Uncategorized

رواية لا يعرف من أكون الحلقة السادسة 6 بقلم نورا محمد

 رواية لا يعرف من أكون الحلقة السادسة 6 بقلم نورا محمد 

رواية لا يعرف من أكون الحلقة السادسة 6 بقلم نورا محمد 

رواية لا يعرف من أكون الحلقة السادسة 6 بقلم نورا محمد 

محمد هو أنا كنت أعرفك قبل الحادث 

– نور في المكتب نتكلم اي سوال هجاوبك عليه 

– محمد تصبحِ على خير 

– نور وأنت من اهل الخير سلام 

– سلام

في صباح اليوم التالي إستيقظت نور بنشاط و إرتدت فستان رمادي ووضعت مكياج خفيف وذهبت للخارج لتلتقي ب إيمان كانت تنتظرها 

– إيمان صباح الخير

– نور صباح الورد يا إيمي 

– إيمان هو إنتِ كويسه 

– نور اه كله تمام 

– إيمان بس انا اول مرة اشوفك حاطة ميكاب 

– نور دي للأغراء مش اكتر 

– إيمان بس اي الجمال ده 

– نور جمالك يا قلبي 

– إيمان يلا علشان منأخرش وفي الشركة تحكيلي عايزه توصلي لايه واي خطتك 

– نور تمام لما نتجمع 

– إيمان تمام 

أما عن محمد فقد إستيقظ مبكرًا وهذا أمر نادر بنسبه لهُ فهو معتاد على النوم الكثير ولا يستيقظ بمفردة فقط إذا جائت المربيه الخاص به 

– الداده فتحية صباح الخير 

– محمد صباح النور 

– فايق لوحدك وده شيء مستحيل 

– محمد اتعودي على كده يا داده 

– الدادة فتحية غادة منتظراك من بدري 

– محمد قوليله نايم 

– داده فتحية يمكن عايزاك في حاجة مهمه 

– محمد مش عايز اشوفها على الصبح بتجيبلي تشائم 

– الداده مدام كده يبقى سيبلي أنا الموضوع ده هطفشها 

– محمد عايز انزل مشوفهاش 

– داده من عينيا 

– محمد دي طلعت محبوبه من الجميع ههههه 

– داده فتحية هيا حلوة إسلوبه وحش دانا مش عارفه انت خطبتها لي 

– محمد أنا والله ما فاكر وحولت انهي الموضوع بس هيا لازقه

– داده يعني انت مش بتحبها 

– محمد بصراحه مش برتاح معاها تعرفي إن في بنت اسمها نور لسه متعينه عندي من يومين بس حاسس إني اعرفه من زمن بكون فرحان من قلبي لما اشوفها بحس براحه متتوصفش بحس إنها كانت بعيدة وقربت هيا إلي كنت بدور عليها من زمان وكأن قلبي إتعلق بحبل علشان ينقظة من الي هو في 

– فتحية انا خلاص عايزه اشوفها 

– محمد من عينيا إنتِ تؤمري 

– فتحية يلا جهز نفسك وانا هروح اتصرف مع غادة 

في الدور الأول من المنزل تجلس غادة لإنتظار محمد 

– فتحية محمد تعبان شوي ف تقدري تمشي 

– غادة أنا كنت عايزه يخرج معايا بس مفيش مشكله سلام 

– فتحية بتاع مصلحتك 

– غادة وهيا ماشيه بتقولي حاجة 

– فتحيه لا لا مع السلامه 

فتحيه ل محمد طفشتها كانت عايزاك تخرج معاها 

– محمد يارب بس ملقهاش في الشركة 

– فتحية خير يلا الفطار جاهز 

– محمد هاكل في الشركة همشي أنا علشان مأخرش 

– مع السلامه 

في الشركة 

كان الجميع ينظر لنور بدهشه والبعض كان يقول لها أنها جميله اليوم 

– شيماء اي الجمال ده إنتِ جايه تقطعي علينا الجو ولا اي 

– نور هههه لا انا عايزه اخطف قلبه هو بس 

– شيماء دانتِ خطفتي قلبي أنا شخصيًا 

– نور تسلمي 

– حمزة اي الجمال ده 

– شيماء احم احم 

– حمزة ل شيماء بس إنتِ احلى طبعًا 

– نور واكل الجو بردو 

– شيماء بلاش فضايح 

– نور ههههه يلا علشان نتفق هنعمل اي 

– حمزة هقولك …..

– نور بس تفتكر الموضوع ده هيعدي 

– حمزة اكيد 

– نور اتفقنا 

– تليفون حمزة بيرن 

– المتصل محمد هو انت فين مش بينا معاد 

– حمزة أنا في الشركة 

– محمد فين 

-في مكتب الانسه نور 

– محمد ثواني أنا جي 

– حمزة تمام 

– محمد بغضب سلام 

– حمزة اول ما يقرب هنبدا 

– نور أنا خايفه 

– حمزة بس اي الجمال ده كله يا نو 

– محمد جيت في معاد غلط ولا اي وبعدين متجمعين هنا يعني 

– حمزة بيقرب من نور ده شكله هياكلني 

– محمد بنرفزة الكل يطلع ماعدا الانسه نور  

شيماء وحمزة وإيمان في نفس اللحظة ربنا معاها 

– محمد قفل الباب الزفت إلي في وشك ده يتشال ووميتحطش تاني 

– نور وانت مالك 

– محمد مسك ايديها بغضب نور متتحدينيش 

– نور ببكاء حاضر 

– محمد ساب أيدها وشاف إيدة سايبه اثر محمد أنا آسف 

– نور أنت عمرك ما عملت معايا كده 

– محمد أنا آسف بس مستحملتش إن حد يقولك كده مش عارف لي بس بحس إنك ملكي انا وبس محدش غيري يقولك الكلام ده

– نور أنت لسه بتحبني 

– محمد هسألك سوال 

– نور إسأل 

– هو أنا كنت بحبك قبل ما اعمل الحادث صح 

– نور صح 

– محمد إنتِ كمان بتحبيني 

– نور هو أنا أقدر أقول لا 

– امال لي خطبت غيرك مدام بحبك 

– نور أنت مخطبتش حد غادة قالت كده علشان تكون ملكها وهيا السبب في الحادث لانك لو رجعت مصر كنت هتتجوزني 

– محمد كنت حاسس بس إنتِ عرفتي ازاي 

– نور حمزة قالي على كل حاجة 

– محمد يعني هو عارف كل ده ومعرفنيش 

– نور كان خايف عليك لتتأذى لو افتكرت بس انا دلوقتي جمبك اوعدك مش هسيبها 

– محمد ده حقي وانا هتصرف معاها ومع امها 

– نور كلنا معاك 

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت متمردة للكاتبة بطة حسني.

اترك رد

error: Content is protected !!