Uncategorized

رواية عاشق المحامية الحلقة الثامنة 8 بقلم منه وائل

رواية عاشق المحامية الحلقة الثامنة 8 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة الثامنة 8 بقلم منه وائل 

رواية عاشق المحامية الحلقة الثامنة 8 بقلم منه وائل 

مصطفي :انا مش فاهم في اي ده انا فاكره من الصبح معقوله يكون غيرالباسورد مش ممكن 

ادم:طبعا مش ممكن انا مش بغير الباسورد بتاعي بس تلاقيك انت بس اللي مش مركز 

مصطفي :ادم بيه 

ادم :ايوا ادم بيه 

مصطفي:ادم بيه انا انا 

ادم:انت اي ها قول انا هسمعك يا درش يا درش انت صاحبي وانا بحبك قول قول قول انك كنت بتسرق اوراقي اه قول بقا انك عايز تهد الشركه مش كده قول يا حبيبي قول 

مصطفي:يافندم مش كده ده انا سمعت صوت هنا في المكتب فجيت اشوف في اي 

ادم :بجد يا راجل لا قلبك علي الشركه 

مصطفي :طبعا قلبي علي الشركه 

ادم:اه منا فاهم ياامن يا امن 

مصطفي:اامن ليه يا فندم 

ادم:ما تخافش يا درش ماتخافش ياقلبي ده حاجه بسيطه بس 

الامن:ايوا يافندم 

ادم:اطلبلي البوليس بسرعه 

مصطفي:بوليس بوليس ليه بس يا باشا 

ادم:والله انت مش شايف انك حرامي لا و اي جاي يتجسس علي الشركه عشان يوصل كل معلوماتها لمحمد القدري مش كده 

مصطفي:يا فندم انت غلطان اي اللي انت بتقوله ده 

ادم:اي اللي انا بقوله عليا انا الكلام ده اتصل بالبوليس بسرعه

مصطفي:لا لا ونبي بلاش بوليس ماتضيعش مستقبلي انا هحكيلك علي كل حاجه 

ادم :كل حاجه سامع 

مصطفي :سامع ياباشا سامع

ادم :ولو اكتشفت ان قدري عرف اني اكتشفتك صدقني مش هرحمك سامع 

مصطفي:سامع يا باشا والله 

           بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

             في منزل ادم 

اماني:اصحي يا ياسر يلا بقا 

ياسر:عايزه اي بس يا ماما سيبني انام 

اماني:قوم قامه قيامتك 

ياسر:يووووووه عايزه اي يا ماما 

اماني:اتنيل قوم انت مش هتنفع في اي حاجه سهر وشرب ونيله علي دماغك قوم عشان تجيب يارا 

ياسر:اه صح يارا 

اماني:ونبي لسه فاكر قوم فز يلا 

ياسر:حاضر قومت اهو 

اماني :وربنا ما هتبصلك يا حيوان انت 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

          في شركه القدري 

محمد:انا مش فاهم الحيوان ده المفروض كان يجي دلوقت ومجاش 

اسلام:اهدي يا بابا هتلاقي ساعه ولا حاجه وهيجي 

محمد:يكون اتقفش 

اسلام:لا اكيد لا بس هو تليفونه مقفول معرفش ليه 

محمد:ربنا يستر 

اسلام:اهو جه يابابا 

محمد:ما بدري يا بيه 

مصطفي:معلش كان ورايا مشاوير 

اسلام:طب عملت اي 

مصطفي :مالاقتش حاجه 

محمد:نعم انت مش قولتلي انه شايل ملفات الشركه كلها في الخزنه 

مصطفي:اه ده بقا قبل ما ينقل الملفات في مكان تاني غير معلوم 

محمد :اااااه غير معلوم امم غير معلوم انت غبي اغبي بني ادم شوفته غور 

اسلام:اهدي يا بابا هو يعني كان هيعمل اي 

محمد:يا انا يا انت ياادم يامنشاوي يا انا يا انت 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

         في السوبر ماركت 

ريم :نور هو معتصم ده تعرفي منين 

نور:ده يبقا صاحب ادم اللي انا ماسكاله القضيه ،بس بتسالي ليه 

ريم:ها ولا حاجه 

نور:طيب.

