل السادس 6 بقلم فاطمة محمد

 رواية دهب (لا ترحلي) الفصل السادس 6 بقلم فاطمة محمد

رواية دهب (لا ترحلي) الفصل السادس 6 بقلم فاطمة محمد

رواية دهب (لا ترحلي) الفصل السادس 6 بقلم فاطمة محمد

دهب حبيبتي لو مش عاوزه محدش هيغصبك
دهب : لا يا ماما انا موافقه و هنزل مع ادم 
ادم : تمام هعدي عليكي بكره و نروح مع بعض الشركه و خالي هيخلي مني تقولك تعملي ايه لحد منختار سكرتيره تتعلمي منها
دهب : اوكي يا ادم
اتت اليهم سلمي و ميرفت 
سلمي : ايه يا ادم ايه يا بابا كل ده بتكلمو في ايه و متقولش شغل عشان احناشايفين طنط نهله و دهب واقفين معاكو و اكيد مش بتكلمو ف الشغل و هما واقفين
هشام : مفيش يا سلمي كل الحكايه ان دهب هتنزل مع ادم الشغل 
ميرفت و سلمي بصدمه : ايه
سلمي : يعني ايه الكلام ده 
ميرفت : انا مش موافقه يا هشام دي معندهاش اي خبره
هشام : ايه يا جماعه في ايه انا قولت حاجه عجيبه 
سلمي : يعني ايه يا بابا تنزل الشغل مع ادم ليه هي تنزل و انا لا طب انا كمان عايزه انزل الشغل
هشام بتهكم : و انتي من امتي عايزه تنزلي ده انا ياما اتحايلت عليكي و انتي مبترضيش دلوقتي بقا حلو علي العموم براحتك انا مش هقولك لا انزلي يا سلمي
ابتسمت سلمي ابتسامه خبيثه و رمقت دهب بنظره لم يفهما غير دهب
في صباح يوم جديد 
استيقظت دهب و ارتدت جيب ابيض تحت الركبه و قميص ستان احمر اللون و رفعت شعرها و نزلت للفطار
حول طاوله الطعام
نجد هشام و نهله يتناولون طعامهم نزلت دهب و القت تحيه الصباح : صباح الخير يا اونكل صباح الخير يا ماما 
ابتهج كلا من هشام و نهله و لاحظوا تغير حاله دهب المزاجيه و وجها الذي يبتسم علي غير العاده
هشام بابتسامه بشوشه : صباح النور يا دهب
نهله : صباح النور يا قلب ماما تعالي يلا افطري
جلست دهب معهم علي الطاوله و اردفت
دهب بابتسامه و نبره خبيثه : اومال سلمي فين يا اونكل لسه مصحيتش و لا ايه
هشام : والله معارف بس واضح انه هنبتديها كسل و اهمال 
طرق باب الفيلا و فتحت الخادمه الباب و دلف ادم بوجه بشوش و بابتسامه : صباح الخير جميعا 
الجميع بصوت واحد : صباح النور
هشام : اقعد افطر يا ادم 
ادم : لا يا خالي فطرت الف هنا دهب لو خلصتي يلا بينا 
هشام : سيبها يا بني تكمل فطار انت هتبديها حامي و لا ايه خاي بالك بو اشتكت منك هرفضك هههههه
ادم : ههههه ماشي يا هشام بيه 
دهب : خلاص يا اونكل انا خلصت فطار يلا يا ادم
صدم ادم مما راي فهي كانت تجلس و لم يري ما ترتديه و رغم طول الجيب الا انها كانت تبرز انوثتها و مفاتنها
ادم بتوتر : احممم دهب 
دهب : نعم 
ادم بنبره حازمه : الجيب دي قصير اووي و مش هتريحك ف الشغل
دهب بجديه : لا متقلقش و بعدين هي مش قصيره اوي ثم التفتت لوالدتها و هشام يلا باي يا ماما باي يا اونكل يلا يا ادم
ادم و هو يشتعل غيظا منها و يجز علي اسنانه: اتفضلي
ذهبوا ناحيه سيارته و انطلقوا للعمل 
استيقظ سلمي من النوم فوجدت الساعه التاسعه صباحه 
سلمي : يالهوي الساعه تسعه الشغل يارب دهب تكون راحت عليها نومه و الا هكون انا الكسلانه المهمله و هي البت النشيطه 
سلمي بعد ان تجهزت و تخرج من غرفتها و تنزل للاسفل سلمي : داده يا داده
الداده : ايوه يا بنتي 
سلمي : هي دهب صحيت
الداده: ايوه يا بنتي من بدري و ادم بيه جه و راحو مع بعض الشركه
سلمي و هي تجز علي اسنانها: ماشي يا دهب 
انا هوريكي اووووووف يارب خلصني منها بقا
في الشركه عند ادم 
في مكتب ادم
ادم : ها يا دهب مني فهمتك هتعملي ايه
دهب : ايوه يا ادم بيه 
ادم : تمام اتفضلي علي مكتبك
خرجت و دلفت مني 
مني : ادم بيه في كذا واحده اتقدمو و انا اختارت افضل و انسب واحده فيهم و هي واقفه دلوقتي بره تحب حضرتك ادخلها دلوقتي تعرفها هتعمل ايه بالضبط و ايه المطلوب منها
ادم : تمام دخليها
بنفس الوقت عند خروج دهب من المكتب  فوجدت امامها فتاه صارخه الجمال بشعرها الاحمر الناري و الجسد الممشوق و العيون العسلي فاقت دهب من شرودها في تلك الفتاه
دهب بحده : نعم حضرتك مين 
الفتاه برقه و صوت هادئ : انا كارما سكرتيره ادم بيه الجديده 
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!