Uncategorized

رواية حب غير مقصود الفصل الثامن 8 بقلم نور علي

 رواية حب غير مقصود الفصل الثامن 8 بقلم نور علي
رواية حب غير مقصود الفصل الثامن 8 بقلم نور علي

رواية حب غير مقصود الفصل الثامن 8 بقلم نور علي

احنا وصلنا لغيت ام مالك قال لملك هتهدي ولا اهديكي بطرقتي
مالك :هتهدي ولا اهديكي بطرقتي
ملك :ملك بعدم فهم اهدى اي وبعدين انت هادي كدا ليه انت أزي بارد كدا المفروض تعقابها
مالك:ملك اقعدي وهفهمك كل حاجه
ملك:نعم حاجه اي
مالك:يعني اكيد انا عارف ان في كاميرات ف المكتب وكنت بكل سهوله مزعقش واكتشف الحقيقيه وعرف أن كارما هي الي عملت كدا علشان تخليني أشك فيكي
ملك:عارف عارف أزي وليه زعقتلي قدمهم وليه تعمل كدا وله انت سيبها تعمل كدا انا مش فاهمه حاجه
مالك :بصي يا ملك انا وكارما مش بنحب بعض وهي بتعمل كدا علشان الفلوس مش اكتر وانا عارف انها بتعمل كدا ومش هتجوزها انا مش بحبها وسابيها تعمل كل كدا علشان هيجي وقت وهحسابها وهيبقا تقيل قووي وهتتحاسب علي الي بتعملو دا
ملك بفرحه:يعني انت مش بتحبها ولا هتجوزها وبعدين لحظت هي قالت اي وقالت لنفسها اي الي انا يقولو دا وانا ليه  فرحت كدا لما عرفت انو مش بيحبها طب وانا مالي علي اساس يعني انو واقع ف غرامي ماهو باردو مش بيحبني وهنطلق يوووو اف وبعدين سمعت مالك بيتكلم
مالك بابتسامة :اي سرحتي ف اي وليه مبسوطه اووي لما عرفتي اني مش بحبها
ملك:لا مش مبسوطه ولا حاجه  ومسرحتش في حاجه تقولي بس هتعمل اي مع كارما دي
مالك:بصي يا ملك انا عارف هتصرف معها أزي متشغليش بالك انتي وبعدين بيتكلم بضحك وحكاية مسرحتيش  مش اكيد وعارف انك سرحتي فيها كمان اكيد ☺️
ملك:لا طبعن اه الثقه دي من جمالك مثلا
مالك بثقه :مثلا يعني
ملك:لايجدع طب سلام انا همشي
مالك:رايحه في
ملك هروح بقاا انا تعبت كفايه كدا
مالك طب استني هروحك انا هخلص شويه شغل وهنمشي سوا
ملك:لا أصل أنا عوزها امشي مع ندا بقالي كتير متكلمتش معها
مالك:تمام خلي بالك من نفسك
ملك:تمام باي????
مالك بصوت عالي شويه علشان مالك كانت خالص هتخرج من المكتب :مللك
ملك:نعم
مالك:انا جعان????
ملك بضحكه خطفت قلب مالك
يا قلب امك جعان طب اعملك اي يا صغنن
مالك:صغنن.. بقولك جعان جهزي اكل لغيت اما اجي وياريت يكون اكل يشبع مش خضار والكلام دا
ملك بضحك:ماشي مش الكلام دا كان اسمو الاكل الصحي يومآ ما
مالك:يا ملك انجزي يا روحي
ملك روحك.. طب باي
بعد ما خرجت ملك مالك بدأ يسرح فيها وهي ازاي كدا برغم من الي بيحصل  معاها وبردو مبتسمه وكلامها جميل لا وهي جميله ولا عينيها الجميله دي كفايه أن من اول يوم عيني جت في عينيها  بسرح ف جمالها و…. أي دا انا بتكلم كدا ليه وانا مالي  دا احنا خالص هنطلق بس انا شكلي هحبها ولا اي يا ترى يا ملك هتعملي فيها أي اكتر من كدا لا يا جدع انا للأحسن اشوف شغلي وابطل سرحان فيها يا جدع دا انا ناقص اكتب فيها شعر نرجع بقااا
ملك خرجت مع ندا
ندا عامله اي مع مالك
ملك :الحمد لله انا مبسوطه اووي اني اتجوزتو اقصد يعني هو كويس
ندا بضحك علي ملك
انتي حبيتها
 ملك وهي سرحانه.
شكلي كدا
ندا :واي كمان
ملك :لا مفيش حاجه قوليلي انتي بقااا مالك
ندا:ياولاطيب بس بردو هنكمل كلامنا بكره يا ملك????
ملك:متتهربيش عن السؤال مالك
ندا :معرفش قاسم دا ور حاجه دا بيقولي وحكتلها علي الي حصل كلها من الاول ما دخل كلمها وآن عليها وقالها فوكي البلوك
وكل حاجه
ملك بضحك:شكلو واقع
ندا :يمكن بيهززر
ملك:ليه اسمعي ومتحكميش دلوقتي
ندا :تمام
وكل وحد رجع بيتو
وملك روحت جهزت الاكل واتوضت وصلت ولبست تيشرت بنص كم وبنطلون
وفردت شعرها 
مالك وصل
ملك
ملك:نعم
انا جعان
طيب الاكل جهز اهو وهي بتتكلم وكنت بتحط الاكل علي السفره ومالك شفها وسرح ف جمالها
ندا وصلت وغيرت واكلت وصلت ودخلت تنام شويه وبعد كدا فكرت تفك البلوك
وفعلا فكت البلوك وبعتت نقطه  علشان يعرف
انها فكت البلوك  
وقاسم كان صاحي رد بسرعه
ندوشتي
نعم 
انتي
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد