Uncategorized

رواية دم ملوك 2 الفصل السادس 6 بقلم يمنى محمد

 رواية دم ملوك 2 الفصل السادس 6 بقلم يمنى محمد
رواية دم ملوك 2 الفصل السادس 6 بقلم يمنى محمد

رواية دم ملوك 2 الفصل السادس 6 بقلم يمنى محمد

بدريه بقت زي المجنونه ابنها ماصدقت لقيته يموت اول ماتعرف انه ابنها كل الحكايه ان علوان السبب وهي لازم تنتقم منه
جرت على دارها تجيب حاجه وتروحله….. فتحت الدولاب جابت حاجه زي قطعه القماش عباره عن دم ناشف شكلها وحش جدا
نزلت جري بس قابلت ياسمين في الجنينه
بدريه. بغل وحقد انت جايه هنا ليه غوري من هنا حسابكم كتر معايه قوي
ياسمين… مالك بس ياخاله
بدريه… جاكي وحط عليكي شويه المحن والسهوكه دول. مايمشوش عليا… غوري من هنا
ياسمين.. بقلب جامد بعد ما اتأكد أن راضوان مش ابنها
انا قاعده في دار جوزي الدور والباقي عليكي ياوليه ياخرفانه قاعده بتعملي ايه هنا
بدريه… مين الا خرفانه يابت الك*ب انا خرفانه بابت وقاعده مع ابني
ياسمين… لا كان زمان دلوك تخرسي خالص دا مش ابنك يابتاعت المولد ياغجريه دا مش ابنك ????????????????????انا سمعت كل حاجه اوعي تكوني فاكره اني بقيت بخاف منك خلاص امشي من هنا دي داري ودار راضوان جوزي انتي ملكيش حاجه هنا
بدريه…. طبعا كانت هتجنن ازي البت دي بتكلمها كده وعرفت بموضوع راضون
راحت بدريه ضاربه ياسمين بالكف وشدتها من ايدها جامد وقالتلها اسمعي يابت انتي زيك زي البقره غير كده ملكيش حاجه هنا
للأم الابتربي يابت اعتماد زي ملامح خدت ولدي وبقت امه علشان ربته
راضوان والدي
وحذفتها في الجنينه ومشيت
 طلعت على سرايا علوان زي الهبله????
ياسمين بغل والله لاوريكي
#يمني محمد
#دم ملوك
بالنسبه لورد وملوك كانوا  سندين على بعض ورايحين فيلا سراج
ورد.. راحه علشان ترتاح من انتظار الموت لو هيقتلها يقتله ويربحها
ولو هيسبها تعرف علشان عذاب الانتظار
إنما ملوم رايحه ياعيني علشان خاطر ترتاح من بونس تعمل معاه اتفاقيه انعل تديله الأرض بيع وشراء
مقابل انه يرحمها من يونس وجبرته
مخدش منهم لسه يعرف بموت سليم 
في المستشفى
يونس مصدوم صدمه عمره في موت اخوه الا المفروض اخوه بس هو ابن بدريه يعني اخو ملوك
يونس.. سبتني ياسليم يدري ليه سبتني لوحدي كسره قلبي ياابن قلبي ????????????
على داخله راضوان جوز اخته
راضوان… بصلابه اجمد ياغالي حق اخوك مش هيروح هدر
يونس… مش اخويه دا ابني دا ابني
والله وابمنات الله كلها لتبقى نار وبتمنوا الموت وميطلهوش
والله الحرق البلد كلها لما اجيب الا ق*له اما سراج الكلب لاق*له ١٠٠ مره ب*كينه بارده
رضوان.. وانا في دهرك ومعاك وفضل يطبط عليه
المشكله بقاا ان يونس ميعرفش ان راصوان مش ابن بدريه يعني مش ابن عمه
وابن راصوان ميعرفش ان سليم طلع ابن بدريه بحق وحقيقي يعني اخو ملوك
????????????
يعني دلوقتي يونس بيفكر وبيقول انت متعرفش اساسا ان دا اخوك انت ابن بدريه
