روايات

رواية أمل عشق الزين الفصل العشرون 20 بقلم أمل السيد

  رواية أمل عشق الزين الفصل العشرون 20 بقلم أمل السيد

رواية أمل عشق الزين البارت العشرون

رواية أمل عشق الزين الجزء العشرون

رواية أمل عشق الزين الحلقة العشرون

زين: ايه غيري هدومك وانا هانزل اعمل مكالمه
امل : ماشي
غادر زين الغرفه
ايه ده زيك يا عروسه
امل : انتي عايزه ايه
دينا: وانا هعوز ايه يعني جايه بارك لك مبروك يا درتي
امل ؟ والله روحي العبي يا شاطره بعيد
دينا وهي بتضحك: ضحكتي مش قلتلك هنتقابل كتير بس ما تصدقنيش اهو بقى درتي
امل: وايه اللي يثبتلي كلامك
دينا: معي اثبات شوفي وقللي رايك
امل: ????
دينا: لا مش كده احنا لسه في الاول مش من اولها كده دموع واللي شاهد على كتب الكتاب يوسف اديكي شفتي الفيديو يعني انا مش كداب سلام يا درتي نتقابل الصبح ليله سعيده
امل: عرفت دلوقت ليه كنت مستعجل نتجوز يا زين ورضيت بكل ظروفي عشان اكون الزوجه التانيه انا بكرهك زين من كل قلبي. انا مش قاعده في البيت ثانيه واحده كله كدب وخش الشكل بياخدوا شكلك ومظهرك خدعوني انا بكره الخيانه و عمري ما اسامح فيها وانت اولهم يا زين
__جروب روايات امل السيد__الاميره صغيره
دينا: انتي لسه شفتي حاجه دي البدايه بس لسه هتمشي اتخبطت في زين
زين: بتعملي ايه هنا
دينا: ايه ايه ايه
زين: هتفضلي تقولي ايه طول النهار ما تنطقي
امل: جايه غرفه جوزها
زين: ………………..
امل؛ ايه تنطق الكلام ده صح
زين: يدي وافهمك
امل! مش عايزه افهم حاجه انت متجوزه صح
زين: افهمي بس انا هاقول لك ايه
امل! كلمه واحده بس جاوبني عليها انت فعلا متجوزها ولا لا
زين: ايوه تجوزها بس على الورق
امل: ما يهمنيش ورق ولا غير ورق بصيت له قفلت الباب
زين: انا عايزه اعرف ايه اللي جابك هنا مش قلت لك ما حدش يعرف ان احنا متجوزين
دينا: وانا لغايه امتى هتفضل مداري اكيد هتعرف دلوقتي ولا بعدين
زين: انا حذرتك ولا لا هتعرف بس مني لكن اللي انتي عملتيه ده غلط وهتتحاسب عليه
دينا بخوف: زين افهمني انا باحبك واكتر ما تتخيل من وانا صغيره وانا بشوفك باحلم لما اكبر تكون لي مش لحد تاني ليه مش عايز تفهمني انا باحلم بك يا زين كل يوم حس بيه لو مره واحده بس جرب بس تفهمني هتعرف انا قد ايه باحبك انا مش وحشه
زين: حب مش بالعافيه انتي بس معجبه بيه مش اكتر وعايزه تحصل على و تثبت لنفسك اللي انتي عايزاه بتحصلي عليه بس انا لا ولا عمره هيحصل فاهمه حطي حلقه في ودنك انا اللي بيختار انتي بالنسبه لي بنت عمي وبس كلام خالص تفضلي روحي على غرفتك و كلامنا بعدين على اللي انتي عملتيه وتجهزي للعقاب بتاعي تفضلي كلامي خلاص
دينا: مشيت من قدام زين
زين: خبطت علي الباب الغرفه بتاعته الامل موجود فيها كان سمع عياطها ممكن نتكلم شويه وبعدين قررى واللي انتي عاوزاه هاعمله لك بس نتكلم شويه بعد كده قرري.
