Uncategorized

رواية انتقمت من حماتي الفصل الثالث 3 بقلم شفاء إمام

 رواية انتقمت من حماتي الفصل الثالث 3 بقلم شفاء إمام

رواية انتقمت من حماتي الفصل الثالث 3 بقلم شفاء إمام

رواية انتقمت من حماتي الفصل الثالث 3 بقلم شفاء إمام

عفاف:عايزاكي تسمحيني يارنا أنا اسفه يابنتي على الى عملته اتمني تسمحيني
رنا:ا ا مسمحاكى ياطنط
عفاف:طالما سمحتيني بلاش طنط دي وقولي يا ماما
رنا :حاضر ياماما
عفاف :امال فين الياس عايزه العب معاه
رنا:نايم ياماما
عفاف:ماشي ياحبيبتي طيب يلا علشان نفطر سوا
رنا بابتسامه: يالا يا ماما
وهما قاعدين بيفطرو
زياد نازل من على السلم
زياد: ايه ده انتو اتصلحتو
عفاف:اه ورنا سمحتني
زياد:طيب كده احسن
رنا:يالا ياحبيبي تعالى أفطر
زياد:ماشي ياحبيبتي
فطرو وعدا اليوم وعدا اسبوع وعفاف بتعامل رنا كويس
(متستغربوش استنو في مصيبه في الطريق ????????????)
في يوم 
رنا بتتكلم في الفون :الووو ايه يعني مبتسئليش
نور:معلش ياحبيبتي مانتي عارفه تجهيزات الخطوبه واكييد هتيجي بس انا عايزاكي معايا انهارده ننزل ننقي الفستان
رنا:حاضر ياقلبي هقول لزياد
نور:ماشي وبلغيني
رنا : ماشي ياحبيبتي
وقفلت وبترن على زياد مبيردش
عفاف:مالك ياحبيبتي
رنا:نور عايزاني انزل معاها علشان بتجهز للخطوبه
عفاف:هيا دي الى كانت بتنزل معاكي ايام فرحك
رنا:اه 
عفاف :من الواجب انك تروحي معاها
رنا :بس الياس
عفاف:خليه معايا متخافيش ونا هحاول ارن على زياد وهقولو
رنا حضنتها :شكرا ليكي خلى بالك من الياس وانا مش هتأخر
عفاف بمكر: حاضر ياحبيبتي وخدى راحتك
رنا:طيب أنا همشي
عند رنا في المول
رنا:ده حلو اووي يانور وهيبقي عليكي تحفه نور:اه ياحبيبتي
رنا :طيب ناخدو
نور:اه وتعالى وشدتها بسرعه
رنا :ايه راحه فين 
نور:تعالى بسرعه 
واخدتها ينقو لبس ل الياس
رنا:ايه ده هنشترى ل الياس
نور:اه هنشتري ليه????
رنا حضنتها:بحبك اوووى واشتروا لبس كتير وروحوا
عدا.ساعه
 في الفيلا
زياد: ايه ياماما امال فين رنا
عفاف:طلعت تتفسح مع صاحبتها
زياد:وسابت الياس
عفاف:ايوا ومرضيتش تاخدو معاها وبقالها اكتر من تلت ساعات
زياد:وتيلفونها مغلق كمان
أنا هطلع اطمن على الياس
عفاف: اطلع ياحبيبي
طلع زياد وجت رنا
رنا:ازيك ياماما أخرت عليكي
عفاف :لاء ياحبيبتي
رنا:طيب فين زياد
عفاف:فوق عند الياس
رنا :طيب هطلعله واوريله لبس جبته ل الياس
عفاف بمكر:اطلعي ياحبيبتي
فوق في غرفه الياس
زياد:الياس قوم وعمال يهز فيه
زياد بدموع:قوووم متسبنيش
رنا:في ايه مالو الياس
زياد قام من على الأرض:مالو كله بسببك ابنك مات (بزعيق) علشان تخرجي تتفسحي 
رنا:أخرج اتفسح 
