روايات

رواية إنتقام خارج حدود المنطق الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة نجاح

 رواية إنتقام خارج حدود المنطق الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة نجاح
رواية إنتقام خارج حدود المنطق البارت الثامن عشر
رواية إنتقام خارج حدود المنطق الجزء الثامن عشر

رواية إنتقام خارج حدود المنطق الحلقة الثامنة عشر

نادين بزهول..انتَ هنا ازاي ..
سليم. ازاي اللي هو ازاي يعني معلش ..
نادين. انت سليم بجد ..
سليم. اي الصدمه دي انا زهقتلك اخلصي ..
نادين. في أي يسطا اول مره تيجي ليا حق أنصدم ..
سليم. طب يالا عايزك في موضوع ..
نادين بزهول.اناااا؟!
سليم. لا انا خلقي ضيق لكل الصدمه دي وحياة ابوكي تخلصي …
نادين. حاضر يالا ننزل …
ليأخذها سليم وهو يتوجه بها إلي احد الكافيهات لكي يتحدث معها في أمر ما …
وعلي الجهه الأخري كان يجلس يزن في مطعم ما يطل علي النيل وهو يحتسي قهوته.. ولكن ماذا أنها صاحبة الرداء الاحمر مره اخري أمامه هل ينعاد المشهد مره ثانيه أم أنه يتخيلها، فهي منذ أن رأها أصبحت تأتي في منامه كل ليله …
يزن.هو انتي …
_نعم حضرتك بتكلمني انا …
_ايوه انتي اللي قبلتها في امريكا ..
_امريكا انا بروح شرم الشيخ وكده بقيت مشهوره وبسافر …
يزن. اسف.. ليبتعد عنها وهو يقول.. مستحيل الشبه غير طبيعي ….
وعلي الجهه الأخري بدأت شمس أن تستيقظ لتجد رائحته تعم المكان لتستنشقها بحب شديد …
شمس.هو كان نايم جمبي ولا دي أحد احلامي الهبله، يالا مش مهم لما اتصل علي البت نادين اشوفها فين وعقبال ما أصحا اكلمك انت بقا يا قرة عيني”سليم”….
وعلي الجهه الأخري كان يجلس سليم ومعه نادين …
نادين..ها بقا عايز اي ..
سليم. شمس حكتلك اي؟!
نادين بتوتر. في أي بظبط ..
سليم.. نادين عايزك في موضوع مهم بلاش الكدب من الاول انا متاكد أن شمس حكتلك كل حاجه …
نادين بمرح. ماهذا الثقه يا راجل ..
سليم. هبل مش عايز خلينا في الجد شمس ..
كاد أن يكمل كلمته ..
نادين. شمس بترن اهي ياريتك كنت جبت سيرة جنيه مخروم ..
لتاتيها بنت صغيره وهي تقول.. ربع جنيه مخروم يا طنط مش جنيه ..
نادين بضحك. اتنيلي انتي مركزه في أي ..
سليم. ردي بس انا مش معاكي ..
نادين. مش مستريحالك يابن…. امك اسمها اي صحيح …
سليم. اخلصي ردي.. انا عارف ان الكلام معاكي مش هيجيب فايده بس انتي الوحيده اللي قدامي حسبي الله ونعم الوكيل …
نادين. خلاص يسطا متزعقش مش انت ومراتك عليا..الو يا بت ..
_انتي فين يا حيوانه …
_بصي هو قالي مقولش بس انا مع جوزك …
سليم بصدمه. الله يخربيتك …
شمس. نعم مع جوزي ازاي يعني ..
نادين بتصحيح.. بهزر اي مبتهزرش يا رمضان ..
شمس. طب خلصي وتعاليلي عايزاكي في موضوع في غاية الخطورة …
نادين. حاضر هيجيلك شوفي انتي راحه فين بقا ..
شمس. سلاموز يا حب …
لتغلق معاها وتقول.. مش عارفه الشهره عايزه مني اي ..
سليم وهو يحاول أن يسيطر على أعصابه… _انتي ازاي تقوللها انتي عبيطه يا نادين …
نادين. لا كله الا الكذب علي بيستي احنا واخدين علي نفسنا عهد يسطا هتنفعني انت بأيه لما تعرف هي الحقيقه اخسر انا بيستي لاااا كله الا كده…
سليم.. يا صبر ايوب المهم ..
نادين. ايوه اي هو المهم بقا …
سليم بجديه. …………
ياتري ما هو الموضوع الذي يريد سليم ان يقوله لنادين؟!
كانت تجلس شمس علي المقعد الهزاز الخاص بها وهي تفكر في أمر بسنت كيف لها أن تكون ساذجه وتصدقها بكل تلك السهولة ولماذا لم تقل لسليم علي شئ هي تقسم أن بسنت يوجد ورائها شئ ويجب أن تعلمه واما عن سليم فهو بكل تأكيد سوف تعلم سبب تغيره معها لا تريد فقدانه ستفعل اي شئ لأجل أن يجتمعان مره اخري بصورة عشاق في مقولة ما هي تؤمن بها بشده” عندما يأتيكم الحب افعل المستحيل لكي تحصل عليه فالحب لا يأتي مرتين ”  ….
سليم.بتفكري في اي ..
شمس بسرحان. فيك ..
سليم. الله انا بيتفكر فيا لدرجادي …
شمس. هااا مين قال كده لأ انت فاهم غلط ..
سليم. ولا صح ..
شمس. انت رايح فين ..
سليم. حفلة الشركه انهارده ولازم اجهز ..
شمس. هي مش كانت من أسبوع باين ..
سليم. اجلتها عشان ظروف ..
شمس. ممكن اجي معاك ارجوك …
سليم. لأ وده قرار نهائي عشان عارف الزن بتاعك …
شمس. بارد بسنت راحه طبعًا ..
سليم. اكيد مش شغلها …
شمس.. روح يا اخويا مش عايزه اجي هاروح فين يعني جتك نيله عليك وعلي شركتك ..
قالتها بغيظ وهي تذهب الي غرفتها ..
سليم بضحك. اه يا بنت المجانين …
وعلي الجهه الأخري كانت تقف نادين أمام الطبيبه …
_اقدر اساعدك في حاجه …
_بصراحه تقدري تساعديني في كل حاجه ..
_مش فاهمه قصدك ..
_ليه قولتي علي مدام شمس انها حامل وهي مش حامل يا دكتوره …
الطبيبه بتوتر.. معرفش حد بالأسم ده ..
نادين. اظن انك عارفه سليم نصار وأنه ممكن يشيلك من النقابه بسهوله لو عرف أن الدكتوره القمر بتقول علي مراته انها حامل وده محصلش …
_قولت معرفش حد بالأسم ده …
_اقولك انا مش هدخل سليم خالص انا اللي هقوم بالواجب وزياده ….
الطبيبه بخوف فهي تعلم عائلة سليم وما معه جيدًا.. انتي عايزه اي ..
نادين. بسنت هي اللي قالتلك تعملي كده صح ..
_بسنت مين ؟!
نادين بضيق.. استهبال مش عايزه من قالك علي كده وانجزي …
_بس مفيش حد اسمه بسنت قالي اقول كده اللي كلمني أستاذ سليم وقالي اقول إن المدام حامل وهو عارف انها مش حامل في الحقيقه اصلًا …
نادين بصدمه احتلتها..نعم؟!!!
يتبع ……
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية إنتقام خارج حدود المنطق)

اترك رد

error: Content is protected !!