امل: من وراء الباب انا مش عايزه حاجه لو سمحت سيبني لوحدي .
زين: افتحي بس نتكلم شويه
امل: لو سمحت امشي مش عايزه اشوفك
زين: خبط بيده على الباب جامد وفجاه احد شدوا من ايده
__جروب روايات امل السيد__الاميره صغيره
في غرفه يوسف
يوسف: اهدا كده علشان تعرف تفكر وتحل الموضوع بالراحه انت كنت فاكر ايه باللي عملته ده منتظر ايه ان دينا تسكت ولا امل تقبل الموضوع في بنات بتكون صعب عليها تقبل الموضوع وفي بنات تانيه بالنسبه لها عادي مش فارقه معه الراجل اتجوز على كم واحده وفي بنات تانيه صعب عليهم ده يحصل فلازم ده كده الاول وتفكر
زين: انا مش عارف اعمل ايه مش عارفه افكر انا ما اعرفش هي بتفكر في ايه دلوقت اكيد كرهتني زي ما انت قلت في بنات بالنسبه لها عادي وفي بنات مترضاش بكده زي دينا اللي وافقت وعارفه ان انا هتجوز واحده تانيه كل اعمل ايه يا يوسف
يوسف: انت هتنام دلوقتي الصبح نحلها عشان تعرف تفكر لو عمر صحي دلوقتي مش هيسبنا بيهزروا البايخ يلا ننام تصبح على خير انا عاوز انام
زين: عندك حق وانت من اهله
__جروب روايات امل السيد_الاميره صغيره
في شقه مراد السيوفي
في اوضه مراد وفرح
فرح: تعرف ان انا مبسوطه اوي
مراد: ربنا يبسطك كمان وكمان
فرح؛ عارف لما البنت بتاع الكوافير قالت لي اكيس الفستان كنت عارفه ان هو بتاعي على فكره تمثيلها بايخ ما تعرفش تمثل اصلا يعني ما فكرتش ازاي لبست بسهوله وخليتها تعمل لي شعري انت ليه ما قلتليش
مراد: كنت عايزه اعملها لك مفاجاه بس حبيبتي طلعت ذكيه
فرح: طبعا زكيه مش اخت زين وزوجتك اكيد هاكون ذكيه بس الفكره مش فكرتك فكره مين عارفه دماغك كله شغل وبس ما بتفكرش في الحاجات دي
مراد: باحبك وانتي فاهماني كده لا مش فاكره دي فكره اخوك زين قال لي ان انتي هتزعلي وان هو ما عمل لكيش فرح وانه يخلي فرحك معه علشان ما تزعليش مش عايز يشوف زعلانه يوم فرحه وانا وافقت واتفقت انا على البنت بتاع الكوافير بس طلعت مكشوفه بس يلا مش مشكله مش انتي انبسطت
فرح: كنت مبسوطه اوي انت كنت مبسوط
مراد: طول ما انتي مبسوطه انا مبسوط على فكره النهار هيطلع واحنا بنتكلم
فرح: عادي يطلع
مراد: والله النهارده دخلتي عيب تقولي كده
فرح: هاهاهاهاها كان في وخلص
مراد: غيري هدومك وتعالى مش انا ما قلتلكيش انا اشتريت لك بيتزا وكانز
فرح: بجد هو فين
مراد: روحي غيري وتعالى
فرح: ماشي هاجي بسرعه
مراد: احسن حاجه فيك يا فرح اللي باعرف اجيبك بالاكل متجوز واحده مفجوعه بس عايزه اعرف بتودي الاكل ده فين
فرح: انت بتكلم نفسك فين الاكل
مراد: لا يا حلوه بعدين
فرح: هاكل الاول
مراد: عارفه جبت لك تلاته
فرح: بجد
مراد: اه بجد نفس يا فرح نجيب بنت تكون شبهك يا فرح
فرح: بنت نجيب مش مشكله
مراد: هههههههه اه يا هبله
_جروب روايات امل السيد_الاميره صغيره
في الصباح يوم جديد
في فيلا زين الجارحي
في الاسفل
عمر بصوت عالي: اصحوا يا عرسان