و راضون بيفكر ويقول وانت يايونس متعرفش اني مش ابن عمك بس هقف جمبك علشان خاطر ياسمين مراتي الاهي اختك
……….
يونس بعصبيه لا باراضوان حق اخويه لازم اجيبه لحالي بدون مساعده انا مش اعول لازم اجيب تاره علشان يرتاح في تربته
هق*ل سراج الكلب
وقبل مااغسل يدي من الدم هتجي ادفن اخوي
راصوان.. وانا في ظهرك ياابن عمي
يونس.. لا تخليك هنا جمب الغالي علشان هو حاسس بينا دلوك وتخلي ياسمين تروح تقعد مع جدي ومع ورد وملوك سامع باراضوان
ياعالم بالعمر خالي بالك منهم
راصوان.. متقلش كده ياولد عمي ربنا ينصرك
يونس… اق*له الأول وبعدين عذرائيل ياخد روحي بس اق*له الأول 
اتفقنا باراضوان
راصوان.. َاتفقنا
خرج يونس متجهه الي فيلا سراج علشان يق*له
وورد ملوك مراتاته رايحين برده
فيلا سراج علشان يتفقوا معاه
???????????????????????????????? 
رضوان بعت مرسال لياسمين مراته تروح عند جدها السرايا تفضل جمبهم وهناك
#يمني محمد
#دم ملوك
طبعا ياسمين  راحت علي السرايا
بس بدريه كانت سبقتها علشان توفي بالوعد
دخلت بدريه السرايا بتمثيل انها سليمه ومش انها والده سليم
????????????
دخلت مكنش في ناس في السرايا غير علوان واقف على رجله هبجنن من التفكير كل إلا فارق معاه الورث بس والأرض الا ملك ملوك لازم ياخدها باي طريقه ميعرفش لسه بموت سليم
دخلت بدريه على علوان
بدريه بصوت عالي يهز ارجاء القصر
كيفيك ياعلوان  كيفيك
علوان. بتعصب انتي ايه الا جابك هنا با*ره انتي
بدريه.. جايه باحمايه اطمن عليك واطمن على سليم سلف بنتي ملوك وابن عمها
علوان عرفتي دلوك انه مش ابنك يامره ياخرفانه انتي
بدريه… عرفت لسه عارفه معلشي ان شاء الله هيكون بخير قولت اجي اشوفك برده حمايا وعايشين في حماك
……. هي عارف ان سليم مات وعارفه انه ابنها بس بترسم الدور على علوان ????????????????????
علوان طبعا مستغرب منها ومن ردودها وطريقتها
علوان… مالك جر ايه قلبتي كده ليه
بدريه.. عرفت غلطي ياسيد البلد قولت اجي وأقدم فروض الطاعه
واعمل كل إلا أنت أوامر بيه
علوان… بضحكه غاليه يااه اخيرا يا*جريه عرفتي ان احنا لمناكي من المولد وان راضوان مش من صلب والدي مش ابنك وانك خدتي الورث عايزانى اسامحك ترجعي الورث
غير كده هعلن حربي عليكم
بدريه. بذكاء كل إلا تقوله مجاب اقعد وارتاح ياسيد البلد وانا بيدي هعملك كبايه قهوه  تروق أعصابك 
لما نطمن على سليم
قعد علوان وشرب الطعم بتاع بدريه
دخلت بدريه المطبخ وطلعت القماشه الامعاها وهتعمله قهوه بالدم
وقالت لنفسها لازم تدوق مصير ابنك ياعلوان بنفس الموت وتتدفن قبل ابني يافا*ر
????????????????????
عملت القهوه وخرجت حطتها قدامه مد ايده
على دخول ياسمين
………….
ورد وملوك وصلوا فيلا سراج
ويونس كمان وصل اتقبلوا هناك على باب السرايا
يالهوي دا يونس عينه بتطق دم وشرار
اول ما شفهم شد سلا*ه وصوبه ناحيتهم ووووووو
????????????????????????
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد