Uncategorized

رواية صليت عارية الفصل الثالث 3 بقلم سماح أبو زيد

 رواية صليت عارية الفصل الثالث 3 بقلم سماح أبو زيد

رواية صليت عارية الفصل الثالث 3 بقلم سماح أبو زيد

رواية صليت عارية الفصل الثالث 3 بقلم سماح أبو زيد

سامعه صوت نفس من ورايااا وسخونه شديده جداااا وصوت الاغاني بدأ يزيد جاامد وابتدي الكائن المجهول داا يحضني من ظهري……؟!
صرخت 
وصرخت وصرخت 
فتحت عيني في لحظه 
لفيت نفسي علي السرير لسه 
اي داااااااا…….؟!
قومت بصيت علي ايدي عشان اشوف العلامات اللي كانت عليهاا 
بس اتصدمت من اللي شوفتواا 
مافيش اي اثر ليهاا 
اختفت بمعني اختفت…..
طب ازاااي…
يعني كل داا كان كابووس 
طب ازاااي اناا هتجنن والله العظيم هتجنن…..
لا وكمان دا كابوووس جوا كاابوس يعني حاجه اخر جناااان وشكلي كدا هشرف طول حياتي في المصحه….؟!
قومت خاااايفه جدا ومرعوبه اكتر ولبست بسرعه وخرجت اقعد مع سيف اخوياا بره ومدخلتش الاوضه تاني غير لما النهاار طلع……
دخلت الصبح الاوضه وبعد محاولات كتيره جداا جداا للنوم 
نمت عادي ومحصلش اي حاااجه
وبعدين اناا قولت ممكن يكون مجرد كاابوس وخلاااص انتهي..
صحيت علي صوت امي كالعاده:
قووومي بقاا ي زفته المغرب هيأذن اي هتنامي اليوم كلوااا يعني ولاا جامعه ولا صلاه ولا حتي بتساعديني في ام البيت ولا بتعملي اي حااجه كداا خاالص 
اوماال انتي عايشه ليه هااااا
عايشه عشان ترفعيلي الضغط والسكر دا اناا قربت اموووت بسببك يشيخه….
انااا مش عارفه اللي هيتجوزك هيطيقك ازاي 
اذاك امك اللي هي امك مش طايقاكي 
_حاااااضر ي حااااجه حاااضر قايمه اهووو 
مش كفايه منيماني امبارح من غير اكل عشان طلبت منك الشااورماا اللي بقالي شهر او اكترطلباهاا منك 
ااه صح ماناا افتكرت هو انتي ينفع برضوا تزعلي مرات سيف 
اصل هي مابتحبهااش 
سووري….
بس ازاي ايجالك قلب انك تسيبي بنتك كداا 
 وروحت عامله اضراب عن الاكل عشان اصعب عليكي
وللاسف مطلعتيش ام ولا حتي فاكرتي تجبيلي اي حاجه غير الشاورماا
اهم حاجه عندك ترضي مراتوا 
وبنتك في ستين دااهيه والله بجد حراام…..
=بت ابعدي عنيي 
الاهي ان شالله مطفحتي ولا كلتي وافضلي كدا علطول هتوفري 
_ماشي ي ماما تسلمي
بس معلومه بس بنتك حالياا مايته من الجوع ومش هسكت غير لما اعمل اللي نفسي فيه 
وقومت ومن قدامهاا 
ومش حكيتلهاا اي حاجه من اللي حصلتلي 
مش كفايه نيمتني من غير اكل….!
وبعدين كمان هتفضل تقولي مش اناا قولتلك هتتلبسي ومش عارفه اي والكلام اللي مش ليه اخر داا 
لان اناا محطتش في بالي اصلااا ويمكن يكون مجرد كااابوس واناا اللي مزوداها شويتين…ف ربنااا يستر بقاااا
بليل دخلت اوضتي وتقريباا كداا نسيت اللي حصل معايا امبارح او بعمل نفسي ان اناا نسيت عشان اركز في حياتي 
ف فتحت الاب وشغلت الموسيقي المفضله لياا برضوا وبرضوا قلعت اغلب هدومي كدااا….
وقعدت اكلم صحابي علي الواتس وادخل علي الانستا شويه ومن الانستاا علي الفيس كداا يعني 
وكعاده كل يوم دخلت علي جروب روايات الرعب وابتديت ادور علي روايه اقرأها بس المرادي واناا قاعده علي الاب…
مش من الفون…
لامحت نفس الروايه اللي هي”صليت عاريه “ف فتحتهااا….؟!
اي داا مش دي الروايه اللي كنت بقرأها امبارح قبل م نام ونمت ومكملتهااش…..؟! اه والله هي فعلااا 
ف ابتديت بقاااا اقرأ عشان اكملهاا وكداا بس من هناا افتكرت الكابوس المزعج والمخيف….؟!
بدأت اسأل نفسي اسأله…..؟!
طب اقرأهاا ولا لا…؟!
طب اي اللي هيحصلي تاني لو قرأتها؟!
وخوفت جدا واترعبت لما افتكرت الكابوووس،داا واللي بوظ حياتي بمعني الكلمه….!
بس في الاخر شيلت الموضوع دا من دماغي عشان اكمل الروايه ومخافش بمعني اصح لان بمجرد التفكير فيه بترعب جدااا….!!
شويه وانا بقرأ في الروايه ومندمجه جدا مع الاحداث 
الاب فصل شحن…..
_اووووف
اي الحظ دا بقااااااا 
جايه تفصل يعني بعد م ندمجت 
اي القرف دااااا……
قومت اتأكد من فيشه الشاحن 
روحت لحد الفيشه شيلتهاا وحططهاا تاني علشان لو كانت مهزوزه يعني وكداااا….
وراجعه تاني شوفت حااجه 
خلعت قلبيي من مكانه…..؟!
وفجأه….؟؛
يتبع….
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!