ليليان: في ايه صوتك عالي كده ليه
عمر: لا الزماره الصباحيه
ليليان: نعم يا اخويا
عمر: اسمها نعم يا ابني
ليليان: امشي يا موكوس من هنا
عمر: هامشي بس لو مشيت مش هتشوفيني تاني انتي اسيا اوي اوي فينك يا اخويا اما اطلع اشوفه سلام يا اسيا ما تنسيش صحن الشيبسي الكبير اطلع وانزل على السفره محطوطه باي مؤقتا
في غرفه يوسف
يوسف: اصحي يا زين عمر صحي خلص مش عايزين حد يعرف حاجه
عمر: هههههههه ما انا عرفت خلاص من اول دينا دخلت عندها ما تخافش ايه يا اخويا سرك كبير في بير غويط ما لهوش قرار
زين: انا مش فاهم حاجه من اللي انت قلتها مشي اطلع بره
عمر: بقى كده يخسر عليك ده انا كنت احل لك مشكلتك بس يلا ما لكش نصيب
يوسف: قولي يا يا عبقري زمانك
عمر: انا مش هاقول انا هاعمل
زين: هتعمل ايه
عمر: هتشوف دلوقتي سلام
يوسف: هو هيعمل ايه
زين: ما اعرفش دلوقتي نشوف
هي غرفه امل
عمر: كان بيخبط على الباب
امل: صحيت مفزوعه من النوم ايوه مين
عمر: انا عمر
امل : فتحت له الباب ايوه عايز ايه
عمر: عايز نتكلم شويه
امل: نعم
عمر: على فكره انتي فاهمه زين غلط زين عمره ما حب دينا لو كان بيحبها كان اتجوزه من زمان انا عارف ان هو غلط
امل: وانت عايزني اعمل ايه دلوقت
عمر: ادي له فرصه واحده
امل: في حاجه تانيه
عمر: هو اخويا وبحبه اه عايزه اقول لك حاجه كمان بس تكون سر بأنه
عمر: هو اخويا وبحبه اه عايزه اقول لك حاجه كمان بس تكون سر بأنه
امل: بتحبه عايز تفتن عليه
عمر: بحبه اه بس مش هانسى اللي علق اللي ادهاني وانا في سته ابتدائي
امل: اه عايز تنتقم منه
عمر: هاخد حقي
امل: طب هو ايه سر
عمر: انه
… تطلع بره
عمر: فعلا انا محتاج اروح الحمام انتم زوجين مع بعض تفهمه
زين: واطي طول عمرك
عمر: مش باحب افتخر بنفسي
زين: طب اطلع بره يا حيوان
امل: وانت معه
زين: انا مش بمسك اعصابي كتير فهدي كده
امل: وايه كمان
زين: انا مش باهزر
امل: عايز تقول ايه من الاخر
زين: تمام كده بصي يا ستي علاقتي بدينا علاقه عاديه خالص كنا اصحاب عادي وجاءت لي في يوم وقالت لي ان هي بتحبني خلاص هي بتحبني وفاكر اني انا بحبها انا كمان بس انا ما كنتش باحبها كنت بحب واحده تانيه دينا ما كانش عندها مشكله في ده المهم ان هي تكون معي بس انا رفضت لو قلتلها ان احنا نفضل اخوات مقتنعتش ده كل يوم والتاني تحاول تقرب مني وفي يوم جاءت لي المكتب وحاولت قرب مني بس انا صدتها واستغلت الموضوع وقالت ليه كل عيلتها والكل صدقه انا سبتها تعمل كل حاجه عايزاها والنتيجه اهي
امل: كان ممكن تثبت براءتك بالكاميرات اللي في المكتب
زين: ممكن بس انا ما كنتش عايز عيلتها تخسر ثقتهم فيها فعلشان كده عملت كده
امل: ومين التانيه اللي كنت بتحبها
زين: شمس اخت مراد كنت بشوفها كتير كانت مشاغبه شويه كانت بتعمل مصيبه كتير وانا اللي كنت بحل لها كل مشاكلها حبيتها مع الوقت واحترفت لها بده وهي كمان قالت ان هي بتحبني وكنت هتقدملها بس للاسف
