Uncategorized

رواية أنثى الصقر الفصل العاشر 10 بقلم ملك أيمن

 رواية أنثى الصقر الفصل العاشر 10 بقلم ملك أيمن

رواية أنثى الصقر الفصل العاشر 10 بقلم ملك أيمن

رواية أنثى الصقر الفصل العاشر 10 بقلم ملك أيمن

اقترب منها مالك وهي تتراجع للوراء 
مالك: انا مش حظرتك قبل كده متقربيش من يوسف صح واقترب منها حتي خبطت في الحيطه
ليلي: مالك ابعد عني احسنلك
مالك: انا هعقبك بس انك مسمعتيش كلامي
ليلي للحظه تذكرت ياسر دفعت مالك بقوه وبعدت عنه وقالت
ليلي: الا انا يامالك مش انا فاهم انا اقوي من اني اضعف قدامك فاهم
مالك: عايزه تفهميني انك مبتضعفيش وانتي في حضني
ليلي: لولا اني شايله اسمك كنت وريتك وش عمرك مشوفتو
مالك: انتي مالك كده اي حضني مش دافي زي يوسف
ليلي: يابني ادم افهم بقااا بصراخ يوسف ده اخويا افهم انا لو فعلا عايزه يوسف كان زماني دلوقتي معااه مش معاك
مالك: انا مش هلمسك بس  ده اخر تحذير مني متقربيش من يوسف
ليلي:…….. 
مالك: كويس ابتاديتي تسمعي الكلام انا داخل استحمي 
بعد ما مالك دخل الحمام ليلي لنفسها: ولله لاندمك ع الي قولتو ده كتك القرف
خرج مالك من الحمام وجدها نائمه جلس بجانبها ع السرير ومرر يده ع وجهها 
مالك: امتي هتسلميلي قلبك ده ياانثي الصقر عجباني قوتك و جرائتك بس عايزك معايا حبيبتي مش انثي الصقر اوعدك هغيرك اوعدك
نام مالك في حضن ليلي
………. بقلمي ملك ايمن
في صباح اليوم التالي كان الجميع يجلسون وتركو العرسان عشان يرتاحو (مهو الصبحيه بقا) 
استيقظت ليلي ع ضوء الشمس المزعجه وجدت نفسها في احضان مالك وكان متمسك بها بشده وكانها هتهرب
ليلي: وسع كده اي الي بتعملو ده
مالك: صباح الخير
ليلي: صباح الزفت ع دماغك ابعد عني
مالك: ليلي انتي بقيتي مراتي دلوقتي 
ليلي: وسع خليني انزل
مالك: من عيوني بس خليكي فاكره هما فاكرين انو جواز عن حب تمام
ليلي: انت جتلي من انهي دهيه وسع كده ودخلت ليلي الحمام حتي تاخد شاور………. بقلمي ملك ايمن
بعد مده خرجت ليلي وكانت هتفتح وتخرج ولكن فجاءه يد مالك بتقفل الباب تاني
ليلي بحده: عايز اااي
مالك: المفروض ننزل مع بعض استنيني
ليلي: اخلص
مالك: بت دبش  بعده مده خرج مالك من الحمام وكان يلف منشفه حوالين خصره فقط(قليل الادب) 
ليلي: انت اي مش عارف انو في بنت هنا
مالك: لا عارف ان مراتي هيا الي هنا
خلص مالك وارتدي بنطالون زيتي وتشرت ابيض وكتش ابيض ااا ليلي كانت ترتدي بنطالون  اسود وتشرت ابيض وجاكيت جلد اسود وسلاحها في خصرها وشعرها ع شكل ذيل حصان وكتش ابيض
……… بقلمي ملك ايمن
نزلت ليلي ومالك ووجدو الجميع ع مائده الطعام
ليلي: مصحتونيش ليه 
داليا: قلنا نسيبكم شويه منتو عرسان
مياده: صباحيه مباركه ياعرسان
مالك: صباحيه اه هوا كان في دخله خبتطه ليلي في بطنو بلكوع
ليلي: طيب شكرا لذوقكو
ليلي: ماما انا رايحه الشغل سلام 
مياده: شغل اي يابنتي انهارده صباحيتك 
ليلي: بس عندي شغل 
يوسف: ليلي تعالي ثانيه
دخلت ليلي ويوسف غرفه المكتب تحت نظرات مالك لهم
_”في المكتب_”
يوسف: ليلي هوا يعني انتي ومالك حصل حاجه
ليلي: يوسف ده مستحيل 
يوسف: لي كده ده جوزك
ليلي: يوسف نتكلم بعدين لازم امشي تمام يلا سلام 
يوسف: سلام
خرجت ليلي من المكتب ويوسف حزن ع حال صغيرته
مالك: استني هنمشي مع بعض
ليلي: يلا
_”في العربيه_”
مالك: قالك اي
ليلي: هوا مين
مالك: يوسف
ليلي: ولا حاجه كان بيتطمن عليا
مالك: وقف العربيه ولله هوا مش عارف يتطمن عليكي قدمنا
ليلي: كان بيسالني حصل حاجه بينا
مالك بغضب: وحضرتك قولتي اي
ليلي: يوسف عارف كل حاجه وعارف ان الجوازه دي مجرد كدبه
مالك: وتقوليلو لي
ليلي: ممكن نمشي هتاخر كده
مالك: بقا كده انتي تامري
……… بقلمي ملك ايمن
_”في القسم_”
دخلت ليلي مكتبها ودخل مالك مكتبو
بعد قليل العسكري: تمام يافاندم سليم بيه عايز حضرتك بره
ليلي: دخلو فورا
العسكري: تمام يافاندم
سليم: ازيك ياليلي عامله اي
ليلي:الحمد لله ياسليم بيه اتفضل
سليم:مش هاخد من وقتك كتير بس في واحده دخلت تدريب وجيالك بلاسم عشان تدرب معاكي ينفع تدخل المهمه الجايه
ليلي:تمام بس انا فريقي اكتمل ولا اقولك تمام اشوفها ونتكلم
هي بره تقبليها دلوقتي
ليلي:بره هيا تقربلك
سليم:اه بنت صاحب والدي
ليلي:اااه تمام دخلها
سليم تعالي يا فيبي
دخلت فتاه في العشرين من عمرها ولكن توترها غير طبيعي
ابتسمت ليلي ابتسامه جانبيه عليها
ليلي:اهلا يافيبي انا ليلي عامر السيوفي 
فيمبي:ااتشرفت بحصرتك
ليلي:اتفضل انت ياسليم  سليم ليلي بحده حضرت الظابط سليم انتباه
سليم:ايواه تمام 
ليلي:ممكن انفرد بفيبي
سليم:اه اه طبعا عن ازنكم
ليلي:مالك متوتره كده لي
فيمبي:ابدا بس مش مصدقه اني قدامك
ليلي:لا سدقي اسمعي انتي لسه تحت التدريب عشان كده هتكوني مساعد مدافع والمدافع الي هتكوني مساعده ليها هيا
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك رد