Uncategorized

رواية دم ملوك 2 الفصل الثامن 8 بقلم يمنى محمد

 رواية دم ملوك 2 الفصل الثامن 8 بقلم يمنى محمد
رواية دم ملوك 2 الفصل الثامن 8 بقلم يمنى محمد

رواية دم ملوك 2 الفصل الثامن 8 بقلم يمنى محمد

ياسمين دخلت المستشفى وسألت على اوضت سليم لحد دلوقتي متعرفش ان سليم مات
لقت راضوان واقف في ممر في المستشفى
راضوان بخوف… انتي ايه الاجابك
ياسمين.. جايه اشوف اخويه
هو فين؟؟ “”
راضوان.. بتهتها. نايم سبيها يرتاح دلوقتي
مين قالك تيجي هنا
ياسمين… بعد سكوت.. امك ولا الحاجه الا هي اساسا مش امك ياراضوان وجدي الاهو مش جدك طالما انت مش ابن عمي
راضوان…. مش وقت كلامك ده ياسمين كل حاجه ليها وقت ووقت الكلام ده لسه ما جاش
 ياسمين بعد سكوت
 وقت ونظرات حاده جاءت بكره يجي  يا رضوان والمستخبى ببان
 اهم شيء انا عايزه اطول اطمئن على سليم اخويا علشان جدي مش عارف يجي 
  وباعتني مخصوص اطمئن عليها
رضوان……… بتنهيده عاليه قلت لك نائم اسمعي الكلام وروحي
 ياسمين…. طب بص عليه من بعيد ارتاح ويطمئن قلبي
 رضوان……. الدكاتره منعين حد يدخل عليه
 طبعا رضوان بيكذب سليم اساس  مات????????
 حاولت  ياسمين تقتنع بكلامه
 وقالت له  انا هامشي
رضوان…… يكون احسن روحي
????????????????????
 المشكله بقى ان ياسمين  لسه  بتتحرك سمعت الدكتور بيقول له
ما ينفعش كده لازم تخلصوا الاجراءات علشان الجثه  والدفنه اكرام الميت دفنه يا ابني
رجعت وراء وبصت  الدكتور وبصت لرضوان
 سليم ماله اخويا ماله؟؟
الدكتور بطلها بحزن وقال لها البقاء لله
انصدمت ثم 
 بدات في نوبه من البكاء والصوت والعياط يا اخويا يا سليم يا اخويا يا سليم يا اخويا يا سليم يا قلب اختك اغمي عليها
فجاءه
#بمني محمد
#دم ملوك
…………  
في سريا علوان
علوان طبعا شرب القهوه بالدم بدا يتعب ورجال كبير في السن مش هبتحمل رقد على فراش الموت
راقد على السرير مش بينطق ولا بيتحرك على دخول بدريه
بدريه مصدومه من موت ابنها سليم يوم ماتعرف انه ابنها يموت؟ ????
بدريه بشماته… ازيك عامل ايه ياوجه البرص ياحرام يافاجر باقادر ياملعون
طبعا علوان مش قادر برد ولا يتكلم بيموت
منك لله ربنا ينتقم منك انا جيت علشان أسألك سؤالي التاني بس انت مش هتعرف تجاوب اصل كت.ر خيرك شربت نفس الا ابنك شربه زمان ياعمده
ملامح الخوف زادت اكتر عند علوان كده فهم هو فيه ايه من القهوه والدم
بدريه…. عرفت انت دلوقتي شارب ايه قدامك اوقات وتقابل ربك هتعمل ايه اعلوان هتقوله ايه
خدت ابني ليه وحرمتني منه ياعلوان قولي ليه عملت ايه انا
ويوم ماعرفت انه ابني مات  سليم مات ياعلوان مات ابني
سمعتك زمان بتقول دا معاها ولد  وهتجيب ولد كمان دي غير البت هتاخد ورث كتير كتير
مكنتش عايزه كنت سبلي الولد ياعلوان
مكنتش عايزه حاجه
رضوان مش ابني ????????امه كانت صحبتي وماتت. خدته ربيته وجبته في يدي وقولت دا ابني علشان ابنك يجوزني ابو يونس
بس انت جوزتني ابنك التاني خوفت من اعتماد ام يونس
وانا سكت وعيشت واتحملت
خدت الولد مني ليه
دا كمان كسرت عين البت وخيب أعمالها بنتي ملوك فين ياعلوان ضاعت والولد مات
البت ضاعت والولد مات
وانت كمان لازم تموت عاشان ادفنك بيدي قبل سليم
وقامت تحط المخده على وشه تكتم نفسه هو كده كده ميت بس هي استعجلت بموته
ومات علوان…….
????????????????????
