Uncategorized

رواية غرامي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

 رواية غرامي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

رواية غرامي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

رواية غرامي الفصل السادس 6 بقلم مريم حسن

مازن:ونا اللي بقول دي غرام محترمه طلعتي ش**** 
غرام بعياط:وسع كده ابعد عني
سامر:اي يروحي مـالگ
غرام بعياط:والله ما اعرفه ي مازن والله اول مره اشوفه اصلا انا ..انا كن
مازن:بس اسكتي مش عايز اسمع حاجه انتي طا
زياد:مازن اوعي تقولها
مازن:زياد بتعمل ايي
زياد:مكنش ينفع اسيبك تيجي لوحدك جيت وراك بس متقولهاش ي مازن
غرام:والله انا ما اعرفه انا اول م
مازن:انتي تسكتي مش عايز اسمع صوتك
زياد:مازن سيبها تتكلم 
غرام بعياط:طب خليني اشرحل
مازن بصوت عالي:مش عايز اسمع حاجه اخرصيي
سامر:ايدا يروحي انتي ازاي عايشه مع الكائن ده مش قولتلك تعالي عيشي معايا ونهرب انا ونتي قولتيلي لما اخد فلوسه
غرام بعياط:والله انا مااعرف هو بيتكلم علي اي وبعياط اكتر:حد يصدقني انا معرفوش والله
سامر:بتستعري مني يحياتي ينفع كده
مازن:اه يا بن ال**** وضربه
زياد:مازن اهدي بس كده يلا تعالو ننزل بس كده عايزك في كلمه
مازن:معدش فيه كلام هيتقال دول*** بتخونيني ي غرام ونا اللي فاكرك محترمه طلعتي شيطان
سامر بابتسامه صفرا:ابقي طمنيني عليكي يروحي
زياد شد مازن وقال ل غرام يلا ونزلو تحت
مازن:فيه ايييه ؟
زياد:هقولكو بس مش هنا تعالو نركب العربيه ونمشي 
مازن:ها قول
زياد:ماشي
  بقلم مريم حسن سليمان
♥️ ♥️ Flash Back:
زياد:اكيد انا مش هسيب مازن المره دي يروح لوحده وكمان وهو مضايق كده ممكن يعمل حاجه لازم اروح وراه
♥️♥️تحت البيت اللي فيه غرام♥️♥️
زياد:اي ده مين اللي طلعوه من ورا الشجره دول لاء وبيبصو ل مازن وهو طالع وبيضحكو لازم انزل م العربيه واقرب شويه اسمعهم
اسامه:اتمني يطلقها ونخلص بق عشان غرام دي بتاعتي من زمان اصلا
شهد:اكيد هيطلقها انت مش شايفه اصلا طالع والغضب مالي وشه ازاي
اسامه:بس الخطه جامده 
شهد:افكارك دي بتجيبها منين
اسامه:انا اسامه الشناوي مفيش حاجه تصعب عليا
شهد:هههه يام سهل
اسامه:تعالي تعالي نمشي ونستني اتصال من سامر
شهد:اوك
♥️ ♥️ Back..
مازن:اييه .. يعني اللي كان بيبعتلي الرسايل دي هواا؟
زياد:ايوا اكيد
غرام:صدقت انا والله معرفهمش
مازن:ششش،انا هطلع اوريه ازاي يعمل كده 
زياد:استني ي مازن مينفعش كده هتعرفهم انك عرفت واحنا مش عايزين كده يلا روح انت يصاحبي 
مازن:طيب 
زياد:ماشي يصحبي سلام 
زياد لنفسه(هقربكو من بعض مهما حصل )
♥️♥️في البيت♥️♥️
مازن:احم غرام انا اسفف
غرام:اسف ..ده انت حتي مخلتنيش ابررلك
مازن:اسف والله انا ساعتها مكنتش شايف قدامي
غرام:خلاص ..انا داخله انام
شدها من ايديها
مازن:قولتلك اسف
غرام:اعتزارك مرفوض
مازن:ده اخر كلام؟
غرام:ايوه
مازن:تمام
♥️♥️اليوم التالي♥️♥️
غرام:انا عايزه اروح اقعد مع خالتي يومين
مازن:تمم ..جهزي هدومك
غرام:تمم
بقلمي مريم حسن سليمان 
♥️♥️♥️♥️
رحمه:اهلا اهلا بحبايبي 
غرام/مازن:اهلا يا خالتي /اهلا يا ماما
