Uncategorized

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل العاشر 10 بقلم فيروزة

 رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل العاشر 10 بقلم فيروزة

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل العاشر 10 بقلم فيروزة

رواية حبيت فيروز وانا كمان الفصل العاشر 10 بقلم فيروزة

وقام سيف راح عند اسد …
سيف بحزن…انا اسف …
اسد بستغراب …علي ايه …
سيف بدموع…كلمه اسف دي مش ليك دي لفيروز …قولها سيف بيقولك انا اسف علي كل اللي حصل …
اسد ب”غ”ض”ب …انت تاني ياض …مش قولتلك ملكش دعوه بفيروز…
سيف بدموع…مانا علشان كده بقولك …انا اسف للكل انا كنت غلط …وحياتي كنت غلط …بس انا عايز اتغير…
اسد بهدوء …وانا هساعدك تكون انسان كويس …بس تبعد عن فيروز …اقسم بالله لو قربت من فيروز هموتك في أيدي المره دي …
سيف بخوف …حاضر …
يوسف بضحك…في ايه يا جماعه يلا ننزل احنا كمان الكل نازل …
نزلوا وكل واحد راح علي اوضتوا …
نروح عند البنات …
مشغلين الاغاني … وقاعدين يرقصوا …
اسراء بفرحه …انا فرحانه اوي يا بنات اني فرحي كمان اسبوع ….هيح???????? ….
فيروز بضحك …بجد يا اسراء بحسك بنتي مش صاحبتي …ايه يا بت الفرحه اللي انتي فيه دي ????????…
اسراء بفرحه …مش هتجوز …وبعدين هو انا كل يوم هتجوز ولا ايه ????????????…
ورد بفرحه…عندك حق يا اسراء دي فرحت العمر …انا فرحانه …
فيروز بفرحه …ربنا يفرح قلبك يا ورد …ويفرح قلبك يا اسراء …
اسراء بكسوف…فيروز بجد انا حبيتك ????…
فيروز قامت حضنتها…وانا كمان حبيتك اوي يا بيستي????…
ورد بحزن مصطنع…وانا مليش حضن ????…
فيروز حضنتها …انتي ليكي اجمل حضن يا اجمل بيست….بقولكم ايه….
الاتنين في نفس واحد قولي???????? ..
فيروز …ايه رايكم نعمل جروب …علي الواتس ونرغي فيه لما ما نكونش مع بعض ايه رايكم …
اسراء …موافقه ….
ورد …موافقه …
عملوا الجروب …وفضلوا يرغوا لحد الصبح ….
تاني يوم الصبح كلهم كانوا متجمعين في الجنينه …
اسد قاعد جمب فيروز ومسك أيدها ????…
يوسف لزق في اسراء ويعتبر حضنها …مش قاعد جنبها????????….
سيف و ورد قاعدين جمب بعض …وتحس أنهم عايزين يقربوا اكتر بس مكسوفين????????…
والجد قاعد جمبهم…
الجد ..هاااا يا ولاد عايزين تعملوا الفرح فين …
اسد …المكان اللي تحبو يا جدي …
سيف …وانا رايي من رأي اسد …
يوسف …وانا كمان …
الجد …سبحان مغير الاحوال …علي العموم ايه رايكم نعمل الفرح في الجنينه …ونجيب الطبل البلدي يوم الحنه …ويوم الفرح اعملوا اللي انتو عايزينو …
فيروز …حلو اوي كده يا جدي …
وقمت قاعدت جمب جدها …
فيروز بحزن …ممكن اتكلم معك لوحدنا???? …
اسد بقلق …مالك يا فيروز …
فيروز بدموع…ولا حاجه انا كويسه???? …
الجد بحنان …طيب يلا يا حبيبتي…ندخل …
داخلت فيروز والجد …والكل كان مستغرب تغير فيروز المفاجئ واكتر واحد كان حزين اسد …
الجد بحنان …مالك زعلانه ليه يا بنت غالي ….
فيروز قربت منو وحضنتو واتكلمت بصوت واطي …خايفه ????..
الجد بهدوء حضنها اكتر …خايفه من ايه وانا معكي وأسد موجود …
فيروز بدموع…خايفه من اسد???????? …
الجد بحنان….ازاي ….
فيروز بدموع…خايفه اللي عملوا فيه سيف …يكررو اسد???? …خايفه بعد ما حبيتو الحب ده كلو يعمل فيه كده???? …انت عارف ان اسد ميعرفش اللي كان بيعمل فيه سيف…بس انا خايفه …خايفه اوي كمان …يكون زيوا …وانا مش هقدر استحمل …لاني بحب اسد من احنا صغيرين ..اسد ده حب حياتي …عرفت انا خايفه ليه.????????..
الجد …اوعي في يوم تخفي من اسد …اسد ده راجل معني الكلمه … وعمره ما يعمل حاجه غلط ابدا …ده تربيه ايدي …وبعدين ازاي تخفي من اسد …وهو بيحبك اكتر من نفسو …اوعي في يوم تخفي من اللي يحبك وبعدين الايام هتعرفك ان اسد ….راجل يقدر يحفظ عليكي حتي من نفسو …
كل ده واسد كان وقف عند الباب وسمع كل الكلام بس فضل يسكت ويمشي …
….
راجع الجد الجنينه مع فيروز …
الجد …امال فين اسد يا ولاد …
سيف …قال عندو شويه شغل …
الجد …طيب …
بعد اسبوع …
النهارده يوم الفرح …
هقولكم ملخص الاسبوع …
الكل كان مشغول بي تحضيرات الفرح ….
اسد كان حزين …بس ساكت …
فيروز قلقانه وخايفه…