فاقت ياسمين وفضلت تصرخ اخويه مات اخويه مات
وجرت على السرايا ياجدي سليم مات ياجدي
دخلت لقت جدها مات
بدريه… جدك مات زي ابني مامات سليم ابني ومات
ياسمين بجنان على فقد جدها وسليم…. انتي قتلتي جدي يامجنونه ورضوان مش ابنك كمان عايزه تاخدي سليم كمان سليم مات
بدريه…. ايوه سليم ولدي… والله ولدي ومات 
ياسمين بدموع…. يونس فينك يونس تعالي الحقني يايونس
#بمني محمد
#دم ملوك
………… 
في فيلا سراج
ورد انضربت بالنار من يونس وملوك جنبها بتصرخ وبتعيط
ياورد فوقي. فوقي ياورد
الحقوني يالا هنا
ملوك فضلت  صوت الحقونا الحقونا البنت هتمنى قصدها على ورد
على نزول  سراج يقول لها
ما تسيبيه انت عايزاها ليه مش هي ضرتك يعني خطفت جوزك تبقى هتموت
ملوك بتعصب
 لا مش هتموت الحقها  هاتلها دكتور لازم تخف
 سراج.. مقابل ايه يا حلوه  يعني اجيب لها دكتور يعالجها  من غير مقابل
ملوك.. بدون تردد اللي انت عايزه خوده  اللي هتطلب انا هنفذه 
 سراج…. قد كلامك يا حلوه
 ملوك……. اهم شيء ورد تكون بخير واللي انت عايزه خوده
سراج وفعلا طلب دكتور لورد والدكتور بدايه على يعالج ورد… وورد بدأت تبقى كويسه
ومشي الدكتور وسراج دلوقتي انا وفيت َوالله بعهدي  معاك لازم انتي كمان توفي بعهدك معايه
ملوك. الا انت عايزه انا هعماهواك اهم شي  اطمن على
ورد.
سراج.. ورد هتبقى بخير ولسه لما تاخد العلاج  هتبقى  احسن وهو يشد ملوك من دراعها
تعالي انتي بس انا عايزه اخد…….
ملوك
.. هي فاهمه سراج عايز ايه بس بتحاول تهرب منه
عايز ايه يابيه من حته فلاحه زيه متملكش غير الا انت عايزه غير شرفها؟
سراج بضحكه عاليه بس احنا اتفقنا وانتي قولتي هعمل كل حاجه مقابل حيات صحبتك
سراج… خلاص احنا لسه فيها اساسا ورد  كده كده في إعداد الموت دا تار قديم وانت عارفه
بس انا كنت هسبها علشان خاطرك  لكن دلوقتي هسيبك بس انتي امشي وسبهالي
اخد تاري؟؟
ملوك بتعصب.. وانت هتاخد تارك من حرمه ياعديم  الرجوله.
سراج.. اسمعي ياه يالا ياتمشي دلوقتي ياتستني بمزاجي
ملوك… بدموع.. أنا جيت مره هنا ومشيت من غير ماتلامسنا ارجوك سبني وسبها انا مش عايزه ارض م؛ عايزه فلوس مش عايزه حاجه خالص بس سبني انا وورد
بعد نقاش طويل مابينهم وسراج مصممم وملوك  هي مقابل
علشان يسيب ورد تعيش
سراج. بعصبيه.. اسمعي انا لو عايز اخدك عافيه هخدك وانتي وهي كمان حتى ابقى علمت على يونس
بس انتي داخله مزاجي ومبحبش دور المغتصب دا
فكري وردي دلوقتي عليا
السرير قبال  حياه ضرتك ياملوك
ملوك بكسره هزت راسها يعني موافقه
سراج شاطره.. طلع وخدها في ايده
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
#بمني
#دم ملوك
طبعا كان يونس في الخارج وبحاول يدخل السرايا وبالفعل دخل
بعد هجوم وضرب مع رجاله سراج دخل
لقى ورد نايمه في الصاله
قرب عليها وبصوت واطي ورد
ورد وهي تفتح عيونها… الحق ملوك يايونس
فين ملوك بغضب
ورد بتوهان فوق مع سراج خدها وامشي وسبني كده كده هياخد تاره مني طلقني يايونس وخد ملوك امشي
يونس. شايف تعب ورد قتلها اسكتي ومتتكلميش انا هخدك انتي وملوك ونمشي من  هنا
استنى هنا انتي لما اجيب ملوك
وطلع فوق وياريت ماطلع
????????????????????????????????????
يتبع ……
لقراءة الفصل التاسع والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد