Uncategorized

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل التاسع 9 بقلم رحمة عصام

 رواية حبيبي سبب عذابي الفصل التاسع 9 بقلم رحمة عصام

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل التاسع 9 بقلم رحمة عصام

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل التاسع 9 بقلم رحمة عصام

_يوسف بصدمه: انت بتقول اييه!!، متجوزناش ازاي يعني مش فاهم
=كريم بأرتباك: المأذون اللي جه كان معرفه قديمه وكنت متفق معاه يمشي الدنيا ويلغبط شويه حاجات في قسيمه الجواز بحيث ان يكون الجواز باطل ومتعملش حاجه فيها بحُكم انك جوزها
_يوسف بصدمه: انت كنت متفق مع مراد!! انتوا ازاي كده!؟ ازاي تدمروني كده؟؟ واحد خد البنت اللي بحبها والتاني اتفق معاه!؟ انا عملت فيكوا اي عشان تعملوا فيا كده؟؟ اطلع بره مش عايز اعرفك تاني
=كريم بحُزن: يوسف متعملش كده اسمعني بس
_يوسف بأنفعال وزعيق: اطلع بره مش عايز اشوف وشكك
بعد مـ كريم خرج يوسف فضل يكسر في الاوضه و كان في حاله انهيار وصدمه، احساس وحش برضوا لما حد من صحابك يخونك أو يحب خطيبتك والباقي يتفق معاه!!، ندى جريت عليه عشان تحاول تهديه بدل مـ يعور نفسه أو يحصله اي حاجه، زقها وقعها اتخبطت في طرف السرير ودماغها اتجرحت، لما وقعت وصرخت يوسف فاق من الحاله اللي هو فيها وشالها حطها على السرير وراح يجيب شاش وقطن عشان يعمل الجرح، وهو بيقرب منها عشان يعملها الجرح ندى خافت وبعدت عنه…..”
_يوسف بحُزن: متخافيش مش هعملك حاجه، واسف على اللي عملته بس مكنتش حاسس بنفسي
=ندى بخوف: ت ت تمام قبلت اعتذارك، وشكرا لمساعدتك، بعد اذنك اخرج عشان اغير هدومي
قرب منها شويه
_يوسف ببرود: متفتكريش عشان اتأسفت أن كده هغفرلك على الـ عملتيه، حسابك معايا تقييل ومتحاوليش تهربي عشان هجيبك، خدي راحتك انا في الاوضه اللي جمبك
=ندى بصدمه: اي يارب الانفصام اللي عنده ده، جتك القرف
________________________________
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”
اووف اخيرااا اتجوزنا انا مش مصدقه وحاسه اني بحلم! معقوله اكتر شخص حبيته وكنت فاكره ان مستحيل اكون من نصيبه بقا جوزي دلوقتى!؟ قد اي ربنا ده جميل وبيجبر بخاطر الواحد، فوقت من سرحاني على صوته وضحكته اللي بتخطف قلبي وهو بيقولي …”
_مراد بأبتسامه: مبروك ياعروسه
=حنين بكسوف: الله يبارك فيك
_طب اي
=حنين بأستغراب: اي؟؟
_فين حضن كتب الكتاب؟؟
=حنين بغضب: شششش حضن اي و.
قبل ما كمل كان خدني في حضنه اصلا وفضل يضحك عليا المشمحترم ده” 
_مراد بضحك: متتكسفيش بس عشان مش متعود عليكِ كده
=حنين بغضب: متكسفش لي يعني مش بنت ومن حقي اتكسف!!
_مراد بأبتسامه: لا ياستي مش بنت انتِ… 
=حنين بمقاطعه: نعم نعم انت ازاي اصلا تقو…
_مراد بمقاطغه: ست البنات….ست البنات مخلتنيش اكمل، طول عمرك لسانك طويل ومبتصبريش تسمعي للأخر، يلا نمشي عشان قدامنا يوم طويل
=حنين بأرتباك: اا ا هو هو احنا هنروح فين
_هنروح اوتيل نقعد فيه لحد مانشوف مكان نسافرله ونبعد عن هنا
=حنين بخوف: طيب احنا احنا هنقعد في أوضه واحده!!
_مراد بأبتسامه: متخافيش انا مش ممكن اعمل اي حاجه لحد ما الأمور تتصلح
=حنين بأرتياح: تمام ماشي يلا
وصلنا الاوتيل كان جميل وباين عليه انه غالي، سرحت فيه وفضلت اتمشى واتفرج عليه، وبعدين طلعنا الجناح بتاعنا وفضلنا نضحك ونهزر ونسيت خالص ندى والمصيبه اللي حطيتها فيها!!….”
