Uncategorized

رواية أحببت زين الرجال الفصل الأول 1 بقلم منة الله الطنطاوي

 رواية أحببت زين الرجال الفصل الأول 1 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل الأول 1 بقلم منة الله الطنطاوي

رواية أحببت زين الرجال الفصل الأول 1 بقلم منة الله الطنطاوي

في منطقة شعبية تدخل طفلة صغيرة عمرها ٦ سنين وهيا جنة
جنة : ملك ملك اصحي بقا علشان ماما مش تيجي تزعقلك زي كل مرة 
ملك : ????
جنة : خلاص انا عملت العليا أما اقوم البس علشان المدرسة
ام ملك: انتي يازفتة يلا قومي انتي لسة نايمة نامت عليكي حيطة قومي يابت
ملك : حاضر يماما قايمة اهو صباح الخير يا احلى ماما في الدنيا
ام ملك: أيوا يختي مش باخد منك غير تضحكي عليا بكلمتين
ملك : ???? انا ياست الكل دا انا غلبانة ????
ام ملك: طب يلا ياختي قومي عملتلكم الفطار قومي علشان متتاخريش
ملك : حاضر يا ست الكل قومت
ملك قامت ودخلت الحمام ولبست وصلت فرضها وطلعت تفطر معاهم
استوووووب
اعرفكم علي البطلة بتعتنا ملك عمرها ١٨ سنة لسة داخلة سنة أولى كلية تجارة عندها اخت صغيرة اسمها جنة وهيا جنة بروحها وجملها وابوهم متوفي وعيشين مع مامتهم لوحدهم
_______________________________
في مكان آخر في فيلا في احسن المناطق في التجمع الخامس يقوم البطل من النوم ويدخل الحمام ويطلع يلبس بدلة سوداء من احسن المركات العالمية ويحط البرفان بتاعة من الماركات بردو وينزل من علي السلم ويقابل مامتة صباح الخير ياست الكل ويبوس اديها
سامية: صباح الخير يا حبيبي نمت كويس
زين : ايوا يا ست الكل نمت كويس يلا امشي انا بقي علشان ورايا شغل
سامية: ماشي رايح فين مش تفطر الاول يازينب يازينب جهزي الفطار بسرعة
زين : لا يماما يدوب الحق امشي ورايا شغل كتير وابقي صحي الزفت النايم دا علشان يسعدني شوية يلا سلام
سامية : مع السلامة ياحبيبي خالي بالك من نفسك أما اشوف النايم دا كمان لسة هطتلع لقتو نازل من علي السلم بلبس البيت وشعرة منعكش وشكلو يضحك ????
صباح الخير يا ماما
سامية: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ???? اي يابني في حد ينزل كدا
كريم: شوفتي عفريت يابيضة ???? يادادة اعمليلي اكل بسرعة لحسن جعان
سامية : انت علطول جعان اصلا يلا قوم اغسل وشك والبس علي الفطار ميجهز
كريم : حاضر يماما ????
سامية: عوض عليا عوض الصابرين يارب ????
استوووووب
اعرفكم علي البطل بتعنا زين عمرة ٢٨ سنة عندو شركة استيراد وتصدير عندو اخ واحد كريم عندو ٢٤ سنة وفي كلية التجارة وطبعا عايشين مع امهم وابوهم متوفي
_________________________
تخرج البطلة وتفطر مع عائلتها الصغيرة
جنة: انا زعلانه منك يا ملك
ملك: زعلانة مني لية ياروحي
جنة : علشان صحيتك وانتي مش رضيتي تصحي 
ملك : انا اسفة يا جنتي والله كنت تعبانة وعايزة انام وبعدين ياستي ادي الشكولاته بتاعتك علشان مش تزعلي مني تاني 
جنة : هااااا انا بحبك اوي يا ملك
ملك : وانا كمان بحبك اوي يا روحي يلا بقي نمشي علشان مش نتأخر علي المدرسة وانا ورايا كلية
جنة : ماشي يلا باي ياماما
ملك: عاوزة حاجة اجبهالك ياست الكل
سامية : تسلميلي يا حبيبتي عاوزة سلامتك ربنا يباركلي فيكم يارب⁦❤️⁩
______________$$$____________
يوصل زين الشركة وينزل من العربية ويدخل الشركة وكلو عينو علية وعلي شكلو وحلوتو ???????? وهو مش في دماغو ????
زين : فين الورق العاوز امضتي
السكرتيرة: ثانية واحدة ويكون عند حضرتك
زين: يلا بسرعة 
السكرتيرة : ربنا يستر 
( متخافيش مش هيكلك ????????) 
_______________________
عند مدرسه جنة 
ملك : عاوزة حاجة يا جنة 
جنة : لا شكرا باي 
ملك: ماشي خالي بالك من نفسك
جنة : حاضر باي 
وتذهب ملك لجمعتها وهيا داخلة الجامعة حد يغبط فيها ويطلع……………..
يتبع……
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية إقرار بالانتحار للكاتبة فاطمة ابراهيم

اترك رد