Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد

في فيلا الحديدي ..
كان يقفان وهم ينظرون الي بعضهم بصدمه عارمه لتقطع ذلك الصمت .
هدي/هو انتوا تعرفوا بعض عاد .
لتتحدث الأخري باستفزاز قاصده استفزازه هو .
عزه/ايوه ي تيته اصل انا كابتن فريق البنات الي غلب حازم وفريقه الجوله الي فاتت .
لتلكزه الأخري بغيظ .
شهد/بقي كده ي موكوس وعاملي فيها ميسي وحتته عيله زي دي تغلبك ي خيبتك ي شهد في عيالك .
حازم بغيظ وتوعد/انتي مش فاهمه حاجه ي أما ده مبقاش مطش وخلاص لا دي بقه حرب وطار ي أما وهكسبها وطالما الاموره طلعت قريبتنا يبقا اهلا بالحرب .
لم يعلموا أنها ستكون حرب عشق قويا سيخرجوا منها الاثنان فائزان????????????????????????
????????????????????????????????????????????
في فيلا شريف صفوان ..
كانت تقف بدموع وهي تنظر إلي ذلك الملابس الذي قد رسمت عليها اسم سيف مولدها الصغير الذي تبكي عليه دائما ليقاطعها صوت بالخارج وهذا لم يكن سواء شريف لتخبيهم سريعا وتسمح دماعتها ليقترب منها ليحتتضنها بعشق .
شريف/حبيبي انا إخباره ايه .
نور بوجع تجاهد لاخفائه/الحمد لله ي حبيبي طمني عليك شكلك مبسوط .
شريف بسعاده/جدا ي نور اخيرا القضيه اتحلت وقدرت اتاكد من كل شكوكي كنت متأكد أن غريب مش ممكن يكون بالسوء ده سبحان الله حاجه غريبه بتشدني للولد ده بالذات بعد ماعرفت حكايته.
نور بفضول/ايه حكايته ي شريف.
شريف بغيظ/للاسف بنادم معندوش ضمير ولا قلب خطفوا من عائلته وعايز يشغله معاه دلوقتي في كل حاجه حرام ومشبوهه ..
نور بوجع/ي قلبي معقول ربنا ينتقم منه ده زمان أمه وأبوه ي عني قلبهم وجعهم عليه من ساعتها.
شريف بوعيد/اقبض علي الزفت السفاح اكيد هعرف من أهله وتساعده يوصلهم علطول انشاء الله .
????????????????????????????????????????????????????????
في الصعيد ..
كانت تقف وهي تلتفت يمينا ويسارا بقلق خوفا من يراها احد ليقاطعه صوته بهمس.
عمر /ازيك ي سمر .
سما بارتباك/الحمد لله ي عمر كنت عيزاك في خدمه .
عمر بانتباه/خير ي سمر .
سما بقلق/بصراحه انا غلطت وقصاد الغلطه دي أسر مصمم يتجوز عليا علشان يكسرني وانا بقا مصممه اكسره الاول .
عمر بالم/اه فهمت مش شايفه أننا اخر واحد ممكن تتطلبي منه كده .
لتخفض رأسها خجلا لتتحدث .
سما/عمر انت مش بس جارنا لا انا بثق فيك ومش هاتمن حد غيرك عليه وانك تساعدني .
عمر بالم /حاضر ي سمر اوعدك اني اخلي أسر ي عرف قيمتك ويركع تحت رجليكي .
سما بسعاده /شكرا ي عمر شكرا اوي ده جميل عمري مهنسهولك ابدا .
????????????????????????????????????????????
في لندن في فيلا مازن ..
كان يجلسون سعديه وسمر  سويا علي ما مائده الافطار لينزل هو إليهم بطله خاطفه الأنفاس ليجلس علي رأس الطاوله لتتحدث هي ببساطه مصطتنعه فهي تعلم جيدا ماذا سيكون رده .
سمر/انا جايه معاك الشركه علي فكره .
لينظر مازن بغضب الي عيناها الذي يظهرون من تحت نقابها ليتحدث.
مازن/افندم ده مين انشاء الله الي اذلك بكده .
سعديه /اهدا ي مازن ي ابني وايه المشكله.
مازن بغضب/مشكله ايه ي داداه انتي سامعه كلامها دي بتقويلي هتيجي معايا الشركه ده علي اساس اني رايح الملاهي ولا ايه.
سمر باستفزاز/علي العموم انا خدت إذن من صاحب الشركه نفسه اني اكون معاك في الشركه عمي شريف وهو وافق ي عني انت مش من حقك انك ترفض. 