زياد:اه وكمان عامله شوبينج سيبتي ابنك مع مين
رنا بعياط:مع ماما
زياد بزعيق :ماما سايبه طفل معندوش غير اسبوعين وسيباه مع ست كبيره 
رنا:هيا أصرت عليا وقالتلي من الواجب انك تروحي 
زياد بزعيق:اه قولى بالمرة أن هيا الى قتلته زي المره إلى فاتت وقولتي ان هيا حاولت تخليك تجهضي الياس صااح انطقي 
عفاف:ايه في ايه
رنا:قتلتيه قتلتيه ليه حرااام عليكي????????
عفاف:انتي عبيطه هقتل حفيدي ليه 
رنا :اه هتقتليه
زياد:بس يارنا كفايه كده كل الى بينا انتهي
عفاف:بس يابني كد
زياد:ماما هيا السبب في موت الياس من إهمالها مات
رنا:أنا معملتش حاجه هيا السبب هيا الى قتلته (بتشاور على عفاف) قلم نزل على وشها من زياد
زياد:اخرسي ماما مستحيل تعمل كده يالا روحي وانتي 
عفاف:لا يابني حرام عليك
زياد:لاء كل اللى بينا انتهي مش كنتي عايزه تطلقي صح انطقيي
رنا بعياط :انتى السبب مش هسيب حق ابني
زياد ضربها بالقلم:حق ابني أنا ناخدو منك وبطلاقي وهتتحطمي يارنا
روحي وانتي طاااالق وب التلااته????????
رنا بعياط وجريت علي الياس:لاء متسبنيش والنبي 
زياد : يالا اطلعي برا البيت ياالاااا
رنا جريت لبرا وهيا بتعيط وراحت شقتها
في اوضتها
*نور ورنا جيران
نور:افتحي يارنا 
رنا بعياط وصريخ:مش هفتح سيبيني لوحدي والنبي
نور:لاء مش هسيبك افتحي 
رنا فتحت :اهو فتحت سيبيني بقي
نور شدتها لحضنها:ربنا يرحمه ياحبيبتي حسبي الله ونعم الوكيل فيهم
رنا بعياط:قتلته قتلته وحققت كل اللى بتتمناه ????????????????
نور:ربنا مش هيسيب حقك ولا حق الياس
عدا يومين على هذا الحال
نور كانت مع رنا في الشقه فجأه
الباب خبط
رنا:قومي افتحي يانور
نور :ماشي ياقلبي
نور فتحت
نور:طنط عفاف عايزه ايه
عفاف :فين رنا
نور:جوه عايزاها في حاجه
عفاف :في حاجه تخصها معايا
رنا بصوت ضعيف :مين يانور
عفاف :أنا يارنا
رنا:انتي ايه إلى جابك هنا
عفاف :في حاجه تخصك اهي ورمت لها ورقه وكارت دعوة فرح
رنا:ايه ده
عفاف:ورقه طلاقك قولت لازم اجبهالك بنفسي وكمان دعوه فرح زياد لبنت اختي
رنا:حسبي الله ونعم الوكيل فيكم
عفاف :يعيني الياس مات ابشع موته 
رنا بصريخ:انتي اللى قتلتيه
عفاف:اه وابعدي عننا بقا ومش عايزين نشوف وشك تاني ورمت في وشها فلووس
رنا:اطلعي براااا وهندمكم على اللى عملتوه 
عفاف:سلام ومشيت
رنا وقعت على الأرض :آآآآه ليه ياارب كده 
نور قعدت جمبها:معلش ياحبيبتي ربنا هينتقم منهم ومش هيسيب حقك
رنا وقفت وبجمود:ربنا هيجيب حقي وانا كمان  هاخد حقي بإيدي
نور:هتعملى ايه 
رنا:..
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية شخصية قوية للكاتبة إيمان نصر

اترك رد

error: Content is protected !!