Uncategorized

رواية ملك الفهد الفصل التاسع 9 بقلم ملك موسى

 رواية ملك الفهد الفصل التاسع 9 بقلم ملك موسى

رواية ملك الفهد الفصل التاسع 9 بقلم ملك موسى

رواية ملك الفهد الفصل التاسع 9 بقلم ملك موسى

صحى فهد على صوت محمد وهو بيقول اصحى يابني الدكتور طلع قام فهد مفزوع وقال الحمدلله انوا كان كابوس 
الدكتور: الحمدلله الحالة اتحسنت شوية بس محتاجة الدعاء لأن بردو لسة سخنة بس اتحسنت عن الاول 
مامت ملك ينفع ادخلها طيب 
الدكتور للاسف لاا ممكن بكرة تدخلها عن اذنكم
مامت ملك ارتاحت ان بنتها اتحسنت 
فهد اتنهد تنهيدة راحة وقال الحمدلله 
وبص لصاحبة المستغرب حالته وازي فهد الحاتمي يحصل فية كدا 
فهد: مالك بتبصلي كدا لية
محمد: لا بس اول مرة اشوفك كدا
فهد: لا عادي وراح مغير الموضوع وقاله عرفت مكاني ازاي 
محمد: لقيتك طلعت تجري بالعربية خوفت عليك ومشيت وراك
فهد: تمام 
بابا ملك (احمد): يلا يا سعاد (مامت ملك) نروح ونيجي بكرة 
علشان دنيا الصغيرة يالاا 
سعاد: لا مش هسيب بنتي وامشي اناا
بابا ملك: صدقنيني مش هينفع كدا علشان دنيا متبهدلة معاكي 
مامت ملك وافقت بعد الحاح كبير من والدها ومشيوا 
فهد استغل الفرصة ودخل لملك الغرفة بدون استأذن حتى من الدكتور
دخل مسك ايديها وقال: قومي يا حببتي قومي يالا علشاني معرفش امتا اتعلقت بيكي اووي كدا بس بقيت احس انك مسؤليتي انتي النفس البتنفسه علشان خاطري قومي واوعدك كل حياتك هتكون سعيدة ملك كانت سامعة كل كلمة منه ومش قادرة تتحرك بس هيا فرحانة من جواها واكتفت بانها تدمع علشان ملك عمرها ماتخيلت ان ممكن حد يحبها او يعجب بيها حتى وبأنها تحس بأمان وحب وحنية من حد(ياترا اية اليخلي ملك توصل للمرحلة دية وقصدها اية بالماضي القالت علية لما قانوا في البحر) 
فهد شاف الدمعة استغرب ومسحها وباس راسها وقالها بهمس جنب ودنها بحبك متأكدش من الكلمة وقالت في نفسها يمكن تهيئ من التعب وبعد كام يوم خرجت ملك مع اهلها من مستشفى كويسة 
بعد اسبوع
ملك صحيت علشان تروح المدرسة وادت فرضها ودعت ان لو فية خير يقربه ربنا ليها ولو شر ابعده راحت ملك المدرسة وهيا ماشية طالعة المدرسة 
فهد: الصباح الخير 
ملك: لارد 
ومشيت فهد استغرب من التجاهل جدا 
وهيا طالعة من المدرسة 
فهد: ملك عايز اكلم معاكي شوية
ملك: لو سمحت يا فهد انا مش عايزة اي كلام سلام وجت تمشي فهد ماسكها وقالها ملك فية اية 
ملك بدموع: لو سمحت سبني 
فهد: مش هسيبك يا ملك غير لما افهم فية اية واية الحصل 
ملك هديت وقالتلوا طب سيب ايدي وانا هحكيلك 
فهد اخد باله ان ماسك ايديها جامد فاساب ايديها 
ملك: عايز اية يا فهد 
فهد: تعالي نقعد في كافية وتحكيلي اية الحصل 
ملك مش عارفة ترد بس مشيت معاه وبس
راحوا قاعدوا في الكافية 
فهد: تطلبي اية 
ملك: عصير برتقال
فهد: برتقال!؟؟ 
ملك: اه علشان بحبوا 
فهد: اتنين عصير برتقال 
ملك: افندم على فاكرة حرام اقعد معاك واني اتكلم وانا ماليش علاقة بيك 
فهد: ممكن تهدي وتفهميني حصل اية 
ملك: محصلش حاجه 
فهد بزعيق خفيف: لا حصل يا ملك ازاي تتعبي وتسخني كدة من غير حاجة اكيد حصلك حاجة 
ملك بدموع: هحكي 
(فلاش باك) 
ملك بعد ماطلعت باست مامتها وجايا تدخل الاوضة واقفها صوت ابوها: كنتي فين
ملك: قاعدة على البحر 
احمد (ابو ملك)بأستهزاء: بجد!؟؟ تصدقي كنت فاكرك في الجامع 
ملك: لارد 
احمد: كنتي فين 
ملك: كنت على البحر ولهى 
احمد بزعيق وكمان بتكدبي ونزل فيها ضرب بدون رحمة بالحزام 
ملك: ونبي خلاص صدقني ونبي 
بابها نزل فيها ضرب بدون رحمة لحد مقال: واضح اني مربتش عدل يا بنت **** اتفو عليكي وعلى اشكالك ومشى ملك مش قادرة وقعدت تعيط من الوجع نامت
(باااك) 
ملك بدموع: بس دا الحصل ممكن امشي 
فهد من كتر الغضب كان عايز يروح يقتل ابوها دااا 
ملك: بتلم حاجتها بعياط رهيب وجايا تمشي 
فهد: متعيطيش ارجوكي صدقيني هجبلك حقك صدقيني فهد في الوقت دا كان عايز يخدها في حضنو بعيد عن الناس بس خاف تفهموا غلط 
ووصلها البيت 
ملك: بس هنا 
فهد: بس دا مش بيتك 
ملك: هنزل على اول الشارع هنا علشان بابا 
فهد بحزن: ماشي خالبالك على نفسك و في بالو بيتوعد لأبوها
ملك:سلام ومشيت
فهد: سلام يا ملك الفهد
طلعت ملك البيت لقت ابوها بيقولها في عريس متقدملك
ملك: بس انا لسة صغيرة
بابها: دا اخركلام عندي الراجل مبسوط وكويس وهيعيشك ملكة وعنده 60سنة
مامت ملك وملك: اييية!!!
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك رد

error: Content is protected !!