مازن بحده/وهو سعادتك انشاء الله ي دكتوره هتيشتغلي ايه في شركتي .
سمر بانتصار/هكون مديره الحسابات انا اسالك في أي حاجه متشغلش بالك بيا واصل .
سعديه/ربنا يكملك بعقلك ي بنتي ويرزقك بالي يستهلك عريس قمر كده .
لم يعلم لماذا شعر بالغيرة من أثر كلماتها من الواضح أن ذلك العنيده سوق تقوم فتح خبايا الماضي …
????????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي ..
في غرفه رعد .
كان يجلس بندم بجانب ذلك النائمه ليستشعر أن حديث ووالده ووالدته هو الحق فماذنبها ذلك المسكينه فينا فعله والدها فالانتقام من امراه ليس من صفات رجال الحديدي لتملم هي بنوماتها لتفتح عيناها تتدريجيا لترا يقف أمامها لتبتعد عنه سريعا بخوف ودموع ليعلن ذاته عن مافعله بها .
رعد بندم/اهدي ارجوكي متخافيش .
مهره بدموع وقهره /ارجوك انت بقا طلقني وسيبني ارحمني انا مبقتش قادره والله هقتل نفسي .
رعد بحده/مفيش حاجه تخليكي تموتي كافره ابدا فاهمه.
مهره بانهيار/ربنا هيسامحني لاني ضعيفه وخلاص ياست من حياتي انا عملت ايه لكل ده ارحموني بقا ارحموني .
ليسرع إليها ليحضنتتها سريعا ليحاول تهدائتها ليتحدث بندم حقيقي.
رعد /ارجوكي اهدي وصدقيني انا اسف وهما كام يوم ترتاحي فيهم بس وحاضر هعملك كل الي انتي عايزاه .
لتهدا بين يديه وتسكين كالطفل الصغير ترا ماذا سيحدث هل سيتحقق ذلك بالفعل ام ستنقلب مهره الي مهره الرعد ????????????????????????.
????????????????????????????????????????????
في شركه السفاح .
كان يجلس السفاح علي مكتبه وأمامه سيف ينظر له ب ترقب ليتحدث السفاح بنبره واثقه.
/سيف خالي بالك الصفقه دي مهمه اوي لازم نكون فايقين .
سيف بتعجب/مش دي الصفقه الي كان المفروض يخدوها عائله الحديدي .
السفاح/هي بس احنا هناخدها منهم شركات الحديدي من زمان هي الرائدة في المجال ده واستفادت كتير ده دورنا بقا احنا ندخل معاهم في المنافسه دي والوكيل الي بيخلص كل حاجه هيجي ونقابله.
سيف بثقه /تمام ..
????????????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي ..
في غرفه سما ..
كانت تجلس بقلق وهي تفكر فيما فعلته هل ذلك صحيح لكن هو أيضا قدا أخطأ في حقها كثيرا هي ستحاول استرداد جزء من كرامتها ليقاطعها هو دخوله كالاعصار ب غضب شديد .
أسر /ممكن افهم الهانم كانت فين النهارده من غير الحراسه .
لتنظر إليه هي بارتباك ليتأكد أنها تخفي شيئا ليمسكها بحده ليتحدث .
أسر بغضب/ايه الي مخبياه ي سما قولي اتكلمي .
سما باندفاع/مش مخبيه حاجه واصل .
أسر/عيبك انك مش قادره تفهمي انك ملكي وانا بفهمك اكتر من نفسك .
سما بغضب/انا مش ملك حد انا ملك نفسي ي أسر روح ل عروستك بدل متتاخر رروح .
أسر بمكر/تصدقي صح بس فيه حاجه لازم اخدها قبل مامشي .
سما باستغراب/ايه هي عاد .
أسر باندفاع/دي .
لم تشعر بذاتها الا عندما دفعها علي الفراش وهو يلتهم شفتيها بقبله عنيفه اذابتتها بين يديه ليبتسم من بين قبلاته وهو يشعر بضعفها بين يديه وتأثيره الساحر عليها ..
????????????????????????????????????????????????
في غرفه شمس وسليم ..
كانت تجلس شمس بحزن علي ابنتها ليحتتضنها سليم من الخلف .
سليم /القمر بتاعي من الي مزعله كده وانا اقتله دلوقتي.
شمس بدموع/زعلانه علي بنتي ي سليم البت بتتدبل قدامي كل يوم وانا مش عارفه اعمل حاجه واصل ومش فاهمه أسر بيعمل كده ليه.