امل: ايه اللي حصل ماتت
زين: يا ريت كانت ماتت كان هيبقى لها الاحترام في قلبي و حب كبير بس للاسف كنت رايح اتقدم لها وحددت الموعد بس قبلها بيومين كان في حفله رجال الاعمال كبار ورحت شفته هناك بس قبل ما اروح لها كانت اختفت وسالت عليها وعرفت مكانها ويا ريتني ما عرفت مكانها باعت نفسها عشان تبقى مشهوره معه فلوس كتير وهي فعلا معه فلوس كتير دلوقتي
امل: محاولتش تشوفك تاني
زين: حاولت كتير بس اللي يخوني يطلع من حياتي مش عايزه لان الثقه عندي هي اهم حاجه لو كسرت مش هينفع رجعها ناني
امل: طب واخوها عامل ايه
زين: اعتبرها مش موجوده
امل: بسهوله كده
زين ابتسم: دي حاجه بسيطه قصه حياتنا
امل: نعم نعم حاجه بسيطه ازاي
زين: تعالي ننزل نفطر واحكيلك بعدين
امل: تمام
جروب روايات امل السيد
في شقه مراد السيوفي
مراد: يا نهار عسل على القمر نائم جنبي
فرح: بجد شكلك عايز تقول حاجه
مراد: تعرفي عني كده
فرح: اه اعرف
مراد: بقى كده ماشي
فرح: خلاص باهزر
مراد: انا هسافر مع يوسف يومين
فرح: اجي معك
مراد: لا انا رايح شغل
فرح: بقى كده انا زعلانه منك
مراد: انتي عايزه تقلبيها نكد وخلاص
فرح: انا مش عايزه حاجه
مراد:???? انتي زعلتي كنت عامل لك مفاجاه حلو
فرح: مش عايزه اعرف
مراد: كنت هوديكي عند زين
فرح: مش عايزه اروح
مراد: انتي قفلتي خلاص اوعدك لما اجي نطلع شرم ايه رايك
فرح: بجد ولا بتضحك علي
مراد: ده وعد مني
فرح: ماشي هنروح عند زين امتى
مراد: على الظهر كده
فرح: ايه ده بجد طب انا رايح اجهز نفسي
مراد: طب انا عايزه افطر طيب
فرح: مش مهم
في فيلا زين الجارحي
“على السفره !”
يوسف: احم احم ممكن تسمعني
عمر: في ايه انت زورت
يوسف: بطل رخامه
زين: ايه موضوع
يوسف: حياه وماما جايين مصر
زين: ايه ده بجد هيجوا امتى
يوسف: بكره
دينا: يوصلوا بالسلامه
يوسف: متشكر
امل: الحمد لله شبعت
دينا: بالهناء
ليليان: مراد وفرح جايين اتغدوا معانا
عمر: طب تمام انا هامشي سلام
يوسف: وانا كمان
زين: دينا كنت عايزه اتكلم معكي
دينا: بجد نعم
زين: تعالى فوق في الاوضه
امل: ليه ????
دينا: ماشي يلا
زين” في ودن امل بهمس /هاقول لك بعدين
في اوضه دينا
دينا’نعم عايزين ايه
زين: ولا حاجه عايزه اديك دي
دينا: زين انت
زين: انتي طالق
دينا: انا عملت لك ايه عشان كل ده
زين: قلت لك ما تتكلميش و برده عملتي اللي في دماغك حذرتك وما سمعتش الكلام
دينا: ماشي يا زين بس مش همشي من هنا
زين: اقعدي براحتك
في مكان تاني
ليث: اللي ضرب عليك نار عمك
زين: مين اللي معك
ليث: الضابط اللي كان قبض عليك
زين ؟تمام
ليث: عايز مني حاجه تانيه ولا خلاص كده
زين! خلاص
ليث: تمام
(ليث هيكون معنا في روايتنا الجديده مريضه في يد الشياطين)
يتبع…..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أمل عشق الزين)

اترك رد

error: Content is protected !!