Uncategorized

رواية عشق الليل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شرين أحمد

 رواية عشق الليل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شرين أحمد

:-والمقابل 
؛-اوه انتي ذكيه جداا هه مريم 
:-ليست اكتر منكي سااره صحيح ماذا تريدي ان افعل 
:انني احبك لهذا الشئ انكي تبدائي بسرعه 
:-شكرا ساارة ماذا تريدي الان 
: سوف اقول لكي ولكن يجب ان يكون كل شئ بهدوء و ذكاء خارق جداا
:-اه احسناا 
ثم بدأو في الكلام 
و دخل عليهم!!!!!! 
سارة ????
مريم: ????
‘-ماذا يحدث هنا يا فتياات!!!!!! 
:———————–
_____________________
ليام: انا عايزم تظبط فهد بأي حاجه من عندك انت فاهم  ي زياد 
زياد: فاهمك ي سطاا متظبط متقلقش 
يوسف: احم انا رايح اشوف جناات 
ليام: بتقول اايه مش سمعك 
زياد: نعم!! 
يوسف: اقصد اشوف جنات 
ليام: وانت مالك بيها خليك مع مراتك اللي بسببها انت سبتها بعد كتب كتابك عليها و روحتلها 
يوسف: اايه 
ليام: يوسف جنات مش ناقصه بهدله خااالص فاااهم تكمل تعلمها و هتطلقها
يوسف يغضب: انت بتقول اايه 
ليام: زااي ماسمعت سبها تعيش حياتها لانك مش ملكك فااهم 
زياد:ليام بس 
ليام:بعد اذنك ي زياد 
كان غضب من اخيه لا لا هي ملكي فقط ليست لاحد غيري 
وذهب بأسرع ما عنده 
جنات ف غرفتها 
كانت تبكي ع حبيبها ولم وولم تنسى ذكرياتها معه و هي صغيره هي تربت ع يديه 
وتذكرت عندما سألتها مريم كيف تتكلم بالمصري 
:-بااا يوسف انت اللي عرفتني كل حاجه من ساعه ما وعيت ع الدنيا ااه حتى لما كنت بتروح الجامعه ف مصر وتيحي زياره كنت تقولي كلام معقول و حميل و اقلدك انا حبيتك و لغايه دلوقتى بحبك وهضل احبك 
اااه ع قلبي لللي وجعني وانا بفضل افكر انت نساني و لا لا انا كنت بالك و لا لا 
انا بفكر فيك ع طول اااه بموت كل يوم ع فراقك ليا 
:–ياااا ي جنات كل ده مخبيه عليا وانا محستش بيكي 
:-يووووسسف 
:-اه يوسف انا دلوقتى حسيت بنفس شعورك لما سبتك انا حسيت بوجعك بس مش اكتر منك ياا انا غلطان لما سبتك ي جنات ااسف انا مقدرتش اسعدك 
:-يوسف متعتزرش انت احسن انسان شوفته ف حيااتي وطيب وعندك بنوته قمر ربنا يخليها ليك انت كويس و مغلطتش انت حبيت ي يوسف:
:-جنات انتي قلبك طيب انا 
:-يوسف يوسف
:-هسس
ثم اقترب منها 
و……….
مريم: ماذا هناك انه يوم الصدمات
سارة: صحيح لما انتي هنا؟؟؟
:-لكي اسمعكم ي اشرار هههه
سارة:-اوه عزيزتي ساندي هل. سمعتي كل شئ؟!
ساندي: نعم حبيبتي كل شئ ولكن اعجبتني خططكم واريد ان اكمل معاكم انا ايضا
مريم’ يا فتيات الخطه جيدة جداا ولكن هنااك حظر بنا فيها اتفهمو انني لا اريد يوسف ولكن احب المال و السلطه و لكن هذا المسكين احبني وطرق تلك الفتاه الصغيرة و هي بفستانها ةجاء اللي وانا كنت اتمنى دلك الحظه لاتمتع بأن اكون زوجه اكبر رجل اعمل ههه و انني لا احبه فقط المال
ساندي: اوه انتي شريرة كثيرا ي فتاه و ابنتك ماذا عنها
مريم: انها كانت وسيله بنسبه ليه لكي اصل لهذه المكانه
سارة: انتي ام خبيثه هههههه وذكيه لا انكر
مريم: نعم ي فتيات  انها وسيلتي ياااا
ساندي: تشفق ع يوسف الان
مريم: لماذا ههه
ساندى: طرق دلك الجميله وءهب اليكي وانتي سوف تأخذي كل شئ انه احززني فعلا
مريم: نعم صحيح انني اشفق عليه ههههه
سارة: هههههه
ولكن احسوا بشئ يتكسر
سارة: فتيات هنااك احد قد سامعنا
مريم: صيحيح فتيات انتم اذهبوا بسرعه كبيرة
ساندى وسارة خافو جدا وذاهبوا
(شباب نصيحه مش عشان تاخدو اللي انتو عايزينو تستخدمو الاطفال  كاوسيله ليكم ف انانيتكم و انكم تكون سبب ف حالتهم النفسيه) 
:هسسس انا مش عايز غيرك انتي
ووو……..(مالناش دعوة بيهم)
__________
كانت تتذكر الذي حدث وتبكي
يوسف: انا اسف ي جنات ع اللي حصل مابينا اسف بس مكنش يتفع
جنات بصدمه: ببتقول اايه يت يوسف يعني اايه مش فاهمه فهمني
يوسف: انتي المفروض كنتي عشتي حياتك وانا دمرتهالك وانا خنت مراتي
حنات: ببكاء: يعني ااايه فهمني
يوسف: اسف اسف
حنات: متعتزررش خااااالص انت خدعتني يا يوسف انا كدددااااب عاااارف يعني اااايه استغليت وقت ضعفي صح انت انسان مش تستهالني انت كدااااب انا كنت بحبك و كنت بموووت عشانك وانت طلعت انسان مخادع عااارف يعني ااايه
يوسف ببكاء داخل ما في قلبه
وله صراع مع عقله و قلبهعقله: انت ازااي تقرب منها ومراتك و بنتك ازاااي
قلبه: لا انا بحبها مش هقدر استغنا عنها بجد ضاعت مني
عقله: مرراتك اللي هربت عشانها
و اخذ صراع كبير بين قلبه و عقله واخذ قرار بأن يستمع لعقله
وذهب
هي: يوسف انت كداااب اخدت كل حااجه مني انت كدااااب حرااام عليك ااااه
وقفلت تفكيرها
محدثه نفسها :
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك رد

error: Content is protected !!