ليلي:منورين
غرام:بنورك
مازن:احم طب انا همشي انا بقي يماما عندي شغل وغرام هتقعد معاكو يومين عايزه تغير جو وكده
رحمه:ماشي يحبيبي غرام تنور ف اي وقت
مازن:سلام
مازن مشي
ليلي:تعالي ي غرام اطلعك الشقه 
غرام:تمام
ليلي:اتفضلي ،عحبتك
غرام: اهه جميله 
#للكاتبه_مريم_حسن
ليلي:بجد انتي طيبه اوي ي غرام
غرام بإبتسامه:شكرا يحبيبتي 
ليلي:طب انا هسيبك ترتاحي 
غرام:تمام يقمرر 
   بقلمي مريم حسن سليمان 
♥️ ♥️♥️♥️ ♥️
زياد:ها يصحبي عملت ايي
مازن:عملت اي ف ايهه
زياد:زعقتلها صح؟
مازن:محصلش
زياد بشك:مش مصدقك بس تمم 
مازن:يبني مزعقتلهاش دي حتي قالتلي عايزه اقعد مع خالتي يومين و وديتها عادي
زياد بتفكير:حلو اي 
مازن:هو اي للي حلو 
زياد:احم ولا حاجه في اجتماع دلوقت
مازن:ايوه عارف ..يلا
بقلمي مريم حسن سليمان 
♥️♥️♥️♥️♥️
رحمه:قوليلي بق يا غرام مازن مضايقك بيزعقلك كده
غرام:لا ي خالتو مازن كويس معايا حتي ده محترم اوي وطيب وبيعاملني حلو
رحمه:الحمدلله يحبيبتي طمنتيني
ليلي:هو مازن مش هييجي يقعد معانا يومين ولا ايي؟
غرام:مش عارفه 
ليلي:اهو جه
مازن:مساء الخير
رحمه/ليلي:مساء النور
رحمه:تعالي يحبيبي اقعد كل مع مراتك من ساعه ما جت وهيا مش عايزه تاكل
مازن:احم مش عايزه تاكلي لي ي غرام
غرام:عادي مليش نفس
رحمه:اكلي مش عاجبك نطلبلك دليفري 
غرام بسرعه:لا يا خالتو اكلك جميل ده حتي شكله حلو بس انا ماليش نفس
رحمه:طب تعالي هنا اي خالتو دي انا خلاص بقيت ماما يعني تقوليلي ماما
غرام:حاضر يا ….ماما
رحمه:ايوه شاطره طب انتي مكسوفه تاكلي قدامي انا وليلي انادي سماح تطلعلك الاكل فوق
مازن بزعيق:خلاص بقا انشالله ما طفحت 
رحمه:مازن في ايه
غرام الدموع اتملت فعنيها وقامت تجري ع الاوضه وليلي راحت وراها
رحمه:مازن عيب اللي عملته ده
مازن مبيردش
رحمه:مازن انا بكلمك
مازن:نعم
رحمه:ينفع اللي عملته ده كسفتها قدامنا كده
مازن:انا مقلتش حاجه غلط هيا مش عاوزه تاكل فكك منها بقا
رحمه:اي فكك منها دي مازن دي مراتك وبنت خالتك كمان وكانت لسه بتشكر فيك وتقول انك كويس وبتعاملها حلو 
مازن ببرود:طيب
رحمه:قوم صالحها يلا
مازن:ماما خلاص بقا
رحمه:عشان خاطري
مازن:اووف ..طيب
   بقلمي مريم حسن سليمان
    ♥️♥️♥️♥️♥️♥️
ليلي:غرام معلش تلاقيه مضايق من حاجه اهدي طيب عشان خاطري
غرام مسحت دموعها:خلاص عادي مش زعلانه
ليلي:طب اضحكي
غرام ابتسمت
ليلي:ط
الباب خبط
غرام:اتفضلي 
مازن دخل
ليلي:طب انا هخرج انا عايزه حاجه ي غرام
غرام:!خليكي معايا
ليلي:لا يلا باي
غرام:طيب
مازن:انا اسف
غرام:تمم
مازن:اسف انا كنت مضايق كان فيه مشكله ف الشركه وكده
غرام:خلاص تمم
مازن:مسامحاني
غرام:ايوه 
مازن:طيب هجيب ناكل بقي
غرام:طيب
 بقلمي مريم حسن سليمان 
♥️♥️♥️♥️
ليلي:هروح اذاكر شويه يماما
رحمه:ماشي يحبيبتي
ليلي راحت اوضتها ومسكت فونها 
ليلي:احم الو
زياد:الو
ليلي:ها كنت عايز ايي
زياد:عايز اقرب مازن وغرام من بعض ينفع تساعديني
ليلي:اكيدد هساعدك ..بس هنعمل ايه
زياد:هقولك بصي ******** بس كده
ليلي:يالهوي
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد