Uncategorized

اسكريبت سأبقى لك الجزء الثاني 2 بقلم ملك أمير

 اسكريبت سأبقى لك الجزء الثاني 2 بقلم ملك أمير

اسكريبت سأبقى لك الجزء الثاني 2 بقلم ملك أمير

اسكريبت سأبقى لك الجزء الثاني 2 بقلم ملك أمير

=اه انا فين
_انت في اوضتك يغبيه
=ولا متشتمش
_حوش الكرامه الي بتنقط من كترها يبت 
=بس يمهزء
_والله ما في حد مهزء غيرك
=طب غور كدا انت اي الي مقعدك معايا اصلا
_عل اساس يوم ما ابص هبص لطفله عندها 16 سنه زيك
=طيب غور يلا روح لام 22 سنه الي انت خاطبها 
_يجميل دا انت الي في القلب
=ولا بقلك اي غور من هنا كفايه اصلا انك خطبت من غير موافقتي 
_وانت ليكي راي تاني
=اه ليا
_واي هو بق 
سكتت رغد بس قامت قربت منه
=هو انك ليا يزيان وعمرك ما هتبقي غير ليا ولا جيهان ولا غيرها هياخدوك مني فاهم
زيان تنح ومش عارف ينطق ورغد بتبصله 
_انت بتقولي اي رغد
=بقول الي لازم تكون عارفه يزيان
مسكها مش شعرها وضربها
_اخرسي انت اي الي ببتقوليه دا ها
=بتضربني عشان بقلك الحقيقه
_حقيقه اي دا جنان
زقها وبعد عنها
_يخسارة يرغد يالف خسارة عليكي
وخرج زسابها وهي بتعيط…
بعد مرور اربع سنين
‹واانت ازاي سكتي انو يضربك
=عارف ياريت يفضل يضربني بس يبقي موجود مش يروح يسافر ويسبني ويبعدني عنه كمان
›غلطانه يرغد غلطانه اوي كمان للما ترخصي كرامتك تبقي غلط يرغد غلط مش لازم ديما نسلم قلبنا لناس متستاهلش متنسيش ان هو جرحك وسابك وحتي لو رجع مش هيستاهل انك تبصيله
=حاضر يحسن حاضر
›طب يلا ندخل زمانهم بيدورو علينا
ابتسمت له ودخلو جوا البيت الريفي تقليد من العائله كل سنه لازم يجو يقعدو فيه كانو بيكلمو اول ما دخلو لقو الاغلب قاعد فرحان وبيضحك دخلت رغد وحسن وقعدو معاهم كانو في جو عائلي لطيف مكنش ناقصه غير وجود زيان ورشد كانت بيكلمو وفجاه جيهان قالو
‹انا وزيان معاد فرحنا اتحدد خلاص يجماعه مفيش مبروك
حسن اول حاجه عملها بص لرغد الي قالت بكل برود
=مبروك ابقي باركيله اصله من كتر حبه فيكي مبقاش بيكلم غيرك هاها كانت بتثولها بسخريه كبيرة لانها عارفة ان زيان كل يوم مع واحده شكل
‹اه وعل الاقل خاطبني بقالو سنين ومملش وسابني ومبقاش. حتي يطيق يسمع اسمي 
=طيب كويس حسن تعالي نطلع نتمشي
_وتتمشي مع حسن لي وانا موجود يرغد
=اهلا اهلا عامل اي يزيان
_الحمد لله
=يلا يحسن اخلص
›حاضر هاجي
_ تعالي يرغد معايا معلش عيز نتكلم
=سيب ايدي لو سمحت روح امسك ايد جيهان اهي مستنياك عل نار عن اذنك
وشدت حسن من ايده وطلعو برا راحو عن البيت الصغير الي عملوه عند البحيرة خلال الاربع سنين الي فاتت وحطو فيه كل حلغجه هما محتاجينها فيه لما يعوزو يفصلو بيروحو هناك كان احساس الحزن مخيم عليها وعليه وكانو بيلعبو ببجي 
=يووه يحسن بردو بنخسر بسببك
›انتالي بوته ومش عارفة تلعبي
=انت
›انتِ
نسبهم شوية في مكان تاني
‹يعني اي عيزنا نفسخ الخطوبه
_زي ما سمعتي صراحه كدا انا خطبتك عشان امي بس مبقتش طايقك ولا عيز اشوف وشك
‹وكل دا عشان عيله يزيان
_انت مالك عشان عيله ولا مش عيله اي الخنقه دي
وسابها ومشي…
«تفتكر زيان ممكن يعرف الي عملناه 
»معرفش وانا مش فاهم انت خايفه لي
«خايفه عشان انا امه وانت عمه ولو عرف اني بخون ابوه معاك الدنيا هتقوم مش هتقعد 
»لو فكر يقوم الدنيا في دنيته هي الي هتقف انت ناسيه ان روحو في رغد في ثانيه اخفيها من قدامه واخليه يتعذب واخليه يلف حوالين نفسه 
«زيان دا انا مبقتش اطيقه خالص لازق لينا في كل حته
»طب مش كفايه كلام عنه ولا اي اي
«اكبد طبعا يحبيبي……
عند رغد وحسن
=حسن حسن روح هات اندومي
›لا اترزعي بق مش طيقك
=لي يخويا
›هو كدا وقومي شغلي الاغاني والانوار الي برا وتعالي يستي انا عامل حساب انك عيزة اندومي يلا 
قامت رغد جريت لجوا وعملت زي ما قالت ولما طلعت راحت قعدت جمبه وكانو بيرددو كلمات الاغنيه الي يشوفهم يقسم انهم بيعشقو بعض بقالهم سنين 
في نفس الوقت عل جانب زيان
كان زيان بيدور عليهم ومش طايق نفسه لانه مبيحبش حد يقرب منها بس ملقاش حد فيهم كان مدايق لانها لما كبرت بقت احلي وبكتير وكان خايف عليها من حسن وفضل يدور لحد ما لاقاهم وو…..
يتبع….
لقراءة الجزء الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة

اترك رد