ريم :نور 

نور:عايزه تقولي اي انجزي 

ريم:فاكره صاحبتي اللي انا كنت راكبه معاها العربيه هي واخوها

نور:اه 

ريم:ده يبقا معتصم 

نور:اي.ده بجد اي الصدف دي 

ريم:اه فعلا 

نور:بقولك يا ريم هو انتي مش نفسك تتجوزي

ريم:لما حضرتك تتجوزي انا هتجوز ده الشرط بتاع ماما 

نور:انا مش فاهمه معلقاكم معايا ليه 

ريم:هي حابه كده 

نور:ان شاء الله لما يبقا يجيلي مزاج 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

          في منزل كريم 

ام كريم:انت هتروح المستشفي تاني 

كريم :اه يا ماما في حاجه 

ام كريم :يا ابني ارحمني بقا انت كل شويه تطلعلي بحاجه باللي اسمها تاليا دي 

كريم:ماما بقولك اي انا مش هسيب تاليا في اي مشكله ابدا انا بحب تاليا فهمني سلام 

ام كريم :يانهار اسود ومنيل بتحب اي ده انتوا عيال طب وحيات ربنا ماشي يا كريم انا هوريك انا هعمل اي 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

            في المستشفي 

نور:اهو جبنا الاكل اهو يلا بقا 

امينه:مكنش له لزوم كل ده يابنتي 

ريم:انتي تعبانه و لازم تتغذي 

تاليا:يلا يا ماما عشان تاخدي الدوا بقا بعد الاكل 

امينه:حاضر يابنتي 

كريم:السلام عليكم 

الجميع :وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

تاليا:كريم انت جيت 

كريم :طبعا ده واجب عليا 

امينه:والله يابني انت ابني اللي ما خلفتهوش 

كريم :شرف ليا يا امي والله 

امينه:حبيبي والله 

نور:يلا بقا عشان يبقا عيش وملح 

كريم:انا والله كنت جايبلكم اكل عشان ناكل سوا 

ريم:حلو اوي يبقا ناكل سوا 

         بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

         في شركه المنشاوي 

معتصم:طب انت قولت اي حسيت اني ضايقها 

ادم:قولتلها بس واخرسي وقولتلها انزلي خلاص وصلتي 

معتصم:طبعا كل ده بزعيق 

ادم:اه 

معتصم:ماهي لازم تضايق وتزعل طبعا يابني هي عملت اي وهي اش عرفها باللي حصلك زمان ادم ماتعقبش بني ادم علي حاجه حد عملها زمان حط الجمله دي في برواز 

ادم :مش عارف يا معتصم بس حسيت اني مخنوق فااتعصبت عليها وبعدين انا مش عارف ليه مضايق انها اضايقت ماتولع انا مالي 

معتصم:اممم ماشي 

ادم:طيب اتصل بيها طيب ومن طريقه كلامها هفهم زعلت والا لا 

معتصم:انت ياادم عندك انفصام في الشخصيه في اي اهدي مش كده 

ادم:مش عارف بقا يلا نروح 

معتصم :يلا 

          بقلمي منه وائل 

????????????????????????????????

في الصباح في جامعه القاهره 

ايه :اي يا بنتي اخبارك اي 

ريم:الحمدلله وانتي اخبارك اي 

ايه:انا بخير اي ماجيتيش امبارح ليه 

ريم:والله ماما كانت تعبانه اوي وراحت المستشفي 

ايه:يا حبيبتي الف سلامة عليها 

ريم:هو معتصم ما قالكيش 

ايه:هو معتصم ماله 

ريم :منا نور اختي هي اللي ماسكه القضيه بتاعه الشركة بتاعتهم وهو كان موجود لما انا روحتلها الشركه 

ايه:اه لا ماقاليش خالص الف سلامه عليها 

امير:اذيكم يا بنات 

ايه وريم:الحمدلله 

امير:بقولك يا ريم يوسف عايزك هناك 

ريم:تاني يا امير 

امير:والله انا ماليش دعوه هو بيقول لو ما جيتيش هينتحر وانتي عارفه ان هو مجنون بقا

ريم:اوف بقا اما اشوف عايز اي 

ريم:خير يا يوسف عايز اي 

يوسف :انا بحبك اوي يا ريم ولله ومستعد اعمل اي حاجه عشان ترضي 

ريم:الموضوع انتهي يا يوسف عن اءذنك 

يوسف:لا ماانتهاش انتي لياسامعه 

ريم:اوعي يا مجنون انا داخله الجامعه سبني 

يوسف :مش هسيبك 

ريم:امممممممم عاااااا 

معتصم:اي ده مش دي ريم اومال الواد ده شايلها ليه كده يانهار اسود ليعمل فيها حاجه لازم اشوف في اي 

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عشقت زينة للكاتبة ميسون عبدالمجيد.

اترك رد

error: Content is protected !!