Uncategorized

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثالث 3 بقلم ريم أحمد

 رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثالث 3 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثالث 3 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الثالث 3 بقلم ريم أحمد

الدكتور: للأسف،  المريض جاتله جلطه والحمد لله قدرنه نلحقه
رحمه ببكاء : وهو عامل ايه دلوقتي ي دكتور 
الدكتور : الحمدلله عدي مرحله الخطر وهننقله اوضه عاديه 
عمر بدموع : شكرا ي دكتور 
اسد واقف مصدوم …
ثم نقل محمد الي اوضه عاديه 
رحمه ببكاء : اصحي ي محمد 
عمر بدموع: بابا سامعني 
اسد : قرب منه ومسك ايده ثم انهار في البكاء ???????? اسف ي بابا سامحني ولله أنا موافق اني اتجوز رنا بس قوم يله????
بدء يفوق ثم رفع ايده وملس علي شعر اسد 
اسد: بابا انت صحيت ثم مسك ايده وقبلها اسف ي بابا انا السبب في الا انت فيه دلوقتي 
محمد يصوت ضعيف : لاء يبني مش انت السبب ، وانا مش هجيلك علي حاجه 
اسد :  لاء ي بابا انا موافق اني اتجوز رنا 
محمد : يبني  خلاص انا مش عايز اجبلك 
اسد : انا موافق ويله بقي علشان نسافر انا هروح اشوف الدكتور 
ثم خرج اسد من الغرفه متوجه الي الدكتور 
في الغرفه 
رحمه وعمر ومحمد  : فضلوا يضحكوا ????????( ايوا دي كلها خطه الي كان متوقع  انها  تكون خطه يقول في الكومنتات تحت????????) 
عمر : بصفيره بس برافوا عليك ي بابا 
رحمه وهي بتمسح دموعها : ولله انا مقدرتش امسك دموعي وقت م شفت اسد مصدوم ومش قادر يتكلم ولما جيه هنا وفضل يبكي ذي الطفل ????????
عمر : اه ولله ي بابا صعب عاليا قوي 
محمد : مكانش قدامي خل غير كده
عند رنا 
بعد م صعدت الي غرفتها جلست علي السرير وفضلت تعيط ????
رنا: كل حاجه غصب حتي الجواز انا مالي اذا هو مش عايز يتجوز بعد م حبيته خانته ليه اتجوزه انا انت السبب ي اسد بكررررهك بكرهك 
 Reem Ahmed ????
عند اسد 
اسد : انتي السبب ي  رنا ولله لدفعك تمن ده كلوا وهعيشك اسود ايام حياتك بكررررهك ( وهي مالها بس ????????) 
ثم ذهب الي الدكتور وكتب ليه خروج وذهبوا الي المنزل 
اسد : بابا ارتاح انهارده و بكره نسافر 
محمد : وليه يبني بكره نسافر دلوقتي 
اسد : ي بابا انت تعبان 
محمد: يبني انا الحمدلله بقيت كويس 
اسد ” بس ي بابا 
رحمه بي مقاطعه : خلاص ي اسد ابوك قال نروح انهارده يعني انهارده ويله روح جهز شنطتك وانا ي عمر يله روح جهز شنطتك كمان 
محمد ورحمه : صعدو الي الاعلي 
محمد : كده تمام 
رحمه: الحمدلله انو الخطه نجحت 
ثم بدأت رحمه في تجهيز الشنط 
محمد اتصل علي والده: ايوا ي بواي احنا جاين انهارده 
الجد : بجد ي والدي اسد وافق 
الجد : ايوا ي بواي ثم قص له علي م فعله 
الجد : ده كلوا ي والدي 
محمد   : مكانش قدامي حل غير كده 
الجد: ماشي ي والدي توصلوا  بي السلامه 
Reem Ahmed ????
في قصر الرواي 
صعدت روز الي رنا 
روز بصدمه” رنا مالك ليه بتبكي
رنا ببكاء : مش عايزه اتجوزه
روز وهي تحتضن اختها: خلاص اهدي ي رنا 
رنا : كل حاجه غصب حتي الجواز 
روز : ابوكي وافق وجدك  يبقي خلاص 
رنا وهي تسمح دموعها: تمام وانا هتجوزه بس مش هطول في الجوازه لأنه يطلقني غصب عنه لاني هوريه النجوم في عز الضهر 
روز : متعمليش كده ي رنا 
 رنا : انا هعمل هعمل كتيررررر قوي 
رنا : روز تنزلي دلوقتي عايزه انام ولي يسألك عاليا قولي نايمه 
روز  : ماشي 
ثم غادرت الغرفه روز متوجه الي الاسفل 
في غرفه من غرف القصر تجلس عبير مع ابنتها فرحه 
عبير : ليه مطلبش ايدك انت اشمعنا رنا 
فرحه : وانا ايه عرفني يما
عبير : ماشي اذا خليت الجوازه تتم????????
فرحه . هتعملي ايه يما 
عبير . استني وشوفي 
في القاهره 
خلصوا تجهيز الشنط وصعدوا الي السياره متوجهين الي الصعيد ????
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!