Uncategorized

رواية عشق الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم شرين أحمد

 رواية عشق الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم شرين أحمد

ههههه شوفتي اللي حصل خافت اوي 
: ولا مشوفتيش وهي بتجري والله يا ليل لة جناات عرفت هتموتنا خلي بالك انا عملت اللي عليا
: اسكتي ي بت جنااات قلبي بس يوسف كان منظرو يضحك شوفتي
: هموووت مش قدر
: وانا
:-الله الله كملوو ضحك ي ختي انتي و هي 
اتصدموووووو  
:ايه  اضحكي انتي و هي مافيش حاجو تتقال تاني
ليل بصدمة: …….
:كملي ي حبيبتي انتي وهي يعني اتفقتوا عليا قدام يوسف 
مهى:يا جنات احنا احنا
ليل:اجرررررري يا مهى بسرررعه.
ثم اسرعو بخوف منها
اخذت جنات تجري ورأهم بغضب من فعلتهم 
جنات بغضب:مااشي يا ليل انتي ومهى مش هسيبكم النهاردة خاالص غير لما اوريكم
ليل و بجري:اسفه اسفه ههههه حقك عليا اخر مرة ي حبيبتي صح يا مهى
مهى:اه اه اخر مرة معلش 
جنات بغضب:طب و الله انا مش سيباكم و قبلوني بقى 
جنات تجري و رأهم ولكن……..
؛-ايه انتي غبية مش تفتحي ي عامية كنت هتوقعيني باين عليكي عامية
جنات:اه انا اسفه بجد معلش يا مريم مكنتش اقصد
مريم:اايه القرف ده اوعي
ليل بغضب:ااايه انتي شايفها واحده من الزباله عشان تتكلمي معها كده اايه والله لو قلتي حاجة عن اختي تااني قبلني لو طلع ليكي وش
مريم خافت من كلام ليل وذهبت
جنات بلوم:ليه ي ليل تعملي كده مكنش ينفع تتكلمي معها كده دي جتى اكبر منك
مهى:بس يا جنات انتي طيبة اوي لازم تعملي كده لو فضلتي تعمليها كده هتقل بيكي 
ليل: ايوة وانا مش عايزاكي تبقى ضعيفه قدامها خليكي قوية تمام 
جنات اومأت لها و ابتسمت
______________//________________
في يوم جميل ع الجميع 
الجد:يا فاطمة عايزاكي تبلاغي عيالك يجوا ف المكتب بزياد كمان والبنات كمان بمرات يوسف
فاطمة:حاضر يابا
الجد:حضرلك الخير يا بتي 
ثم ذهبت 
الجدة:انت عايزهم ليه ي حاج
محمود:ليه ي بويا 
الجد:هتسمعوا دلوقتي 
_____________//____________
كان الجميع داخل المكتب و ع وجهم علامه الاستفهام لماذا جدهم اخبرهم ان يأتو
ليام:هو حضرتك جيبنا عشان نسكت كلنا كده هو في ايه 
الجد:اكيد كلكم مستغربين ليه جيبكم كلكم كده 
انا حددة موعد فراحكم كلكم هيبقى الاسبوع الجاي اللي هو الخميس الجاي 
كان الجميع مصدوووم جدا ماذا 
يوسف:اااايه ي جدي ده بسرعه كده ليه و قدام مراتي ليييه
الجد:احسن ما تكدب عليها ي ولدي
ليام:اززاااي تحدد ماعد الفرح بالسرعه دي انا عندددي شغل كتير
الجد:انا قلت الللي عندي 
مريم:انا طالعه براا يا يوسف لما تخلصو كلمكم قول ليا
و
مريم:انا طالعه براا يا يوسف لما تخلصو كلمكم قول ليا ثم.ذهبت
يوسف غضب من جدو 
:هوينفع يا جدي اللي بتعملو ده 
الجد:انا قلت اللي عندي اسمعو اللي بقولوا ليكم هتجهزوا نفسكم عشان تختارو اللبس ليكم و للبنات 
كانت الفتيات مصدومين من قرار جدهم السريع
الجد:اسمعو اللي بقولو ليكم يا بنات ده لمصلحتكم 
اومأو لجدهم واستذنو وذاهبو
وغضب لياام و يويف و ذاهبوا 
ابتسم الجد ع احفادو و ع ذياد الذي يا بتسم 
الجد:وانت بقى مبسووط ع الاخر صح 
ضحك محمود وزجته و الجدة ع ذياد
_______________//______________
:شوفتو جدكم قال ااايه ي لهوووي 
ليل:وانا خايفه يا مهى انا خايفه اوي ده بعد اسبوع هنتجوز انا خايفه اوووي موووت 
جنات كانت دموع تنزل من خدها
ليل:ماالك ي حبيبتي بتعيطي ليه احنا لسه ماتجوزناش ي قلبي و هتكملي تعليم 
جنات:اه هيتجوزني انا مبسوطة اوي ان هتجوز يوسف هو صح مش هيبقى بحبني بس هبقى مراتو حتى لو بالاسم هبقى مراتو و هقدر اكمل و اوريه اني اقدر اتعلم انا مش جاهلة 
ليل بابتسامه:اايوة هنكمل تعليم وهنوريهم اننا نقدر ي قلبي
مهى:انا عايزة اكون الدكتورة مهى ي جماااعه ده حلم ليا من زمااان اوي اوي يااارب اجعل الايام الجايه لينا فرررح و سعادة
ابتسمو وثم قالو:امين 
وحضنوا بعض:ياارل ع طول اخوات وصحاب ومنفترقيش يااارب 
____________//_____________
:انا ع اخري يا ذياد ملكش دعوة بيا عشان لو مسكتك هفرمك انت فاااهم 
خاف ذياد:احم اه ي صحبي اه معاك اهو فااهم
انا هسيبك احسن ممكن تعملها فيا بجد
وتاكلني 
ثم ذهب بسرعه كبيرة
:والله انا عارف اني مصاحب مجنون ثم جاء له اتصال من سارة.
::———
اه حبيبتي كيف حالك اعتذر جدا لانني لن اتكلم معاكي كثيرا و لكان انتي تعرفيين انني ف مشكله 
اسف حياتي لانني لم احدثك و لا اهتم بكي ولكن اوعدك انني سوف اهتم بعد ما انهي الامور التي بمصر 
:———-لا تقلقي يا عزيزتي انها جاهلة ولا احبها مثلك وانتي انيقه كثيرا ولم ولن تأخذني منكي يا عمري انتي احبك 
:—–
وانا كذالك اشتاق اليكي كثيرا
(ونسيب الواد ده اللي عمال يحب فيها و مش عارف بقيمة الماس اللي معه سبوني علليييه????????????)
_____________////___________
:مريم اسف ياحبيبتي بس انا اهمل ايه بجد انتي عارفه اللي فيها يا قلبي
:مااشي بس خايفه البنت دي تاخدك مني يا يوسف
:لا متقلقيش هي كانت معايا من زماان هاتيجي دلوقتي وتاخدني منك وهي مش استايلي
يتبع…..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك رد