_حنين بخوف: مراد مراد، ندى انا نسيتها عايزه اتطمن عليها، ممكن يكون حصلها حاجه انا خايفه عليها
=اهدي مالك في أي، انا هكلم كريم دلوقتي واسأله عليها……..الو ياكريم اي الأخبار عندك، ندى كويسه!!؟
_كريم بحُزن: لا ياسيدي الأخبار مش كويسه ولا ندى كويسه
=مراد بقلق: في ايه قلقتني!
_ندى امبارح كانت هتضيع ويوسف ضربها و…….ده اللي حصل ولولا اني لحقتهم كان زمان حصلها حاجه
=مراد بحُزن: تمام اقفل دلوقتي وهكلمك بعدين
_حنين بدموع: ندى بامراد لازم نلحقها، هي ملهاش ذنب
=مراد بقلق: اهدي انا هتصرف، يلا ننام والصبح يحلها ربنا
مراد نام وانا فضلت قلقانه على ندى واللي كان هيحصلها بسببي، طيب هي كويسه دلوقتى ولا لا، يوسف بعد ماعرف انهم مش متجوزين عمل اي، وندي حالتها اي دلوقتى، كل دي اسأله بتدور جوايا وانا مش عارفة اعمل ايه ولا اوصلها ازاي، استغلت أن مراد نام وخدت الفون واتصلت بيها…..”
_حنين بدموع: الو…….ندي انتِ كويسه
=ندى بتعب: متقلقيش عليا، بتتصلي ليه كده خطر عليكِ
_حنين بدموع: ياستي مش مهم اي حاجه المهم اطمن عليكِ
=مش بعد اللي وصلناله ده تضيعي تعبنا، اقفلي يلا قبل مـ يوسف يجي
_يوسف بغضب: لا مانا جيت خلاص
الفون وقع من ايد ندى وباين عليها الخوف”
=ندى بأرتباك: ي ي يو يوسف، ا ا انت جيت امتي
_يوسف بغضب: كنتِ بتكلمِ مين
=ندى بخوف: دي دي دي واحده صاحبتي كانت بتسأل عليا
مسك الفون لقاه رقم مراد قفل المكالمه عشان ندى مكنتش قفلتها اصلا وحطه في جيبه وفضل يقرب منها ومسك شعرها جامد…..”
_يوسف بزعيق: صاحبتك صح؟؟؟انتِ بتلفي على كل واحد شويه؟ امبارح كنتِ هتتجوزيني والنهارده بتكلميه!؟ اي الـوساخه اللي انتِ فيها دي،ان..
ندى ضربته بالقلم ويوسف كان مصدوم من اللي عملته…..”
_ندي بغضب: الظاهر عشان سكتلك امبارح هتسوء فيها، لا فووق انت فاكرني هسكتلك! بعد كده او قولتلي كلمه هردهالك ألف ومش هسكتلك على أي حاجه هتعملها معايا وابعد كده عايزه امشي من هنا
=انتِ فاكره دخول الحمام زي خروجه؟؟، انتِ اللي دخلتي هنا بمزاجك وهتخرجي بمزاجي
راح يجيب حبل وربطها بعدين طلع الفون واتصل على رقم….”
_الو يبشه، معلش عايزك في خدمه، هبعتلك رقم عايزك تعرفلي مكانه فين
=حاضر ابعته وخمس دقايق وهرد عليك
_ندى بخوف: انت هتعمل ايه
=يوسف بضيق: حاجه متخصكيش
_ندى ببرود: ايوه يعني انت هتوصلهم وبعدها هتعمل ايه؟ هما خلاص زمانهم اتجوزوا! ابعد عنهم وشوف حياتك جريك وراهم مش هيفيدك بحاجه
الفون رن…..
_ايوه قولي العنوان معاك، اوتيل…..؟ تسلم يبشه شكرا
قام وشد ندى وركبها عربيته وهما في طريقهم لـ حنين
________________________________
_حنين بخوف: مراد…. مراد اصحي
=مراد بنوم: امممم
_حنين بدموع: انا خايفه قوم
=مراد بفزع: اي مالك في ايه
_حنين بعياط: انا اتصلت بـ ندى ويوسف عرف وخايفه يكون عملها حاجه
=مراد بغضب: يااا الله، قولتلك هتصرف انا اي اللي انتِ عمليه ده!! زمانه عرف مكانا، انا هنزل اجيب اورقنا تكوني لميتي الهدوم عشان نمشي بسرعه
_حنين بزعيق: انت بتزعق لي كنت عايزه اطمن عليها
=مراد بضيق: مش وقته يلا
قومت اعمل اللي قالي عليه وانا ركبي بتخبط في بعضها من كتر الخوف، معرفش احنا بنهرب منه لي، ممكن يعمل فينا حاجه برضوا، وانا مشغوله وبحط الهدوم لقيت حاجه بتخبط على كتفي….”
_حنين: مراد انا….بصدمه: يوسف!!
حط المسدس على دماغي
=يوسف بأبتسامه: وحشتيني ياروحي
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة الزين للكاتبة نانسي محمد

اترك رد