Uncategorized

رواية صغيرتي الفصل الرابع 4 بقلم غادة صلاح

 رواية صغيرتي الفصل الرابع 4 بقلم غادة صلاح

رواية صغيرتي الفصل الرابع 4 بقلم غادة صلاح

رواية صغيرتي الفصل الرابع 4 بقلم غادة صلاح

حور:اي دا انتو بتعملوا اي
روز: بابا بيعملي منكير
بصت حور ل فهد لاقته لابس طوق فراشه وقاعد علي الارض ومادد رجله و روز قاعده قدامه لابسه نفس الطوق، وفهد ماسك اديها وبيحطلها منكير، حور ضحكت عليهم.
روز:شوفي يا ماما اللون دا حلو
حور ب ابتسامه:انتي بتحلي اي حاجه ي قمري انتي، وباست ايديها وباستها من خدودها
فهد :علي فكره انا اللي اخترت اللون واتا اللي حطيته مفيش حاجه ليا
ضحكت حور:يابا احلي بوسه ل عيونك
وطت حور عشان تبوسه من خده قامت روز بسرعه وخبت وش فهد ب ايديها.
روز: لا بابي دا بتاعي انا انا بس اللي ابوسه اش تبوسيه ي مامي
ضحكت حور:لا دا بابي انا وهبوسه
صوتت روز وخبت وشه اكتر:لااااااا دا بابي انااااا
ضحكت حور وفهد علي حركتها
فهد:طب بابي فهد عايز بوسه سكر من روز
روز بضحك:احلي بوسه سكر ل بابي روز
ضحكت روز وباست فهد من بقه
حور مثلت انها زعلت ولوت شفايفها وربعت اديها:مامي زعلانه مامي عايزه بوسه سكر من روز
روز:تب مامي طويله اوي علي روز، ممكن مامي تنزل عشان روز تبوسها
ضحكت حور وشالت روز من علي الارض، باستها روز من بقها وضحكت، وقف فهد جنبهم وحضن روز وحور في نفس الوقت حور وفهد باسوا روز من خدودها.
حور:يلا بقا كملي المانيكير لحد م احضر الاكل، عشان روز تنام بكره اول يوم حضانه
روز بزعل:بس روز اش عايزه تبعد عن مامي وبابي
فهد:بس روز مش هتبعد كتير عن مامي وبابي هتروح بس تشوف صحاب كتير وتلعب معاهم وهيكون ليها ميس حلوه بتعلمها حجات جديده
روز بفرحه:يعني هلعب مع بنات تانيه قدي
حور:ايوا ي روحي وهتبقوا صحاب وهيكون عندك صحاب كتير
روز:هااااااايهااااي هروح انام بسرعه
فهد:لا استني نتعشي الاول وبعدها نتمشي عشان نهضم الاكل عشان بطن روز مش توجعها اوفا وتروح للدكتور
روز:حاضر يا بابي
تاني يوم الصبح
حور:يلا ي روز هتتأخري
روز:استني يا مامي بابا بيسرحلي شعري
فهد:خلصتي صندوق الاكل
حور:ايوا بحطه في الشنطه
فهد:وكدا ست روز خلصتلها ضفيره شعرها
جريت روز علي المرايه تشوف شعرها
روز:حلو اوي ي بابا
فهد:روز اللي محلياها
حور: هنتأخر يلا 
ركبو العربيه وبعد نص ساعه وصلو المكان،ونزلوا قدام الحضانه،نزلت حور وفي ايدها روز وفهد،حضنت حور روز وباستها من خدها.
حور:خلي بالك من نفسك وكلي السندويتشات كلها ومتوسخيش هدومك و اسمعي كلام الميس بتعتك
روز:حاضر ي مامي
فهد: بابي عايز بوسه سكر من روز
باسته روز من بقه وجريت مع الاولاد علي الحضانه ولوحت ب ايدها ليهم.
حور:خايفه عليها
فهد:هتبقا كويسه دي تربيتي متخفيش
ضحكت حور:مهو دا اللي مخوفني
فهد:واطيه اوي، يلا عشان اوصلك الشغل ومتأخرش علي شغلي
روز قاعده بتاكل سندوتشاتها شافت ولد قاعد لوحده، خدت اكلها وراحت قعدت جنبه
روز;انت مبتاكلش ليه؟،لو مش معاك خد ساندوتش مني ماما عملالي كتير
الولد بصلها وشال الاكل من جنبه:لا انا معايا اكل بس مبحبش اكل لوحدي،ماما دايمل بتاكل معايا
روز:انا هاكل معاك اعتبرني مامي
الولد بضحك:مامي معندهاش عيون حلوه ذيك وملونه
روز بضحك:طب يلا ناكل عشان الميس متزعلش مننا
الولد:حاضر، انتي اسمك اي
روز:اسمي روز وانت
الولد:اسمي يوسف
روز:اسمك حلو، انتي محلي الاسم زي ما مامي دايما بتقول
ضحكوا سوا وكلوا
بعد فتره طويله جت حور تاخد روز، لقت روز طالعه بتضحك ومعاها ولد صغير قدها ،شافت روز حور جريت عليها بفرحه وحضنتها وباستها حور.
روز: مامي بصي دا يوسف صاحبي عرفته النهارده
حور:اذيك ي يوسف عامل اي ي جميل
يوسف:انا كويس ي طنط
روز:مامي ممكن نقف مع يوسف شويه لحد مامته ما توصل
حور: اكيد ي حبيبتي.
بعد حوالي 5دقايق
منار:يوسف
يوسف: مامي جت
وصلت منار عندهم، وحضنت يوسف وباسته،
منار:وحشتني يا بطل
يوسف بضحك:انتي وحشتيني اوي ي مامي،تعالي اوريكي صحبتي الجديده وشدها من ايدها
منار ب ابتسامه مدت ايدها تسلم علي حور:اذي حضرتك عامله اي
حور سلمت عليها:بخير الحمدلله
منار:شكزا انك وقفتي معاه، كان في زحمه في المواصلات
حور:فعلا زحمه شديده جدا بس انا شغلي قريب من هنا عشان كدا متأخرتش
بعد رغي كتير
حور :اتشرفت بمعرفتك جدا
منار:انا اكتر ي حبيبتي، هنفضل علي تواصل
حور:بأذن الله، نستأذن بقا عشان منتأخرش
منار:اذنك معاكي، يلا يا يوسف ودع روز وطنط حور
يوسف:باي يا روز اشوفك بكره
روز:باي
حور:يلا يا روز
كل واحد ركب عربيته واتحركوا، كانت عربيه منار ويوسف قدام عربيه حور،روز بصوت عالي جدا خضت حور
روز:مااااااامي …..الحقي
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد

اترك رد