Uncategorized

رواية ظلام الرعد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم فاطمة عيد

 رواية ظلام الرعد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم فاطمة عيد 

رواية ظلام الرعد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم فاطمة عيد 

رواية ظلام الرعد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم فاطمة عيد 

في القصر

كان يجلس بجوار المسبح لتجلس بجواره وهي تقول:-

ماخطرتش علي بالك يوم تسأل عني

أدهم:-

اسأل عنك اي ياورد احنا ف وش بعض ليل ونهار كأننا نسناسين توأم

ورد:-

أدهم انت مش رومانسي ليه

أدهم:-

بت انتي قومي انا مش ناقصك

بكت بشده وهي تقول:-

انت مبقتش تحبني

أدهم:-

الهرمونات اشتغلت مش هنخلص

ورد:-

كمان مش مستحملني

ادهم:-

خلاص حقك عليا..هقوم البس عشان هعمل انترفيو اختار منه سكرتيره جديده لرعد

ورد:-

هتقابل بنات….هتخوني ياادهم

أدهم:-

حبيبتي اكيد مش هخونك ده شغل …روحي نامي

ورد:-

انام دلوقتي احنا العصر …اتخمد انا عشان يخلالك الجو مش كده

أدهم:-

طب انا اقولك حاجه حلوه …انا امشي وانتي طلعي كل كبتك ونكدك علي الواتس واما ارجع نكمل خناق

ورد:-

أدهم انا بحبك

أدهم:-

ورد انتي ملبوسه مش مجرد هرمونات

——-

_شغال تجوز فاللي رايح واللي جاي بقيت ولا الخاطبه ف زمانها ياجدو 

سيد:-

انت مش قليل الادب ….انت ماتربتش

مازن:-

ماكانوش فاضيين يربوني كانو ف اجازه

سيد:-

هتفضل طايش لحد امتي

مازن:-

انا طايش ده انا نسمه

سيد:-

ده احنا بنشوفك بالصدفه

مازن:-

بتقل عليكم عشان اوحشكم ياجدو

سيد:-

كلك وحش

 يتبع

الفصل الحادي عشر

 جلس الجميع في الصالون كالمعتاد لتقول داليا:-

اول مره نقعد من غير رعد وكيان من ساعه ما رجعت

ورد:-

صحيح هما راحو فين

أدهم:-

ماتخليكي ف نفسك

مازن:-

صحيح راحو فين كل ده وانت ساكت ليه ياجدو

سيد:-

واحد ومراتو انتو مالكم يا باردين

-دلف إليهم وهو يقول :-

والله عال يتجوزو وانا ولا دريان بحاجه

داليا بصدمه:-

فاروق

سيد:-

رجعت امتي

فاروق:-

هو ده اللي فارق معاكم رجعت امتي انا لا يمكن اوافق علي الجوازه دي انا كنت هخطبها لاكرم ابن جاسر بيه شريكي ف ألمانيا …الولد كويس وكان طالب أيدها مني وانا اديته كلمه

سيد:-

اديته كلمه بدون علمها….كيان بتحب رعد وعموما هي بقت مراته كلامك مش بفايده

فاروق:-

الجوازه دي لايمكن تكمل

————

خرج من المرحاض وهو يخفف خصلاته …لا زالت هي مستقليه علي السرير تعبث في خصلاتها بتوتر ليقول هو:-

مش هنخلص من التوتر ده بقا

كيان بعتاب:-

ماانت اللي مكنتش معودني عليك …احكيلي عنك يمكن اخد عليك اكتر

رعد:-

احكي عني ازاي

كيان:-

يعني قول بتحب اي بتكره اي كده

رعد:-

بصي أنا عملي جدا بحب شغلي اوي …وبحب الرياضه

كيان في نفسها:-

لا باين المجهود الرياضي بصحيح كل الدعم يا مز كل الدعم يابطل

رعد:-

سرحانه ف اي

كيان بخجل:-

لا ابدا أنا جعانه

رعد:-

طلبت اكل وزمانه فالطريق

كيان:-

مش هنرجع القصر بقا

رعد:-

عارفه انا جبتك هنا عشان ميغلسوش عليكي ..نرجع بكره

كيان:-

كده هنتفهم غلط

رعد:-

براحتهم بقا المهم انك مراتي

كيان:-

عارف الموضوع اما جه بسرعه بقا موتر الكل حتي انت حساك متوتر

حاوط خصرها بذراعيه ونظر في عينها وهو يقول:-

انا مش بتوتر انا بس مديكي مساحتك لحد ما تفوقي من صدمتك

كيان:-

هي فعلا صدمه ….مين كان يصدق اننا نبقي مع بعض دلوقتي وانت اللي مختار اني ابقي معاك

رعد:-

انا تايه مش عارف اختار لكن كل ما كنت بقرب منك شيطاني كان بيسيطر عليا مش عارف اعاملك زي اي حد عشان كده اتهورت شويه اما كنتي ف اوضتي وكنت متأكد اني لو رجعت ممكن جدا اتهور تاني

كيان:-

مكنتش تقدر اصلا وبعدين أن جيت للحق لسه زعلانه منك بسبب اللي حصل

اقترب منها وهو يزيح خصلاتها وهمس في اذنها :-

انا اسف

قال كلمته وقبل أحدي وجنتيها …دق جرس الباب ليتنهد بضيق ويقول:-

مش وقته خالص

ذهب لفتح الباب لتتنهد هي بابتسامه وتقول:-

باد بوي بس قمر

دفع الحساب واخذ الاوردر واغلق الباب لتظل هي بمكانها ليقول لها:-

هتفضلي متنحه كده كتير تعالي عشان تاكلي

جلست بجواره وبدأ اطعامها بيده لتقول بابتسامه:-

وبتقول مش بعرف ابقي حنين

رعد:-

دي حاجه ترجع لتصرفاتك مش عايز جنان تاني

كيان:-

هحاول

—————-

في القصر:

سيد:-

فاروق لو جاي تهد اللي حاولت ابنيه يبقي الاحسن ارجع مكان ما جيت

فاروق:-

كيان زي بنتي انا مربيها وادري بمصلحتها

جحظت عيناه وهو يقول:-

ادري بمصلحتها اكتر مني…. مفكرتش ف ابنك اللي عايز يتهدي علي أيدها بدل ما كان مع كل واحده شويه …مفكرتش ف اكتئابه

فاروق:-

يكتئب ليه وكل حاجه تحت أيده ….جوازه كيان من اكرم كانت هتنقلني لشغل اعلي ومكانه احسن

سيد:-

والله عال مخلف قواد اد الدنيا

فاروق:-

اي اللي انت بتقوله ده

سيد:-

ما انت اهو عايز تبيع عرضك عشان الفلوس والمكانه فالمجتمع فرقت اي عن القوادين

فاروق:-

انا مش هسمح أن الجوازه دي تتم

سيد:-

يبقي من الساعه دي انت لا ابني ولا انا اعرفك … وريني شطارتك هتبوظ جوازتهم ازاي…واتفضل يلا شوف حته تبات فيها ملكش مكان فالقصر

————-

في غرفه داليا

ورد:-

بتعيطي ليه بس ياماما

داليا:-

ظهور ابوكي لخبطني صحي مشاعر كنت نسيتها وف نفس الوقت ندمانه اني اختارته اختارت اب يأذي ولاده عشان الفلوس

ورد:-

هو اكيد ميقصدش أن شاء الله الجوازه هتكمل علي خير هو مش هيقدر يقف قصادهم ويكسرهم

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية زواج بالإكراه للكاتبة مريم عزام.

اترك رد

error: Content is protected !!