Uncategorized

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل العاشر 10 بقلم ريم أحمد

 رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل العاشر 10 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل العاشر 10 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل العاشر 10 بقلم ريم أحمد

عمر بصدمه: قولتي ايه 
روز : بحبك 
عمر : بتتكلمي جد 
روز : اه ولله وبحبك كمان من وانا عندي ٨ سنين عارفه اني كونت طفله بس لما بقيت  أكبر  بقيت احبك اكتر بس انت سبتني وسافرت وفضلت ١٠ سنين مسالتش عاليا وانا قررت اني انساك لاني قولت اكيد انت نستني وعشت حياتك 
عمر وهو يحضنها : عمري ما نسيتك ي قلبي انا بحبك من وقت م اتولدي وشوفتك قولت لما اكبر هتجوزك بس لما سافرت فكرت نفس تفكيرك وقولت اكيد هي  بتحب حد  بس لما جيت وشفتك انبهرت بجمالك وحبي ليكي زاد اكتر ولما ضربتيني كف علشان حضنتك انا انبسط جدا علشان محافظه علي نفسك وطلبت ايدك من عمي وقت كتب كتاب اسد علشان عارف عمي هيوافق وانتي ملكيش كلمه ???????? وعمي  وافق وكتبت الكتاب وبقيتي ليا ، وحبيت اخوفك فا قولت ليكي هتشوفي اسوء ايام حياتك بس مقدرتش اشوف دموعك يا قلبي انتي❤
روز بدموع  : يعني بتحبني 
عمر: بعشقككككك❤ ويله غيري وانا رايح اغير علشان ننزل نفطر 
روز : حاضر ثم ذهب الي غرفته 
” عند اسد” 
ابدل ملابسه ونزل الي الأسفل وجلس علي السفره ثم نزلت روز ومن خلفها عمر وبداو  في تناول الأفطارهم جميعاااااا 
مرت الايام سرعياااا مع كره اسد لي رنا وحب عمر اكتر واكتر لي روز❤ 
” واتي اليوم المنتظر يوم الزفاف” 
كانت روز ورنا يجلسان في الغرفه 
روز : رنا  عايزه اقولك حاجه 
رنا : قولي 
روز : عمر قالي انو بيحبني وانا بصراحه بحبه 
رنا : حضنه اختها وقالت ، ربنا يسعدكم ي قلبي ❤
ثم دخلوا فتتان
رنا : انتوا مين 
ردت فتاه منهم : احنا الي هنحطليكم الميكب 
روز : تمام 
ثم ارتدوا فساتين الزفاف مع لفه الطرح البسيطه الميكب كانوا قمررررات 
الفتتان: بجد انتوا قمرررات
روز و رنا : شكرا 
في الاسفل ** 
جاسر : كل واحد يطلع يجيب عروسته
عمر : وانت هنطلع معانه ي عمي 
جاسر مش راضي يطلع فوق علشان روز جاسر روز 
جاسر : لاء 
عمر : علشان خاطري 
ثم صعدوا الي الاعلي وفتحوا باب الغرفه 
وانصدم كلا من عمر واسد بجمال روز و رنا 
ذهبت روز الي والدها وقبلت يدها ثم قالت ” اسفه ي بواي ان شاء الله كان لساني انقطع قبل م اعلي صوتي عليك????
جاسر: وهو يحضنها بعد الشر عليكي ي بنتي انا مسامحك 
ثم ذهبت رنا الي والدها وقبلت يديه ثم حضنته هي وروز 
عمر بضحكه: وانا مليش حضن من مراتي ي عالم وله ايه ????
ثم ذهب الي روز وشالها وبقي يلف بيها ثم قبل جبينها وأمسك يديها ونزل الي الاسفل 
ثم ذهبت اسد الي رنا وقبل جبينها وأمسك يديها ونزل الي الاسفل 
كان الجميع مبسوط ومر الفرح بسلام بدون مشاكل ثم انتهي ولن تتبقي سو  العيله 
اسد : احنا  هنسافر دلوقتي 
جاسر : ارتاحوا انهارده و بكره سافروا 
كريمه : اقعدوا كام يوم ي والدي 
أسد: معلهش احنا عايزين نسافر دلوقتي 
محمد : سبوهم علي راحتهم 
ثم صعدت رنا الي الاعلي كي تغير فستان الفرح و تجهز شنطتها قبل اسد  ثم نزلوا الي الاسفل  وودعوا العائله مع بكاء البعض ???? وصعدوا السياره متوجهين الي القاهره……..
صعد عمر ورنا الي وروز الي غرفتهم 
عمر : مكونتش متوقع انك هتكوني ليا 
روز : ولا انا 
عمر وهو يمسك يديها: اوعديني انك متسبنيش 
روز : اوعدك❤❤
بعد ساعات طويله الي النوم رنا ثم نامت لن تشعر بنفسها الا واسد بيقول ليها اصحي وصلنه  
نزلت من السياره وانبهرت من جمال الفيلا من الخارج 
ثم دخلت خلف اسد الي الداخل 
اسد : من اللحظه دي انتي هنا ذيك ذي الخدامه 
رنا : ….
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد