Uncategorized

رواية عشق الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم مريم أيمن

 رواية عشق الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم مريم أيمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم مريم أيمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم مريم أيمن

وقفنا ان رهف ونور ريحين الكافيه علشان يدورو على شغل 
وجاسر وخالد هيروحوا يتكلمو فشغل.  نكمل
رهف: المكان كبير وحلو اوي يا نور 
نور: ايوه حلو اوي اكيد الراتب حلو يلا بقا يارب يا رورو يقبل 
رهف بدعاء: يارب يا نور يارب
دخلت رهف الكافيه وسالت على المدير وركبت لي المدير.  دق دق دق دخلت رهف بعد سناع احد من الداخل يامر بدخول
رهف بتوتر : السلام عليكم 
طارق:وعليكم السلام اتفضلي يا انسه 
رهف:شكرا لحضرتك انا كنت جايه علشان اقدم للشغل هنا 
طارق: تمام ممكن تجربي انهارده اول يوم بس لو هتعمل مشاكل هتترفدي وكل اول شهر لو كملتي ليكي راتب 2000 جينيه تمام يا انسه … اسمك ايه
رهف بفرح: اسمي رهف بس ممكن اطلب من حضرتك طلب انا واحده لسه في جامعه ويعني ممكن اجي بعد الجامعه 
طارق: هو انتي اصلا باين عليكي لسه صغيره وطبعا ممكن تيجي بعد الجامعه بس الالتزام في الموعيد ومش عاوز مشاكل تمام يا رهف قال اخر الكلام بحده 
رهف: تمام يا فندم هو انا هشتغل ايه 
طارق : انزلي تحت قول لي اي حد انا جديده وهما هيوروكي اتفضلي 
رهف: تمام شكرا لحضرتك 
طلعت رهف من المكت وكانت فرحانه اوي وكانت نور مستنيها برا المكتب 
نور: عملتي ايه
رهف: اتقبلت يا نور انا بحبك اوي يا نور انتي وقفتي معايه زي اخت واكتر ربنا يخليكي ليا يا نور 
نور: حبيبتي احنا بقلنا تلات سنين مع بعض وبناكل وبنروح ونيجي مع بعض وانا مليش اخوات وانتي بجد اختي 
حضنت نور رهف وذهبت رهف للعمل 
جاسر:يلا يا خالد 
خالد:عاوز ايه يا جاسر
جاسر: نطلب حاجه الاول
خالد: تمام يا انسه 
(نده خالد على البنوته وكانت طبعا رهف????)
رهف:اتفصل حضرتك
خالد: عاوز كذا …..(طلب الاكل والمشروب)
رهف: حاه تاني حضرتك 
خالد:لا شكرا 
ذهبت رهف وطبعا جاسر حتى مبصش عليها اخدت رهف الطلب وراحت نوحت الطاوله بتاعت خالد وجاسر وهي وماشيه لكن للاسف هي وماشيه خبطت في ولد
رهف بخضه: اسف والله مكنش قصدي انا اسفه اوي 
الشاب بغضب: انتي عاميه ايه حماره فين المدير المشغل البهايم دي 
رهف بدموع: اسف والله 
الشاب كان هيضرب رهف بس في ايد كانت اديته لكمه قويه 
كان الضرب الشاب جاسر علشان رهف كانت قريبه منه اوي 
جاسر: انتي حمار ازاي تمد ايدك على بنت يا روح امك 
رهف ببكاء: ونبي خلاص هترفد 
جاء طارق وخلى الشاب مشي وطبعا عرف الجاسر اشهر رجل اعمال وكانت رهف بتبكي قدام طارق وجاسر 
طارق: من اول ساعه ليكي شغل يا انسه رهف تعملي كدا 
رهف ببكاء:والله كان غصب عني خبط فيه اسف يا استاذ طارق
جاسر: خلاص يا استاذ طارق حصل خير
طارق:شكرا يا جاسر باشا واسف على الازعاج
خرج جاسر وبص على رهف كانت بتبكي اوي زي الاطفال حس بشعور غريب بس في الاخر خرج 
طارق: انتي مرفوده يا انسه رهف علشان المشاكل دي
رهف بدموع : اسف على الازعاج حضرت وشكرا بعد ازنك
(رهف دي حساسه اوي بصراحه مينفعش كدا يسطااا ????)
جاسر:يلا يا خالد انت اكلت كل حاجه
خالد بضحك: منتا قومت وعملت نفسك بطل انا مالي بس بصراحه البت غلبانه 
جاسر:ازاي اعمل نفسي يعني لو اختك هترضى حد يضربها يا خالد 
خالد:لا طبعا يلا حصل خير يلا بينى
جاسر: يلا 
وهما خرجين كانت رهف خارجه بتبكي ومش شايفه كويس من الدموع كانت هتخبطت في تاكسي بس في ايد شدتها واخدها في حضنه
جاسر:حاسبي يا انسه 
رهف وهي تبتعد من حضنه: شكرا 
طلع جاسر منديل واداه لرهف 
جاسر: اتفضلي 
رهف وهي بتاخد المنديل: شكرا بجد لحضرتك يا استاذ 
جاسر: العفو لو حابه اوصلك في طريقي
رهف: لا لا شكرا اوي كدا بعد ازنك
مشيت رهف وخالد كان بيبص لجاسر بستغراب 
جاسر: مالك يا خااد 
خالد ومش مستوعب الحصل: لا لا مفيش يلا يا عم الحناين
جاسر: يلا علشان مقلش ادبي عليك
رهف اتصلت بنور وقلتلها كل حاجه وروحت رهف البيت 
في البيت 
رهف: ماما انا مش جعانه عاوزه انام تعبانه صحيني اصلي المغرب تمام
الام : حاضر يا بنتي 
نامت رهف وهي بتفكر هتشتغل فين تاني 
ومن الناحيه التانيه جاسر مكنش عارف ينام بسبب التفكير في رهف البنت (الطفله)زي مسمها هو لسه معرفش اسمها حتى ازاي بيفكر فيها طرد الافكار من دماغه ونام 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

اترك رد

error: Content is protected !!