Uncategorized

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الثاني 2 بقلم فيروزة

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الثاني 2 بقلم فيروزة
رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الثاني 2 بقلم فيروزة

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل الثاني 2 بقلم فيروزة

بعد مده الباب اتفتح وداخل منو سيف ومع اخو بس منظر اخو كان يقطع القلب ..ويخلي الر”عب يدب في القلب والروح من اللي حصل فيه …
وفيروز بقيت تصر”خ اكتر من كتر الر”عب ..ومن منظر اخو سيف اللي كان كلو عباره عن د”م وجر”وح في كل حته في جسمو..كان منظر ب”ش”ع بكل معني الكلمه …وكان سيف ساحب اخو علي الارض والد”م بقي في كل حته …وكان الد”م بيخرج من شفايفو … 
فيروز بدموع من القهر والذ”ل…عملت كده ليه في اخوك …يا سيف حرام عليك انت عارف ان محلصش حاجه بينا حتي انت قولت كده بنفسك …يبقي ليه تعمل فيه كده ….انت ايه مش انسان ….
سيف فضل يسحب في يوسف لحد ما وقف عند فيروز …
سيف بضحك …مبسوطه دلوقتي بعد اللي حصل فيه هااا مبسوطه .. شايفه شكلو بقي حلو ازاي …شايفه …
فيروز ..انت مجنو”ن مستحيل تكون انسان عاقل …ومستحيل تكون انسان ولا عندك قلب ….
سيف بنظره تخوف …انتي بتقولي ايه …اصلي مش سامع حاجه  والاحسن اني مسمعش فاهمه …
فيروز بدموع وخوف ….فاهمه …..
سيف جاب جردل مياه وكابو علي يوسف …  
سيف …هااا يا استاذ ايه عجبتك النومه ولا ايه قوم يلا …وضر”ب يوسف بر”جل في بطنو …
يوسف بص علي فيروز وحول يقوم بس مش قادر من كتر الضر”ب …واللي حصل فيه مش شويه …
يوسف قرب من فيروز …مالك يا فيروز هو عامل فيكي ايه ردي عليه …
سيف ب”غ”ضب …بعد كل ده ولسه بتسال عليه انت ايه مش هتحرم غير لما تمو”ت …انا بقول تمو”ت احسن …
فيروز بدموع…حرام عليك يا سيف حرام عليك …هو عملك ايه ولا انا عملتك ايه علشان كل ده …وبعدين لو هتمو”ت حد يبقي مو”تني انا …انا خلص تعبت وقر”فت من حياتي ابوس ايدك مو”تني …
يوسف …اهدي يا فيروز …أن شاء الله هنخرج من هنا …
سيف بدموع …عايزه تمو”تي وتبعدي عني يا فيروز …
وقرب منها وحضنها بالعافيه وهي كنت بتحاول تبعد عنو بس للاسف هو كان أقوه منها بكتير ….
فيروز ….ابعد عني يا سيف …
سيف …ابعد عنك ازاي وانتي روحي يا فيروز انا بحبك …وانتي بتحبيني مش كده …قولي انك بتحبيني …قولي عايز اسمعها منك قولي انك بتحبيني …
يوسف …اوعي تقولي يا فيروز اوعي تضيعي الباقي من عمرك معا …هو مش بيحبك …هو مش بيحب غير نفسو وبس …اوعي …تقولي انك عايزه …اوعي …
فيروز ساكته …مش بتعمل غير حاجه واحده وبس.بتعيط …
سيف حضنها اكتر …فيروز. انا اسف …اوعي تزعلي مني انا بحبك …ردي عليه …ردي عايز اسمعها منك …اسف اني ضر”بتك مش هعمل كده تاني سامحيني…
فيروز بدموع…ابعد عني يا سيف …ابعد انت دمرت حياتي …ابعد عني مو”تني وريحني من حياتي معك …انا زهقت منك كل شويه تعمل كده وفي الاخر تقولي سامحيني..
يوسف …اهدي يا فيروز علشان خاطري …علشان انا حبيتك يا فيروز ….
هنا قام سيف ب”غ”ضب وطلع المسد”س وضر”ب نا”ر علي يوسف بس للاسف فيروز وقفت قدام المسد”س والط”لقه جات فيها ..
يوسف قاعد في الأرض قدامها وبقي يعيط …
وسيف وقع و مش مصدق انو ق”ت”ل حب حياتو ..مش مصدق أنو مو”ت فيروز …
سيف بدموع من وجع قلبو …قرب منها وحضنها جامد فيروز اوعي تمو”تي فيروز اوعي تبعدي عني اوعي ..انا بحبك يا فيروز…انا عايش بس علشانك انتي لو مو”تي انا همو”ت بعدك ..انا بحبك اوعي تبعدي عني ….انا كنت بعمل كل ده علشانك بحبك ….
يوسف حول يشيل فيروز بس سيف بعدو عنها …وشاله وخرج بيها ….ويوسف ماشي وراه …بدموع علي حبو حياتو اللي بتمو”ت قدام عيونو….
ام سيف من فوق …يلا في دا”هيه ….اللهي ما ترجعي يا بعيده ….
سيف واصل عند المستشفى هو ويوسف وفيروز …
سيف كان شايلها والدموع مغرقه وشو ..وداخل بيها ….
وداخلت العمليات ….
وبعد شويه الدكتور خرج وقال 
وبعدها سيف وقع علي الارض من وجع قلبو 
ويوسف بقي يعيط جامد من الوجع 
البارت انتها بس الحكايه لسه في البدايه واللي جاي اقوي بكتير من اللي فات واللي جاي غير متوقع الحكايه ممكن تاخد وضع تاني خلاص الظالم ممكن يكون مظلوم اللي مظلوم ممكن يكون ظالم ….
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد