Uncategorized

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة العاشرة 10 بقلم دينا عبدالحميد

 اسكريبت نونا المجنونة الحلقة العاشرة 10 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة العاشرة 10 بقلم دينا عبدالحميد 

اسكريبت نونا المجنونة الحلقة العاشرة 10 بقلم دينا عبدالحميد 

ابراهيم راح عند نوال جرى 

وقبل ميدخل وقف مكانه 

إبراهيم اى ده…؟!

في اى؟ 

انت بتعمل اى هنا يا كابتن 

الشاب مستنى ناس صحابي 

إبراهيم وهما صحابك عند اوض الناس الى تعبانه 

الشاب لا بس يعني انـ…… 

إبراهيم: منغير بس حضرتك الاوضه دي فيها بنت

 والبنت دى تبقا اختى الصغيره 

الشاب: اسف يا استاذ عن اذنك ومشي 

إبراهيم دخل بينفخ ومش طايق حد 

محمد مالك 

إبراهيم اى الى حصل ل نونا يا محمد

محمداسال الى قالك 

إبراهيم مش كنا خلصنا من الموضوع ده انا ابتديت احس ان الكلام الى اتقال ده صح 

محمدبغضب انت هتستعبط يا ابراهيم 

انا وانت عارفين ان مكنش بينهم حاجه 

ده احنا الى حطينا الشرط بينا وضغطنا عليها 

إبراهيم طب لى هى لحد حالا كده 

محمد نوال حنينه جدااا 

وطيبيعي لو شافت حد بيموت 

تحس بحزن وندم  وانه ذنبها 

إبراهيم انا مبقتش عارف افكر 

محمد:ولا انا والله

 ربنا يستر ويسهل لينا 

نوال فاقت ف اللحظه دى بحزن انتوا بتعملوا اى هنا مش عيب تدخل تقعد جنبي وانا نايمه 

محمد عيب اى ده انا واخدك عن حب يا بت انت مرااااتى 

ابراهيم مراتك ازاى انت اهبل 

وانا رحت فين 

نوال بضحك عوض علينا يارب العيال دمغهم ضرب خالص

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡

في مكان اخر

الووو

………….. 

ايوه يا باشا انا فضلت هناك لحد مفاقت

………………..

إبراهيم لقانى  واقف واتعصب وانا مشيت 

…………..

ايوه سمعتهم بيقولوا كلام غريب 

وحكى الى سمعه 

…………… 

تمام يا بشا اوامرك

 وراح يشوف شغل

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡

ف القسم بمكتبو

هشام باشا   

خير يا شفعى

شفعى عندى  معلومات 

هشام طمني عرفت اى عنها  

شفعى بدأ يحكيلهم عن كل حاجه بس مجبش جديد كل ده هشام عارفه طب هو مهتم كده لى 

سال نفسه السال ده 

عقله مالك ياهشام  انت ناسي انك مدين ليها بحياتك مش اكتر 

قلبه منا بعمل كده 

عقله كداب ياض انت رايح تحبها وهتودينا ف داهيه 

قلبه وانت مالك هو انت الى هتحبها ولا انا 

عقله متتنيل وتسكت 

انت لو حبيتها هتودينا ف داهيه 

قلبه لى مهى قمر ومحترمه 

ومتقولش إبراهيم عشان اخوها ف الرضاعه وراح مطلع لسانه ????

عقله ارزعك بقا بالبوكس اعورك متنساش يا هشام انا حبيبت هاشم 

هنا هشام دموعه نزلت بحزن الله يرحمك يا هاشم وحشتني اوى يا قلب اخوك 

وقام هشام زعلان وهو بيفتكر اليوم ده جاله اتصال 

#Flash_back                                

الو يا هاشم وحشتتى 

……………

ايوه مين حضرتك وفين هاشم ………….. 

مستشفي اى طيب 

………… 

انا جاى حالا 

وراح المستشفي وكان قلقان داخل زى المجنون يسال عنه وراح الاوضه لقاه موجود ومعاهم حهاز انعاش مره واتنين وتلاته وخمسه وبرضوا مفقش

وفجأه بدأ يغطوه بملايه وبنت زى القمر بتعيط وبتحضنه وبتنكر موته 

لما خلص العزا وكل حاجه وقتها بدأ هشام يدور ع الى قتلوا اخوه واخد حقه 

وللمعلومات هاشم كان ظابط ف الجيش واتاخد غدر ف اجازته من الارهابين 

بعد مهشام اخد حق اخوه كان لازم يرد للشخص الى حاول ينقذ اخوه جميله  وراح المستشفي وعرف انها كانت البنت وكانت موقعه باسمها اخد الاسم ودور عليها 

وطلع الاسم نوال حسن الهادى 

ايوه كانت نونا الى معاه واخدته المستشفي وهى الى كانت بتعيط ايوه هى والكل كان بيقول انها حبيبته ومن وقتها هشام قرر انه يفضل يحميها عشان حاولت تنقذ،اخوه وعرضت حيتها للخطر وعشان حبيبت اخوه 

هنا جه لهشام اتصال وراح يشوف مأموريه 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡

نوال كانت فاقت وقامت تروح وهى خارجه شافت البنات غمزتهم وهربت معاهم من ابراهيم ومحمد 

لميا خوفتينا 

نوال متخفيش عمر الشقي بقي 

كارولين افهم الى حصل 

نوال بدأت تفكر وبسرعه قالت انا كنت عايزه اتأكد من مشاعر هشام وعلاء 

لميا علاء مبيحبكيش 

كارولين بس هشام بيعشقك 

نوال طب واى الى ياكد يا ست كارلا 

كارولين افعاله 

نوال يبقا لازم نتأكد 

لميا وهنعمل اى 

نوال اقولكم ******* متنسوش حرف

البنات: علم وينفذ

وروحوا كل واحده ع بيتها 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡,ـــــــــ

ف بيت نوال ماماا

اما 

يا مصر بصوت هنيدى 

الام عايزه اى يا ينت الهبله 

نوال بوسه 

الام والنبي 

نوال هكون عايزه اى جعااااانه 

عندك اي يتاكل 

الام سبانخ 

نوال يااااااععععع 

الام دى نعمة ربنا 

نوال مش واكله كليها انتى 

انتى عارفه انى مبحبهاش

الام قليلت الادب 

كلمى امك باحترام 

ثم السبانخ حلوه للأنيميا الى عندك يا هانم 

نوال مبحبهااااااش 

الام مفيش حاجه اسمها مبحبهاش 

نوال يووووه موال كل مره 

الام اه ان كان عاجب

نوال دخلت تغيرهدومها وتروح النادى 

الام مش هتاكلى 

نوال لا كليه انتى يعنى زعلانه ع الانيميا اعملى كبده اشمعنااالسبانخ 

الام م انا مبحبش الكبده

نوال عيب دى نعمة ربنا 

الام بترديهالى 

نوال بتحدى اه 

الام عيونى هاتى كده ومسكت شنطتها فتشتها وفتشت هدومها وجراب الفون 

اه زى متوقعتوا بتنفضها من الفلوس ومسبتلهاش غير فلوس الركوب ج

نوال ربنا يسمحك 

الام هيسمحنى 

نوال طب لى كده يا ظالمه مش مسمحاكى قلبي وربي غضبنين عليكى ليوم الدين 

الام هو انا الى امك ولا انتى الى امى 

نوال انا الى امك 

الام اى 

نوال انتى ال. امى 

الام طب ورينى وخدت الفلوس الى ادتهالها للركوب 

نوال طب لى 

الام: عشان الاندومى يا هانم خديها مشي 

نزلت نوال تنفخ 

ع باب البيت نوال بصحك وطلعت فلوس كانت مخبيها ومامتها مشفتهاش 

وباستهم حبيبي تعالوا نجيب اندومى الاول ونركب عشان اتاخرنا 

وراحت النادى تدرب الفرق هى والبنات خلصوا شغلهم وخرجوا 

نوال ها عملتم اى

البنات نفذنا وجه شخص سلموا عليه ونوال بتضحك هعرف دماغك يا هشام كده ومش هسكتلك  

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡

عند هشام خلص المأموريه وراجع ف العربيه وقف فجأه مصدوم من الى شافه 

يتبع..

لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عندما يعشق الظابط للكاتبة حسناء السيد.

اترك رد