روايات

رواية لا عائق في طريق الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم فدوى خالد

رواية لا عائق في طريق الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم فدوى خالد

رواية لا عائق في طريق الحب البارت الثاني عشر

رواية لا عائق في طريق الحب الجزء الثاني عشر

رواية لا عائق في طريق الحب الحلقة الثانية عشر

نورين بخضة : سامح ! أية إلي حصله .
علياء : اهدى هيبقى كويس .
نورين : أهدى أية أنتِ مش شايفه أية إلي حصله، لو سمحت حد يجيب برفان .
علياء : برفان أية يا قطة مش هيفوق كدة .
نورين بإستغراب : أومال هيفوق ازاى ؟
علياء : مهند، فارس، يوسف .
الثلاثة فى نفس واحد : نعم يا معلمي .
نورين : معلمي !
علياء : بصلة و هنفوقه .
نورين : نجيب برفان أحسن .
علياء : يا بنتي مش هيفوق، بصلة هى إلي هتمشي، صحيح يا سمر، مين القطة الكيوت دى .
سمر : دى نورين .
علياء : قلبها خفيف أوى صراحة، لما نشقلبها
نورين : تشقلبيني لية ؟
علياء : أنتِ دماغك دي فيها أية ؟
نورين : عقل .
علياء : يا سمر، قولتلك نجوزه لواحدة مفرفشة مش كيوت، دى هتعامل معاها ازاى ؟
سمر : تيجي منها متخافيش .
علياء : الكائن دة مش فايق لية ؟ مهند ؟
مهند : نعم !
علياء : هات شراب من جوه .
مهند : حاضر .
نورين : هتعملي أية بالشراب ؟
علياء : المعفن شراباته ريحتها بتجيب الشقة فلازم أن احنا نصحيه بيها .
مهند : يع أية القرف دة .
علياء : ألبسوا كمامات .
نورين : أف الريحة وحشة .
علياء : ألبسي كمامة بقا .
” قربت منه الشراب و فتح عينه و هو بيكح “
علياء : هات ماية بقا يا مهند، و اتحفظلي على الشراب دة .
مهند : حاضر يا فندم .
علياء : ازيك يا سامح، ليك وحشة .
سامح : نعم ! أنتِ حقيقية .
علياء : لا خيال نينينيني .
سامح : أية إلي جابك .
علياء : أغير جو .
سامح : بتغيري جو على حسابي .
علياء : بس ياض سيبني براحتي .
سامح : أية البرفان إلي شميتيهولي، ريحته وحشة أوى .
علياء : برفان، الذكي بيقول برفان .
نورين : شراب .
سامح : نهارك أسود يا علياء شميمتيني شراب .
علياء : أعملك ما غوقتش ببصلة .
سامح : يا عم مصطفى لم مراتك .
مصطفى : هو كل إلي يقابلني يقولي لم مراتك، لم مراتك، أية إلي حصل .
سامح : معلش يا حبيبي، لمها بقا .
مصطفى : اتلمي يا علياء .
سامح : بس كدة .
مصطفى : ايوة ببساطة .
سامح : يلا بقا، شرفتونا بزيارتكم الظريفة دى .
علياء : زيارة أية؟ احنا هنقيم فترة هنا .
سامح : عند بابا، عادى اقعدوا شوية و امشوا، و خدوا سمر معاكم .
علياء : تؤ تؤ عندك أنتَ .
سامح : مين ؟
علياء : أنتَ، هنقيم هنا .
سامح : علياء بطلي .
فارس : بتقول لمين بطلي .
سامح : لأختى بتدخل لية ؟
مهند : بص يا قمر، وجهك الكيوت دة هيقلب دلوقتى .
سامح : انتو بتهددوني يا ولاد مصطفى .
يوسف : اه بنهددك ملكش دعوة بعلياء .
سامح : و نعم التربية يا مصطفى أحسنت، ملائكة الرحمة ما شاء الله.
مصطفى : مش تربية علياء هيطلعوا أية ؟
” علياء و هى حاجة أيدها فى وسطها “
علياء : و مالها علياء يا أستاذ مصطفى .
مصطفى : قمر يا حبيبتي، قمر .
سامح بسخرية : قمر بالستر، ما شاء الله .
مصطفى : اسكت أنتَ ياض، و أنتَ عامل زى صاحبك .
سامح : عاصم ! ماله، و بعدين أنتو اتقابلتوا أصلا .
مصطفى : اة، كنا بنخبطه هو و خطيبته .
سامح : أية دة هو خطب .
علياء : يعني مش عارف .
سامح : أعرف أية؟ مين إلي خبط، قصدي إلي خطب .
علياء : واحدة اسمها نرمين .
سامح : هو لحق .
علياء : اة، شوفت .
سامح : كح كح كح .
نورين : اشرب ماية .
سامح : أنتِ بالنسبة ليكِ إلي بيحصل عادى .
نورين : أيوة .
سامح : ذكية ما شاء الله .
نورين : ربنا يهديك .
سامح : عجبك الشراب .
نورين : معفن .
سامح : شكرًا .
سمر : جاهزة يا علياء ننفذ إلي اتفقنا عليه .
علياء : جهزة .
” علياء فكرت إيدها بشر و …….”
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لا عائق في طريق الحب)

اترك رد

error: Content is protected !!