سيف ندمان …وكل ما يشوف فيروز يزعل انو كان بيعمل فيه كده …
ورد ….فرحانه اوي …بس خايفه …
يوسف كان هيطير من الفرحه ….
اسراء …كان فرحانه اوي وكل شويه ترقص…
الجد …كان في حاله قلق …
…..
نرجع ليوم الفرح …
كل بنت في أوضتها ..بتلبس…
عند فيروز…
فرحانه بس خايفه وقلقانه اوي ….
بعد ماخلصت مكياج …ولبست قاعده….
وكان القلق بياكل في قلبها ….
…..
عند اسراء …
كنت سعيده جدا ….بس خايفه من اللي جاي …
خلصت مكياج … ولبست قاعده …مستنيه العريس ….
عند ورد …
نفس الحال ..قلقانه …
وفرحانه اوي …
وهي كمان خلصت مكياج ولبست…
…..
التلاته كانوا حلوين اوي اوي .. 
….
اسد راح لفيروز …واخدها ….ونزلوا الفرح …
وسيف اخد ورد …
ويوسف اخد اسراء …
كلهم كانوا قاعدين …بس كل واحد في دماغوا حاجه وجعه قلبو …
الفرح اشتغل …
قاموا راقصوا ..علي اغنيه انا كلي ملكك…بتعت شرين ….
وبعدين قاعدو …
وبعد الكل قام راقص …
وبعدين الفرح خلاص …
وكل عريس أخد عروستو…وطلع بيه علي فوق …
…..
اسد شال فيروز لحد فوق …ونزلها علي السرير …
وقاعد جمبها وسكت …
وفيروز كنت خايفه اوي بس ساكته ….
اسد لف ناحيتها …مالك يا فيروزتي …
فيروز بتوتر …مليش انا حلوه اهو …
اسد بحزن …طول عمرك حلوه بس مالك …
فيروز بدموع…مليش …
اسد بحزن…طيب الدموع دي ايه لما ملكيش …يا ست البنات …
فيروز بدموع اكتر …خايفه …
اسد بحزن…خايفه من ايه …وبعدين تخفي ازاي وانا معكي …
فيروز بدموع…خايفه منك …
اسد بحزن…مني …فيروز خايفه من اسد ????…طيب ليه …
فيروز بدموع…مش هقدر اقولك مش هقدر ….
اسد بحزن….طيب اللي يريحك انا ماشي …
فيروز بدموع…رايح فين …
اسد بحزن…واحده خايفه مني هقعد معها ازاي وليه وهي خايفه مني …من اكتر واحد حابه في الدنيا دي…ده انا حبيتك اكتر من نفسي …
فيروز بدموع…وانا بحبك اكتر من نفسي …بس
اسد بحزن…بس ايه كلمي …طلم بتحبيني خايفه مني ليه ردي عليه …
فيروز بدموع…خايفه من ????????
اسد بحزن…طيب بالله عليكي تقولي خايفه مني ليه ..ده اموت نفسي لو نفسي دي زعلتك في يوم ….
فيروز بدموع…خدني في حضنك يا اسد …
اسد قرب منها وحضنها جامد …وهي بقيت تعيط …
بعد شويه فيروز سكتت…
اسد …ممكن اعرف مالك …
فيروز بدموع…بلاش تعرف ….ده احسن ليه وليك …
اسد بحزن…لازم اعرف علشان نبدا حياتنا علي نور من الاول …
فيروز حكيت لاسد وكانت بتعيط ومكسوفه…
اسد بغضب …ده انا هخلي حياتو جحيم …هيشوف جحيم الأسد علي ايدي …
فيروز بدموع… .خلاص يا اسد …
اسد بغضب …خلاص ازاي …بقي فيروز يحصل فيها كل ده …بقي حبيبتي يحصل فيه كل ده وانا علي وش الدنيا….
فيروز بدموع…خلاص يا اسد سامحو …انا كمان سمحت …
اسد بحزن…بسببو انتي خايفه مني …
فيروز بدموع…اسفه …انا مش خايفه انا بحبك …الخوف ده غصب عني ….
اسد بحزن…طيب نامي وبكره خير ان شاء الله….
فيروز بكسوف…يعني انام …
اسد بحب …ايوه علشان انتي خايفه …
بس الاول يلا نصلي مع بعض …علشان نبدا حياتنا بي بركه ربنا …
فيروز صليت هي وأسد …وحسيت براحه غريبه اوي مع اسد …
قررت أن النهارده يكون يوم فرحها …وكأنها أو مره تتجوز …
بعد الصلاه قامت غيرت ولبست فستان قصير اسود وكان تحفه عليه …وراحت قاعدت جمب اسد …
اسد أول لما شافها حاس انو في دنيا تانيه …
وقرب منه وبسها وبعدين (وهنا تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح???????? )
(نسيب الناس بقي ونروح لباقي العرايس)
….
عند يوسف واسراء …
يوسف شالها لحد الاوضه …ونزلها علي السرير …
وبعدين قرب منها وبسها…
اسراء بكسوف…ابعد يا اوشه عيب كده …
يوسف …عيب مين يا امي …انتي اللي عيب …
اسراء جريت ….ويوسف بقي يجري وراها …
يوسف بضحك…تعالي نصلي الاول انا تعبت من الجري …
صلي يوسف مع اسراء … واسراء لبست فستان احمر قصير 
وبعدين (تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح ????????)
….
عند سيف وورد ….
دخلوا الاوضه…
وسيف راح علي السرير ..
وورد قاعدت جمبو وسكتت …
وبعدين قاموا صلوا وورد لبست فستان اسود قصير وبعدين (تسكت فيروزه عن الكلام الغير مباح ????????)…
….
تاني يوم الصبح …
الكل كان
يتبع…
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك رد