سليم بضيق/والله انا مافاهم ايه الي حصل العيال دي دول كانوا بيموتوا في بعض مش عارف ايه الي حصل واصل .
شمس بدعاء/ربنا يسهلك ي بنتي ويسعدك ويبعد عنك الغمه دي .
لتقاطعهم شهد وحور بعدما طرقوا الباب واذنوا لهم بالدخول .
شهد /انتي قاعده هنا لسه ي شمس قومي معانا .
شمس بتعب/هنروح فين ي شهد عاد انا مش طائفه روحي .
حور بمكر/هنستقبل العروسه احسن استقبال .
لينظرون الثلاثي الي بعضهم ليبتسموا بشر بعوده مكرهم ودهائهم من جديد علي الساحه ..
????????????????????????????????????????
في فيلا جمال الصياد ..
كانت تقف وهي تنظر لذاتها في المراه لتبتسم بغرور فهي الان وبالفعل تم كتب كتابها وأصبحت زوجه أسر الحديدي بالفعل .
جمال /سهي خدي بالك انتي داخله علي ايه .
سهي بضيق/اوووف ي بابا مش ممكن قولت ل حضرتك انا فاهمه انا بعمل ايه ارجوك اهدا .
جمال بقلق/ي بنتي انا قلقان محدش عارف ايه الي مستخبي..
سهي بخبث/متقلقش ي حبيبي هيحصل كل خير كل الي بنخطاطله هيحصل اطمن يلا بقا أسر تحت من بدري .
????????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي ..
كانت تقف عزه في المطبخ بعدما وعدتهم بعمل اكله من يديها ولكن هي لن تخفا عن ذلك العيون الذي ترقبها بترقب ليقترب منها.
حازم باستغزاز /واه انتي الي هتعملي الاكل ضمنا نروح المستشفي انشاااله.
عزه بابتسامه ساحره/ي ابني ده انا شيفه قد الدنيا امال انت فاكر اني لما اتجوز هخلي جوزي ياكل من بره لا طبعا .
حازم بهمس/الحمد لله اطمنت علي نفسي .
عزه /بتقول حاجه .
حازم /لا ابدا بس الفستان حلو اوي عليكي بصراحه زي القمر .
عزه بخجل /مرسي ي حازم .
حازم /ايه ي سيد هو انت بتتكسف .
كادت ل ترد لتقاطعهم مهره بصوت خافت وحزين .
مهره/اسفه لو قطعت حديثكم بس كنت عاوزه مياه .
حازم /لا ابدا ي مهره محصلش حاجه دي عزه قريبتنا ودي مهره مرات اخوي رعد ي عزه .
عزه بترحيب/اهلا وسهلا مشاء الله زي القمر ..
مهره بابتسامه وحنان/والله انتي الي قمرين كمان.
كانت تتحدث بعفوية وتلقايه غافله عن عيون الصقر الذي تراقبها ليقسم ل ذاته أنه سيجعل هذه الضحكه تتدوم الي اخر العمر ..
????????من أمام فيلا الحديدي .
في سياره أسر ..
كانت تجلس بخنق وضيق فيلا يبدو علي البيت اي مظاهر من مظاهر الفرحه لتتحدث بغيظ .
سهي/ايه ده ي أسر ده زي مايكون البيت في ميتم مش فرح .
أسر بخنقه/بقولك ايه انا مش ناقص وجع دماغ ومش هفضل أقولك كل شويه أنها تمثليله ياريت تفهمي بقا .
سهي بتوعد/مش هفهم ي أسر غير حاجه واحده انك دلوقتي جوزي وهفضل احاول اظن ده من حقي .
أسر /طب انزلي الاول وبعدين تبقا نتكلم .
من داخل فيلا الحديدي .
كان يقفان أسر وسهي علي أعتاب الباب بدهشه علي ذلك العتم ليضي النوم فجاه ليصعقوا ممايراوا .
كان يقفون شهد وحور وشمس وهم ينظرون لها بشر .
شهد /وحدووووووه .
الجميع/لا الله الا الله .
شمس/الدور الدور الدور الدور .
حور /موعده يالي عليكي الدور .
مهره وعزه/متخافيش ي شابه ده انا هنرررريحوكي.
????????????????بكره انشاء الله هتعرفوا ايه الي حصل من بارت بكره انشاء الله هنبدء نعمق في العلاقات اكتر والأحداث هتنقلب خالص هستنا تعليقاتكم وتفاعلكم دمتم في حفظ الله ورعايته.
يتبع….
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!