Uncategorized

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم ريم أحمد

 رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم ريم أحمد

رواية جواز بالغصب ثم تحول إلى عشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم ريم أحمد

رنا بصدمه: ايه 
اسد : بقولك من اللحظه دي انتي هنا ذيك ذي الخدامه 
رنا بدموع: انا عملت ايه علشان تعمل معاي كده 
اسد : لأنك السبب  في تعب ب** ثم صمت 
رنا  : انا السبب في ايه كمل ليه سكت 
اسد : ملكيش دعوة انتي هنا خدامه و الخدامه مش من حقها تسأل 
رنا بدموع: فين اوضتي 
اسد : تعالي ورايا ثم ذهبت خلفه ووجدت الغرفه في غايه من الفوضى الغبار الذي يملأ الأرض العنكبوت الي ملأ المكان من رغم الفيلا جديده 
رنا : ايه ده 
اسد: هي دي اوضتك مش عجباكي 
رنا : عجباني اتفضل  عايزه انام ثم خرج اسد من الغرفه 
رنا سقطت علي الارض وانهارت في البكاء  وقالت ليه ، ليه يارب يحصل معايه كده انا عملت ايه علشان يعملني المعامله الوحشه دي من رغم انا الي مغصوبه علي الجوازه ثم نامت من تعب السفر والبكاء ????
Reem Ahmed ✍✍
نروح مكان تاني 
” في قصر الرواي ” 
كريمه : رنا وحشتني جدا 
رحمه :هي لحقت توحشك دي لسه سيباكي امبارح 
كريمه:حاسه قلبي مقبوض عليها حساها تعبانه ( انها الأم ????????) 
جاسر : ليه مش بتحسي بيا لما اتعب 
الجد بضحكه: كريمه بتحس بي الكل لما بيتعب 
كريمه: ديما نصرني عاليه ي عمي
محمد : ذي اخوك ي جاسر في ناس هنا مش بتحس بيه ( قصده علي رحمه ????) 
رحمه: بتقول حاجه ي ابو اسد 
محمد : لالاء بقول انا مراتي ديما حاسه بيا????
رحمه : بحسب 
ثم ضحكوا جميعهم 
الجد : عمر و روز  لسه منزلوش
محمد : سيبهم علي راحتهم ي بواي 
 Reem Ahmed ✍✍✍
” في غرفه عبير ام فرحه ” 
عبير بتتحدث في الفون : هي سافرت القاهره عندك 
مجهول : قوليلي اعمل ايه ي ست هانم وانا تحت امرك 
عبير: قالت ليه حاجه ( الحلقات الجايه هنعرفها) 
مجهول : ماشي ي ست هانم بس الاهم الفلوس 
ثم اغلقت الهاتف وابتسمت بشر اما بقي انتي ي ست روز هعرف اذاي اخلي عمر يطلقك ( لو الشر سابك ي ام فرحه ميبقاش شر????????????) 
 Reem Ahmed ✍✍
في غرفه عمر و روز “”” 
استيقظت روز ونظرت جانبها وجدت عمر نايم بقيت تتأمل ملاحمه الجميله ثم بدأ عمر يستيقظ من النوم ونظر جانبه وجد روز تنظر إليه بي ابتسامه 
عمر : مكونتش اعرف اني حلو كده ثم غمز لها????????????
روز اتكسفت: انا قايمه ليك خاالص واتت لتقوم ولاكن عمر شدها لحضنه ثم قال 
عمر: مدام مقولتش ليكي قومي يبقي متقوميش فاهمه 
روز : لاء مش  فاهمه ثم أخرجت له لسانها????????
عمر بضحكه: متجوز طفله ي ربي 
روز : مش عاجبك طلقني 
عمر : هو احنا لحقته علشان نطلق 
روز: م انت الي بتقول طفله 
عمر : وأجمل طفله 
روز بكسوف: بس بقي ????????
عمر : ي لهووي علي الفراوله ي ناااس????????????
“نسبهم بقي ونروح مكان تاني ” 
Reem Ahmed ✍✍
عند اسد و رنا “” 
استيقظت رنا علي اندلاق مايه سااقعه عليها 
رنا  : ايه ده 
اسد : كفايه نوم ي عروسه ويله قومي جهزي الفطار وبعد كده تنضفي الفيلا كلها 
رنا : حاضر بس هغير الأول خرج اسد من الغرفه 
رنا : ماشي ي اسد منا لازم اعرف السبب الي مخليك كرهني كده لازم اعرفه ثم اخدت شور وابدلت ملابسها وكانت ترتدي ( بنطلون برمودا عليه تيشرت بنص كم وعملت شعرها ديل حصان) وخرجت من الغرفه وجدت اسد ينتظرها 
ولاكن عندما رآها اسد لا يستطيع ابعاد نظره عليها من شده جمالها وشعرها الأصفر الي يخلي الشخص يذهل من شده جماله ????
رنا : فين المطبخ 
اسد فاق من سرحانه تعالي ورايا وذهب وذهبت خلفه 
رنا : عايز ايه احضره ليك 
اسد بسخريه: انتي بتعرفي تعملي ايه 
رنا : لن ترد عليه وبدأت في احضار الطعام خرج اسد وجلس علي السفره ثم بعد مده من الوقت خلصت رنا الأكل وطلعته علي السفره  واتت لتذهب 
اسد : تعالي كلي معايه
رنا بسخريه : من امتا الخدمين بيقعدوا علي سفر ???????? ثم ذهبت الي غرفتها وبدأت تنضفها بعد م انتهت تنضيف وبقيت الغرفه ذي الفل 
رنا : وهي بتقلد اسد ، دي أوضتك مش عجباكي ، مالها ذي الفل اهي 
اسد من خلفها : بتعرفي تقلدي اديكي 
رنا :…. 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك رد

error: Content is protected !!